|
[MK6] skrzypienie/dzwonienie przy ruszaniu |
Autor |
Wiadomość |
tbone001
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Wuwua
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 00:17 [MK6] skrzypienie/dzwonienie przy ruszaniu
|
|
|
Witam
Dziwna rzecz się stała w mojej MK6. Generalnie od dłuższego czasu już miałem problemy z wrzucaniem biegów na postoju (w szczególności wstecznego na zimnym silniku - zgrzyty), ale to co się stało dzisiaj, bardzo mnie zaniepokoiło.
Silnik był nagrzany, samochód stał w miejscu z pracującym silnikiem, wcisnąłem pedał sprzęgła i w tym momencie rozległ się skrzypiąco-dzwoniący dźwięk, który trwał, dopóki trzymałem wciśnięty pedał sprzęgła. Wrzucenie biegu (zasadniczo któregokolwiek) jest możliwe, ale czuć duży opór (czuć, że męczy się synchronizator, bo jak już "przepchnę" drążek zmiany biegów przez ten pierwszy centymetr, to dalej idzie lekko - jest tak na każdym biegu, oczywiście poza wstecznym). Wsteczny praktycznie nie daje się włączyć (ciągły terkot przy próbie wrzucenia). Przy ruszaniu na półsprzęgle dźwięk bardzo się nasila, ale jak puszczę pedał i sprzęgło "sklei", to wszystko jest jakby normalnie, tzn. nie ma żadnych niepożądanych dźwięków. Problem wraca z każdym wciśnięciem pedału sprzęgła. Wrzucanie kolejnych biegów wiąże się ze sporym oporem przy synchronizacji.
Co może być przyczyną? Sprzęgło się kończy (jak puszczę pedał, to "klei" bardzo dobrze)? Może coś się ze skrzynią stało?
Bardzo proszę o jakąś poradę, choć pewnie i tak sam tego nie naprawię (brak stosownych warunków, podnośnika/kanału).
Pozdrawiam
Tomek |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 3 Gru 2010, 21:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
TomQ
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 245 Skąd: RZ
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 01:21
|
|
|
Najprawdopodobniej masz rozwalone łożysko oporowe.
Wymień komplet sprzęgła.
Wymiana samego łożyska w mocno przechodzonym sprzęgle to IMHO coś podobnego do wkładania wyłącznie nowych tłoków do skończonego silnika. |
_________________ Pozdrawiam,
TomQ |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 12:16
|
|
|
tbone001, z ciekawości, jaki masz przebieg? Bo rocznikowo Fiesta jak moja... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
tbone001
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Wuwua
|
Wysłany: 6 Maj 2012, 09:54
|
|
|
Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję (po ponad 1,5 roku), ale przeglądałem stare posty i być może komuś ta informacja się przyda.
Skończyło się wymianą kompletnego sprzęgła razem z toczeniem koła zamachowego.
Sprawdziłem - Fiesta miała wtedy 56500km przebiegu. Mechanik powiedział, że sprzęgła w 1.3 mają niską trwałość, w szczególności, jeśli auto jeździ głównie po mieście, a użytkownik nieumiejętnie się z nim obchodzi (większość przebiegu pierwszego sprzęgła zrobił poprzedni użytkownik). |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|