Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: airbag, kierownica, mk6, wnetrze

[MK6] FAQ Wymiana kierownicy
Autor Wiadomość
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Gru 2010, 16:50   [MK6] FAQ Wymiana kierownicy

Na początku roku wymieniałem kierownice. Gdyby ktoś też miał ochotę to zamieszczam kilka wskazówek. Ogólnie temat opisywałem na FCP więc może już go ktoś widział
Stara kierownica jaka miałem wyglądała tak


i nic jej nie było była w świetnej kondycji ale pod kryptonimem akcji "doposażanie" zapragnąłem mieć skórzaną.
W mk6 było montowanych chyba jak dobrze pamiętam 4 rodzaje skórzanych kierownic.
W moim przypadku wybór padł na kierownice z modelu po FL z małą pseudo aluminiową wstawką. Kierownica niemal identyczna jak w ST tyle że bez "grawerowanego" napisu ST. Po prostu ten wzór podoba mnie się najbardziej.

Przed wymiana słyszałem różne opinie na temat poduszki powietrznej tzn jedni mówili aby przed demontażem odłączyć akumulator inni mówili, że nie jest to konieczne... Do dziś jednoznacznie nie wiem jak z tym jest ale ja dla pewności wolałem sobie jednak odłączyć akumulator.

Sama poduszka nie jest jak w większości autach przykręcana do kierownicy tylko jest wciskana na 4 zatrzaski.
Od tyłu są dwa otworki gdzie należy wsadzić jakiś cienki wkrętak (ja akurat posłużyłem się gwoździem) i podważyć drut na którym trzyma się poduszka w zatrzaskach (widoczny na 3 zdjęciu). W ten sposób uwolnimy poduszkę z dwóch zatrzasków a z dolnych należy już ją wyszarpnąć.


Po uwolnieniu poduszki z zatrzasków należy wypiąć wtyczkę i poduszka jest nasza - można się do niej przytulić :) Na zdjęciu czerwonymi strzałkami zaznaczone są miejsca, w których zatrzaski trzymają poduszkę.


Sama kierownica jest mocowana jedna śrubą (klucz "17" chyba..) Należy tylko mieć na uwadze, że śruba jest w sumie głęboko osadzona i zwykłym płaskim kluczem raczej ciężko będzie tam operować.


Po odkręceniu tej śruby bez problemu wyjmujemy kierownice. Pozostaje jeszcze tylko kwestia zdjęcia z niej plastikowej osłony, którą przekładamy na nową kierownice.
Montaż nowej kierownicy wykonujemy w kolejności odwrotnej i jest on o wiele łatwiejszy.
Sama poduszkę wciskamy aż usłyszymy dźwięk że zaskoczyła ona na zatrzaski mocujące.
A efekt prezentuje się tak (zdjęcie ze stycznia 2010):


A tu obecne zdjęcie nowsze (październik 2010 - doszły uchwyty z STka)
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
Ostatnio zmieniony przez bidżej 12 Paź 2013, 21:04, w całości zmieniany 11 razy  
 
 
Neo178 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Mariusz
Wiek: 34
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 322
Skąd: Bełchatów/Łódź
Wysłany: 9 Gru 2010, 17:22   

pawel182,

Ciekawy tutorial, ale jest tylko jedno zdjęcie, a opisujesz kilka fotek :-P
 
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Gru 2010, 18:26   

Neo178 napisał/a:
pawel182,

Ciekawy tutorial, ale jest tylko jedno zdjęcie, a opisujesz kilka fotek :-P


Ja widze wszystkie 5 zdjęć :)
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Gru 2010, 18:33   

no to coś ci nie działa bo u mnie też tylko jedno zdjęcie ;)
_________________
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 9 Gru 2010, 18:58   

matrix-1990 napisał/a:
u mnie też tylko jedno zdjęcie ;)
u mnie też
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Neo178 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Mariusz
Wiek: 34
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 322
Skąd: Bełchatów/Łódź
Wysłany: 9 Gru 2010, 20:27   

pawel182 napisał/a:
Neo178 napisał/a:
pawel182,

Ciekawy tutorial, ale jest tylko jedno zdjęcie, a opisujesz kilka fotek :-P


Ja widze wszystkie 5 zdjęć :)


U mnie i chyba u kolegów powyżej widać tylko fotkę, gdzie jest pokazana fotka ze śrubą mocującą kierownice :)
 
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Gru 2010, 20:57   

OK..nie wiem czemu ale zmieniłem i raz jeszcze zamieściłem zdjęcia plus dodałem jedno nowsze.
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
Neo178 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Mariusz
Wiek: 34
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 322
Skąd: Bełchatów/Łódź
Wysłany: 9 Gru 2010, 23:43   

O! i teraz wsio widać :-) Dzięki <8>
 
 
 
mieszko 
Naczelny spamer F.K.P.


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Kwi 2011, 20:38   

Potrzebuje pomocy . Kupiłem fieścinie nową kierownicę , taką z blaszką i oddałem do obszycia skórą . Dostałem w piątek całość , cieszę się jak głupi że nowe felgi i opony , nowa kierownica itp. I co ??? D... Za ChRL nie jestem w stanie zdjąć starej kierownicy . Odpinam aku , biorę gwoździe i drut , próbuje wyjąć z zatrzasków i nic . Nie mogę nawet ich zlokalizować . Bardzo proszę , pomóżcie , nie wiem co robić , dalej próbować czy rzucić w ch... i jechać do mechanika i powiedzieć : tak jestem idiotą , nie potrafię odbezpieczyc 4 zatrzasków . Meczylem się 2 godziny i nic .
_________________
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 2 Kwi 2011, 20:52   

pawel182 napisał/a:
Przed wymiana słyszałem różne opinie na temat poduszki powietrznej tzn jedni mówili aby przed demontażem odłączyc akumulator inni mówili, że nie jest to konieczne... Do dziś jednoznacznie nie wiem jak z tym jest ale ja dla pewności wolałem sobie jednak odłączyć akumulator.


odkopię ale dam opinie swoją potwierdzoną faktem... Lepiej grzebiąc przy poduszce odpiąć klemy... Kumpel wymieniał i mu poducha w rękach strzeliła... ręce połamane, wstrząs mózgu... Dlatego właśnie bezpieczniej jest odpiąć...

druga sprawa to czasem można przez zapomnienie włączyć zapłon jak nie ma poduchy - komp momentalnie wyłapie błąd i trzeba na kompa jechać na kasowanie...

mieszko napisał/a:
Potrzebuje pomocy . Kupiłem fieścinie nową kierownicę , taką z blaszką i oddałem do obszycia skórą . Dostałem w piątek całość , cieszę się jak głupi że nowe felgi i opony , nowa kierownica itp. I co ??? D... Za ChRL nie jestem w stanie zdjąć starej kierownicy . Odpinam aku , biorę gwoździe i drut , próbuje wyjąć z zatrzasków i nic . Nie mogę nawet ich zlokalizować . Bardzo proszę , pomóżcie , nie wiem co robić , dalej próbować czy rzucić w ch... i jechać do mechanika i powiedzieć : tak jestem idiotą , nie potrafię odbezpieczyc 4 zatrzasków . Meczylem się 2 godziny i nic .


a zdjąłeś górną obudowę za kierą? może są zakryte?
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
mieszko 
Naczelny spamer F.K.P.


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Kwi 2011, 21:01   

Nie ściągnąłem bo szczerze powiedziawszy nie bardzo wiem jak , moja wiedza na ten temat kończy się na odkrecieniu trzech śrub mocujących .

[ Dodano: Sob Kwi 02, 2011 21:17 ]
Oslona zdjeta , teraz próbuje podważyć te zatrzaski od poduszki .
_________________
 
 
 
ficus
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lis 2011, 21:53   Re: FAQ Wymiana kierownicy

pawel182 napisał/a:

Sama kierownica jest mocowana jedna śrubą (klucz "17" chyba..)


24 ściślej mówiąc :-) Sprawdzone ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - REPERATURKA WLEWU/NADKOLA czyli spawanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 54 28 Lut 2014, 18:11
deejay


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.