[MK3] Problem z kontrolka ladowania |
Autor |
Wiadomość |
joc
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 45 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 20 Skąd: Wąbrzeźno
|
Wysłany: 19 Paź 2010, 18:39 [MK3] Problem z kontrolka ladowania
|
|
|
Witam!
W swoim fiesciwie mam problem z kontrolka ladowania. Najpierw nie swiecila, ale po przegladnieciu Waszego forum, dowiedzialem sie, ze nalezy wymienic niebieski przewod. Tak tez zrobilem. I swieci, ale caly czas, nawet jak kluczyk jest na 0. A po przekreceniu stacyjki gasnie i zapalaja sie standardowo kontroli od hamulca recznego i kontrolka oleju a od ladowania gasnie. W czym moze tkwic problem?
Prosze o pomoc!
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 19 Paź 2010, 19:12
|
|
|
Bo po drodze ten niebieski kabelek miał diodę prostowniczą. Pewnie jej teraz nie masz dlatego tak się dzieje. |
|
|
|
 |
joc
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 45 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 20 Skąd: Wąbrzeźno
|
Wysłany: 19 Paź 2010, 22:23
|
|
|
a gdzie ta dioda jest? Tak orientacyjnie? |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 19 Paź 2010, 22:42
|
|
|
w altku |
|
|
|
 |
joc
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 45 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 20 Skąd: Wąbrzeźno
|
Wysłany: 19 Paź 2010, 22:43
|
|
|
przeszukalem forum i dowiedzialem sie ze dioda prostownicza jest pod chlodnica na niebieskim przewodzie |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Paź 2010, 23:49
|
|
|
Maki napisał/a: | Bo po drodze ten niebieski kabelek miał diodę prostowniczą. Pewnie jej teraz nie masz dlatego tak się dzieje. | Dioda nie jest obowiązkowa,,, joc napisał/a: | swieci, ale caly czas, nawet jak kluczyk jest na 0 | Zazwyczaj jest uszkodzony altek jak takie coś się dzieje (uwalona dioda wzbudzenia) joc napisał/a: | po przekreceniu stacyjki gasnie i zapalaja sie standardowo kontroli od hamulca recznego i kontrolka oleju | Nie wiem czy kontrolka od hamulca ręcznego jest standardowa - u mnie się nie zapala na zapłonie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
joc
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 45 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 20 Skąd: Wąbrzeźno
|
Wysłany: 20 Paź 2010, 19:02
|
|
|
A wiec sprawdzilem podlaczajac nowy przewod pod diode i nadal jest tak samo... Musi byc jednak cos z altkiem. Bede grzebal i sproboje wymienic regulator napiecia i szczotki, moze cos pomoze...
Jak cos zdzialam to dam znac |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Paź 2010, 20:10
|
|
|
Jak kontrolka się świeci na wyłączonym zapłonie to nie jest to ani szczotka ani regulator tylko mostek w alternatorze ma przebicie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
joc
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 45 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 20 Skąd: Wąbrzeźno
|
Wysłany: 23 Paź 2010, 11:44
|
|
|
a gdzie znajduje sie ten mostek w alternatorze? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Paź 2010, 19:13
|
|
|
W środku, trzeba alternator wymontować z auta i rozebrać,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
joc
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 45 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 20 Skąd: Wąbrzeźno
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 10:31
|
|
|
to juz mam dawno zrobione, tylko chcialem sie dowiedziec jak on mniej wiecej wyglada i czy ewentualnie da sie go naprawic/wymienic czy trzeba nowy altek kupowac? |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 11:58
|
|
|
da sie i naprawic i wymienic |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
joc
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 45 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 20 Skąd: Wąbrzeźno
|
Wysłany: 25 Paź 2010, 22:11
|
|
|
Dzisiaj rozebralem altek i okazalo sie ze jedna szczotka sie jakos zawiesila, czy to moglo byc tego przyczyna? |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 25 Paź 2010, 22:37
|
|
|
joc napisał/a: | Dzisiaj rozebralem altek i okazalo sie ze jedna szczotka sie jakos zawiesila, czy to moglo byc tego przyczyna? |
moglo bo nie bylo ladowania |
|
|
|
 |
joc
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 45 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 20 Skąd: Wąbrzeźno
|
Wysłany: 27 Paź 2010, 17:54
|
|
|
Ladowanie bylo, lecz troche za male bo sprawdzalem miernikiem.
Aktualnie alternator wstawiony, a kontrolka jak nie swiecila tak nie swieci (czy tez swieci bez kluczyka). Wiec juz nie wiem co moze byc nie tak... Zaraz ide sprawdzic jak wyglada ladowanie bo "renowacji" altka. |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 28 Paź 2010, 08:34
|
|
|
joc napisał/a: | jak wyglada ladowanie bo "renowacji" altka. | Renowacji? Co w nim wymieniłeś? |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Paź 2010, 09:18
|
|
|
joc, weź Ty napisz kiedy Ci ta kontrolka świeci a kiedy nie, bo ja się już gubię,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
joc
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 45 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 20 Skąd: Wąbrzeźno
|
Wysłany: 28 Paź 2010, 18:26
|
|
|
Jesli podlaczenie do kontrolki idzie starym, oryginalnym przewodem, to nie swieci w ogole. Jesli natomiast podlacze caly panel z licznikami "na krotko" nowym przewodem, to swieci nawet jak nie ma kluczyka, a po przekreceniu gasnie.
EDIT:
Co do ladowania, podczas normalnej pracy silnika jest 13,8V a przy rozruchu spada do 10V na chwile i znow wraca do 13,8V. Czy to wystarczy czy musi byc wiecej? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Paź 2010, 18:48
|
|
|
Weź żarówkę 5W w oprawce i podłącz pod miejsce niebieskiego przewodu na alternatorze, drugi koniec do ujemnej klemy akumulatora - ma nie świecić, do dodatniej - ma świecić i tak zostaw, odpal auto - ma zgasnąć jak silnik pracuje i ponownie się zapalić jak zgasisz,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
joc
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 45 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 20 Skąd: Wąbrzeźno
|
Wysłany: 31 Paź 2010, 22:57
|
|
|
Zrobilem sztuczke z zarowka i: Kiedy wkladam jeden przewod do alternatora w miejsce niebieskiego przewodu, a drugi przewod do ujemnej klemy - świeci sie caly czas, czy silnik chodzi czy nie. Kiedy zas dotkne dodatniej klemy - nie swieci i nie zapala sie. |
|
|
|
 |
|