Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Problem ze sprzęgłem ?
Autor Wiadomość
KxL 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 37
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 23
Skąd: Szubin
Wysłany: 16 Paź 2010, 13:52   [MK3] Problem ze sprzęgłem ?

Silnik po malym remoncie, wymiana peirscieni tlokow, uszczelniaczy zaworow, dotarcie zaworow.
Na luzie silnik pracuje ok, nie liczac typowego delikanego falowania obrotow, ktore zdarza sie niekiedy.
Podczas jazdy wystepuja dwie przypadlosci:
- silnik z opoznieniem wchodzi na obroty (rzędu 2,5-3,5k), a przy wcisnietym gazie w podloge potrafi sie zmulic, tak jakby sie dlawil nieco, szczegolnie na wyzszych biegach
- kiedy juz wejdzie na obroty przy ktorych powinien dosc sprawnie przyspieszac - obrotomierz pnie sie w gore a przyspieszenie jest znikome - jest to tym bardziej widoczne im bardziej nagrzany jest silnik

Co o tym myslicie? Czy jest mozliwosc regulacji sprzegla (np. linka) w mk3?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Paź 2010, 14:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 16 Paź 2010, 14:00   

KxL napisał/a:
- silnik z opoznieniem wchodzi na obroty (rzędu 2,5-3,5k), a przy wcisnietym gazie w podloge potrafi sie zmulic, tak jakby sie dlawil nieco, szczegolnie na wyzszych biegach

to jest wina jakiegos filtra paliwa lub powietrza albo lambdy albo czegoś innego, najlepiej podlaczyc bzyczek i sprawdzic bledy ze sterownika.

KxL napisał/a:
- kiedy juz wejdzie na obroty przy ktorych powinien dosc sprawnie przyspieszac - obrotomierz pnie sie w gore a przyspieszenie jest znikome - jest to tym bardziej widoczne im bardziej nagrzany jest silnik

Ślizga się sprzegło.
Doraźnie można wymienić tarczę sprzęgła 100zł ale lepiej odrazy z dociskiem wtedy koszt czesci ok 400zł + robocizna.

[ Dodano: Sob Paź 16, 2010 14:01 ]
KxL napisał/a:
Co o tym myslicie? Czy jest mozliwosc regulacji sprzegla (np. linka) w mk3?

jest możliwość regulacji nie linką tylko na dźwigience(uciekla mi nazwa)
Ale to nie pomoze ;]
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
KxL 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 37
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 23
Skąd: Szubin
Wysłany: 16 Paź 2010, 14:12   

filtr paliwa nowy, powietrza tez. wlasnie sklecam bzyczek, moze kody bledow cos wyjasnia.
czy zapchany katalizator moze az w takim stopniu mulic silnik, by objawy wygladaly tak jak w moim przypadku?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Paź 2010, 14:42   

drzeniow napisał/a:
jest możliwość regulacji nie linką tylko na dźwigience(uciekla mi nazwa)
W mk3 nie ma możliwości regulacji sprzęgła,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 16 Paź 2010, 18:38   

Cytat:
Ślizga się sprzegło.
Doraźnie można wymienić tarczę sprzęgła 100zł ale lepiej odrazy z dociskiem wtedy koszt czesci ok 400zł + robocizna.


Ja kupowałem właśnie dzisiaj sprzęgło LUK(Tarcza, docisk, łożysko) Dałem 250zł.

Więc 250zł + robocizna.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
KxL 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 37
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 23
Skąd: Szubin
Wysłany: 17 Paź 2010, 20:09   

okazalo sie ze sprzeglo jednak nie jest jeszcze beznadziejne.
sprawdzilem swiece, jedna byla kompletnie czarna, wymienilem na inna - zupelnie inny silnik, zywy, zrywny. Po przejechaniu 40km problem wrocil - sprawdzilem swiece, znowu ta sama czarna (pozostale siwe). Wymienilem wiec przewod (w przypadku problematycznego cylindra - najdluzszy). Jazda probna - i znowu to samo, jakis czas bardzo ok, po porzadnym nagrzaniu, zaczyna mulic i szarpac. Swieca znowu okopcona..
Co moze ponosic wine?
Zle wyregulowany zawor/zawory? Elektryka?
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 17 Paź 2010, 20:14   

a oleju ile bierze?
Moze byc wina lambdy za bogatą mieszankę daje.
Albo czujnik temperatury.
Najlepiej sprawdzić błędy.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 17 Paź 2010, 20:30   

pali olej na tym cylindrze
byc moze zle załozyłes pierscienie( zamki pierscieni w jednej linii)
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Paź 2010, 09:54   

KxL napisał/a:
jedna byla kompletnie czarna, wymienilem na inna
Świece się wymienia kompletami,,,
KxL napisał/a:
Wymienilem wiec przewod (w przypadku problematycznego cylindra - najdluzszy).
Przewody też się wymienia kompletami,,, najlepiej razem se świecami,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 18 Paź 2010, 11:20   

JoeMix napisał/a:
KxL napisał/a:
jedna byla kompletnie czarna, wymienilem na inna
Świece się wymienia kompletami,,,
KxL napisał/a:
Wymienilem wiec przewod (w przypadku problematycznego cylindra - najdluzszy).
Przewody też się wymienia kompletami,,, najlepiej razem se świecami,,,


zgadza się, klocków hamulcowych też nie wymieniasz na jednym kole albo tylko jeden starty klocek.
 
 
KxL 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 37
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 23
Skąd: Szubin
Wysłany: 20 Paź 2010, 08:01   

ok, świece zmienione na komplet nowych (NGK). Problem z mulowatoscia zniknal, swiece bielutkie :ok:

co do falowania obrotow:
silniczek krokowy wyczyszczony, poskladany i.. minimalna poprawa jest, niemalze niezauwazalna, delikatnie zmniejszyl sie zakres falowania, jednak to ciagle nie to.
wine CPP mozna wykluczyc bo jest praktycznie nowy.
Sklaniam sie ku wymianie silniczka krokowego na nowy. Czy slusznie?
Jezeli to nie wina krokowca ani CPP to co jeszcze moze powodowac falowanie obrotow na biegu jalowym ?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Paź 2010, 10:25   

KxL napisał/a:
Sklaniam sie ku wymianie silniczka krokowego na nowy. Czy slusznie?
Raczej niesłusznie,,, konstrukcja silniczka krokowego w 1,1 i 1,3 uniemożliwia jego samoczynne się przestawienie,,, jeśli silniczek faluje (wsuwa się i wysuwa) to znaczy że jest tak sterowany,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
KxL 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 37
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 23
Skąd: Szubin
Wysłany: 20 Paź 2010, 11:13   

ok, rozumiem, dzieki za podpowiedz,
bede szukal w takim ukladzie dalej, pewnie jakis czujnik walniety..
zobaczymy co pokaze test migowy.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.