[MK3] Problem ze sprzęgłem ? |
Autor |
Wiadomość |
KxL
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 37 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: Szubin
|
Wysłany: 16 Paź 2010, 13:52 [MK3] Problem ze sprzęgłem ?
|
|
|
Silnik po malym remoncie, wymiana peirscieni tlokow, uszczelniaczy zaworow, dotarcie zaworow.
Na luzie silnik pracuje ok, nie liczac typowego delikanego falowania obrotow, ktore zdarza sie niekiedy.
Podczas jazdy wystepuja dwie przypadlosci:
- silnik z opoznieniem wchodzi na obroty (rzędu 2,5-3,5k), a przy wcisnietym gazie w podloge potrafi sie zmulic, tak jakby sie dlawil nieco, szczegolnie na wyzszych biegach
- kiedy juz wejdzie na obroty przy ktorych powinien dosc sprawnie przyspieszac - obrotomierz pnie sie w gore a przyspieszenie jest znikome - jest to tym bardziej widoczne im bardziej nagrzany jest silnik
Co o tym myslicie? Czy jest mozliwosc regulacji sprzegla (np. linka) w mk3? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Paź 2010, 14:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 16 Paź 2010, 14:00
|
|
|
KxL napisał/a: | - silnik z opoznieniem wchodzi na obroty (rzędu 2,5-3,5k), a przy wcisnietym gazie w podloge potrafi sie zmulic, tak jakby sie dlawil nieco, szczegolnie na wyzszych biegach |
to jest wina jakiegos filtra paliwa lub powietrza albo lambdy albo czegoś innego, najlepiej podlaczyc bzyczek i sprawdzic bledy ze sterownika.
KxL napisał/a: | - kiedy juz wejdzie na obroty przy ktorych powinien dosc sprawnie przyspieszac - obrotomierz pnie sie w gore a przyspieszenie jest znikome - jest to tym bardziej widoczne im bardziej nagrzany jest silnik |
Ślizga się sprzegło.
Doraźnie można wymienić tarczę sprzęgła 100zł ale lepiej odrazy z dociskiem wtedy koszt czesci ok 400zł + robocizna.
[ Dodano: Sob Paź 16, 2010 14:01 ]
KxL napisał/a: | Co o tym myslicie? Czy jest mozliwosc regulacji sprzegla (np. linka) w mk3? |
jest możliwość regulacji nie linką tylko na dźwigience(uciekla mi nazwa)
Ale to nie pomoze ;] |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
KxL
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 37 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: Szubin
|
Wysłany: 16 Paź 2010, 14:12
|
|
|
filtr paliwa nowy, powietrza tez. wlasnie sklecam bzyczek, moze kody bledow cos wyjasnia.
czy zapchany katalizator moze az w takim stopniu mulic silnik, by objawy wygladaly tak jak w moim przypadku? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Paź 2010, 14:42
|
|
|
drzeniow napisał/a: | jest możliwość regulacji nie linką tylko na dźwigience(uciekla mi nazwa) | W mk3 nie ma możliwości regulacji sprzęgła,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 16 Paź 2010, 18:38
|
|
|
Cytat: | Ślizga się sprzegło.
Doraźnie można wymienić tarczę sprzęgła 100zł ale lepiej odrazy z dociskiem wtedy koszt czesci ok 400zł + robocizna. |
Ja kupowałem właśnie dzisiaj sprzęgło LUK(Tarcza, docisk, łożysko) Dałem 250zł.
Więc 250zł + robocizna. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
KxL
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 37 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: Szubin
|
Wysłany: 17 Paź 2010, 20:09
|
|
|
okazalo sie ze sprzeglo jednak nie jest jeszcze beznadziejne.
sprawdzilem swiece, jedna byla kompletnie czarna, wymienilem na inna - zupelnie inny silnik, zywy, zrywny. Po przejechaniu 40km problem wrocil - sprawdzilem swiece, znowu ta sama czarna (pozostale siwe). Wymienilem wiec przewod (w przypadku problematycznego cylindra - najdluzszy). Jazda probna - i znowu to samo, jakis czas bardzo ok, po porzadnym nagrzaniu, zaczyna mulic i szarpac. Swieca znowu okopcona..
Co moze ponosic wine?
Zle wyregulowany zawor/zawory? Elektryka? |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 17 Paź 2010, 20:14
|
|
|
a oleju ile bierze?
Moze byc wina lambdy za bogatą mieszankę daje.
Albo czujnik temperatury.
Najlepiej sprawdzić błędy. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 17 Paź 2010, 20:30
|
|
|
pali olej na tym cylindrze
byc moze zle załozyłes pierscienie( zamki pierscieni w jednej linii) |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Paź 2010, 09:54
|
|
|
KxL napisał/a: | jedna byla kompletnie czarna, wymienilem na inna | Świece się wymienia kompletami,,, KxL napisał/a: | Wymienilem wiec przewod (w przypadku problematycznego cylindra - najdluzszy). | Przewody też się wymienia kompletami,,, najlepiej razem se świecami,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 18 Paź 2010, 11:20
|
|
|
JoeMix napisał/a: | KxL napisał/a: | jedna byla kompletnie czarna, wymienilem na inna | Świece się wymienia kompletami,,, KxL napisał/a: | Wymienilem wiec przewod (w przypadku problematycznego cylindra - najdluzszy). | Przewody też się wymienia kompletami,,, najlepiej razem se świecami,,, |
zgadza się, klocków hamulcowych też nie wymieniasz na jednym kole albo tylko jeden starty klocek. |
|
|
|
|
KxL
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 37 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: Szubin
|
Wysłany: 20 Paź 2010, 08:01
|
|
|
ok, świece zmienione na komplet nowych (NGK). Problem z mulowatoscia zniknal, swiece bielutkie
co do falowania obrotow:
silniczek krokowy wyczyszczony, poskladany i.. minimalna poprawa jest, niemalze niezauwazalna, delikatnie zmniejszyl sie zakres falowania, jednak to ciagle nie to.
wine CPP mozna wykluczyc bo jest praktycznie nowy.
Sklaniam sie ku wymianie silniczka krokowego na nowy. Czy slusznie?
Jezeli to nie wina krokowca ani CPP to co jeszcze moze powodowac falowanie obrotow na biegu jalowym ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Paź 2010, 10:25
|
|
|
KxL napisał/a: | Sklaniam sie ku wymianie silniczka krokowego na nowy. Czy slusznie? | Raczej niesłusznie,,, konstrukcja silniczka krokowego w 1,1 i 1,3 uniemożliwia jego samoczynne się przestawienie,,, jeśli silniczek faluje (wsuwa się i wysuwa) to znaczy że jest tak sterowany,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
KxL
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 37 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: Szubin
|
Wysłany: 20 Paź 2010, 11:13
|
|
|
ok, rozumiem, dzieki za podpowiedz,
bede szukal w takim ukladzie dalej, pewnie jakis czujnik walniety..
zobaczymy co pokaze test migowy. |
|
|
|
|
|