[MK4] Zmiana licznika |
Autor |
Wiadomość |
Wolek87
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Grzesiek
Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 7 Skąd: GDA
|
Wysłany: 17 Lis 2010, 14:23 [MK4] Zmiana licznika
|
|
|
Witam, przymierzam się do zmiany licznika na taki z obrotomierzem i tu pojawia się moje pytanie czy mogę kupić każdy rodzaj licznika z obrotkiem i będzie on pasował? Bo widziałem dwa rodzaje taki z gładką linią pod zegarami na której wyświetla się kontrolka oleju itd oraz drugi rodzaj, który w tym miejscu ma 6 kwadratowych pół w których prawdopodobnie także pojawiają się kontrolki. |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 17 Lis 2010, 14:38
|
|
|
było było było... |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
Wolek87
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Grzesiek
Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 7 Skąd: GDA
|
Wysłany: 17 Lis 2010, 14:53
|
|
|
Ok Ok Ok ale czy mógłbym dostać nakierowanie, gdzie dokładnie bo jakoś funkcja szukaj mi nie pomaga :/
Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie niestety :/ więc czy może mi ktoś w rzeczowy sposób odpowiedzieć? |
|
|
|
 |
Tomas82

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 43 Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 57 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 19 Lis 2010, 20:11
|
|
|
Zegary są podłączane w każdym modelu (mk3, mk4...) w inny sposób.
Jednakże w obrębie danego modelu możesz podłączać dowolne zegary i nie martw się wskaźnikami, bo ścieżki we wtyczkach są uniwersalne. To nie działa tak, że po zmianie zegarów nagle zamiast kierunkowskazów zacznie migać wskaźnik oleju, czy ładowania itp.
Zegary z obrotkiem trzeba jednak dobrać w odpowiedni sposób, żeby ten nie zaniżał ani nie zawyżał wartości. W zależności od rodzaju paliwa i pojemności silnika w różny sposób komputerki zapodają sygnał do obrotka.
Gdy ja wstawiałem zegary z obrotkiem upewniłem się jaką oporność mają rezystory, bo naczytałem się opowieści o pokazywaniu połowy obrotów.
Najlepiej szukaj bezpośrednio od 1,3. Taki będzie na pewno pasował.
Nie wiem jak w mk4, ale ja w mk3 nie miałem podłączenia obrotka w złączu i musiałem się wpinać bezpośrednio w komputerek i przeciągnąć kabel pod zegary. |
_________________ Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Lis 2010, 20:57
|
|
|
Ja wymieniałem na taki z obrotkiem(i białe tarcze)-wsadziłem od Pumy i to angola(było 90 na godzine ale mil )Potem wyorałem gdzieś prędkościomierz od Essiego podmianka i śmiga już 2 rok
Wszystko plug&play-kabelki były |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 19 Lis 2010, 21:11
|
|
|
Tomas82 napisał/a: | Jednakże w obrębie danego modelu możesz podłączać dowolne zegary i nie martw się wskaźnikami, bo ścieżki we wtyczkach są uniwersalne. To nie działa tak, że po zmianie zegarów nagle zamiast kierunkowskazów zacznie migać wskaźnik oleju, czy ładowania itp. | Jesteś w wielkim błędzie... Może ładowanie nie będzie migało zamiast kierunków, ale kontrolka airbagu np kłoci się z SCSem... Było chyba z 5 rodzajów ścieżek w licznikach - zależnie od wyposażenia auta i rocznika. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
Wolek87
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Grzesiek
Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 7 Skąd: GDA
|
Wysłany: 21 Lis 2010, 19:52
|
|
|
A czy istnieje jakiś sposób, żeby dobrać sobie odpowiedni licznik? Widzę, że kolega jackrzec ogrania temat w dużym stopniu. To może poprosiłbym Cię o jakieś podpowiedzi? |
_________________ Była: Fiesta Mk4 Flair 96' 1.3 B+G |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 21 Lis 2010, 20:26
|
|
|
Wolek87 napisał/a: | A czy istnieje jakiś sposób, żeby dobrać sobie odpowiedni licznik? Widzę, że kolega jackrzec ogrania temat w dużym stopniu. To może poprosiłbym Cię o jakieś podpowiedzi? |
W sumie to dopiero teraz zaskoczyłem że Ty masz mk4... Ale to nic. Napisz co masz w aucie (abs czy inne dodatki np. obrotek) i powied co chcesz mieć, a powiem Ci jaki licznik będzie Ci pasował. Tak to Ci nie potrafię wytłumaczyć - muszę wiedzieć co i jak. Najlepiej podaj VIN, to sprawdzę w microcacie jaki masz licznik i co będzie tam pasowało. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
Wolek87
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Grzesiek
Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 7 Skąd: GDA
|
Wysłany: 21 Lis 2010, 22:08
|
|
|
VIN to WF0BXXGAJBTS57436, a w wyposażeniu mam 2 jaśki, el. lustra, abs nie mam, obrotka też nie, a resztę i tak chyba zobaczysz po rozkodowaniu VIN
I czy np coś takiego u mnie by podpasowało?
http://allegro.pl/licznik...1316327622.html |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 22 Lis 2010, 10:31
|
|
|
o ile dobrze pamiętam to różnica jest tylko w jednej kontrolce, czyli check engine/grzanie świec żarowych, akurat te kontrolki 1,3 nie dotyczą, więc każdy licznik z fiesty/pumy/escorta (oczywiście z analogowym licznikiem km, >99 trzeba trochę pobawić się kabelkami) będzie działał, jak opcja instalacji nie przewidywała obrotomierza to trzeba go podczepić jednym przewodem, są opisy jak to zrobić. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
|