Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 4 Maj 2006, 15:16 |
Różnice zetec 1.8 105 KM vs 1.8 130 KM |
Autor |
Wiadomość |
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 17 Mar 2005, 03:11 Różnice zetec 1.8 105 KM vs 1.8 130 KM
|
|
|
zarówno fiesty XRjak i escortyXR maja silniki 1.8 16V w wersji 105KM i równolegle 130KM.
silniki sa praktycznie nie do odróżnienia. Czytałem juz tyle odpowedzi ilu odpowiadajacych .
Wiec jeszcze raz.JAK UZYSKAC 130KM z silnika 105, i nie pytam o tuning ale o zmiany fabryczne????
czytałem u niemców że wystarczy założyć inna przepustnicę ,wałki i jednostkę sterującą.
Równocześnie czytałem że by 130tka miała lepszy "dół" to w niej należy montować wałki od 105tki. to trochę bez sensu!!!!CZy ktos ma jakies ciekawe informacje? ciekawe czy futura z zeteckiem tez podatna byłaby na wstawienie większej przepustnicy? |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 20 Cze 2006, 20:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
GienekWichura
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck
|
Wysłany: 17 Mar 2005, 06:36
|
|
|
Oprócz zmiany wałków rozrządu przepustnicy niestety trzeba
przemapować komputer.
W tej chwili jescze dokładnie nie wiem ale podejrzewam że
głowica od 130 ma inny kształt gniazd ale to jeszcze sprawdzę
i Ci odpowiem |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 18 Mar 2005, 01:27
|
|
|
nie głowica jest taka sama ale tłoki w 130 KM maja żlobienia do dodatkowego smarowania. ale to szczegól choc napewno przedłóża ich żywotnosc.poco przestrajac? ja pisałem by wymienić komp.... |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
Rycho
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 18 Mar 2005, 05:32
|
|
|
A widziałeś te tłoki, że tak twierdzisz?? Ja ich nie widziałem, ale w katalogu forda tłoki do wersji 130 KM i 105KM mają taki sam numer, co oznacza, że niema różnicy.
Różnica jest natomiast w dyszach spryskujących olejem denka tłoków, do RDB i RQB są inne.
Rycho |
_________________ JetCar XR2
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 18 Mar 2005, 14:22
|
|
|
Ja slyszalem nastepujace zeczy (moge sie mylic):
1) walki i przepustnica od 2,0 zetec,
2) natomiat komputer moce tez byc ten sam co w mondeo 2,0.
3) w tlokach raczej nie ma roznicy
Tak ogulnie to jeszcze wystepowal 1,8 16v o mocy 115km w mondeo, wiec do konca nie wiem. punkt 1) raczej napewno.
Jak znasz angielski to odsylam bo ja nie do konca wiec tego nie przetlumacze
http://www.fiestaturbo.co...=history#rs1800
http://www.rsownersclub.co.uk/
http://www.fasterfords.co...ta_rs1800_5.jpg
chyba tylko tyle mam jak cos to dosle |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Mar 2005, 19:14
|
|
|
115 byly tez w Esciortach - ja taki teraz mam, co do przerabiania z 105 na 130 to z wlasnego doswiatczenia z rozbierania tych silnikow moge dopowiedziec tylko ze:
- inne walki
- inne sterowanie
- szersza przepustnica
- chlodzenie tlokow od dolu
te 4 rzeczy sa najwazniejsze w (co prawda przeplywomierz za 105 ma inne nr seryjny ale jego zamiana w sumie nie wnosi zadnych wyczowalnych zmian...)
Co do walkow i osprzetu 2.0 modeo to raczej watpie, kiedys sprawdzalem i nr tez byly inne, a przepustnica napewno sie rozni bo rozbieralem kolektor 2.0 i taile byly inne.
Pozdrawam |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.