[MK3] Optymalne obroty dla 1.4i |
Autor |
Wiadomość |
Sucre
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 24 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 5 Lis 2010, 20:57 [MK3] Optymalne obroty dla 1.4i
|
|
|
W specyfice silnika mojej fiesty 1.4i jest wyraźnie napisane ze max moment osiaga przy 4500 obr a max moc przy 5600 obr. A więc zgodnie z tym chcac zmienic bieg na wyzszy powinienem najlepiej nieznacznie przekroczyc te 4500 obr. Z tym że powyzej 3000 obr silnik zaczyna duzo glosniej chodzic i przy dluzszej jezdzie powyzej tych obrotow zauwazylem ze wypluwa olej... Do ilu w takim razie krecic aby silnik pracowal poprawnie i dynamicznie ale jednoczesnie nie dostawal zbyt mocno "po tylku"?? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 5 Lis 2010, 20:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 5 Lis 2010, 21:21
|
|
|
tak jak uczyli na prawie jazdy
1 - 0-20km/h
2 - 20-40km/h
3 - 40-60km/h
4 - 60-80km/h
5 - 80-vmax km/h
|
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 5 Lis 2010, 21:27
|
|
|
co to za brednie DemptD a jak jade np czinkłaczento (na holenderskim gazie z resztą) to też wg tego schematu? Auto autu (albo aucie) nie równe.
Z resztą też jestem ciekawy tak kontrolnie jakie optymalne obroty ma 1.3 no i pewnie to samo 1.1... |
Ostatnio zmieniony przez Rebel 5 Lis 2010, 21:32, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 5 Lis 2010, 21:28
|
|
|
ja jak chce jechać spokojnie to max 3tys
a DemptD zartował |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 5 Lis 2010, 21:31
|
|
|
rwiezel napisał/a: | ja jak chce jechać spokojnie to max 3tys |
Każdym benzyniakiem, którym jeździłem i nie ważne czy to było 2.0 1.5 czy litrówka najlepiej kręciło się je do 2,5-3. Oczywiście mówimy o zwykłej jeździe a nie wyścigu |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Lis 2010, 21:48
|
|
|
DemptD napisał/a: | 1 - 0-20km/h
2 - 20-40km/h
3 - 40-60km/h
4 - 60-80km/h
5 - 80-vmax km/h
|
Stunt_Man napisał/a: | a DemptD zartował |
Ja tak jeżdżę |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 5 Lis 2010, 21:50
|
|
|
bo widzisz Twój pojazd akurat pozwala zmieścić sie w tych przedziałach |
|
|
|
 |
kamilocha1
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 36 Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 383 Skąd: SJ , SRC ;DD
|
Wysłany: 5 Lis 2010, 21:58
|
|
|
ja jezdze 50 ne 5ce ;d |
_________________ cyyyklon
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Lis 2010, 22:03
|
|
|
Moje 1,4 się najlepiej kręciło jak się je ciągnęło do 4 tyś,,, podczas normalniej jazdy starałem się nie schodzić poniżej 1,8 tyś,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 22:38
|
|
|
kamilocha1, bo Ty jesteś dziwny |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
Sucre
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 24 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 23:01
|
|
|
Jeśli chodzi o mnie to ustalilem sobie jakis czas temu ze trzeba krecic(tak mi sie zdaje) do tylu aby przy wrzuceniu na wyzszy bieg obroty spadly do 2100-2200 obr(nie ponizej 2 tys). I to wychodzi tak ze na 2 i 3 krece do 3tys a na 4 do 2800(jakos tak). Wiadomo jak sie uprzec to mozna jedynie do 2500 i wtedy spadnie do 1800 ale mysle ze jednak ponizej 2 tys sie nie powinno schodzic. Tyle z mojej praktyki(jak wspomnialem na poczatku ksiazka mowi zupelnie co innego) i powiem szczerze nie mam pojecia co myslec... Wiadomo nie jest to nowe auto i jak dotad chodzi bez problemow. I wiadomo nie chcialbym go zazynac... Ale tez nie chce tak zamulac ze potem bym sie czul jak w 1.1 ... . Co byscie mi radzili?? Obstawac przy swojej obecnej teorii czy jednak cos zmienic? |
|
|
|
 |
KxL
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 38 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: Szubin
|
Wysłany: 7 Lis 2010, 01:58
|
|
|
Najlepiej odlacz przewod sygnalowy obrotomierza, uzyj ucha i szostego zmyslu kierowcy |
|
|
|
 |
Sucre
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 24 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 9 Lis 2010, 19:59
|
|
|
szóstego zmysłu używam czukiereczekczy przypadkiem nie zgubilem tlumika po drodze:P
[ Dodano: Pią Lis 19, 2010 18:54 ]
Ktoś jeszcze się wypowie? |
|
|
|
 |
|