[MK3] Szarpie silnikiem szczególnie na 2 i 3 biegu |
Autor |
Wiadomość |
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 21:06
|
|
|
bolodom napisał/a: | a na razie popytam znajomych mechaników czy by mi go nie wyczyścili |
Stawiam piwo, że 90% mechaników / elektryków nie będzie miało pojęcia o czym do nich mówisz i co dokładnie chcesz zrobić. Nikt sie nie babra takim czymś. Wymieniają i tyle
bolodom napisał/a: | Nie wiecie ile weźmie mechanik za wymianę tego silniczka? |
Bez jaj chłopie! Przecież to 15min roboty. Zajrzyj do FAQ działu. Jest o tym.
[ Dodano: Czw Paź 14, 2010 21:10 ]
Tylko nie mów, że kupiłeś takie oto coś
http://allegro.pl/czytnik...1271376315.html :yyy: :yyy: :yyy: |
|
|
|
|
bolodom
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 21 Skąd: Jastrzębie
|
Wysłany: 15 Paź 2010, 07:51
|
|
|
Hahah nie nie pogięło mnie kupiłem sobie buzzer za... 3,90 zł :d
A takie pytanie. Skoro mówicie, że mam sobie to sam wymienić (bo ręce mam nawet zdolne ). To czy po wymianie tego silniczka coś tam trzeba regulować? Czy po prostu montuje i jeżdżę? Czy jednak są jeszcze potrzebne jakieś inne prace? Np. reset kompa czy coś. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
bolodom
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 21 Skąd: Jastrzębie
|
Wysłany: 15 Paź 2010, 09:04
|
|
|
Ale ja go chcę wymienić Dlatego pytam czy potem trzeba coś potem ustawiać.
Zresztą nawet jak go chcę wyczyścić to też muszę go wyjąć.
Więc nie odpowiedziałeś mi na pytanie |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 15 Paź 2010, 09:06
|
|
|
możesz zrobić reset, ale nie musisz. ale po co chcesz go wymieniać to nie mam pojęcia, wsadzisz drugą używkę która albo będzie dobra, albo schrzani się po miesiącu, albo będzie w takim stanie jak aktualny silniczek... rób jak uważasz. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 15 Paź 2010, 09:06
|
|
|
Po wymianie/ reanimacji przydałby się reset "komputera" . Ustawiać nie musisz tam nic w nim.
bidżej, mnie ubiegł.... |
_________________
|
|
|
|
|
bolodom
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 21 Skąd: Jastrzębie
|
Wysłany: 15 Paź 2010, 16:10
|
|
|
No dobra nawet jakbym go nie wymieniał to i tak musiałbym pewnie zrobić reset kompa a nie wiem jak to się robi :( |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 15 Paź 2010, 16:12
|
|
|
wpisz w "szukaj" reset kompa, jestt o tym wiele. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 15 Paź 2010, 18:33
|
|
|
kuźwa przyjedź to ci to za piwo zrobie... |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 16 Paź 2010, 01:13
|
|
|
bolodom mam wrażenie, że nie masz 19 lat jak wskazuje profil tylko góra 13... Skoro czegoś nie wiesz to chyba należało by poszperać po forum. Myślisz, że w tych tysiącach tematów i postów, przez tyle lat, to ludzie sobie tutaj tylko sny sobie opowiadają? |
|
|
|
|
bolodom
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 21 Skąd: Jastrzębie
|
Wysłany: 16 Paź 2010, 09:16
|
|
|
W tym sęk że szukałem i nie znalazłem. Nie mam wiele wolnego czasu na przeszukiwanie całego forum. A po wpisaniu w szukajce reset kompa wyskakuje mi kilkanaście stron... I tylko dlatego że w każdym z tematów ktoś użył słów: reset kompa...
Więc jak ktoś byłby łaskaw to proszę o podanie linka do tematu gdzie opisane jest jak się robi reset kompa...
A takie pytanie: Zatankowałem do mojej FIFI 30 litrów i miałem praktycznie full. Przejechałem nią dopiero 60km a już nie mam 1/4 paliwa...
Czy to normalne? W teście nie pokazało mi błędu Sondy Lambda. Dodam że tankowałem VPowera. Wiem, że to jest stare auto i jeżdże nim tylko po mieście na dystansach 3-5km w jedną stronę (np. do szkoły). Mimo wszystko że takie spalanie (ok. 10l) jest trochę zbyt duże. Czy na takie spalanie może mieć wpływ CPP? Dodam że filtr powietrza, paliwa są nowe... |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 16 Paź 2010, 09:50
|
|
|
Wcześniej pisałeś, że wywaliło ci kod sondy. Jeżeli rzeczywiście jest uszkodzona to na dystansach 3-5km będziesz miał takie spalanie. Ciekawe jeszcze jak tam termostat... może nawet po tych 5km wskaźnik z białego nie zejdzie.
Reset kompa: Odepnij akumulator przynajmniej na 10min > podłącz > odpal auto na 3 minuty bez dotykania gazu > wsiadasz i jedziesz (bez jakiegoś wariactwa. Normalna jazda) W trakcie pierwszych 5-8km mogą się dziać dziwne rzeczy z obrotami. Szczególnie na luzie.
Co do benzyny to lej zwykłą 95 i będzie to samo co tych wszystkich VPowerach i Ultimatach
O termostacie pewnie tez nic nie znajdziesz wiec zrobię ukłon i napisze ci. Pierwszy sposób testu. Odpalasz zimne auto i sprawdzasz czy w przeciągu 5minut pracy na jałowym górny, gruby wąż chłodnicy nie zrobi się ciepły. Silnik w trakcie tego czasu nie ma szans się nagrzać do takiej temperatury, żeby termostat się otworzył, także wąż powinien być zimny. Drugi sposób to kontrola z deski. W trakcie jazdy bacznie obserwować wskaźnik temperatury. Przyjmijmy, że po rozgrzaniu silnika wskaźnik stoi w połowie skali. W trakcie nagrzewania silnika wskaźnik idzie powoli w górę, mija miejsce gdzie przeważnie oscyluje powiedzmy o niecałą jedną literkę a po chwili w miarę gwałtownie spada do zakresu, który dla potrzeby tego wytłumaczenia jest środkiem skali.
Otwarcie termostatu powinno nastąpić po 4-5km normalnej jazdy w mieście. Oczywiście jest to zależne od temperatury otoczenia, oraz obciążenia silnika.
Dwie nieinwazyjne metody sprawdzenia termostatu. |
|
|
|
|
bolodom
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 21 Skąd: Jastrzębie
|
Wysłany: 16 Paź 2010, 15:49
|
|
|
Tak, napisałem że wywaliło mi kod Sondy ale napisałem też dlaczego. Ale było to w tym jakby "drugim" teście.
Dzięki wielkie! Takich wypowiedzi więcej na forum Teraz wiem co i jak trzeba zrobić. A VPowera nalałem tylko dlatego aby przeczyścić trochę autko z brudów bo przez długi czas nie jeździło. Teraz już tylko 95 będę lał.
No to teraz już wszystko wiem! Dzięki serdecznie za wszystkim, którzy się tutaj mądrze wypowiadali! |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 17 Paź 2010, 14:12
|
|
|
Za szarpanie silnikiem mogą odpowiadać zużyte poduszki pod silnikiem. U mnie to się ujawniło zimą, jak po skrzynie naszło śniegu i lodu. Po wymianie okazało się że poducha jest w połowie tak miękka jak gąbka..
|
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
|