Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: abs, mk4, obroty, vss

[MK4] VSS a ABS
Autor Wiadomość
pajewski 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 18
Skąd: Radom
Wysłany: 6 Lis 2010, 15:46   [MK4] VSS a ABS

Czy czujnik prędkości jest w jakiś sposób zależny od czujników ABS? Komputer diagnostyczny pokazał błąd prawego przedniego czujnika ABS więc jest on do wymiany. Jednocześnie wolne obroty szleją na poziomie 4,5-5 tyś. (ale tylko podczas jazdy).Wysokie obroty nie są efektem wadliwego silniczka krokowego, bo zakładałem trzy inne i bez zmian. Wymieniałem również czujnik prędkości i nic. Natomiast kiedy wypnę go (VSS) z gniazda wszystko jest OK. Wskazywałoby to na uszkodzenie instalacji elektrycznej w obrębie VSS, albo na ścisłą zależność między tymi układami. Czy jeśli wymienię czujnik ABS zniknie również problem z wysokimi obrotami podczas jazdy czy tez nic się nie zmieni i trzeba będzie jeszcze dalej szukać przyczyny? Auto kupiłem z tą usterką więc nie wiem kiedy zaczęły się kłopoty.
_________________
Fiesta Ghia 1.3i '96
Renault Laguna II 1.8 '02
Ostatnio zmieniony przez bidżej 6 Lis 2010, 15:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 6 Lis 2010, 15:58   

czujniki ABSu wykrywają poślizg poszczególnych kół, a VSS mierzy prędkość na wyjściu ze skrzyni - jedno z drugim nie ma właściwie nic wspólnego. tak więc wymiana czujnika ABS przywróci Ci działanie ABSu, ale nie pomoże na podwyższone obroty. prawdopodobnie masz po prostu uwalony VSS i tyle - dość częsta przypadłość w MK4...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
pajewski 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 18
Skąd: Radom
Wysłany: 6 Lis 2010, 16:11   

Wymieniałem trzy albo cztery czujniki VSS ( co prawda używane ale niemożliwe aby wszystkie były uszkodzone).
_________________
Fiesta Ghia 1.3i '96
Renault Laguna II 1.8 '02
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 6 Lis 2010, 16:13   

więc może obwód VSSa albo sam komp?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
pajewski 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 18
Skąd: Radom
Wysłany: 6 Lis 2010, 16:23   

bidżej znasz kogoś w Radomiu kto pogrzebałby w instalacji żeby znaleźć usterkę?
_________________
Fiesta Ghia 1.3i '96
Renault Laguna II 1.8 '02
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 6 Lis 2010, 16:27   

nie mam zielonego pojęcia kto by mógł się tym zająć, prawie nie bywam w Radomiu... poszukaj ludków z Rdm na forum (jest kilku), może coś podpowiedzą.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
piranya 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 10 Wrz 2010
Posty: 47
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 6 Lis 2010, 18:37   

Ciekawa jestem jak zakończy się Twój problem z vss-em...,
bo ja od miesiąca jeżdżę z odpiętym...
na razie nic się nie dzieje, autko jeździ normalnie...
wiem, że tak nie powinno być, ale wszystkie inne sposoby zawiodły, a wymiana komputera raczej nie wchodzi w grę... chyba, że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł...
_________________
Wszystko jest trudne, nim stanie się proste :)

 
 
pajewski 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 18
Skąd: Radom
Wysłany: 6 Lis 2010, 20:25   

piranya, jeśli masz taki sam problem to powiedz jakich innych sposobów usunięcia awarii próbowałaś? Jak sprawdzić instalację VSS-a? Szczerze mówiąc ja też jeżdżę z odpiętym VSS-em. Jedyne co zauważyłem to delikatny spadek wolnych obrotów.
_________________
Fiesta Ghia 1.3i '96
Renault Laguna II 1.8 '02
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Lis 2010, 20:30   

Cpp sprawdzone ?
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
pajewski 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 18
Skąd: Radom
Wysłany: 6 Lis 2010, 20:45   

Nie, właśnie czytałem o sposobach reanimacji CPP. Jutro go sprawdzę.
_________________
Fiesta Ghia 1.3i '96
Renault Laguna II 1.8 '02
 
 
piranya 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 10 Wrz 2010
Posty: 47
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 6 Lis 2010, 20:55   

pierwszy podejrzany - krokowiec - wymieniony na nowy, regularnie czyszczony czyli odpada
drugi podejrzany - cpp - sprawdzony, też ok
diagnostyka komp. nie wykazała błędów...
ale profilaktycznie zrobiony restart...
vss - teoretycznie ok, bo inny podpięty dawał te same objawy...
zaznaczam, że to nie ja sprawdzałam te wszystkie elementy, ale zaprzyjaźniony elektromechanik :)
i w końcu jedyne, co pozostało, to na stałe odpiąć vss-a...
powiedziano mi, że to może być problem z komputerem, który błędnie interpretuje dane z czujnika prędkości...
pozostaje mi w to wierzyć... :V:
może bardziej doświadczeni w temacie nam pomogą :)
_________________
Wszystko jest trudne, nim stanie się proste :)

 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Lis 2010, 08:23   

piranya napisał/a:
może być problem z komputerem, który błędnie interpretuje dane z czujnika prędkości...
Opisany problem jest częsty w mk4 i niestety nikt nie znalazł na niego rozwiązania gdyż zawsze kończy się to odpięciem VSS'a
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
pajewski 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 18
Skąd: Radom
Wysłany: 7 Lis 2010, 11:20   

No i chyba nastąpiło samorozwiązanie problemu. Padł akumulator więc do czasu założenia nowego instalacja była bez zasilania (nastąpił reset kompa). Wczoraj podłączyłem nowy akumulator, a dziś wpiąłem VSS-a do gniazda i wszystko jest OK!!! :luzik: Czyli zamiast z wyciem silnika podjeżdżać do świateł i wk....iać się z każdym wciśnięciem sprzęgła wystarczył reset komputera! Dzięki za wszystkie cenne rady.
_________________
Fiesta Ghia 1.3i '96
Renault Laguna II 1.8 '02
 
 
piranya 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 10 Wrz 2010
Posty: 47
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 7 Lis 2010, 12:48   

nie chcę być złym prorokiem, ale u mnie to wystarczyło na tydzień :-P
po tygodniu "wycie" powróciło :|

czego Ci oczywiście nie życzę :)
_________________
Wszystko jest trudne, nim stanie się proste :)

 
 
pajewski 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 18
Skąd: Radom
Wysłany: 9 Lis 2010, 20:48   

Minęło kilka dni i jak na razie wszystko w największym porządeczku. Szanuję Wasze doświadczenie więc jeśli może być tak jak twierdzi JoeMix lub piranya (czyli reset kompa przywraca pełnosprawność auta) wymyśliłem taki patencik. Ponieważ codzienne odpinanie akumulatora może być upierdliwe (i codzienne wprowadzanie kodu do radia) więc wystarczy zainstalować proste urządzonko, które po wyłączeniu zapłonu spowoduje odcięcie zasilania w obwodzie komputera. Wtedy praktycznie każde wyjęcie kluczyka ze stacyjki spowoduje reset komputera. Skoro to jedyne lekarstwo na tę przypadłość warto chyba przemyśleć taki sposób.
_________________
Fiesta Ghia 1.3i '96
Renault Laguna II 1.8 '02
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 9 Lis 2010, 20:52   

na problemy z VSS to może i pomoże, ale licz się z tym, że komputer za każdym razem pogubi ustawienia i pod dystrybutorem zrobisz oczy jak 5 zł jak spalanie wyjdzie na poziomie 30l/100km...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 9 Lis 2010, 21:01   

jakoś ominąłem ten temat, ale...
bidżej napisał/a:
prawdopodobnie masz po prostu uwalony VSS i tyle - dość częsta przypadłość w MK4...

...przypadłością nie jest uszkadzający się Vss, bo jego bardzo ciężko uszkodzić, tylko jakaś idiotyczna procedura zaszyta w kompach, która w pewnych bliżej nieokreślonych warunkach głupieje i obroty szaleją.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Lis 2010, 21:31   

Marcin, :yes: Dobrze gada,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 9 Lis 2010, 21:37   

sam walczyłem z obrotami i nie doszedłem do rozwiązania, jeździłem jakiś czas z odpiętym vss'em i wiszących obrotów nie było, po zmianie kolektora na 4-2-1 nagle okazało się, że zaczął mi gasnąć, bo za nisko obroty spadały, podpięcie vss'a pomogło i w tej chwili mam względny spokój tzn. albo ~900 albo ~1,1k, a czasami zdarza się więcej, ale pomaga zatrzymanie się i poczekanie aż opadną do ~900.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Lis 2010, 22:57   

Powiem wam, że czasami też potrafią mi się w ten sposób zawiesić obroty. Rzadko się to zdarza, pomaga wyłączenie i ponowne uruchomieni silnika lub kilkukrotne przegazowanie lub samo przechodzi. Ach te fordy :hihihi:
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [mk4]VSS??
bukolek Mechanika 12 7 Sty 2009, 09:51
bukolek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.