[Inny] Van Volvo V70R |
Autor |
Wiadomość |
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 13 Gru 2010, 08:17
|
|
|
Parzych napisał/a: | Bezimienny napisał/a: | A może taniej będzie mniejsze felgi stalowe dokupić i do nich opony?? | Mniejsze nie wejdą na te zaciski... |
A no tyż prowda |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Gru 2010, 08:30
|
|
|
Parzych napisał/a: | Bezimienny napisał/a: | A może taniej będzie mniejsze felgi stalowe dokupić i do nich opony?? | Mniejsze nie wejdą na te zaciski... |
15 wchodza bez problemu |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
pietrucha24
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 80 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Gru 2010, 08:34
|
|
|
Mafios ale ja znam w łodzi taniego kuriera, wysyłałem 4 felgi i nie zapłaciłem tak dużo, jak w tych popularnych firmach kurierskich. Więc jak coś PW |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Gru 2010, 08:34
|
|
|
ale mi sie tego pakowac nie chce |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Gru 2010, 17:11
|
|
|
Mafios napisał/a: | Parzych napisał/a: | Bezimienny napisał/a: | A może taniej będzie mniejsze felgi stalowe dokupić i do nich opony?? | Mniejsze nie wejdą na te zaciski... |
15 wchodza bez problemu | powiedziano mi że na 302 15 już nie wejdzie a nawet nie wchodzą wszystkie modele 16
ile w tym prawdy nie wiem ale wolę sam tego nie sprawdzać
[ Dodano: Czw Sty 20, 2011 21:34 ]
auto było u doktora(nie lubię grzebać przy zawieszeniu i nie mam kanału) więc zostało zmienione:
-końcówka stabilizatora(wiedziałem o tym przy kupnie)
-wahacz(nie planowana inwestycja)
-górna poduszka silnika(widać było że naderwana)
-filtr kabinowy(słychać było)
O ile filtr kabinowy był koniecznością bo strasznie głośno pracował nawiew na wyższych obrotach to np. wahacz czy poduszka jeszcze chwilę by wytrzymały ale wolałem zrobić póki można.
Wykryto też przebijającą cewkę(jak podejrzewam to ona właśnie była przyczyną problemów z odpaleniem i potem zaczadzeniem świec). Stwierdzenie mechanika "ta R-ka nie jedzie" jest więc pewnie prawdą i mój zachwyt jak to się zbiera jest nie współmierny do tego jak to auto na prawdę powinno się zbierać. Więc może być tylko lepiej Z czego akurat się cieszę. No i spalanie może być mniejsze Teraz rzeczywiście tak jak mi powiedziano, noga na gazie w jednej pozycji a auto nie jedzie ciągle tą samą prędkością tylko powolutku zwalnia.
Aha zostało usunięte ograniczenie które powodowało promień skrętu jak w tytaniku. Od razu lepiej i można na miejsce parkingowe wjechać za pierwszym razem 8)
Auto czeka też w najbliższym czasie zagazowanie
[ Dodano: Pią Lut 11, 2011 18:11 ]
Nie żeby się nic nie działo.
Przed podtlenkiem nowe świece beru UXT 10 tytanowe ? Kable oryginały.
Wcześniej jeszcze zawitały zimówki bieżnikowane. Nowych markowych nie ma albo ich cena zabija, używane to śmieci. Jak na razie jest cicho, nic nie bije i na lodzie się sprawdzają.
Zakup nowej cewki podobno nie miał sensu, do póki działa trzeba ją zwyczajnie odizolować
w totalnych ciemnościach zrosiłem wodą i nie zobaczyłem żadnych przeskoków iskry
Posiedziałem trochę nad autem, zmieniłem świece, kable, ściągnąłem podartą skórę z gałki, umyłem, odkurzyłem, wypucowałem i wypachniłem:) Pogoda tylko dziś lipna do zdjęć :( W tym świetle na fotkach widać różnice lakieru. Normalnie trudno to zauważyć.
[ Dodano: Nie Mar 20, 2011 23:31 ]
od kilku dni auto już lata na lpedze, łatwo z nią nie było i trochę to trwało ale drogi miałem dwie, dać worek kapusty i zakładać Landi albo próbować urwać połowę i na własną rękę nauczyć się co będzie do tego pasować. Wybór wcale nie jest taki prosty bo przykładowo jeden wtrysk musi wydalać na 50KM co znacznie zawęziło wybór. Podobnie z reduktorem........dalej to już rury FARO a nie miedź, odpowiedni montaż, miejsce, wpięcia itp...itd. Człowiek przynajmniej się czegoś nauczył
a tak to wygląda:
wszystko tak jak chciałem
odczucia takie same czy benzyna czy gaz. Kręci się dobrze, spalanie chyba trochę większe na lpg ale to chyba norma. Poza tym trochę go teraz depcze :>
Poprawiona linka gazu i trochę jakby odczucia tyłkohamowni lepsze. Coś mi jednak zabiera konie. Albo wlot albo wylot lub też kondycja turbiny. Dowiem się jak wytnę kata, sprawdzę doloty i zamontuje budzik bosta. Wszystko w swoim czasie ale po woli do przodu |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 21 Mar 2011, 08:17
|
|
|
bo el pi dżi to jest wynalazek!! i bardzo dobrze zes zagazowal, teraz bedzie tanio jezdzilo |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
grzes87
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 609 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22 Mar 2011, 00:05
|
|
|
kurcze a tak sie cieszylem jak zobaczylem to autko ale Twoje podejscie do niego ukazuje polskie realia. latwo kupic samochod, wybulic jakis tam kesz ale juz na utrzymanie szkoda grosza czytaj opony bieznikowane, instalacja gazowa. (nie ze samochod ja posiada ale to ze idziesz w koszty ladujac "jakas" instalacje i sam). |
_________________ |
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 22 Mar 2011, 08:48
|
|
|
jego cyrk jego malpa, niektorzy maja jeszcze inne wydatki, nie koniecznie zwiazane z laniem 98 do baku i kupowaniem co sezon nowek opon |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Mar 2011, 10:59
|
|
|
grzes87, mój cyrk czyli zapakowanie do tego auta LPG kosztował mnie więcej niż warta jest twoja fiesta więc to cyrk za kilka tysięcy Nie robiłem tego sam. Sam tylko składałem taki zestaw czyli części posiłkując się wieloma opiniami i wiedzą ludzi którzy takie instalacje zakładają. To nie jest instalacja sekwencyjna za 800zł bo tyle to kosztowały praktycznie wtryski. Instalacja instalacji nie równa i w sumie jedyne co ta sekwencja ma wspólnego z sekwencjami pakowanymi u pana Tadzia w każdym zakładzie to elektronikę KME i zbiornik. Reszta to już inna bajka za tzw. dopłatą.
Co do opon to niech ktoś w taką zimę jak ta chce kupić opony zimowe w cenie nie przekraczając 1500zł. Używek 0(słownie zero) w stanie nadającym się do czegoś sensownego. Jak już coś sensownego to 200zł sztuka. No przepraszam jak mam jeździć na 4 oponach za 800zł z 2006 roku to wolę za 2/3 tego mieć nowe z 2011. Miałem pewne obawy co do bieżników co do prędkości i wytrzymałości(auto swoje waży). Jak na razie potrafi to wytrzymać 200km/h, jest ciche, nie ściera się mocno, gwarancja 2 lata
Aha ostrą trasę auto pokonuje za 27zł i 50gr. Pamiętać należy jednak że na 2 biegu mam 100km w mniej niż 7 sekund i gdybym mieszkał w Niemczech to mógł bym jeździć po autostradzie 250km/h(ograniczone elektronicznie ) |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
grzes87
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 609 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22 Mar 2011, 16:34
|
|
|
ehh PAnowie czytajjcie ze zrozumieniem, czy ja gdzies napisalem ze jestem przeciwny LPG i ladowaniu go do usportowionego samocohdu ?? NIE !! jestem za !! ale montowany przez osoby znajace sie na tym i profesjonalna instalacje zeby wszystko gralo, bylo dobrze dostrojone i nie bylo roznicy w mocy czy na benzynie czy na lpg a do tego silnik nie poszedl po jakims malym dystansie. (zeby nie bylo ze nie idze na gazei bo zle zestrojony, zle wtryski reduktor itp itd.)
opony to jedyny styk auta z podlozem wiec majac taki samochod na tym sie nie oszczedza i zawsze bede "jeba l" kazdego kto zaluje grosza. dobre opony to podstawa i nie wazne ile kosztuja. maja byc !
mimo ze moja fiesta jest prawie nic nie warta to wolalem zacisnac pasa i wydac na opony 1000 zl. i co z tego ze stare gowniane auto ?? LICZY SIE BEZPIECZENSTWO |
_________________ |
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 22 Mar 2011, 16:58
|
|
|
Chłopaki bez spięć
van81, po pierwszym przeczytaniu Twojego posta o gazie też zrozumiałem, że sam to założyłeś. Zdziwiło mnie to Ale już wiem, że chodziło o dobranie elementów, a tak trzeba było od razu napisać wprost
Z oponami tematu nie będę poruszał. Wiem jak było w tą zimę u znajomego w składzie używanych braki, braki, braki |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
Ostatnio zmieniony przez Freeman 22 Mar 2011, 18:00, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Mar 2011, 18:32
|
|
|
Co do nalewek to chciałem wypróbować. Opona kosztowała 135zł sztuka z przesyłką czterech za 20zł. Rozmiar 16 cali. Znajdzie mi nawet używkę za taką kasę. Dwa lata gwarancji na jakiekolwiek wady door-door. śniegu się trzyma, lodu jak głupie. Na asfalcie miękka mieszanka więc pewnie krócej wytrzymają niż firmówki ale w tej cenie to mogę zmieniać opony co rok. Tyle o bieżnikach
Co do gazu to rzeczywiście można było zrozumieć że zakładam to sam. Owszem umiał bym to podłączyć, zleciłem to jednak zaufanej osobie która wzięła pod uwagę wszystkie moje uwagi:
-montaż parownika szeregowo
-montaż butli nie do jazdy na wstecznym
-miejsce wtrysków
-ściągnięcie kolektora pod wywiercenie wtrysków
-montaż rury na trututki a nie na wkręty
-montaż wlewu pod klapką w dokładnym miejscu
-zamontowanie przełącznika tak by podczas jazdy nie oślepiał i nie było po nim dziur.
Co do zestawu to chciałbym aby to był tani zestaw z waldkami na miedzi 6mm ale zwyczajnie by to nie jechało.
Zestaw wygląda więc tak:
KME DIEGO G3 6 CYL
REDUKTOR KME GOLD TURBO do 360KM
WTRYSKIWACZ HANA H2000 Z KRÓĆCEM NIEBIESKA x5 (najmocniejsze wtryski w nie zaporowej cenie będące odpowiednikiem kenigów)
PRZEJŚCIÓWKI HANA
ROZDZIELACZ ROMANO 3 CYL x2
FILTR FAZY LOTNEJ MATRIX(w trakcie zostało zmienione na dwa filtry)
TRÓJNIK FI12 LPG
ZBIORNIK 48L
WIELOZAWÓR TOMASETTO 8MM BEZ WLEWU
WĄŻ ELASTYCZNY FARO 8MM x9M
ZŁĄCZE FARO PROSTE 8MM x3
ZŁĄCZE FARO KĄTOWE 8MM x1
WLEW CHOWANY
WĄŻ CHŁODZENIA x2M
WĄŻ LPG 12 x2M
WĄŻ LPG 5 x3M
WĄŻ SILIKONOWY x2M
Spotkałem się też z reakcjami że R-ki się nie gazuje bo to model wyjątkowy i na dywan. No cóż na dywan w garażu według mnie zasługują trochę inne auta(np. "Smerfetka" którą sam wyremontuję)
To auto dla mnie to szybkie i pojemne kombi którego użytkowanie jest przystępne cenowo. Ma bezawaryjnie i bezpiecznie wozić mnie z punktu A do punktu B i pewnie będzie robił dość sporo kilometrów dzięki czemu sekwencja powinna się zwrócić w niedalekiej przyszłości.
Dziękujemy za uwagę |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 22 Mar 2011, 18:46
|
|
|
a mnie się podoba widać ze nie załujesz grosze
opony trudno jak jezdzi uwaznie i przede wszystkim bezpiecznie to nic nie powinno się stać |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
grzes87
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 609 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23 Mar 2011, 00:26
|
|
|
van81, no i teraz wiem o co chodzi
olac opinie innych nia majacych samochodow takiej klasy (sportowy, niepozorny) i biadolacych o gazie, skoro mozan miec mase funu bez szoku na stacji ze pali 25 PB 98 po upalaniu, tylko zalac gaz za mala kase i dalej upalc to czemu tak nie robic ??
oczywiscie wszystko zalezy od posaidanej instalacji na ktroej nie powinno sie oszczedzac i do tego wlasnie zmierzalem wnioskujac ze zalozyles gaz a'la Pan Mietek. no ale teraz jest juz jasne wiec luz
p.s palcilem za nowki fuldy 15" na lato |
_________________ |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Mar 2011, 07:08
|
|
|
kuba87 napisał/a: | a mnie się podoba widać ze nie załujesz grosze
opony trudno jak jezdzi uwaznie i przede wszystkim bezpiecznie to nic nie powinno się stać |
kup sobie volvo i sprobuj zaoszczedzic cos na nim to zobaczysz jak ci sie to zemsci |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
Patrycjan
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Patryk
Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 23 Skąd: Hąkąg
|
Wysłany: 28 Kwi 2011, 23:32
|
|
|
Bardzo jestem ciekawy jak Ci się będzie sprawować ta instalacja. Jestem zdecydowanym zwolennikiem LPG, ale i miałem V40 z 2.0T 160KM. Niestety 2 razy wymieniałem zawory po wypaleniu/rozleceniu się jednego z nich :/ A na koniec turbina zaczęła olej puszczać. |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Lip 2011, 22:05
|
|
|
Założyłem sobie hak do targania starych fordów na lawecie.
Wcześniej zadzwoniłem na komendę do działu ruchu drogowego w celu zbadaniu przepisów czy to auto i moja kategoria B nadaje się do targania lawet.
Odpowiedź:
Moje auto ma masę własną 1735kg
Laweta ma DMC 1650kg
=3385kg co jest mniejsze od przepisowych 3,5T
Oczywiście trzeba jeszcze spełniać takie warunki jak zezwolony ciężar na ciągniecie przyczepy wbity w dowód(u mnie 1800kg) oraz masa lawety DMC (w moim przypadku 1650kg wbite w dowodzie lawety) czyli masa lawety i auta które na nim się znajduje(masa własna z dowodu nie ważne że to może jechać sama karoseria) nie mogą przekroczyć danej wartości. Przykład auto na lawecie ma masę własną 1200kg a laweta ma masę własną 450kg = 1650kg =mieścimy się
Tak czy inaczej opis typu FAQ dla właścicieli kredensów.
Hak oryginał Volvo ale od wersji 850. Spotkałem się z różnym sposobem zamocowania do podłużnic.
Mój hak wygląda tak:
Jest mocowany na sześć śrub na stronę. Dwie większe na klucze 17 i nakrętkę 19, cztery sztuki mniejszych na śrubę 14 a nakrętkę 15.
Żeby założyć hak ściągamy tylny zderzak bo tak wygodniej. Szczególnie jak się nie ma kanału.
Ponieważ mój zderzak był od nowości nie ściągany(świadczą o tym nity którymi przymocowane jest plastikowe nadkole) trzeba było się ich pozbyć rozwiercając z każdej strony trzy nity.
Zderzak od spodu mocowany jest za pomocą długich śrub 14. Śruby odkręcamy a cały zderzak wysuwamy.
Po ściągnięciu zderzaka ukazują się blachy montażowe do których był przykręcony zderzak. Dla wygody demontujemy tą blachę która przymocowana jest dwoma śrubami 14.
Widzimy teraz wyraźnie otwory montażowe sztuk cztery oraz dwie w podłużnicy od spodu.
Do dwóch otworów przymocowane są wieszaki tłumików końcowych. Musimy odkręcić te wieszaki za pomocą nasadki 14(strasznie słaby dostęp i długo się przy tym schodzi) a ich otwory w moim przypadku musiałem powiększyć bo do przykręcenia haka zastosowano grubsze śruby.
Zakładamy hak przykręcając cztery śruby na stronę od tyłu auta i dwie większe od spodu.
Przykręcamy z powrotem blachy montażowe zderzaka.
Przeciągamy wiązkę przez otwór fabryczny do tego przygotowany.
Zakładamy zderzak, boczne chlapacze i plastikowe nadkola przykręciłem na wkręty stosując metalowe blaszki.
Wkręcamy śruby zderzaka(trzeba mocno docisnąć zderzak)
Teraz elektryka
wiązka wygląda tak:
W aucie wtyczki które są nam potrzebne wyglądają tak:
Wiązkę wpinamy. Ma ona wtyczki żeńskie i męskie tzw. idioto-odporne....chociaż pewnie ktoś na siłę by je zamienił :lol:
Mam tylko pytanie bo u mnie poza tymi których lokalizację znalazłem mam jeszcze 4 przewody pojedyńcze wolne, i jedna wtyczka która była zaizolowana taśmą.
Na razie nie sprawdziłem czy wtyka działa bo miernik bez baterii a przyczepki swojej nie posiadam.
Jutro się okaże czy wtyka działa. Na razie światłą tylne mam i błąd mi nie wyskakuje na desce.
Hak prezentuje się po zamontowaniu tak:
Oczywiście nie obyło się bez problemu bo moje wydechy są home made i zwyczajnie różnią się od fabrycznych. Efekt widać na foto bo nawet na wieszakach nie wiszą. Muszę je cofnąć a końcówki wydłużyć o jakieś 3cm. |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 11 Lip 2011, 22:17
|
|
|
van81 napisał/a: | Założyłem sobie hak do targania starych fordów na lawecie.
Wcześniej zadzwoniłem na komendę do działu ruchu drogowego w celu zbadaniu przepisów czy to auto i moja kategoria B nadaje się do targania lawet.
Odpowiedź:
Moje auto ma masę własną 1735kg
Laweta ma DMC 1650kg
=3385kg co jest mniejsze od przepisowych 3,5T
Oczywiście trzeba jeszcze spełniać takie warunki jak zezwolony ciężar na ciągniecie przyczepy wbity w dowód(u mnie 1800kg) oraz masa lawety DMC (w moim przypadku 1650kg wbite w dowodzie lawety) czyli masa lawety i auta które na nim się znajduje(masa własna z dowodu nie ważne że to może jechać sama karoseria) nie mogą przekroczyć danej wartości. Przykład auto na lawecie ma masę własną 1200kg a laweta ma masę własną 450kg = 1650kg =mieścimy się |
Mylisz pojęcia. Zsumuj DMC auta+lawety i wyjdzie powyżej 3,5T i tu już musisz mieć kat.E.
Mało tego to zobacz na mapy Viatoll gdzie obowiązuje skrzynka na myto.
Obyś się nie zdiwił, że zapłacisz grzywnę (na DK gdzie obowiązuje myto - prawo jazdy musisz mieć na każdej drodze)nawet za jazdę na pusto z lawetą.
Box Viatoll kosztuje 120zł kaucji +120 na wejściu i trzeba doładowywać. Koszt km zależy od emisji spalin holownika.
Policz dobrze abyś nie wpadł w kłopoty. Podobno kurs na kat.E kosztuje 1200zł! |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Lip 2011, 22:21
|
|
|
jakieś tydzień temu też trzeba się było zająć łosiem bo stawać zaczęło sprzęgiełko w kompresorze klimy,
jako że cena używanego kompresora jakoś w miarę sensowna cenowo znalazłem takowy który jest odpowiedni(mocowanie na uszy a nie na długie szpilki jak u większości)Dzięki Mafios.
Samemu nie chciało mi się z tym babrać bo i tak trzeba było spuścić czynnik więc odstawiłem do mojego speca, czynnika zeszło tylko 180ml więc bardzo mało.
Wymiana sprężarki(żeby wyciągnąć sanki trzeba opuszczać)
spuszczenie i dobicie czynnika
wymiana przy okazji paska
suma sumarum prawie 600zł poszło w klimę
ale działa ....muszę ją tylko jeszcze odgrzybić jakimś specyfikiem w aerozolu
a tak to auto jeździ
spalanie się naprawiło i mam takie jak wszyscy czyli 13 w trasie w mieście 15 i w górę
moc coraz bardziej traci........ :?
muszę podpiąć się pod kompa i zobaczyć czy przypadkiem mi przepływka jeszcze żyje .......no i odetkać ten nieszczęsny katalizator. Chyba się przejadę do któregoś speca który grzebie w wołowinie na diagnozy.
Od kolegi Błażeja odkupiłem też ori hak który mam zamiar w najbliższym czasie założyć bo potrzebny mi jest. Został już oczyszczony z grubej warstwy rdzy do gołego metalu, zabezpieczony i pomalowany. Wygląda jak nowy :mrgreen: |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
|