Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, wydech

[MK3] Samodzielna wymiana dwururki
Autor Wiadomość
Andre
[Usunięty]

Wysłany: 20 Lis 2010, 22:16   [MK3] Samodzielna wymiana dwururki

Czołem!

Uprzejmie proszę szanownych kolegów o rady dot. samodzielnej wymiany rury kolektorowej.

W mojej obecnej "starej rurze" :-P jest obok sondy lambda dziura wielkości 2 PLN :bezradny:

Kupiłem nową dwururkę, mam do niej nową uszczelkę (pod kolektor) oraz pierścień (do kata).

Ograniczenia: brak kanału.

Dziś zrobiłem podejście nr 1, ale niestety widzę, że to nie jest tak łatwa robota, jak mi się wydawało. Śruby przy katalizatorze ruszyłem bez trudu, natomiast śrub przy kolektorze nie ruszyłem (poza jedną), gdyż nie mam do nich dostępu...

Z tego co zauważyłem są to 15-stki. Mój pomysł to zakup przedłużki do grzechotki, nasadki 15mm i odkręcenie śrub od spodu auta.

Chciałbym to zrobić samemu, bo mechanik zaśpiewał 100zł za robotę. Wolałbym też uniknąć konieczności demontażu chłodnicy i alternatora do tego zadania.

Jeśli moglibyście podzielić się ze mną własnymi doświadczeniami i radami z tym zadaniem związanymi - będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez bidżej 21 Lis 2010, 15:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kkuuubaaa 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kuba
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 41
Skąd: Poznan
Wysłany: 20 Lis 2010, 22:20   

a plasko oczkowa 15 nie dasz rady odkrecic??
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 20 Lis 2010, 22:28   

dobry klucz płaski albo płasko oczkowy + młotek i puści
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 20 Lis 2010, 22:36   

wyjmujesz chłodnice, tzn, odkręcasz ją i z przewodami kładziesz na filtrze powietrza, bez demontażu przewodów od wody, masz super dojście do 3 śrub 2rurki , 15 płaskie oczko lub nasadka i odkręcasz, kanału Ci do tego nie trzeba, bez tez się obejdziesz, ja tak robiłem i nie narzekałem :-)
pozdro :-P
_________________
 
 
 
kkuuubaaa 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kuba
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 41
Skąd: Poznan
Wysłany: 20 Lis 2010, 22:41   

bez demontazu chlodnic tez daa rade...troche inwencji...gumowe dlonie i wszystko sie da rade zrobic hehe:]
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 20 Lis 2010, 22:42   

kkuuubaaa, ją tylko przesuwasz do góry z przewodami, nawet nie spuszczając płynu :)
_________________
 
 
 
kkuuubaaa 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kuba
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 41
Skąd: Poznan
Wysłany: 20 Lis 2010, 22:47   

no wiadomo...wiem o jaka inwencje ci chodzi...tak czy siak i tak da rade....bywaja rzeczy nie do odkrecenia a i tak idzie....xxxxxxxxxx inzynierow co to wszystko projektuja te dojsci ado nie ktorych miejsc:D
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 20 Gru 2010, 22:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Andre
[Usunięty]

Wysłany: 20 Lis 2010, 22:50   

przemo_rsr napisał/a:
wyjmujesz chłodnice, tzn, odkręcasz ją i z przewodami kładziesz na filtrze powietrza, bez demontażu przewodów od wody, masz super dojście do 3 śrub 2rurki , 15 płaskie oczko lub nasadka i odkręcasz, kanału Ci do tego nie trzeba, bez tez się obejdziesz, ja tak robiłem i nie narzekałem :-)
pozdro :-P


Wielkie dzięki przemo_rsr. Napisz mi prosze jeszcze czy dużo kłopotu jest przy skręcaniu tych śrub ze sprężynami przy katalizatorze? Nie chcę spieprzyć pierścienia, ale nie chcę mieć też przedmuchów.

Pozdro!
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 20 Lis 2010, 22:53   

raz udało mi sie je odkręcić, a rok później juz je obciąłem bo się nie dało, zastąpiłem je dłuższymi szpilkami i tymi sprężynkami i jest wypas :)
_________________
 
 
 
kkuuubaaa 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kuba
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 41
Skąd: Poznan
Wysłany: 20 Lis 2010, 22:54   

najlepiej oczysc szczota druciana gwinty srub jak widac..nie wiem jak tam to wyglada...i nasmaruj jakims odrdzewiaczem...bo bedzie lipa jak cos ukrecisz....
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 20 Lis 2010, 22:56   

nie bój sie nic nie zepsujesz :P to tylko metal :hihihi:
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 20 Lis 2010, 23:02   

powiem szczerze, żeby te śruby ze sprężynkami ukręcić to trzeba mieć niezłą, mi się nie udało, musiałem obciąć :-)
_________________
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 20 Lis 2010, 23:04   

Andre a nie masz czasem w twoim 'zewsząd' jakiegoś tłumikarza?
 
 
 
kkuuubaaa 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kuba
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 41
Skąd: Poznan
Wysłany: 20 Lis 2010, 23:06   

eeeh w tych czasach to jest problem ze wszystkim...zaprowadz samochod do kogos to Ci zrobi fuche w trzy dupi i we fiescie beda dwa tlumiki a nie jeden...czasami lepiej samemu sie za cos wziac niz ktos ma skasowac 2-3 stowy za huuu wie co
 
 
kamil8787 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 37
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 75
Skąd: Pińczów
Wysłany: 11 Gru 2010, 20:02   

ja zawsze demontuje kolektor wydechowy dopiero potem rzebie:) kolektor wykręcam na rozgrzanym silniku. Zero demontowania chłodnicy.
_________________
Jest:
Fiesta Mk3 1.1i
Clio 1 1.1 pb+LPG
Fiesta mk 3.5 1.6 16 v 88km + lpg futra
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 14 Gru 2010, 20:07   

Cytat:
ja zawsze demontuje kolektor wydechowy dopiero potem rzebie:) kolektor wykręcam na rozgrzanym silniku.


A od kiedy takie rzeczy robi się na rozgrzanym silniku.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.