Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: centralny zamek, mk3

[MK3] Oryginalny centralny
Autor Wiadomość
Docio 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Zbyszek
Wiek: 60
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 125
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Paź 2010, 10:53   [MK3] Oryginalny centralny

Przeszukałem forum włącznie z archiwum i nie ma. Najbliższy, podobny jest tu http://www.fiestaklubpols...centralny+zamek .
Problem dotyczy oryginalnego centralnego sterowanego z kluczyka. Od początku jak kupiłem pojazd drzwi kierowcy można było zamknąć ale otworzyć już nie. Drzwi pasażera działały na odwrót, można było otworzyć ale nie zamknąć. Wczoraj postanowiłem zapoznać się z zamkiem ale musiałem przerwać. Zostawiłem rozpięte złącze przy nogach kierowcy, zatrzasnąłem drzwi, zablokowałem klamką od wewnątrz, zatrzasnąłem drzwi pasażera i zastanowiłęm się jak zamknę skoro tylko jest otwieranie. Ciekawość jednak spowodowała, ze włożyłem kluczyk do zamka i spróbowałem zamknąć. Zamek zadziałał. Niedowierzając własnym uszom kilkukrotnie zamknąłem, otworzyłem i sprawdzałem, czy aby na pewno się zamyka. Zamek, który podejrzewałem o awarię okazał się w pełni sprawny.
Wracając jednak do zamka kierowcy. Z kluczem nie ma problemu. Przekręca się w obie strony jednak przy otwieraniu nie robi obrotu jak przy zamykaniu tylko jakby w połowie się blokuje na sztywno. Nim musiałem przerwać zdążyłem zdjąć tapicerkę i paluchami sprawdziłem cięgna do klamki i zamka. Cięgno (drut) od wkładki do zamka swobodnie porusza się w górę (zamykanie) ale w dół nie drgnie nawet o milimetr.
Teraz nie wiem, czy to jakieś zwarcie, czy przewody do zamka źle podłączone, że jeden zamek blokuje drugi, czy też co innego. Może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał. Pytam nim wpadnę w desperację i zacznę rozbierać zamek, może całkowicie niepotrzebnie. :)
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Paź 2010, 11:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Paź 2010, 11:06   

Odepnij centralny od zasilania - jak się otwiera i zamyka jak trzeba z kluczyka każde drzwi, to zamki sprawne, jak po podłączeniu zasilania któreś drzwi się nie chcą zamykać czy otwierać to wina leży w centralnym, to co piszesz że w 2 drzwiach jest na odwrót to jakby było źle (odwrotnie) podłączone,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Docio 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Zbyszek
Wiek: 60
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 125
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Paź 2010, 13:58   

No to pogrzebałem. Przewody były niestety sztukowane, choć całe drzwi pokryte folią. :| Poprawiłem izolację w efekcie drzwi pasażera otwierają się i zamykają a kierowcy nadal tylko zamykają. Wezmę miernik i sprawdzę obwody bo nadal kluczem w dzwiach kierowcy mogę zrobić pół obrotu, akurat tyle aby zlikwidować luz na cięgnie. Wodzik zamka zachowuje się tak jakby w dół był zablokowany. Z klamek wewnętrznych, obu, bez problemu otwiera się i zamyka.

A przy okazji. Gdzie jest moduł centralnego zamka i czy w ogóle jest?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Paź 2010, 14:21   

Docio napisał/a:
Gdzie jest moduł centralnego zamka i czy w ogóle jest
Nie ma,
Docio napisał/a:
nadal kluczem w drzwiach kierowcy mogę zrobić pół obrotu
A jak pisałem bez zasilania było OK? To znaczy ze jak ty chcesz zamknąć to prawdopodbnie w tym czasie siłownik chce otworzyć i stawia opór,,, bo źle podłączony pewnie
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Docio 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Zbyszek
Wiek: 60
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 125
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Paź 2010, 14:27   

Odłączyłem przewody (dwie pary) i próbowałem przekręcić kluczyk oraz ręcznie ruszyć cięgnem. Niestety zablokowane. Chyba czeka mnie wymontowanie zamka.

Sprawdziłem obwody miernikiem. Przy zamykaniu obwód się zamyka. Przy otwieraniu nie.
Sprawdziłem przewody. Wszystkie kolorki zgadzaja się w łączach w drzwiach jak i w gnieździe i wtyczce przy połączeniu wężem gumowym drzwi z kabiną.
Efekt ręcznego ruszania cięgnem. Zamek powoduje jakieś zwarcie. Próba zamknięcia drzwi pasażera powoduje natychmiastowe ich otwarcie. Drzwi kierowcy nadal można jedynie zamknąć. Musiałem rozpiąć jedno złącze w drzwiach kierowcy. Centralny zamykam i otwieram od strony pasażera.
Wniosek jaki mi się nasuwa to zamek do wyjęcia i sprawdzenia czy da się naprawić. Jak nie to wymienię, za jakiś czas, bo teraz bez kaski jestem. Co dzień nie jeżdżę, więc nic mnie nie goni.
Dzięki JoeMix za pomoc. :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Paź 2010, 16:06   

Docio napisał/a:
Próba zamknięcia drzwi pasażera powoduje natychmiastowe ich otwarcie
No tak się zachowuje central jak jest źle podłączony,,, (lub założony jeśli istnieje taka możliwość)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Docio 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Zbyszek
Wiek: 60
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 125
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Paź 2010, 16:45   

Czy sugerujesz, nie napiszę radzisz :) , że pocięcie przewodów od zamka, dopasowanie ich ręcznie ze sprawdzaniem działania i w przypadku pozytywnego "trafienia" ponowne wykonanie łączy, może być rozwiązaniem?
Problemy stwarza jedno łącze z dwoma przewodami. Łącze jak dla mnie nietypowe, na alledrogo widziałem podobne pod nazwą tamiya. Nie potrafiłem go rozebrać, brak odpowiednich narzędzi a oprawka ma tylko jedną możliwość podłączenia.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Paź 2010, 16:55   

No bo skoro Ty przesuwasz zamek tak że ma się zamknąć, a siłownik robi to odwrotnie i natychmiast otwiera, to mi wskazuje że ma odwrotnie zasilanie silnika podłączone,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Docio 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Zbyszek
Wiek: 60
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 125
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Paź 2010, 16:58   

No to jutro bo dziś już ciemno się robi. Znaczy cdn. :)

To już dziś. :)
Poprawiłem złączki. Efekt zamyka-otwiera zniknął.
Wymontowałem zamek z drzwi i sprawdziłęm ręcznie. Oba styki działąją. Ręcznie zamykam i otwieram bez problemu. Przyjrzałem się wkładce i jej obudowie. Wkłądka ładnie się obraca w obie strony ale jej obudowa już tylko w jedną stronę. Tu tkwiłą tajemnica - w obudowie wkłądki.

Pamiętam z archiwum, że kluczyki forda miewały kaprysy z wkładkami a zamki są tak skonstruowane, ze zamknąć można ale otworzyć to już niekoniecznie. Może to wystąpiło i u mnie? Teraz zastanawiam się, czy przekładać obudowę z wkładką z prawych drzwi, czy też poszukać samej obudowy - o ile w ogóle to możliwe, czy też zbyt wiele się nie zastanawiać i kupić nową, jakąś tanią wkładkę z obudową. Fakt posiadania dwóch kluczy nie przeraża mnie jednak czy obudowa będzie pasować?

[ Dodano: Sro Paź 27, 2010 17:54 ]
Popatrzyłem w instrukcję jak jest zablokowana wkładka. Pamiętałem o takiej blaszce lecz dziś nie dałem rady jej wyciągnąć. W instrukcji jest nasuwana pionowo. U mnie niestety poziomo. Niestety gdyż próba jej wysuniecia kończy się na wytłoczeniu blachy pod klamką, czyli wysuwa się jedynie gdzieś tak w połowie. Miał ktoś taki problem i poradził sobie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.