Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Zgrzytanie rozrusznika po odpaleniu
Autor Wiadomość
kovalek 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 39
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 74
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 4 Lis 2010, 16:44   [MK3] Zgrzytanie rozrusznika po odpaleniu

Ostatnio zdarza mi się sytuacja że po odpaleniu auta (gdy już silnik zapali) słychać przez sekundę zgrzyt z rozrusznika. Dzieje się to głównie po dłuższym postoju, chociaż po krótkim też czasami występuje. Dziś wymontowałem rozrusznik i bendix wydaje się sprawny (w jedną stronę blokuje a w drugą kręci się swobodnie). Czy może być winny elektromagnes który zbyt wolno cofa zębatke po odpaleniu auta? Jak dłużej przytrzymam rozruch po zapaleniu silnika to żadnych niepokojących odgłosów nie słychać.

Wcześniej zdażało się też (raz na 100 odpaleń) iż rozrusznik się kręcił ale nie zazębiał się z kołem zamachowym.

Czy da się wymontować elektormagnes i go przeczyścić? Rozrusznik to Bosch.
_________________
pozdrawiam
Leszek Kowalski
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Lis 2010, 17:33   

Elektromagnes da się rozkręcić - można wyczyścić w środku (ma pracować na sucho generalnie, żadnych smarów) równie dobrze warczeć mogą tulejki lub cokolwiek innego,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kovalek 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 39
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 74
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 4 Lis 2010, 17:57   

A czy oprócz odkręcenia tych 3 (?) śrub z którymi może być problem, trzeba na coś uważać, coś odlutować?
_________________
pozdrawiam
Leszek Kowalski
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Lis 2010, 18:35   

Odkręcasz 2 śruby z tyłu, do jednej jest przypięty gruby kabel z akumulatora, do drugiej przewód wchodzący w rozrusznik, odkręcasz śrubki z drugiej strony (pewnie te 3 o których wspominasz) i tyle, rozpada Ci się an 2 części + "suwadło" co lata w środku
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kovalek 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 39
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 74
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 6 Lis 2010, 19:19   

Dziś wyjąłem i rozebrałem cały rozrusznik na części pierwsze. W środku była masa syfu od szczotek (które już powoli się kończą). Wyczyściłem wszystko dokładnie i poskładałem do kupy (najwięcej problemów sprawił szczotkotrzymacz w którym ciężko było osadzić szczotki). Po zamotnowaniu w aucie kolosalna różnica - rozrusznik pracuje o wiele ciszej i póki co bez żadnych dodatkowych odgłosów.
_________________
pozdrawiam
Leszek Kowalski
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 6 Lis 2010, 21:48   

Do osadzania szczotek mogłeś użyć krótkiej rurki o średnicy komutatora.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
kovalek 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 39
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 74
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 10 Lis 2010, 08:24   

Niestety problem nie jest do końca rozwiązany. Po dłuższym postoju (po nocy) przy pierwszej próbie odpalenia auta słychać że rozrusznik kręci, ale nie kręci kołem zamachowym. Gdy dłużej potrzymam rozruch to po kilku sekundach zaczyna kręcić (bez żadnego zgrzytnięcia). Przy każdej kolejnej próbie kręci już normalnie. Czy winny będzie bendix, czy elektromagnes? Czy elektromagnes wymaga jakiegoś smaru? Ja swój dokładnie wyczyściłem i niczym nie smarowałem.

[ Dodano: Sro Lis 10, 2010 19:57 ]
Jeszcze jedno pytanie. Z tyłu rozrusznika (od strony szczotek) po założeniu obudowy mamy podkłakde w kształcie półksiężyca jako zabezpieczenie i jest jeszcze druga zwykła podkładka. Czy ona ma być między szczotkotrzymaczem a obudową, czy też między obudową a pierścieniem zabezpieczającym?
_________________
pozdrawiam
Leszek Kowalski
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Lis 2010, 21:43   

kovalek napisał/a:
Czy winny będzie bendix, czy elektromagnes?
:bezradny:
kovalek napisał/a:
Czy elektromagnes wymaga jakiegoś smaru?
Nie
kovalek napisał/a:
Ja swój dokładnie wyczyściłem i niczym nie smarowałem.
Można psiknąć WD40 lub lepiej jakimś smarem w sprayu np. do łańcuchów czy coś,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 10 Lis 2010, 22:15   

kovalek napisał/a:
Po dłuższym postoju (po nocy) przy pierwszej próbie odpalenia auta słychać że rozrusznik kręci, ale nie kręci kołem zamachowym. Gdy dłużej potrzymam rozruch to po kilku sekundach zaczyna kręcić (bez żadnego zgrzytnięcia). Przy każdej kolejnej próbie kręci już normalnie. Czy winny będzie bendix, czy elektromagnes?
Jeśli kręci, to elektromagnes jest dobry, bo znaczy to że się przesuwa i zwiera styki. Na moje to bendiks przepuszcza. Później jest dobrze (na razie), bo ma lżej gdyż silnik jest już nie taki "zastały" jak po nocy.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.