[MK3] Swap RS Turbo |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek 22
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: RST
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 25 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 22:13 [MK3] Swap RS Turbo
|
|
|
Witam.
Myślałem że sam sobie ze wszystkim poradzę ale muszę jednak zasięgnąć opinii ludzi bardziej zagłębionych w temat.
Mianowicie to kupiłem silnik od rs turbo, zrobiłem generalkę i zamieniłem mechaniczny wtrysk na kolektor EFI. do tego dołożyłem regenerowaną turbinę Garret T3 i tym kompletem zamieniłem zwykłe xr2i. Turbina nie jest jeszcze spięta z układem. Ogólnie osprzęt typu komputer, sensor, czujniki pomiarowe i cewka zostały od xr-ki. Wtryski podmieniłem na pasujące oporem wydajniejsze z sabba turbo które zamontowałem w oryginalnej listwie z oryginalnym regulatorem ciśnienia paliwa, układ zasila elektryczna pompka paliwa z calibry turbo..
Problemem jest to, że ciężko odpala, a w sumie bez pomocy samostartu odpalić nie chce.
Oczywiście iśkra jest, kompresja ok 8 barów, paliwo jest podawane.
Dodam jeszcze że komputer nie ma zmienionej mapy.
Zastanawiam się czy problemem nie jest to, że przy założeniu kolektora od efi do głowicy od rs kanały dolotowe nie pasowały idealnie.
Proszę o wszelakie rozważone rady i pomysły. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Lis 2010, 08:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 22:22
|
|
|
rozrzad sprawdz
nie klekocze?
wyciskałes olej z popychaczy? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Krzysiek 22
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: RST
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 25 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 22:24
|
|
|
Jak napisałem to jest głowica od rs turbo więc nie ma popychaczy hydraulicznych i głowica przeszła generalny remont na auto-szlifie |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 22:34
|
|
|
Czujnik położenia wałka rozrządu.
A nie wiem czy to w ogóle ma prawo działać, blok z XRki z 1.6 ?? A głowa z RS Turbo z 1.8 16V. |
|
|
|
|
Krzysiek 22
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: RST
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 25 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 22:37
|
|
|
czytaj uważnie. Silnik jest kompletny 1.6 rs turbo 130km.
Czujnik wałka rozrządu? Proszę Cię |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 22:44
|
|
|
czujnik położenia wału... o ile występuje
bo objaw taki jak przy uszkodzonym |
|
|
|
|
JOHNY
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37 Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 85 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 22:44
|
|
|
Koledze pewnie chodziło o czujnik położenia wału ale przy uwalonym to raczej w ogóle byś nie zapalił. Iskra jest od początku kręcenia czy trochę późno? |
|
|
|
|
Krzysiek 22
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: RST
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 25 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 22:51
|
|
|
Występuje czujnik położenia wału i raczej jest dobry choć nie zamieniałem, iskra występuje od początku kręcenia.
Silnik zachowuje się jakby chciał a nie mógł.
A rozrząd tam jest tak prosty, że chyba nie da się pomylić
I proszę o wypowiedzi ludzi którzy wiedzą co piszą bo że w głowicy od rs turbo nie ma popychaczy hydraulicznych i że ten silnik nie posiada czujnika wałka rozrządu udzielając rad w tym dziale na tej stronie wiedzieć trzeba... |
|
|
|
|
JOHNY
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37 Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 85 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 23:05
|
|
|
No dobra ale piszesz, że po samostarcie zapala i co dalej się dzieje? |
|
|
|
|
Krzysiek 22
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: RST
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 25 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 23:09
|
|
|
Jak zapali to już pracuje. Choć muszę przyznać że niezbyt perfekcyjnie. Teraz się zastanawiam czy powodem nie jest niezgrana mapa w kompie |
|
|
|
|
JOHNY
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37 Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 85 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 23:21
|
|
|
Krzysiek 22 napisał/a: | Jak zapali to już pracuje. Choć muszę przyznać że niezbyt perfekcyjnie. Teraz się zastanawiam czy powodem nie jest niezgrana mapa w kompie | Generalnie to trochę czasu upłynie zanim to zacznie chodzić perfekcyjnie - pisałeś, że po generalce. Skoro mówisz, że iskra jest, paliwo jest to łaski nie robi. Sprawdź rozrząd, przeczyść przynajmniej czujnik położenia wału (choć do tego nic nie ma jak w końcu zapala). Wężyki podciśnienia podpięte ok? |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 23:23
|
|
|
albo map sensor |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 23:26
|
|
|
Krzysiek 22 napisał/a: |
bo że w głowicy od rs turbo nie ma popychaczy hydraulicznych . |
hmm.. to teraz ja chyba jestem nie w temacie, cvh rsturbo fabrycznie ma hydraulike przecież :> wiec o co chodzi ? |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Krzysiek 22
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: RST
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 25 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 23:28
|
|
|
Pare generalek w życiu zrobiłem i wychodzi na to że moja własna mi wyszła najgorzej;-(
Map sensora także nie podmieniałem a podciśnienia podpięte dobrze, bo to to samo jak w xr2i. Liczę jeszcze na jakiś błyskotliwy pomysł ludzi którzy przecierali przede mną te ścieżki i mogą powiedzieć mi więcej o zmianie mapy i ewentualnej potrzebie wymiany podzespołów do tego potrzebnych. |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 26 Lis 2010, 08:38
|
|
|
hmmm,
po 1) każde CVH oprócz RS1600i miało hydrauliczne popychacze. Jesli takich nie masz to masz jakiś kit z UK lub przełożoną głowe od w/w modelu.
2) skoro iskra jest to czujnik wału działa
3) wtryski z Saaba to nieporozumienie. One maja 365cc gdzie seria miała 190cc (xr2i/RST), moim skromnym zdaniem wsadź seryjne wtrysk,i a bedzie OK, tylko zmien olej bo masz tam pełno benzyny.
co do mapy: jesli masz serie z xr2i 104KM to do jakiś 0,2 bara seria sobie poradzi - oczywiście doraźnie). Jesli chodzi o strojenei to tylko ECUmaster lub SA. Lub pogadaj z Użytkownikiem Żółwik Tuptuś on ma cąły set RST z wiązką chipem, ECU itd oraz całą mechanike z sportowym wąłkiem obrobioną głowicą itd - set na 200+KM
Swoją drogą T3 jest fajna na małym boosicie tak do 0,7-0,8bara później jest zaduża do tego silnika i robi się fajna moc ale w samym piku wiec jest ona nie efektywna.
BTW: chłodnica oleju jest podpięta pod ten przewód wodny który idzie do kolektora ssącego. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Krzysiek 22
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: RST
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 25 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26 Lis 2010, 09:13
|
|
|
Puma ale później przy czipie i ewentualnym zwiększeniu mocy seryjne wtryski sobie poradzą? |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 26 Lis 2010, 09:17
|
|
|
poradzą do jakiś 160KM później potrzebujesz coś miedzy 240-260cc czyli Kadett GSI 16v/PuntoGT/VW G6, na takich dało rade do 220KM przy podniesieniu ciśnienia na listwie. ale 200KM jest realne bez problemu |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Krzysiek 22
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: RST
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 25 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26 Lis 2010, 09:28
|
|
|
więc reasumując uważasz, że powodem problemu są zbyt wydajne wtryski i na fabrycznych problem zniknie?
Co do czipa i wiązki to ewentualne założenie tego jest bardzo skomplikowane?
Turbina może być sterowana ręcznie przez manualny boost? |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 26 Lis 2010, 09:37
|
|
|
tak podejżewam wtryski. Jako pierwsze.
wiązka przekłąda się bardzo prosto.
MBC jak najbardziej |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Krzysiek 22
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: RST
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 25 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26 Lis 2010, 09:53
|
|
|
Co do usterki dam znać jak już ją usunę choć zajmę się tym dopiero w sobotę.
Teraz muszę jeszcze czekać na odp od żółwia czy sprzedaje ecu.
Ostatnie pytanie Puma: boost może być założony na przewodzie idącym bezpośrednio z zimnego ślimaka turbiny do zaworu upustowego w turbinie.
Nie posiadasz przypadkiem chłodnicy do xr2i? |
|
|
|
|
|