[MK3] Regeneracja alternatora BOSCH - części |
Autor |
Wiadomość |
Kristoph

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: DZG
|
Wysłany: 8 Lis 2010, 20:58 [MK3] Regeneracja alternatora BOSCH - części
|
|
|
Mam problemy z kiepskim ładowaniem. Jak bez obciążenia to ładowanie jest na poziomie ok ~14-14.1V jednak po odpaleniu świateł i dmuchawy na III drastycznie spada i są wahania. Pasek mam nówkę, więc odpada(naciąg też ok)
Kupiłem już regulator napięcia ze szczotkami oraz dwa łożyska.
I teraz moje pytanie. Jaki ma być pierścień komutatora do alternatora BOSCH 55A ???
Czy to ma być taki? Na szczotkach jest opisany jakiś wymiar (32mm) i jak domniemam to szczotki po tym pierścieniu popylają Ale czy wymiary się zgadzają. Mieszkam na zadupiu więc chce kupić z neta.
Aukcja:
http://allegro.pl/alterna...1307434321.html |
_________________ 3 FORDY W RODZINIE ZOBOWIĄZUJĄ... |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 9 Lis 2010, 09:25, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 8 Lis 2010, 21:46
|
|
|
Kristoph napisał/a: | jednak po odpaleniu świateł i dmuchawy na III drastycznie spada i są wahania. |
czyli ile? konkretnie |
|
|
|
 |
Kristoph

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: DZG
|
Wysłany: 8 Lis 2010, 23:35
|
|
|
Czyli bardzo różnie. Czasami jest 13.6-13.7V (przy krótkich + dmuchawa), jak dam drogowe + dmuchawa plus grzanie szyby to czasami zbliża się do napięcia akumulatora w spoczynku (ok 12.45V w spoczynku ma akku ) i wtedy wariuje - są skoki rzędu 0.2-0.3V.
Czyli zestaw 1 - ok 13.6V
Zestaw 2 (mocne obciążenie) ok 13V - 13.2V i skoki napięcia.
Aku w stanie spoczynku (po nocy) 12.45V
I obserwuje napięcia i od jakiegoś czasu jakby stopniowo osłabia się ładowanie. (mierzę tak co 3 miesiące - gdy mnie najdzie jakaś chęć lub potrzeba podczas grzebania w moim kochanym złomku ) |
_________________ 3 FORDY W RODZINIE ZOBOWIĄZUJĄ... |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 8 Lis 2010, 23:47
|
|
|
U mnie światła zawsze zapalają się automatycznie, także przy samych światłach wychodzi mi 13,8V. Grzanie zabiera ogromną ilość energii, dmuchawa też bierze swoje do tego na III biegu. Także wg mnie nie jest jeszcze tak źle z tym ładowaniem u Ciebie.
Niech jeszcze najlepiej wypowie się jakiś stary elektyk |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Lis 2010, 23:57
|
|
|
Te wyniki jeśli dobrze zmierzone nie są złe,,, tylko ten akumulator, u mnie po dniu (rano do pracy wieczorem do domu) to na wieczór mam często na akumulatorze 12,8V,,, po nocy zazwyczaj 12,6V (miernik mam wpięty w gniazdo zapalniczki i odczytuje przed włączeniem zapłonu) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Kristoph

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: DZG
|
Wysłany: 9 Lis 2010, 00:08
|
|
|
Co do akku to wiadomo o co chodzi. Jest już stary ma chyba 4lata więc swoje odsłużył ale chce go jeszcze przy życiu tę zimę uchować.
Mam już kupiony regulator napięcia, 2 łożyska i chce jeszcze dokupić komutator (pierścień alternatora) i tu jest główny problem. Czy ten z linku który jest w pierszym poście pasuje do tego altka?
@JoeMix:
Te napięcia to raczej takie "pozytywne" pomiary. Przy zestawie z mocnym obciążeniem napięcie potrafi spaść do ~12.7-12.8V i prze-gazówka niewiele zmienia... Co przy dzisiejszej pogodzie gdzie korzystam czasami z grzania szyby, długich tłumaczy trochę niskie napięcie akumulatora. Długie (ok 100 km) trasy robię raz max dwa w tyg. a resztę czasu albo auto stoi albo ma trasy rzędu 5-15km. |
_________________ 3 FORDY W RODZINIE ZOBOWIĄZUJĄ... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Lis 2010, 00:39
|
|
|
Dobry akumulator przetrwa 12,8,,, ale już słabawy to padnie |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 9 Lis 2010, 10:04
|
|
|
Aż sprawdzę dzisiaj u siebie z ciekawości ładowanie na max nawiewie, ogrzewaniu szyby, radio i długich. |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 9 Lis 2010, 10:15
|
|
|
13,8V przy pełnym obciążeniu, ogrzewanie szyby, lusterek, dmuchawa max, drogowe + dalekosiężne + przeciwmgielne |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
Kristoph

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: DZG
|
Wysłany: 9 Lis 2010, 10:32
|
|
|
No i jakbym miał takie wartości to bym tu nawet wam dupy nie zawracał !
To teraz odpowie mi ktoś czy ten pierścień alternatora będzie pasował do altka boscha ?
LINK: http://allegro.pl/alterna...1307434321.html |
_________________ 3 FORDY W RODZINIE ZOBOWIĄZUJĄ... |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 9 Lis 2010, 12:11
|
|
|
jesli takie masz ladowanie to prawdopodobnie diody zaczynaja sie sypac. Ja mam w dobrym stanie to co ty chcesz wymienic a ladowanie wyglada tak. Bez obciazenia 14V, wlacze swiatla 13,6 + nawiewe 2gi bieg 13.4 + glosno radio 12.6-12.8. Gdy wcisne troche gazu tak powyzej 1krpm to utrzymuje sie 13.1 . Z kazdym miesiacem coraz gorzej
[ Dodano: Wto Lis 09, 2010 12:13 ]
a zapomnialem dodac ze pomimo ze aku polroczny to jak auto postoi dobe to potrafi wyssac z 12.6V 0.3 0.4V czyli altek pewno ma zwarcie...albo jaka inna instalcja |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
Kristoph

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: DZG
|
Wysłany: 9 Lis 2010, 15:30
|
|
|
Dlatego zamówiłem w ciemno. Rozłoży się go to będzie potem info dla potomnych:D
Zorbie małą regeneracje tymi częściami co pisałem i zobaczymy jakie wyniki uzyskam. Na forum się pochwalę więc zobaczymy czy coś dadzą te naprawy i jakie wyniki da się wycisnąć. Mierzę w wyniki takie jak ma DemptD |
_________________ 3 FORDY W RODZINIE ZOBOWIĄZUJĄ... |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 9 Lis 2010, 19:48
|
|
|
Sprawdziłem. Ładowanie przy samych światłach 13,8 przy maksymalnym obciążeniu 13,7. Także Kristoph na pewno jest coś nie tak. |
|
|
|
 |
acti357

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
|
|
|
 |
dr_Henio

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 127 Skąd: Polska
|
Wysłany: 10 Lis 2010, 22:02
|
|
|
Oj to u mnie klapa,
bez obciążenia (tzn tylko dzienne LED) 13,8V
drogowe 13V z dmuchawą spada na 12,6V
Zimy nie przetrwa Najgorsze że altek był kilka razy "naprawiany" szczotki i regulator wymieniony na pewno. Na koniec usłyszałem że fiesty tak mają |
_________________
Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 10 Lis 2010, 22:23
|
|
|
U mnie przy całkowitym obciążeniu (światła, dmuchawa, szyba, lusterka i radio) spada do 13,5.
Nawiązując do tego
rwiezel napisał/a: | dmuchawa też bierze swoje do tego na III biegu |
to nie ma różnicy na którym biegu pracuje. (bo ma taką konstrukcję) |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 10 Lis 2010, 23:25
|
|
|
jackrzec napisał/a: | to nie ma różnicy na którym biegu pracuje. (bo ma taką konstrukcję) | napewno? czy u mnie czy w poldzie na kazdym biegu minimalnie wiecej spada. A roznica miedzy 1 a 4 to ze 0.2V gdy mialem zdrowy alter |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 08:36
|
|
|
dr_Henio napisał/a: | Na koniec usłyszałem że fiesty tak mają | Nie, sprawne nie mają tak Cytat: | to nie ma różnicy na którym biegu pracuje. (bo ma taką konstrukcję) | Oj ma i to wiele, im niższy bieg tym mniej prądu ciągnie,,, i tym mniejszy spadek napięcia powoduje,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
dr_Henio

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 127 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 08:53
|
|
|
Co tu pisać, po raz kolejny, wszystkie połączenia (klemy na akumulatorze, wtyczka alternatora, masa silnik i zawias altera) no i standardowo regulator napięcia,,, jak był jakiś czas temu wymieniany to trzeba go wyjąc, może dziwnie krzywo się szczotki ścierają czy coś,,, poświecić w dziurę po regulatorze i zobaczyć jak się miewa pierścień po którym się szczotki ślizgają (może porowkowany),,,
Jak masz możliwość to walnij do auta inny akumulator, ja miałem problemy z lądowaniem (niskie napięcie) i nie szło tego naprawić,,, ale poza niskim napięciem i przygasającym wszystkim na wolnych raczej było OK, aż zostawiłam auto na światłach i akumulator sie rozładował, po naładowaniu już nie chciało auto palić, więc musiałem kupić nowy i wtedy się skończyły problemy z niskim napięciem. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|