Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: katalizator, mk3, spalanie

[MK3] Przyczyny nie spełniania norm emisji spalin
Autor Wiadomość
deku 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 11
Skąd: 3city
Wysłany: 7 Paź 2010, 11:40   [MK3] Przyczyny nie spełniania norm emisji spalin

W marcu nie dostałem przeglądu bo Fiesta nie spełniała norm emisji spalin (pojechałem na inną stację kontroli pojazdów - tam gdzie tego nie sprawdzają i przeszedłem przegląd bez problemu). Ponieważ Fiesta jest jeżdżona tylko raz w tygodniu więc tym się za bardzo nie przejmuję, ale zastanawia mnie co jest tego przyczyną. W sumie prawie o problemie zapomniałem ale ostatnio wjechałem nią do garażu i myślałem że się uduszę - tak śmierdziało spalinami. Normalnie w garażu (właściwie to hala garażowa) stoi zagazowany Galaxy od którego nic nie czuć (nawet na benzynie jest ledwie odczuwalny) a Fiesta kopci niesamowicie.

Pytanie moje brzmi. Co jest przyczyną nie spełniania norm emisji spalin? Gdzie należałoby zajrzeć pod maską, czy coś wyregulować, co wymienić (wiem, wiem silnik)?

Acha i proszę mi nie pisać o tym czy mają czy nie mają sprawdzać emisję podczas badań technicznych bo takich wątków jest pełno.
_________________
Fiesta mk3,5 1.3
Ostatnio zmieniony przez bidżej 16 Mar 2011, 09:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 7 Paź 2010, 12:19   

Ogólna kondycja silnika, katalizator jeżeli masz, jakość spalania mieszanki. Jeżeli chodzi o mieszankę to warto zastanowić się i sprawdzić te elementy, które za nią odpowiadają.

...no i oczywiście układ zapłonowy czyli cewka ---> kable WN ---> świece
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 7 Paź 2010, 13:25   

katalizator nic do tego nie ma. moja przechodzi badania emisji z zapasem, a kata brak od 5 lat :-P

żre i pali olej i/lub leje tyle wachy w cylindry. generalnie sprawdziłbym zużycie oleju/kompresję, układ zapłonowy i to co odpowiada za skład mieszanki - a co to jest konkretnie to zależy od tego czy masz monowtrysk czy gaźnik. obstawiam mono, więc czujniki temp, sonda, cpp, wtryskiwacz itp, itd...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 7 Paź 2010, 16:18   

Mysle ze tutaj liczy sie CO2, zła mieszanka.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Paź 2010, 18:15   

deku napisał/a:
Co jest przyczyną nie spełniania norm emisji spalin?
Pytanie takie samo jak "Co jest przyczyną że auto nie jedzie" - Powiedz w którą stronę i czego nie spełnia w normach i może będzie wiadomo,,, teraz to można powiedzieć że masz niesprawny silnik i tyle,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
deku 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 11
Skąd: 3city
Wysłany: 15 Mar 2011, 21:55   

Odświeżam - minęło trochę czasu ale raptem 380km fieściną w tym czasie zrobiłem.
Lambda 0.923
CO 4,680 (%obj)
CO2 11,8 (%obj)
HC 278 (ppm vol)
O2 1,54 (%obj)
COkor 4,680 (%obj)

Co jest źle i gdzie szukać przyczyn? Z góry dzięki za odpowiedzi.
_________________
Fiesta mk3,5 1.3
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Mar 2011, 22:33   

deku napisał/a:
Lambda 0.923
0,5 chyba jest idealnie,,, więc jest zły skład mieszanki,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
deku 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 11
Skąd: 3city
Wysłany: 15 Mar 2011, 22:56   

Od czego proponowałbyś zacząć? CPP wyczyszczony i sprawdzony. Sonda Lambda? Może być używana z allegro? Auto więcej stoi niż jeździ (chociaż dzisiaj zaszalalem i zafundowałem mu mycie) więc nie chcę się narażać na koszty.
_________________
Fiesta mk3,5 1.3
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 16 Mar 2011, 07:50   

Dokładnie. Na 99% sonda padła. Daj spokój używkom, bo szkoda kasy (kupisz taka jak masz, albo padnie po paru miesiącach). Nowa kosztuje 100 zł z przesyłką http://moto.allegro.pl/so...1510314319.html
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 16 Mar 2011, 08:53   

JoeMix napisał/a:
deku napisał/a:
Lambda 0.923
0,5 chyba jest idealnie,,, więc jest zły skład mieszanki,,,


0.5 nie jest idealne.

Kod:
Wymagania dotyczące współczynnika nadmiaru powietrza LAMBDA to od 0,97 do 1,03 przy obrotach silnika 2000 – 3000 obr/min

wzięte z tej strony http://www.zssplus.pl/www...ublikacje08.htm
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 16 Mar 2011, 19:48   

BerciQ, masz rację - w sumie nawet nie czytałem tego 0,5... Tu zapewne bidżej ma rację - żre olej i przez to wyniki są skopane. A do autora wątku - jaką norme masz wpisaną w papierach? Może komuś odwaliło i wpisał w papierach Euro 3.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Ciapek 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 73
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 67
Skąd: Kotlin
Wysłany: 23 Mar 2011, 18:49   

A czy spalanie autora wątku nie jest za duże jak na silnik 1.3i?
_________________
Biała limuzyna ;-)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Mar 2011, 20:25   

BerciQ napisał/a:
JoeMix napisał/a:
deku napisał/a:
Lambda 0.923
0,5 chyba jest idealnie,,, więc jest zły skład mieszanki,,,
0.5 nie jest idealne.
A ile ma być, skoro sonda podaje sygnał z zakresu 0-1V to na chłopski rozum 0,5V to jest połowa zakresu,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 23 Mar 2011, 20:44   

JoeMix, pod warunkiem, że to jest napięcie...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Mar 2011, 22:04   

bidżej, w sumie słuszna uwaga,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
deku 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 11
Skąd: 3city
Wysłany: 23 Mar 2011, 22:11   

Ciapek napisał/a:
A czy spalanie autora wątku nie jest za duże jak na silnik 1.3i?

Pewnie jest, ale nawet ciężko to sprawdzić. Przez rok zrobiłem Fiestą raptem 700km.
Ostatnio zrobiłem przegląd (jedna z dłuższych wypraw w ostatnim roku - 30km w obie strony) i bałem się wracać. Coś zaczęło chrobotać w przegubie przy ruszaniu (mam tam pękniętą gumową osłonę) i sprawa spalin zeszła nieco na dalszy plan. A doba jest taka krótka...
_________________
Fiesta mk3,5 1.3
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 23 Mar 2011, 22:15   

przegub Ci padł
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
deku 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 11
Skąd: 3city
Wysłany: 23 Mar 2011, 22:31   

Tak myślałem. Oczywiście jako że po przeglądzie Fiesta miała być do sprzedania, więc zaczyna się jeszcze bardziej sypać...

edit_____
Mam jeszcze pytanie bo taką uknułem teorię. Czy to możliwe, że jak jest padnięta sonda to samochód gaśnie po odpaleniu gdy jest zimno. Tak sobie pomyślałem, że sonda jest nierozgrzana, podaje złe napięcie, które interpretowane jest jako uboga/bogata mieszanka (generalnie nie stechiometryczna) i samochód zalewa albo dusi z braku paliwa? Czy to ma sens co piszę?

W kontekście gaśnięcia na zimnym - CPP i krokowiec sprawne i wyczyszczone.
_________________
Fiesta mk3,5 1.3
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 24 Mar 2011, 07:48   

deku napisał/a:
Mam jeszcze pytanie bo taką uknułem teorię. Czy to możliwe, że jak jest padnięta sonda to samochód gaśnie po odpaleniu gdy jest zimno. Tak sobie pomyślałem, że sonda jest nierozgrzana, podaje złe napięcie, które interpretowane jest jako uboga/bogata mieszanka (generalnie nie stechiometryczna) i samochód zalewa albo dusi z braku paliwa?
Nie bardzo, bo na zimnym silniku i tak dawka paliwa jest zwiększona (ssanie). Gdyby go zalewało, to zapewne śmierdziało by paliwem.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Mar 2011, 07:51   

deku napisał/a:
Czy to ma sens co piszę?
Nie ma sensu, sonda do pracy potrzebuje wysokiej temperatury, dlatego pomimo iż siedzi w gorących spalinach ma swoją grzałkę, jak silnik jest zimny to komputer ignoruje sygnał z sondy - wymień czujnik temp silnika ten pod kolektorem i zobacz czy się nie poprawi.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.