Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Problemy z obrotami - tylko rano
Autor Wiadomość
Gosia81 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączyła: 07 Gru 2010
Posty: 11
Skąd: wołow
Wysłany: 7 Gru 2010, 19:27   [MK3] Problemy z obrotami - tylko rano

Witam wszystkich serdecznie :) Mam pytanie do fachowców poniewaz cos mnie tkneło zeby z opisów na forum wyczyscić sobie czujnik cpp i krokowca poniewaz wiadomo wariowały obroty,szarpał,nie reagował jak trzeba na gaz.Wszystko zgodnie z waszymy super opisami pomimo tego ze jestem kobieta dałam rade wszystko zrobic jak nalezy łacznie z restartem komputera.I jest obecnie tak ze chodzi autko cudownie,reaguje nawet na musniecie gazem,chodzi równo ale jest jeden problem.Jesli silnik jest zimny podczas odpalania trzyma ok 400obr,nie ma ładowania,rzuca motorem i jesli nie rusze gazem to dojdzie do siebie czyli do normalnych obrotów na zimnym ok 1800 po 10 sek dopiero,a jak delikatnie dodam gazu to ok 3 sek i obroty są normalne.Zaznaczam,ze przed moim grzebaniem akurat to było ok czyli mozna było odpalic bez gazu.wszystko przepatrzyłam czy cos przypadkiem sie nie odpieło,rozłaczyło.przepraszam ze sie rozpisałam ale chciałam jak najlepiej opisac dolegliwosc mojej kochanej fiesciny.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez trzeci 7 Gru 2010, 21:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Gru 2010, 19:40   

Jak odpalisz z gazem, i zdejmiesz nogę z pedału to już jest OK i nie gaśnie?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Gosia81 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączyła: 07 Gru 2010
Posty: 11
Skąd: wołow
Wysłany: 7 Gru 2010, 19:42   

Ja wiem ale jestem taka,ze ja lubie jak mi wszystko działa i chodzi jak nalezy...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Gru 2010, 19:46   

Cytat:
Ja wiem ale jestem taka,ze ja lubie jak mi wszystko działa i chodzi jak nalezy
To nie było stwierdzenie, tylko pytanie, więc przyjmuję że tak jest,,, sprawdź czy po wyłączeniu silnika, chwile po wyjęciu kluczyka silniczek krokowy się wysuwa i uchyla przepustnice,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Gosia81 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączyła: 07 Gru 2010
Posty: 11
Skąd: wołow
Wysłany: 7 Gru 2010, 20:00   

Ja juz to obserwowałam i wydaje mi sie ze chowa sie całkiem ten trzpień,probowałam go wykrecic na tym gwincie wewnatrz ale on sie ustawia sam pozniej i tak.Moge dodac,ze mam drugi silniczek krokowy i jest to samo..Podczas wyciagania krokowca akumulator był z boku..
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Gru 2010, 20:11   

A to jak pokręciłeś tym trzpieniem to teraz jest prawdopodobnie rozregulowany :) Z tego co wiem to po wyłączeniu silnika ten trzpień ma się wysunąć a nie schować,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Gosia81 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączyła: 07 Gru 2010
Posty: 11
Skąd: wołow
Wysłany: 7 Gru 2010, 20:17   

No tak ale co ja mogłam zepsuc jak tylko wyjełam silnik krokowy rozebrałam i złozylam to nic szczegolnego na stole w domu a ten trzpien dopiero nie dawno kreciłam.Silniczek został złozony tez w sposob prawidłowy,niewiem skad te słabe obroty rano
Ostatnio zmieniony przez Gosia81 7 Gru 2010, 22:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Gru 2010, 20:37   

Gosia81 napisał/a:
wiem skad te słabe obroty rano
No to w czym problem :-P

W trzpieniu silniczka jest czujnik który rozpoznaje czy przepustnica dotyka trzpienia czy nie (jak naciśniesz noga na gaz to nie dotyka, jak silniczek się schowa tak mocno że przepustnica się całkiem zamknie to też nie dotyka) - wiadomo jak pokręcisz trzpieniem to silniczek skoryguje ustawienie, ale ma tylko pewien zakres ruchu, i w skrajnych przypadkach ustawienie trzpienia będzie miało znaczenie,,,

Druga sprawa jak pisałem po zgaszeniu silnika silniczek powinien się wysunąć i uchylić przepustnice, tak że przy następnym uruchomieniu silnika była lekko uchylona, (czyli to jest to co musisz teraz robić nogą)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Gosia81 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączyła: 07 Gru 2010
Posty: 11
Skąd: wołow
Wysłany: 7 Gru 2010, 21:59   

Przejezyczenie przepraszam.Ja wszystko rozumiem ale ja tam nic nie ruszałam w krokowcu bo zobaczyłam ze w srodku jest jak nowyi delikatnie złozylam.A jednak cos sie stało ze sie chowa ten trzpien zamiast sie wysuwac.Rano patrzyłam to trzpien jest schowany cały ze pomiedzy nim a przepustnicą spokojnie monete mozna włozyc :) wiec nie wiem co moze byc...
Ostatnio zmieniony przez Gosia81 7 Gru 2010, 22:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Gru 2010, 22:05   

Spróbuj go wykręcić (jak się ta) tak żeby przepustnica się o niego opierała...

[ Dodano: Wto Gru 07, 2010 22:06 ]
(rozumiem ze wtyczki od silniczka nie da się odwrotnie podłączyć?)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Gosia81 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączyła: 07 Gru 2010
Posty: 11
Skąd: wołow
Wysłany: 7 Gru 2010, 22:13   

Probowałam wykrecic trzpien tak,ze nawet naciskał na przepustnice tak dosyc ale to nie pomogło.Pierwsze odpalenie i to samo kulawe obroty.Co do wtyczki to napewno jest ok..tam chyba nie da sie odwrotnie załozyc :) musiało cos paść co reguluje prace tego silniczka krokowego i zaczyna działac jakby z opoznieniem po kilku sek dopiero trzpien sie wykreca i podwzysza obroty,na moj rozum to jakby wykrecał sie od zera i te kilka sek mija zanim trzpien dotrze do przepustnicy i ją przesunie do 2 tys obr ..Kolega moj mowil ze to napewno czujnik temperatury ale to nie ma nic wspolnego bynajmniej nie tym modelu :)
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 8 Gru 2010, 08:29   

ktoś mnie ostatnio molestował na gg o podobny problem, ale nie pamiętam kto :-P

podobne jaja miałem po rozebraniu i czyszczeniu krokowca (też 400rpm), pomogło rozebranie, porządne wysuszenie z nadmiaru WD40 i Kontaktu S i złożenie jeszcze raz :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Gosia81 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączyła: 07 Gru 2010
Posty: 11
Skąd: wołow
Wysłany: 8 Gru 2010, 10:15   

noo ok a jak nic nie czysciłam wd ani kontaktem? rozłozyłam,złozyłam nic poza tym :)
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 8 Gru 2010, 10:19   

rozłóż, przedmuchaj wszystko dokładnie i złóż jeszcze raz. upewnij się, że trzpień może się swobodnie ruszać (możnaby się pokusić o delikatne smarnięcie go np. olejem?).
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Gosia81 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączyła: 07 Gru 2010
Posty: 11
Skąd: wołow
Wysłany: 8 Gru 2010, 18:17   

No niestety po ponownym wymontowaniu silniczka i przedmuchaniu,posmarowaniu trzpienia i restarcie jest bez zmian :(
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 8 Gru 2010, 19:47   

JoeMix napisał/a:
W trzpieniu silniczka jest czujnik który rozpoznaje czy przepustnica dotyka trzpienia czy nie (jak naciśniesz noga na gaz to nie dotyka, jak silniczek się schowa tak mocno że przepustnica się całkiem zamknie to też nie dotyka) - wiadomo jak pokręcisz trzpieniem to silniczek skoryguje ustawienie, ale ma tylko pewien zakres ruchu, i w skrajnych przypadkach ustawienie trzpienia będzie miało znaczenie,,,

Druga sprawa jak pisałem po zgaszeniu silnika silniczek powinien się wysunąć i uchylić przepustnice, tak że przy następnym uruchomieniu silnika była lekko uchylona, (czyli to jest to co musisz teraz robić nogą)
Jesteś trochę w błędzie. Ustawienie na tej śrubie nie ma kompletnie żadnego wpływu na jego późniejszą pracę - ten gwint w środku ma za zadanie tak długo poruszać tym bolcem co się wysuwa aż komp nie powie mu stop (bo wie że krokowiec uchylił przepustnice na podst wskazania CPP i zwartego styku w samym krokowcu), albo nie zatrzyma się na krańcówce. Po zgaszeniu krokowiec się chowa prawie całkiem (dochodzi do krańcówki i się wyłącza) i przepustnica jest zamknięta całkiem, dopiero po przekręceniu kluczyka na zapłon odrazu się wysuwa i dotyka do przepustnicy i pcha ją do tego momentu aż zadziała ten styk w środku krokowca (wtedy jest przygotowany do odpalenia auta. jeśli nie zadziała, to wtedy następuja zbyt wyskoie obroty przy odpaleniu). Do tego trzeba doliczyć jeszcze CPP który teoretycznie "mówi" kompowi ile krokowiec uchylił przepustnicę. Jeśli CPP stwierdza że krokowiec uchyla przepustnice, a sam krokowiec tego nie mówi (bo ma uwalony ten styk w środku), to komp wpada w tryb awaryjny i olewa krokowca - z tąd te cyrki. Para krokowiec i CPP jest nierozłączna i musi być sprawna. W tym wypadku bym obstawiał jedna CPP uszkodzone (w miejscu minimalnego ustawienia zapewne jest uwalona ta ścieżka oporowa)
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Gosia81 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączyła: 07 Gru 2010
Posty: 11
Skąd: wołow
Wysłany: 8 Gru 2010, 20:18   

Przypominam sobie ,ze usterka pojawiła sie po demontazu i ponownym montazu samego silniczka krokowego,fakt ze CPP siła rzeczy musiał zostac wyjety ale nic nie było z nim robione poniewaz wczesniej został gruntownie rozebrany i wyczyszczony wg opisów na forum.I po tym zaczął chodzic jak marzenie jesli chodzi na reakcje na gaz.Jeszcze musze dodac,ze chciałam zamontowac drugi silniczek krokowy od duzo nowszy fiesty 1.1 z 95 roku ale musiałam zmienic wtyczke z kwadratowej na okragłem ale to chyba wpływu nie ma bo zostało solidnie zaizolowane,i własnie po tym zaczeły fixowac te obroty rano.Dlatego wrociłam do starego silniczka ale usterka została...
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 8 Gru 2010, 20:51   

a kabelki nie pomylone i porządnie połączone przy tym przekładaniu wtyczek?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Gosia81 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączyła: 07 Gru 2010
Posty: 11
Skąd: wołow
Wysłany: 8 Gru 2010, 21:10   

Na 100% tak.Kolor do koloru ciezko pomylić.Jest solidnie połaczone i zaizolowane.Tam naprawde nie ma co zepsuć jak sie spokojnie rozłozy a jednak cos jest nie tak.Jest tak,ze jak ponownie odpale silnik po jezdzie i jeszcze jest ciepły to odpala w miare normalnie i w chodzi na 1000obr i przez chwile pali sie ładowanie.Z tego co widze im zimniejszy silnik tym mniejsze oproty podczas rozruchu a rano to juz wogole.A krokowiec ktory mam teraz w reku ten z 95 roku normalnie po podłaczeniu pod baterie 9V wysuwa trzpien i chowa błyskawicznie...
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 62
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 9 Gru 2010, 14:59   

Gosia81 napisał/a:
A krokowiec ktory mam teraz w reku ten z 95 roku normalnie po podłaczeniu pod baterie 9V wysuwa trzpien i chowa błyskawicznie...
To jeszcze nie oznacza, że jest sprawny. Wewnątrz są styki, które muszą również działać.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 22 25 Mar 2017, 23:55
slawomirro
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.