Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: trzeci
24 Paź 2010, 19:02
[MK3] Skrzynia biegow - porównanie i pare innych problemow
Autor Wiadomość
depesz14
[Usunięty]

Wysłany: 24 Paź 2010, 18:41   [MK3] Skrzynia biegow - porównanie i pare innych problemow

Witam. Jestem po swapie z 1.1 (jedno strzal) na 1.3 (tak samo) i mam kilka pytan:

- czy jest jakas roznica miedzy skrzynia biegow 1.1 a 1.3 chodzi mi o dlugosc biegow.
- silnik jak sie mu depnie na biegu jalowym zakopci na czarno i potrafi sobie rzygnac sadza z woda (koncowka tlumika lekko okopcona) lecz nie ciagnie oleju i na wolnych obrotach lekki bialy dymek (norma) auto jest zwawe pali ok 7l/100km test kompa bezblednie. Autko zbiera sie ladnie jak na 1.3 i ogolnie oprucz tego co wymienilem silniczek chodzi jak zegarek.

a calosc zamyka sie w problemie malej predkosci 130 na h max

prosze o porady.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Paź 2010, 19:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 24 Paź 2010, 18:45   

skrzynie są identyczne
przykopcenie na czarno tez
bo 1.1 ma inne mapy wtrysku i zapłonu
od 130 w górę ma cięzko bo to tyko 1.3
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
depesz14
[Usunięty]

Wysłany: 24 Paź 2010, 18:51   

komputer tez wstawilem od 1.3 tak ze mapa powinna sie zgadzac

prosze jeszcze admina o przeniesienie tego tematu na dzial mechanika albo instrukcje jak to zrobic przez przypadek poj***** mi sie dzialy
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 24 Paź 2010, 18:57   

kuba87 napisał/a:
od 130 w górę ma cięzko bo to tyko 1.3


Nie gadaj... Ja w dwie osoby + skrzynia biegów w bagażniku leciałem 150 na czwartym biegu na poziomym odcinku.
 
 
 
depesz14
[Usunięty]

Wysłany: 24 Paź 2010, 18:59   

no wlasnie... i co tu zrobic by miec taka rakiete :joint:
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 24 Paź 2010, 19:02   

depesz14 skoro piszesz, że nie ma żadnych błędów to może po prostu silnik jest już lekko zużyty...

A te 130 to na czwartym czy piątym biegu? Wg podręcznika 1.3 na czwórce powinien polecieć 153 natomiast na piątce tylko 150. Powszechnie przecież wiadomo, że piątka jest tylko do zbicia obrotów i spalania...

aha no i popraw na 1.3i/60KM skoro monowtrysk
 
 
 
depesz14
[Usunięty]

Wysłany: 24 Paź 2010, 19:12   

silnik zuzyty? nie sadze. Nie sprawdzalem jeszczecisnienia na cylindrach ale skoro nie bierze oleju to pierscienie teoretycznie piwinny byc ok. Jak wspominalem wczesniej mialem 1.1 ktory chodzil jak maszynka do mielenia miesta tuklo sie wszystko co mozliwe a na sam koniec wyziona ducha przez panewke na korbowodzie. "Nowy" 1.3 chodzi jak marzenie slychac tylko jak delikatnie cykaja zaworki pali gume nawet na 2 jak sie porzadnie depnie nie chce sie chwalic ale takiej kultury pracy fordowskiego silnika jeszcze nie slyszalem.

- a co sadzicie o przypchanym wydechu? skas ta sadza wkoncu wypada
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 25 Paź 2010, 00:26   

ustaw zawory bo przy 4500tys obrotów coś CI moze wyskoczyć bokiem..
Jak ustawisz bedzie cichszy spalanie moze spadnie i kopa tez moze dostać.
I wtedy polecisz te 150
Ja Escortem z silnikiem 1.3i fiesty jade 150 :)
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 25 Paź 2010, 08:35   

depesz14 napisał/a:
- czy jest jakas roznica miedzy skrzynia biegow 1.1 a 1.3 chodzi mi o dlugosc biegow.
kuba87 napisał/a:
skrzynie są identyczne

Bzdura. Skrzynie na części biegów mają inne przełożenia.


Też kiedyś myślałem że są takie same...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 25 Paź 2010, 09:23   

jackrzec napisał/a:
Też kiedyś myślałem że są takie same...

Ale w budowie sie niczym nie różnią i można ją podpasować :)
czyli działać będzie a dla nie wyczulonego oka jazda wyda się być identyczna.

Z tego co widzę nie są to duze róznice.

depesz14 napisał/a:
chodzi mi o dlugosc biegow.

Tak jest róznica ale prawie nie odczuwalna
Na 1 przy skrzyni 1.1 bedziesz jechal wolniej niz na skrzyni od 1.3
Na 2 i 3 tez min wolniej
na 4 jest to samo
na 5 również nie ma różnicy :)
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
depesz14
[Usunięty]

Wysłany: 25 Paź 2010, 18:33   

Wlasnie o to mi chodzilo . Dzieki drzeniow i jackrzec. Tak na chlopski rozum to skrzynia 1.1 w silniku 1.3 nie powinna ograniczac Vmax czerwonej strzaly :serduszka:

Musze w najblizszym czasie wymienic swiece na NGK bo stare maja juz troche przejechane a z tego co mi sie wydaje ma to wplyw na osiagi. Jesli sie myle prosze mnie poprawic.

Jeszcze potrzebuje waszej porady. W sobote bd demontowal mise olejowa w celu wyczyszczenia jej od srodka i wymiany uszczelki przy okazji. Co moge w silniku sprawdzic podczas tej operacji? Wiem ze panewki na korbowodach tylko nie wiem jak sie za to zabrac. Panewki nie powinny miec luzu bo ich nie slychac ale tak przy okazjii mysle ze warto to zbadac. jesli nie bedzie to problemem prosze o instrukcje krok po kroku.
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 25 Paź 2010, 18:45   

Jesli iska jest słaba to i spalanie bedzie gorsze ;]
Ale iskra może byc tez słaba przez to ze kable WN mogą mieć przebicie ;]
Wyreguluj zaworki to powinno nieco pomoc.
i jak wsadzisz na tył wezsze opony tez bedzie mial lepsze osiagi ;]
Ja mam tak :
przod 175/65
tył 155/70
Hamuje bardzo ładnie, drogi równiez trzyma sie dobrze, a opory toczenia są mniejsze a co za tym idzie to lepsze przyśpieszenie i mniejsze spalanie.

[ Dodano: Pon Paź 25, 2010 18:47 ]
Cytat:
Jeszcze potrzebuje waszej porady. W sobote bd demontowal mise olejowa w celu wyczyszczenia jej od srodka i wymiany uszczelki przy okazji. Co moge w silniku sprawdzic podczas tej operacji? Wiem ze panewki na korbowodach tylko nie wiem jak sie za to zabrac. Panewki nie powinny miec luzu bo ich nie slychac ale tak przy okazjii mysle ze warto to zbadac. jesli nie bedzie to problemem prosze o instrukcje krok po kroku.


Mogłbys wymienić odrazu uszczelnienie od koła pasowego u mnie tam lekko cieknie u Ciebie pewnie też.
A pozatym mozsz sprawdzic panewki ale jesli sie nie ma o tym pojecia to sie za duzo nie zobaczy :/
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
depesz14
[Usunięty]

Wysłany: 25 Paź 2010, 19:17   

dyskoteki pod maska nie mam :) zawory wyregulowane wydech 0.30 ssace 0.15 bak plytki 0.20 :twisted: ale nie powinno go to bolec bo plytka 0.15 specjalnie wchodzi z bardzo malym oporem zeby luz byl +-0.20

Opony mam wszedzie 175/65 (zimowki)

Uszczelniacz wymienilem i suchutko bo tez lał (przerypane bylo to kolo pasowe odkrecic :głowąwmur: )

Nie wiem czy dobrze pisze to trzeba odkrecic mocowania chyba panewek glownych tak zeby tloki zsunely sie troche w dół tak ze z tym nie ma problemów wylko jak sprawdzic panewki? podobno jak sa wyjechane to zmieniaja kolor. A czy palcem grzebalcem mozna sprawdzic czy sa luzne? Szybko sie ucze tak ze wystarczy mi wasza procedura, zreszta wszystko przy aucie robie sam lacznie ze swapem oprocz zbieznosci oczywiscie z wasza pomoca :piwkowanie:
Ostatnio zmieniony przez depesz14 25 Paź 2010, 19:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 25 Paź 2010, 19:35   

aby sprawdzić panewki musisz odkrecic pokrywy łozysk korbowych i głownych...
zuzyte nie maja jakiegos okreslonego koloru
zuzycie sparawdzasz takim plastykowym precikiem typu "PLASTIGAGE"
mierzysz nim luz miedzy panewką a czopem wału
lepiej od razu kup nowe panewki jak juz chcesz rozbierać
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 25 Paź 2010, 19:43   

depesz14 napisał/a:
komputer tez wstawilem od 1.3 tak ze mapa powinna sie zgadzac

prosze jeszcze admina o przeniesienie tego tematu na dzial mechanika albo instrukcje jak to zrobic przez przypadek poj***** mi sie dzialy

wstaw od 1.1
taka mała porada ;)
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 25 Paź 2010, 19:45   

widze ze Stunt Man wie o co chodzi :D
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
depesz14
[Usunięty]

Wysłany: 25 Paź 2010, 19:50   

kuba87 to mnie zniecheciles nunu :V: oleje to chyba. Jak sie kiedys beda odzywac to sie nimi zajme. Jak pisalem nie slychac ich wiec wszystko ok. Tylko co z ta predkoscia :strach: zobaczymy co bedzie po wymianie swiec i kabli WN.

A odkrecenie misy i wymiana uszczelki to mam nadzieje nic skomplikowanego bez haczyków?

-spuszczam olej
-odkrecam sruby
-zdejmuje mise
-usowam stara uszczelke
-czyszcze miejsce na nowa uszczelke i misy
- zakladam nowa uszczelke
-smaruje ja sylikonem
-zakladam
-przykrecam
- zalewam olejem

i tyle?

kuba87 a o co chodzi ? :fox:
Ostatnio zmieniony przez depesz14 25 Paź 2010, 19:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 25 Paź 2010, 19:52   

A rura wydechowa :D ?
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 25 Paź 2010, 19:53   

a po co silikon jak uszczelka będzie nowa?
a jak juz chcesz smarować to nie czerwonym ani czarnym silikonem tylko pastą do uszczelniania silnikow wykonanych ze stopow aluminiowych

[ Dodano: Pon Paź 25, 2010 19:54 ]
wsadz kompa od 1.1 to zobaczysz
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
depesz14
[Usunięty]

Wysłany: 25 Paź 2010, 19:54   

o kurde o rurze zapomnialem ;-( a upier**** sie przy samej dupie :ok:

to co napisalem + rura :yes: wystarczy ?

zaraz po swapie mialem kompa od 1.1 i jezdzil tylko gasł na wolnych obrotkach. Ale oprócz tego nic dziwnego nie zaowazylem. Na kompie z 1.3 problem z gasnieciem zniknal
Ostatnio zmieniony przez depesz14 25 Paź 2010, 19:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: GALERIA FIEST I INNYCH FORDÓW
tu wklejajcie ciekawe zdjęcia, filmiki, broszury znalezione w sieci
sowa Linkownia 98 17 Lut 2016, 22:03
Bizuu
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.