Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: cvh, mk3, obroty, xr2i

[MK3] Wiszące obroty - XR2i CVH
Autor Wiadomość
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Gru 2010, 11:54   [MK3] Wiszące obroty - XR2i CVH

Po przeszukaniu forum i po zastosowaniu zawartych na nim porad i wskazówek, z zerowym niestety efektem, muszę poprosić o pomoc i jakieś nowe wskazówki.

Obroty w Spadku na biegu jałowym nie chcą opaść tylko wiszą sobie beztrosko (doprowadzając mnie do szału na każdym skrzyżowaniu) na 1500 obr/min

Wczoraj pół dnia (kierując się tym co o obrotach w XR-kach przeczytałem na forum) poświęciłem na:
- wymiana filtra powietrza
- dokładnie mycie i płukanie zaworu bocznikowego powietrza ( mam ich 3 szt. - używane ale po gruntownym SPA)
- podmiany CCP (też 3 szt. używane ale potraktowane kontaktem do styków)
- czyszczenie czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym
- przepłukanie odmy
- sprawdzenie połączeń i styków przy silniku

Po zrobieniu tego wszystkiego, reset kompa i wsio było OK.
Obroty spadały tak jak powinny do 1100 obr / min i nic się nie zmieniło aż do wjazdu do garażu.
Dziś rano stara śpiewka, dojazd do świateł i Spadek wyje sobie na tysiąc pincet obrotów i ma mnie w d.... ;-))

Jakieś inne sugestie ?
Map Sensor ? Serwo ?
Na pewno jak uzbiera się kaski to odżałuje i kupię nówkę bocznikowy i CPP, ale może przyczyna tkwi gdzie indziej.
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Ostatnio zmieniony przez bidżej 5 Gru 2010, 12:21, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 5 Gru 2010, 12:06   

Dziura w dolocie, czyli ssanie lewego powietrza.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
DUCHU77 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 46
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 11
Skąd: Brzeg
Wysłany: 5 Gru 2010, 12:21   

tak jest ja też stawiam na lewe powietrze, przeglądnij wszystkie połączenia rurek, serwo ;-|
_________________
NIEMA TO JAK DOBRA FESTIWALA
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 5 Gru 2010, 12:22   

czujnik temperatury silnika?
ewentualnie przetrzepałbym kompa testerkiem.

lewe powietrze - jak dla mnie niebardzo, skoro po resecie było ok. potem komp z powrotem przyjął dane z czujników i ześwirował na nowo...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 5 Gru 2010, 12:48   

bidżej napisał/a:
lewe powietrze - jak dla mnie niebardzo, skoro po resecie było ok. potem komp z powrotem przyjął dane z czujników i ześwirował na nowo...

Pewnie masz rację, choć raz miałem przypadek nieszczelności na styku głowica - kolektor ssący.
Rozszczelniała się franca dopiero po nagrzaniu.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 5 Gru 2010, 17:55   

Trzeci, wez spr czy przypadkiem modulow w tych zaworach bocznikowych nie masz uwalonych, u brata bylo to samo na 2 bocznikowych z cvh, nie domykaly sie do konca, po odkreceniu modulu zamykal sie poprawnie, problem rozwiazany przelozeniem sprawnego modulu z bocznikowego z zeteca
_________________
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 5 Gru 2010, 21:39   

troche mnie pamięć zawodzi, bo nie pamietam już czy mi fiestolot wył wysokimi obrotami czy mi gasł.. ale ... ten dupny zaworek prawie jednokierunkowy między dolotem a mapsensorem załatwiał mi sens życia w sposób negatywny. zaworek prawie jednokierunkowy zastąp na chwilę jakimś całkiem jednokierunkowym (do paliwa do diesla za ok. 5 zł) - jak na początku będzie OK to jest to.
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Gru 2010, 22:07   

trzeci, spróbuj jeszcze jeden reset i jak będą obroty jak trzeba zdejmij wtyczkę z zaworu i zobacz co będzie się ziało (najlepiej na ciepłym silniku by to było, wtedy na zimnym będzie mieć pewnie tendencje do gaśnięcia i trzeba będzie go na gazie lekko trzymać puki się na zagrzeje)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Gru 2010, 07:47   

Dzięki za wszystkie sugestie :)

Dolot jest szczelny.

Jeśli chodzi o bocznikowy, to na ciepłym silniku, po zdjęciu wtyczki obroty schodzą do prawidłowej wartości.
Więc coś takiego wskazywałoby na niego jako winowajcę.

Zajmę się tym w następną sobotę.
- podmienię same elektromagnesy
- wstawię zawór zwrotny pomiędzy dolotem a MapSensorem
- sprawdzę czujnik temperatury silnika który daje sygnał do kompa
- sprawdzę też VSS
W kolejności od góry w dół.
Mam nadzieję, że pkt. 1 załatwi sprawę ;-))

Do przepustnicy zaglądać, czy zamyka się do końca ?
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Gru 2010, 08:16   

trzeci napisał/a:
Jeśli chodzi o bocznikowy, to na ciepłym silniku, po zdjęciu wtyczki obroty schodzą do prawidłowej wartości.
Więc coś takiego wskazywałoby na niego jako winowajcę.
No właśnie nie jestem pewien, zazwyczaj silniczek krokowy po odłączeniu zasilania pozostaje w swojej pozycji, ale nigdy tego zaworu w ręku nie maiłem i nie znam dokładnej budowy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 6 Gru 2010, 08:47   

trzeci napisał/a:
sprawdzę też VSS

podczas postoju nie ma nic do rzeczy

trzeci napisał/a:
Jeśli chodzi o bocznikowy, to na ciepłym silniku, po zdjęciu wtyczki obroty schodzą do prawidłowej wartości.
Więc coś takiego wskazywałoby na niego jako winowajcę.

sprawdź czy jak podważysz ten zawór w środku czy wraca bez problemu do pozycji zamkniętej, jeśli tak to spróbuj go wewnątrz poobracać, bo często tam są nieszczelności

ja bym obstawiał gdzieś małą nieszczelność
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Gru 2010, 08:54   

Marcin napisał/a:
jak podważysz ten zawór w środku czy wraca bez problemu do pozycji zamkniętej
On tak ma że się sam zamyka?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Gru 2010, 09:28   

Joe. Tam jest sprężyna która go dociska, a elektromagnes tylko wyciąga jakby grzybek zaworu i otwiera przepływ.
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Gru 2010, 12:02   

Czyli jeśli po zdjęciu przewodów obroty robią się jak trzeba (czyli sprężyna domyka zawór) stawiam ze to nie zawór, tylko są wysokie obroty bo jest tak sterowany - musi być coś innego jak tak.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Gru 2010, 12:07   

JoeMix napisał/a:
Czyli jeśli po zdjęciu przewodów obroty robią się jak trzeba (czyli sprężyna domyka zawór) stawiam ze to nie zawór, tylko są wysokie obroty bo jest tak sterowany - musi być coś innego jak tak.


Ale jak krokowy się zamknie to silnik chyba powinien zgasnąć bo zamyka mu dopływ powietrza ?? Jeśli tak to wychodziłoby na łapanie lewego powietrza ...
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Gru 2010, 12:26   

Pele, niech ktoś sprawdzi na sprawnym silniku :hihihi:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Gru 2010, 13:41   

No właśnie ja u siebie mam tak, że jak odepnę CPP lub krokowy to gaśnie od razu, ale czy mój silnik jest na 100% sprawny to nie wiem i nie dam sobie głowy za to uciąć :bezradny: :-P
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 7 Gru 2010, 13:51   

w XR nie ma silnika krokowego.
ja sprawdzałem na prostowniku czy zawór jest wciągany/czy wypychany (dawno to było)
mój nie reagował to zakupiłem na allegero
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Gru 2010, 13:54   

http://allegro.pl/fiesta-...1349058210.html

A to co to jest jak nie krokowy ?? Kwestia nazewnictwa ??
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Gru 2010, 13:57   

Tak to tylko kwestia nazewnictwa.
Zamiast powiedzieć zawór bocznikowy powietrza, czy też regulator biegu jałowego (wg. WKŁ) łatwiej powiedzieć krokowiec ;-))
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 08:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.