Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hcs, mk3, szarpanie

[MK3] Szarpie silnikiem szczególnie na 2 i 3 biegu
Autor Wiadomość
bolodom 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 21
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 3 Paź 2010, 17:05   [MK3] Szarpie silnikiem szczególnie na 2 i 3 biegu

Witam wszystkich klubowiczów. Piszę do Was ponieważ mam problem z moją białą błyskawicą ;) Właściwie to mam dwa problemy: 1 i najważniejszy to taki iż przy przyśpieszaniu szarpie mi silnikiem, dopiero jak się już bardziej rozpędzę to szarpanie ustaje. Generalnie szarpanie występuje na biegu 2 oraz czasami na 3 biegu jeśli wyjeżdżam pod jakąś lekką górkę. Nie wiem co może być tego przyczyną. Jestem zupełnym laikiem w tych sprawach.

2 problem mniej ważny to że czasami zaczyna mi strasznie piszczeć pasek silnika... Da się jakoś zrobić żeby nie piszczał? Słyszałem że wymiana paska to rozwiązanie na krótką metę.

Za wszelkie odpowiedzi serdecznie Wam dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 3 Paź 2010, 17:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 3 Paź 2010, 17:12   

bolodom napisał/a:
czasami zaczyna mi strasznie piszczeć pasek silnika...

Że niby klinowy? A nie przypadkiem wielorowkowy? Jeśli piszczy, to napinacz może się domagać wymiany (albo pasek jest za długi).
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 3 Paź 2010, 17:17   

Mnie też kiedyś szarpało właśnie na drugim i trzecim biegu przez popsutą sondę. U ciebie to raczej odpada bo nie widzę "i"

hmmm szarpie ci silnikiem czy autem? :fox:
Ostatnio zmieniony przez Rebel 3 Paź 2010, 17:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 3 Paź 2010, 17:18   

gaźnik czy monowtrysk?

a pasek podciągnij - robi się to alternatorem. szczegóły znajdziesz na forum.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
bolodom 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 21
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 3 Paź 2010, 17:21   

A co oznacza literka "i"? To jest wtrysk czy coś?
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 3 Paź 2010, 17:22   

bolodom napisał/a:
A co oznacza literka "i"? To jest wtrysk czy coś?


dokładniej monowtrysk
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 3 Paź 2010, 17:23   

Pufcio, HCSy nie mają paska wielorowkowego, a tym bardziej napinacza...

bolodom, i oznacza wtrysk. ale co masz pod maską nie zależy od naklejek na aucie. sposób jak poznać co jest co znajdziesz w liście FAQ Mechaniki.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 3 Paź 2010, 17:27   

bidżej, może chodziło mu o wielokinowy
 
 
 
bolodom 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 21
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 3 Paź 2010, 17:28   

Dobra no to mam monowtrysk ;) Więc do dalej?
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 3 Paź 2010, 17:30   

na początek chyba wypadałoby sprawdzić cewkę, przewody wn, świece...

potem (albo i wcześniej) można się zainteresować tematami pod tagiem "szarpanie": http://www.fiestaklubpols...p?tag=szarpanie
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 3 Paź 2010, 17:33   

A ja bym zapytał sterownik co on wie czego my nie wiemy klik może wyjdzie dodatkowo coś ciekawego czym warto będzie się zainteresować
 
 
 
bolodom 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 21
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 3 Paź 2010, 17:41   

No z tym testerem to już może zajadę sobie do znajomego mechanika. Może on będzie takie coś miał. Zresztą tak czy siak będę pewnie zmuszony dokonać jakiejś naprawy u mechanika ale chciałbym właśnie wiedzieć co może być przyczyną szarpania żeby mnie nie wykiwali.
Czytając wasze wypowiedzi oraz inne podobne tematy stworzyłem sobie listę możliwych problemów:
Silnik krokowy - wyczyścić
Czujnik położenia przepustnicy - wymiana
Sprawdzenie kabli WN, świec i cewek
Sonda Lambda - wymiana

To na razie tyle ;)
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 3 Paź 2010, 17:46   

bolodom napisał/a:
Silnik krokowy - wyczyścić


krokowiec pracuje tylko na luzie jak nie wciska się gazu. Obroty na jałowym masz prawidłowe?

bolodom napisał/a:
Sonda Lambda - wymiana
Najpierw to sprawdź czy jest dobra. Jak to już poszukaj. Jeżeli coś jest z nią nie tak to w większości przypadków sterownik będzie wywalać ci błąd.

bolodom napisał/a:
Czujnik położenia przepustnicy - wymiana


Jeżeli podaje nieprawidłowy sygnał to też sterownik wywali ci błąd na testerze. Poza tym w prosty sposób można zbadać CPP na zwykłym woltomierzu. Ustawiasz na opór i przesuwasz dźwigienkę, jeżeli opór się płynnie zmienia to prawdopodobnie CPP jest sprawny.

Nic nie wymieniaj puki nie będziesz miał pewności, że na prawdę jest posute

bolodom napisał/a:
Sprawdzenie kabli WN, świec i cewek


Zakładam, że dopiero co kupiłeś fiestę więc świece to wymień koniecznie bo niewiadomo ile już tyś km zrobiły. Kable najlepiej też no ale zależy od tego w jakim są stanie. Nie trudno ocenić ile lat już grzeją się pod maską... przede wszystkim po stanie izolacji i jej elastyczności.



bolodom napisał/a:
Może on będzie takie coś miał


Mechanicy się w takie rzeczy nie bawią, skieruje cie na komputer gdzie cie policzą przynajmniej 50zł. Wybierz się do jakiegoś sklepu elektronicznego i za wszystko zapłacisz do 15zł a masz na długi czas
Ostatnio zmieniony przez Rebel 3 Paź 2010, 17:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bolodom 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 21
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 3 Paź 2010, 17:51   

Co do silnika krokowego i obrotów na luzie. Trudno mi ocenić czy są prawidłowe. Nie mam obrotomierza. Generalnie silnik mi nie gaśnie, choć brat mi mówił że kiedyś tam mu parę razy zgasło. Mi się to jeszcze nie przydarzyło.

A jak ocenić czy ta sonda Lambda jest dobra i gdzie ona w ogóle jest? :)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 3 Paź 2010, 17:52   

bidżej napisał/a:
Pufcio, HCSy nie mają paska wielorowkowego, a tym bardziej napinacza...

Uhm :) To tak na przyszłość - jak tam jest osprzęt napędzany?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 3 Paź 2010, 17:53   

bolodom napisał/a:
Sprawdzenie kabli WN, świec i cewek

to bedzie to :)
Świece sprawdź sam. A kable możesz wyczyścić spirytusem ale zalecam wymianę :)
Kiedy je wymieniałeś ostatni raz?
A piszczący pasek wymień. Na krótką metę to znaczy 2 lata ;]
Koszt paska 20zł max
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 3 Paź 2010, 17:58   

Pufcio, TAKI jeden pojedynczy pasek klinowy z naciągiem stałym, ustawianym mocowaniem alternatora :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 3 Paź 2010, 17:59   

bolodom napisał/a:
Co do silnika krokowego i obrotów na luzie. Trudno mi ocenić czy są prawidłowe. Nie mam obrotomierza.


No tak ale obstawiam, że nie cierpisz na głuchotę wiec słyszysz i potrafisz ocenić czy stoją równo czy falują czy raz są niższe a raz wyższe...

bolodom napisał/a:
A jak ocenić czy ta sonda Lambda jest dobra i gdzie ona w ogóle jest?


jest wkręcona od boku w rurę za kolektorem wydechowym. Jak sprawdzić to użyj szukajki albo pogoogluj. Jest kupe informacji na ten temat. Nie ma sensu sie rozpisywać.

Przede wszystkim sczytać błędy ze sterownika a nie wymieniać nic na czuja.

drzeniow napisał/a:
A kable możesz wyczyścić spirytusem ale zalecam wymianę


drzeniow mógłbyś rozwinąć myśl? Co to pomoże?

[ Dodano: Nie Paź 03, 2010 19:01 ]
bidżej a pasek do pomp to wieloklinowy tak?
 
 
 
bolodom 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 21
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 3 Paź 2010, 18:06   

no ja nie zauważyłem na razie żadnego falowanie ;)) Stałem dziś dosyć długo na światłach i wydaje mi się że równo chodził silnik :) Jeszcze to sprawdzę ;)

Dobra na dziś Wam już dziękuję ;) Wasze wypowiedzi były dla mnie bardzo pomocne :) Jak coś to będę jeszcze pisał w tym temacie.

Pozdrawiam!
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 3 Paź 2010, 18:06   

rwiezel napisał/a:
drzeniow mógłbyś rozwinąć myśl? Co to pomoże?

jak mialem pelno syfu i przebicie(w miejscu gdzie sie na swiece wciska) wyczyscilem od srodka spirytem(waciki do uszu) i bylo duzo lepiej ale od czasu do czasu dalej "strzelił" i wymieniłem kable i byl potem git.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.