Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Kabelek między cewką a przerywaczem - gdzie ?
Autor Wiadomość
pawel30w 


Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 87
Skąd: Rzeszów/Wyżne
Wysłany: 14 Paź 2010, 10:54   [MK6] Kabelek między cewką a przerywaczem - gdzie ?

Witam z kolejnym problemem kolegów :-P
Potrzebuje znaleźć kabelka (na rys. niebieski) między cewką a przerywaczem. Wiem gdzie jest cewka, nie wiem gdzie przerywacz.
Potrzebuje się wpiąć w ten kabelek (czerwony); na nim lecą impulsy do obrotomierza. Chce do niego wpiąć swój układ tj. obrotomierzem.

Pozdrawiam :luzik:
Kliknij aby powiększyć
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Paź 2010, 14:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Paź 2010, 11:03   

Będzie problem już latach 90 fiesta nie maiła przerywacza i nie dało się tak łatwo wpiąć takiego układu jak chcesz,,, sygnał na obrotek jest dostępny na którymś pinie komputera, ale nie wiadomo czy sygnał tam dostępny będzie pasował obrotkowi,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 14 Paź 2010, 14:09   

pawel30w napisał/a:
Chce do niego wpiąć swój układ tj. obrotomierzem.
Sorka za OT, ale czy nie miałeś fabrycznego obrotka :?:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Paź 2010, 15:36   

pewnie pomylil sie i chcial wpisac Mk3 :bigok:
ale jesli nie to po co ci drugi obrotek <???>
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Paź 2010, 15:45   

J-88 to obrotek na bodajże 10 diodach LED z rozdzielczością 500 obrotów na diodę,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Paź 2010, 15:46   

i wszysto jasne :twisted: Tuning sie kroi :yes:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
pawel30w 


Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 87
Skąd: Rzeszów/Wyżne
Wysłany: 14 Paź 2010, 16:42   

Kroi sie kroi :V:

Zdam fotorelacje jak skończę, ale póki co trzeba mi ten kabelek.
Czyli mówicie że trzeba szukać na pinach za pudełkiem licznika ? ;/

EDIT:// obrotek mozna kalibrowac pod względem przy jakich obrotach które diody wiec z tym mysle ze nie bedzie problemu. Jedynie musze go znalezc.

Tylko miernik pewnie nie będzie zczytywał impulsów na tym pinie i nie wiadomo czym to teraz szukac ;-|
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Paź 2010, 17:05   

W nowych silnikach nie ma przerywacza, sterowanie zapłonem jest elektroniką,,, jak masz obrotek na desce to poszukaj przewodu sygnałowego od niego i się wepnij tam,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
HAWRAN 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 47
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 37
Skąd: Katowice
Wysłany: 14 Paź 2010, 20:17   

pawel30w, Podobny obrotek podłączałem u kolegi w MK3 ,tylko że miał wyświetlacze 8888 , zegarek i obrotek, już tu o tym gdzieś pisałem. Podłączenie było identyczne i trochę eksperymentu w szukaniu sygnału na kablach NN przy cewce, ale udało się! Paweł , narzędzie do szukania sygnału masz w ręce , poszukaj opisu cewki i wepnij się w jeden z przewodów cewki Niskiego Napięcia.
_________________
HAWRAN
 
 
 
pawel30w 


Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 87
Skąd: Rzeszów/Wyżne
Wysłany: 16 Paź 2010, 00:04   

HAWRAN, dzięki za odpowiedź ale jak napisał wyżej kolega, w MK6 nie ma przerywacza więc nici z takiego połączenia (chyba że coś źle zrozumiałem z twojego postu)

JoeMix, Będę szukał jutro tego przewodu za licznikiem... Tylko w jakiej formie obrotomierz (orginalny) dostaje wiadomość o obrotach ? mam nadzieje ze tak jak w starych, idą impulsy zmieniające się w miare zmiany obrotów.
Posiadam miernik z hercomierzem więc może coś się doszukam ;)
_________________

Moja Fiesta MK6...
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 16 Paź 2010, 00:18   

pawel30w, zapodałbyś jakieś foto tego obrotka... :yes:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Paź 2010, 01:06   

pawel30w napisał/a:
Tylko w jakiej formie obrotomierz (orginalny) dostaje wiadomość o obrotach ? mam nadzieje ze tak jak w starych, idą impulsy zmieniające się w miare zmiany obrotów
No problem w tym że niekoniecznie,,, może być to zwykłą transmisja danych,,, dekodowana w liczniku na dużo więcej niż tylko wartość obrotów,,,

Parzych napisał/a:
jakieś foto tego obrotka
przykład
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 16 Paź 2010, 02:47   

O fuj... Ładniejszy miałem w Maluchu w 1990r...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
HAWRAN 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 47
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 37
Skąd: Katowice
Wysłany: 16 Paź 2010, 11:09   

pawel30w, Przerywacza niema w sensie mechanicznego przerywacza takiego jak w starych konstrukcjach silników . OK. Ale jest urządzenie sterujące pracą silnika w tym również Cewką .Cewka jest zasilana przerywanym sygnałem Niskiego Napięcia z komputera , pełniącego funkcję między innymi przerywacza Ty tam się wepnij z obrotomierzem .
_________________
HAWRAN
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Paź 2010, 12:13   

:yes: Wpinaj się śmiało,, j-88 to taki badziewiasty układ ze nawet nie ma przewidzianego stabilizatora na zasilaniu,,, jak pierdyknie to Ci po prostu auto stanie i sobie odholujesz,,, a potem wymienisz komputer albo moduł sterowania,,, bo w starych konstrukcjach z przerywaczem jak się zrobiło zwarcie, to wystarczyło odpiąć układ i jechać dalej,,, myślę ze elektronika z dzisiejszych czasów czegoś takiego nie wytrzyma,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
pawel30w 


Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 87
Skąd: Rzeszów/Wyżne
Wysłany: 16 Paź 2010, 12:40   

Parzych, ten obrotomierz nie będzie zwykłym obrotomierzem. Nie mam zamiaru go zakładać w okolicach licznika. Więc gdzie ? Pokaże jak zrobię ;)
Potrzebuje poprostu czegoś co przekłada obroty na ilość zaświecanych diod.

JoeMix, Wszystko zrobi się, stabilizator, może nawet nowy układ zostanie zaprojektowany jezeli z tym jest tak jak mowisz. Narazie skupię się na odnalezieniu tego sygnału X który jest mi potrzebny.

Miernik w dłoń i idę szukac, napisze potem co i jak ;)

Pozdro

EDIT://

HAWRAN, czyli mówisz ze z cewki oprócz czterech kabli Wysokiego Napięcia idzie jeszcze jeden który podaje sygnał proporcjonalny do obrotów ?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Paź 2010, 14:41   

pawel30w napisał/a:
czyli mówisz ze z cewki oprócz czterech kabli Wysokiego Napięcia idzie jeszcze jeden który podaje sygnał proporcjonalny do obrotów
nie, jeśli jest cewka zwykła to jest zasilanie i sterowanie (masa), jak jest podwójna to jest zasilanie i 2 sterowania (2 masy),,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
pawel30w 


Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 87
Skąd: Rzeszów/Wyżne
Wysłany: 16 Paź 2010, 15:18   

JoeMix, od cewki z boku jest gniazdo, wychodzą z niego 3 kabelki (czarno-jakiś i dwa kolorowe)
Poniżej wstawiam zdjęcia.
Według tego co piszesz mam tą podwójną... Tam mają iść jakieś imulsy ?

Stwierdzam teraz iż badanie pinów za licznikiem było idiotyczne jeżeli nie ma się jakiegoś ogólnego schematu co i jak...
Będe go szukał tego schematu w Internecie...


 
 
 
HAWRAN 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 47
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 37
Skąd: Katowice
Wysłany: 16 Paź 2010, 21:00   

pawel30w, Środkowy styk jest masą wspólną dla dwóch cewek niskiego napięcia . Prawy i Lewy styk jest stykiem osobnym 2 cewek ,które indukują Niskie Napięcie w dwóch cewkach Wysokiego Napięcia. Szukany sygnał jest w przewodzie idącym do prawego lub lewego styku . Obojętnie który . Lewy lub prawy.

PS.Zrób test jak dla zestawu J-91 tego samego producenta. Do wejścia sygnału IN w obrotomierzu, podłącz kilka volt bezpośrednio z małego transformatorka [BEZ PROSTOWNIKA MA BYĆ ZMIENNY PRĄD] drugi styk z transformatorka podłącz do Masy GND I włącz zasilanie układu. 50 Hz częstotliwość sieci odpowiada 3000 obr / min
_________________
HAWRAN
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Paź 2010, 22:10   

HAWRAN napisał/a:
Środkowy styk jest masą wspólną dla dwóch cewek niskiego napięcia
;/ czy aby na pewno tak?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.