[MK6] Kabelek między cewką a przerywaczem - gdzie ? |
Autor |
Wiadomość |
pawel30w

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 87 Skąd: Rzeszów/Wyżne
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 10:54 [MK6] Kabelek między cewką a przerywaczem - gdzie ?
|
|
|
Witam z kolejnym problemem kolegów
Potrzebuje znaleźć kabelka (na rys. niebieski) między cewką a przerywaczem. Wiem gdzie jest cewka, nie wiem gdzie przerywacz.
Potrzebuje się wpiąć w ten kabelek (czerwony); na nim lecą impulsy do obrotomierza. Chce do niego wpiąć swój układ tj. obrotomierzem.
Pozdrawiam
Kliknij aby powiększyć
 |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Paź 2010, 14:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 11:03
|
|
|
Będzie problem już latach 90 fiesta nie maiła przerywacza i nie dało się tak łatwo wpiąć takiego układu jak chcesz,,, sygnał na obrotek jest dostępny na którymś pinie komputera, ale nie wiadomo czy sygnał tam dostępny będzie pasował obrotkowi,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 14:09
|
|
|
pawel30w napisał/a: | Chce do niego wpiąć swój układ tj. obrotomierzem. | Sorka za OT, ale czy nie miałeś fabrycznego obrotka |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 15:36
|
|
|
pewnie pomylil sie i chcial wpisac Mk3
ale jesli nie to po co ci drugi obrotek |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 15:45
|
|
|
J-88 to obrotek na bodajże 10 diodach LED z rozdzielczością 500 obrotów na diodę,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 15:46
|
|
|
i wszysto jasne Tuning sie kroi |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
pawel30w

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 87 Skąd: Rzeszów/Wyżne
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 16:42
|
|
|
Kroi sie kroi
Zdam fotorelacje jak skończę, ale póki co trzeba mi ten kabelek.
Czyli mówicie że trzeba szukać na pinach za pudełkiem licznika ?
EDIT:// obrotek mozna kalibrowac pod względem przy jakich obrotach które diody wiec z tym mysle ze nie bedzie problemu. Jedynie musze go znalezc.
Tylko miernik pewnie nie będzie zczytywał impulsów na tym pinie i nie wiadomo czym to teraz szukac |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 17:05
|
|
|
W nowych silnikach nie ma przerywacza, sterowanie zapłonem jest elektroniką,,, jak masz obrotek na desce to poszukaj przewodu sygnałowego od niego i się wepnij tam,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
HAWRAN

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 47 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 37 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 20:17
|
|
|
pawel30w, Podobny obrotek podłączałem u kolegi w MK3 ,tylko że miał wyświetlacze 8888 , zegarek i obrotek, już tu o tym gdzieś pisałem. Podłączenie było identyczne i trochę eksperymentu w szukaniu sygnału na kablach NN przy cewce, ale udało się! Paweł , narzędzie do szukania sygnału masz w ręce , poszukaj opisu cewki i wepnij się w jeden z przewodów cewki Niskiego Napięcia. |
_________________ HAWRAN
 |
|
|
|
 |
pawel30w

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 87 Skąd: Rzeszów/Wyżne
|
Wysłany: 16 Paź 2010, 00:04
|
|
|
HAWRAN, dzięki za odpowiedź ale jak napisał wyżej kolega, w MK6 nie ma przerywacza więc nici z takiego połączenia (chyba że coś źle zrozumiałem z twojego postu)
JoeMix, Będę szukał jutro tego przewodu za licznikiem... Tylko w jakiej formie obrotomierz (orginalny) dostaje wiadomość o obrotach ? mam nadzieje ze tak jak w starych, idą impulsy zmieniające się w miare zmiany obrotów.
Posiadam miernik z hercomierzem więc może coś się doszukam |
_________________
Moja Fiesta MK6... |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 16 Paź 2010, 00:18
|
|
|
pawel30w, zapodałbyś jakieś foto tego obrotka... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Paź 2010, 01:06
|
|
|
pawel30w napisał/a: | Tylko w jakiej formie obrotomierz (orginalny) dostaje wiadomość o obrotach ? mam nadzieje ze tak jak w starych, idą impulsy zmieniające się w miare zmiany obrotów | No problem w tym że niekoniecznie,,, może być to zwykłą transmisja danych,,, dekodowana w liczniku na dużo więcej niż tylko wartość obrotów,,,
Parzych napisał/a: | jakieś foto tego obrotka | przykład |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 16 Paź 2010, 02:47
|
|
|
O fuj... Ładniejszy miałem w Maluchu w 1990r... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
HAWRAN

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 47 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 37 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 16 Paź 2010, 11:09
|
|
|
pawel30w, Przerywacza niema w sensie mechanicznego przerywacza takiego jak w starych konstrukcjach silników . OK. Ale jest urządzenie sterujące pracą silnika w tym również Cewką .Cewka jest zasilana przerywanym sygnałem Niskiego Napięcia z komputera , pełniącego funkcję między innymi przerywacza Ty tam się wepnij z obrotomierzem . |
_________________ HAWRAN
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Paź 2010, 12:13
|
|
|
Wpinaj się śmiało,, j-88 to taki badziewiasty układ ze nawet nie ma przewidzianego stabilizatora na zasilaniu,,, jak pierdyknie to Ci po prostu auto stanie i sobie odholujesz,,, a potem wymienisz komputer albo moduł sterowania,,, bo w starych konstrukcjach z przerywaczem jak się zrobiło zwarcie, to wystarczyło odpiąć układ i jechać dalej,,, myślę ze elektronika z dzisiejszych czasów czegoś takiego nie wytrzyma,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
pawel30w

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 87 Skąd: Rzeszów/Wyżne
|
Wysłany: 16 Paź 2010, 12:40
|
|
|
Parzych, ten obrotomierz nie będzie zwykłym obrotomierzem. Nie mam zamiaru go zakładać w okolicach licznika. Więc gdzie ? Pokaże jak zrobię
Potrzebuje poprostu czegoś co przekłada obroty na ilość zaświecanych diod.
JoeMix, Wszystko zrobi się, stabilizator, może nawet nowy układ zostanie zaprojektowany jezeli z tym jest tak jak mowisz. Narazie skupię się na odnalezieniu tego sygnału X który jest mi potrzebny.
Miernik w dłoń i idę szukac, napisze potem co i jak
Pozdro
EDIT://
HAWRAN, czyli mówisz ze z cewki oprócz czterech kabli Wysokiego Napięcia idzie jeszcze jeden który podaje sygnał proporcjonalny do obrotów ? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Paź 2010, 14:41
|
|
|
pawel30w napisał/a: | czyli mówisz ze z cewki oprócz czterech kabli Wysokiego Napięcia idzie jeszcze jeden który podaje sygnał proporcjonalny do obrotów | nie, jeśli jest cewka zwykła to jest zasilanie i sterowanie (masa), jak jest podwójna to jest zasilanie i 2 sterowania (2 masy),,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
pawel30w

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 87 Skąd: Rzeszów/Wyżne
|
Wysłany: 16 Paź 2010, 15:18
|
|
|
JoeMix, od cewki z boku jest gniazdo, wychodzą z niego 3 kabelki (czarno-jakiś i dwa kolorowe)
Poniżej wstawiam zdjęcia.
Według tego co piszesz mam tą podwójną... Tam mają iść jakieś imulsy ?
Stwierdzam teraz iż badanie pinów za licznikiem było idiotyczne jeżeli nie ma się jakiegoś ogólnego schematu co i jak...
Będe go szukał tego schematu w Internecie...
 |
|
|
|
 |
HAWRAN

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 47 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 37 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 16 Paź 2010, 21:00
|
|
|
pawel30w, Środkowy styk jest masą wspólną dla dwóch cewek niskiego napięcia . Prawy i Lewy styk jest stykiem osobnym 2 cewek ,które indukują Niskie Napięcie w dwóch cewkach Wysokiego Napięcia. Szukany sygnał jest w przewodzie idącym do prawego lub lewego styku . Obojętnie który . Lewy lub prawy.
PS.Zrób test jak dla zestawu J-91 tego samego producenta. Do wejścia sygnału IN w obrotomierzu, podłącz kilka volt bezpośrednio z małego transformatorka [BEZ PROSTOWNIKA MA BYĆ ZMIENNY PRĄD] drugi styk z transformatorka podłącz do Masy GND I włącz zasilanie układu. 50 Hz częstotliwość sieci odpowiada 3000 obr / min |
_________________ HAWRAN
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Paź 2010, 22:10
|
|
|
HAWRAN napisał/a: | Środkowy styk jest masą wspólną dla dwóch cewek niskiego napięcia | czy aby na pewno tak? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|