Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK3] 'Ballada Fordowska' copyright by tajmus
Autor Wiadomość
tajmus 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 621
Skąd: KGR
Wysłany: 7 Gru 2010, 08:18   

kenczorf napisał/a:
jak ci ten xplode gral?

nawet czysto było ale moje wymogi troche wieksze sa :) , na fieste to za mocny byl

JOHNY napisał/a:
Z tym bezpiecznikiem to pojechałeś Popraw to bo zanim Ci ten bezpiecznik zadziała to pół auta przetopi

generalnie to on latal po calym bagazniku, nieraz musialem wyciagac skrzynke. bylo tak przez grubo ponad rok i nic sie nie dzialo :-) ale dobrze wiem o co Ci chodzi :)
 
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 7 Gru 2010, 09:53   

Jest już kolejna strona tematu, może by tak coś pokontynuować? :)
 
 
tajmus 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 621
Skąd: KGR
Wysłany: 7 Gru 2010, 14:25   

No dobra tadzias :bezradny:

UWAGA na ilość fotek :!!!:

W październiku 2009 roku fiesta trafiła na mój stół operacyjny. Postanowiłem uratować ją od wizyty na placu skąd wyjechala by już tylko w kontenerze do huty. Jako, że zacząłem się na poważnie interesować wszystkim co związane z samochodami to jako cel postawiłem przed sobą samodzielną renowację nadwozia. Co do mechaniki to sam wszystko już robiłem. Wiele osób mi wtedy pukało do głowy przekazując: 'przeciez to się nie opłaca', 'przeciez ty nie masz warunków', 'przecież to Ford, sprzedaj to i kup golfa', 'nie znasz się na malowaniu', 'myslisz ze wstawienie progu to takie łatwe?'. Takich i innych cytatów mógłbym przytoczyć wiele. Były na szczęście też osoby pełne podziwu (czyt. szacunek, że biore się za taka robote). Cóż. Nie poddawałem się!

Na czas odbudowy fiesty przesiadłem sie na 2 auto CC900 (w sumie zwinniejsze i szybsze od hcsa). Zaczęło się od rozbierania budy zew i wew:



Został właściwie tylko silnik z zawieszeniem i deska rozdzielczą.
Następnie przyszedł czas na wycinanie wszystkiego co przyjaźniło się z rudą:




Czyli poleciały obydwa progi, przedni blotnik i obydwa pasy dolne.

;-( notw


Niestety to nie wszystko:



Oczywiście to i tak jeszcze nie wszystko gy . Generalnie to ruda w większym i mniejszym stopniu była WSZĘDZIE. Jak to w Fordzie na zgrzewach. Wszystkich zdjęć nie pokazuje bo to już była by totalna przesada z ich ilością :-P
Co potem a no szlifowanie na tyle ile tylko się dało. Potem Brunox (więcej już nigdy tego nie zastosuje). Po jego wyschnięciu spawanko:




Powstawiałem łatki gdzie trzeba było czyli min. w podłodze. Zrekonstuowane zostały także progi wewnetrzne. Następnie wszystko poleciało w podkład epoksydowy. Przedni pas przed wspawaniem zabezpieczyłem od razu środkiem do konserwacji podwozia firmy Boll.



A tak się miała sprawa po wspawaniu, szlifowaniu spawów i zabezpieczeniu nowych blach z obydwu stron:



Następnie spachlex edition oraz zabezpieczanie spawów i różnych połączeń blach masa uszczelniającą :devil:




Drzwi, klapa i maska także dostały troche kitu ze względu na nierówności. Po wyszlifowaniu szpachli wszędzie gdzie się pojawiła nałożyłem epoksyda a zaraz po nim wskoczył akrylowy. Potem kontrast i baranek gdzie trzeba (pasy dolne i progi).




Ciag dalszy walki w następnym poście :ok:
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 7 Gru 2010, 14:35   

no to chyba profi :V:

dawaj już następny post :-P
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 7 Gru 2010, 14:40   

a co tak rudo w bagażniku było? akwarium tam miałeś? gy
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Gru 2010, 15:34   

los minios del de Respektos za samozaparcie i ogrom włożonej pracy
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 7 Gru 2010, 20:09   

tajmus napisał/a:
Potem Brunox


mmm... Brunox... uwielbiam ten zapaszek... :odlot:




tak poza tym to na prawdę kawał dobrej roboty :)
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 7 Gru 2010, 20:14   

Brunox to mi się kojarzy z preparatem do smarowania lag w amortyzatorach rowerowych :D
Widać ze dbasz o auto i to bardzo, chwali się to :D Czekam na więcej :P
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 7 Gru 2010, 20:31   

w brennej juz po blaszy byla?? bo sie nie przygladalem :)
fajne podejscie, buduj swapuj a bedziesz ja kochal na dlugie lata
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 7 Gru 2010, 20:36   

Ad@mus napisał/a:
w brennej juz po blaszy byla??


w brennej to jej chyba nie było, przynajmniej nie widziałem gy
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 7 Gru 2010, 20:43   

tadzias napisał/a:
mmm... Brunox... uwielbiam ten zapaszek... :odlot:


wądnij se Scansol :-P

Robota profi ;) ale z drugiej strony, nie gieło ci się to jak drzwi powyciągałeś i progi powycinałeś?? konstrukcja się osłabiła, czytałem coś gdzieś kiedyś, że przy takim czymś powinno się jakimiś profilami budę deko wzmocnić by się nie pogięła... ale ja może zbyt wyczulony jezdem.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 7 Gru 2010, 21:26   

Ad@mus, za dużo świeżego powietrza? nie było tajmusowej w Brennej, zostawił sierotkę w domu.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
tajmus 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 621
Skąd: KGR
Wysłany: 7 Gru 2010, 21:43   

DemptD napisał/a:
a co tak rudo w bagażniku było? akwarium tam miałeś?

ja nie... ale pewnie wczesniejszy wlasciciel :rotfl: poprostu widac ze w zyciu w dupe dostala

tadzias napisał/a:
mmm... Brunox... uwielbiam ten zapaszek...

spróbuj jak smakuje :twisted: odrdzewiejesz wtedy :-P

Ad@mus napisał/a:
w brennej juz po blaszy byla??

byla byla, od wiosny juz jest. a nie pojechalem swoja ze wzgledow finansowych. moze na wiosenny ale kto to wie co bedzie :yes:

Peedro napisał/a:
ale z drugiej strony, nie gieło ci się to jak drzwi powyciągałeś i progi powycinałeś?? konstrukcja się osłabiła, czytałem coś gdzieś kiedyś, że przy takim czymś powinno się jakimiś profilami budę deko wzmocnić by się nie pogięła... ale ja może zbyt wyczulony jezdem.

eee no do zlamania to je troche brakowało :-P progi wew byly jeszcze jako takie, podluznice to calkiem zdrowe (no troche wzerow bylo :| )
Ostatnio zmieniony przez tajmus 10 Gru 2010, 16:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 7 Gru 2010, 23:03   

tajmus napisał/a:
tadzias napisał/a:
mmm... Brunox... uwielbiam ten zapaszek...

spróbuj jak smakuje :twisted: odrdzewiejesz wtedy :-P



a próbowałeś? :hihihi:


tajmus
, raz jeszcze pieśni pochwalne ku Twej czci za samozaparcie :-P
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 7 Gru 2010, 23:07   

Uuu no to szczęka mi opadła. Gratki i szacun za tą robote!
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
tajmus 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 621
Skąd: KGR
Wysłany: 10 Gru 2010, 18:28   

Qurde na uczelni jutro egzamin a ja zabieram sie za kolejny etap opisywania co zmodziłem przy tym sztruclu :yes: Od razu chlopaki dzieki za wszelkie szacuny itp :ok:

No wiec jeśli podkład zostal odpowiednio przytarty na mokro a baran wysechł to nie pozostało nic jak lakierowanie. Fiesta została pryśnięta lakierem 2-składnikowym czyli baza tj. perła + bezbarwny. Klar z Profixa CP1500 a baza z palety Hondy Hay. Po przygotowaniu 'komory lakierniczej' i obklejeniu tego co trzeba wziąłem sie za lakierowanie. Malowałem w sumie w nocy. Ostatnia warstwa bezbarwnego położona została o 3 w nocy. Się działo tym bardziej, ze to był mój debiut w roli lakiernika :rotfl: Foty w sumie po skończonej robocie:




Małe podsumowanie. Warunki były jakie były. Brak wyciagu ;-| Lampy tylko na suficie ;-| Sprzęt to średnia półka więc ok. A, że doświadczenia niewiele to i baty na klarze pojawić się musiały. Cóż, tragedii nie stworzyłem. Jak na 1 raz to niezle. Po polakierowaniu czyli właściwie uwieńczeniu roboty uświadomiłem sobie, że nie jest to moje ostatnie auto przy którym będe się tak spuszczał. Chce więcej :hihihi:
Za drzwiami zima więc z konserwacją i składaniem sobie spokojnie poczekam tym bardziej ze było czym jeździć. Po kilku dniach później w garażu urodziły się nowe fele :-) Kolorek wszystkim dobrze znany :)




Okazyjnie kupiłem gumki od Hankooka 175/60 w super stanie wiec Dunlopy i Firestone poszly na allegro...



Pojawiła sie dodatnia temp a potem wiosna 2010 wiec konserwa, pranie zakurzonego wnetrza, mycie plastików no i składanie...



Bak przed założeniem został odczyszczony z rdzy i również zakonserwowany. Wymodziłem dodatkowy wieszak na tłumnik środkowy dzieki czemu spokój z wiszącą rurą <8> Wskoczyła nowa linka ręcznego. Wypolerowałem mechanicznie lakier. Efekty poniżej. Założylem wszystkie 4 nadkola plastikowe w tym 2 przednie nowe (stare byly popekane). Z przodu wylądowały rownież chlapacze gumowe. Zarzuciłem siakaś końcowke tłumnika fi 80. Zakupione i założone zostały ukryte wentyle i żarówki do kierunków chrom :-P Niebieski eibach doczekał się załozenia :) Ustawiłem zaworki z nowa uszczelka pod pokrywą. Nowe filtry, płyny i oleje. Zakupiłem też nowe nakretki do alu pełne chrom. Komora silnika została wyszorowana myjka. Potem Fiesta pojechała na przegląd - wynik pozytywny :-)




Póki co to tyle... przy nastepnej aktualizacji to dotre juz pewnie do chwili obecnej :-)
 
 
 
dżolero 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 216
Skąd: Żary FzA
Wysłany: 10 Gru 2010, 19:12   

kawał dobraj roboty ;)
_________________
była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps ;)
 
 
 
gniewny 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 131
Skąd: Zabrze
Wysłany: 10 Gru 2010, 20:07   

<3 meega :)

fajnie, ze masz gdzie to rozbierac i trzymac, a jeszcze lepiej, ze masz czym innym jezdzic kiedy to jest rozlozone :D

a te kola, ta lumy sa fajne a nigdzie takich nie umiem znalezc ;/ ;p
_________________
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48570

www.lubiezapierdalac.y0.pl

 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 10 Gru 2010, 23:22   

to juz koniec opowiesci o tym co bylo i zcznie sie o tym co bedzie za niedlugo ?:D
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 11 Gru 2010, 00:01   

Ja chce więcej :hihihi:

Fajnie się ogląda taka fotorelację :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.