Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:38
[MK5] 1.8 TD - ilość KM
Autor Wiadomość
umcyk 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Wrz 2010, 16:27   [MK5] 1.8 TD - ilość KM

Witam serdecznie!
Zarejestrowalem sie na waszym forum, gdyz jestem w rosterce. Moja siostra w sobote sie wybiera po Fiescinke Mk5 1.8Td i koles mowi ze ma 90km. Z tego co zdarzylem przeczytac to te silniki maja 75KM. I nie wiem w koncu jak to jest. Stad moje pytania: a mianowicie...

http://otomoto.pl/ford-fi...-C15199850.html

http://otomoto.pl/ford-fi...-C14655041.html

1. Jesli wystepuja dwa warianty mocy to czy oba maja turbine?
2. Ktory bardziej polecacie
3. Na co zwrocic szczegolna uwage podczas ogledzin potencjalnego auta
Jesli ktos moglby napisac co kolwiek na te tematy bede bardzo wdzieczny
z gory dziekuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Wrz 2010, 21:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 27 Wrz 2010, 16:48   

TD był 75 konny... TDi był 90 konny tyle że nie wiem czy we fiestach montowany (w escorcie na pewno - Rkalitka taki ma)
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 27 Wrz 2010, 17:35   

To sa zwykle Endury DI 75KM, bez IC na pompie VP44, prosty i mily silnik w obsludze. 90KM wersja byla tylko zarezerwowana dla Focusa.
Mozna go podkrecic do tych 90 programem, np Pufcio ma tak zrobione DI.
_________________

 
 
 
umcyk 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Wrz 2010, 17:52   

Czyli mam rozumiec ze slowa sprzedajacego ze ma 90 KM moge wysmiac. Siorka nie jest moze scigantem (w sumie od 4 miechow ma prawko) i to bedzie jej 1 wozidelko i dlatego padl wybor na Mk5. A sprawiaja jakies specjalne problemy te silniczki?
A jak kolega wczesniej napisal duzo pracy i pieniezkow niesie za soba wzmocnienie silnika z 75 na 90KM ?
A chcialem jeszcze zapytac jak z kosztami utrzymania? Mam nadzieje ze nie sa wysokie. Chce troche popytac zeby wiedziec jak rozmawiac z gosciem przy ewentualnych targach. A pozniej mam nadzieje ze siostra posluch starszego brata i przylaczy sie do Waszej rodzinki gdzie bedzie mogla liczyc na Wasza pomoc.
Dzieki wielkie za wszelkie opinie i komentarze.
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 27 Wrz 2010, 18:06   

Tak mozesz mu powiedziec ze zapraszasz na hamownie obciazeniowa i jak pokaze 90KM to bierzesz od reki, a jak pokaze 75KM i mniej to za kazdego straconego KM 100zl w dol.
Wirusowanie czy jak kto lubi chip tuning drogi jakos nie jest nie wiem jak u was ale u mnie taki zabiego to 800-900zl w raz z pomiarami na hamowni.
Koszta hmmm normalnej eksploatacji nie sa wielkie gorzej jak zacznie sie cos dziac z pompa wtryskowa.Uklad zawieszenia jest pancerny, hamucle w sumie jak do kazdego miejskiego auta drogie nie sa... kwestia dobrzego przetrzepania auta.
_________________

 
 
 
umcyk 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Wrz 2010, 19:23   

z pompa to wiem ze jak sie cos zacznie dziac to koszty obledne, ale bryka sprwowadzana wiec jest szansa ze nie bedzie zatyrana, chociazby z tego powodu ze tam lepciejsze paliwka maja. Dzieki wielkie jeszcze raz. Jak jeszcze ktos znajdzie sie chetny do podzielenia swoimi opiniami slucham z wielkim zainteresowaniem
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Wrz 2010, 21:29   

umcyk napisał/a:
koles mowi ze ma 90km

"Bulszit". Szansa, że akurat on ma "90-tkę" jest równie duża jak to, że ma numery na najbliższe losowanie "totka".

Cytując:
Fordon napisał/a:
To sa zwykle Endury DI 75KM, bez IC na pompie VP44, prosty i mily silnik w obsludze.


Jest jednak jeden detal, o którym kolega Konrad mógł nie wiedzieć. Fiesty z silnikami 90-konnymi istniały (tak samo jak z 60-konnymi), nie miały IC co prawda, ale silnik te 15 koni więcej miał. Jednakże są to białe kruki, które wyszły z fabryki z takimi silnikami, bo widać chwilowo 75-konne TDDi się skończyły i chyba nie chcieli taśmy zatrzymywać (takie są moje domniemania, może być i tak, że ktoś stwierdził, że 90 koni na Fiestę to zbyt wiele, kto to wie...)

Na 90 (a nawet ciut więcej) można go (ją?) zrobić, ale szczerze mówiąc jeśli - co piszesz - miałoby to być pierwsze auto, to nie polecam. Łatwo można przedobrzyć, a na wilgotnym, to i na "dwójce" koła potrafią się wtedy w miejscu kręcić...

Z tego co ew. mógłbyś sprawdzać... pompa wspomagania - jeśli jest elektryczna (warunek: mk5, diesel, klimatyzacja - w tych linkach widzę klimy nie ma, ale przyda Ci się wiedzieć - "a nuż"), a auto ma wyjechane ~170 tysięcy i było używane głównie po mieście, to prawdopodobnie szybko powie "papa". Koszt regeneracji to rząd ~600zł (dolicz montaż, demontaż, etc.).

Klima - jeśli po włączeniu/wyłączeniu śmierdzi, to trzeba się nią zająć. Sytuacji, że czynnika w ogóle nie ma, wolę nie zakładać - szkoda wtedy czasu na takie auto.

Szyby - jeśli są elektryczne i pracują jakby chciały, a nie umiały, to też możesz z ceny zbijać. Znalezienie dobrych mechanizmów do elektrycznych szyb (tj. takich, które nie posłużą miesiąca czy dwóch) to spory problem. Cenowo licz 100, a nawet 150zł/stronę (ceny szybują, jeśli akurat na Allegro nie ma ich zbyt wiele).

Elektrozawór - sprawdź na rozgrzanym silniku czy temperatura powietrza lecącego z nawiewów ma coś wspólnego z tym, co ustawisz na pokrętle. Zmiana zimne->ciepłe powinna być wyczuwalna do pół minuty. W drugą stronę po ok. minucie. Jeśli tak nie jest - uśmiech i zbijaj z ceny. Nowy elektrozawór w serwisie kosztuje 120-150zł (o zamiennikach zapomnij - to rosyjska ruletka).

Sprzęgło - jeśli ktoś autka nie oszczędzał (ale jak trzeba by było jeździć, to tego nie wiem) i już zaczyna ślizgać, to uśmiechaj się i powiedz, że koszt nowego (komplet - sprzęgło, docisk, wysprzęglik) to 800-1000zł. Plus montaż oczywiście.

Pedał gazu - sprawdź dokładnie jak się auto zachowuje przy jeździe ze stałymi obrotami (sprawdzaj w zakresie do 2000rpm, ze skokiem co 100rpm). Jeśli auto przestanie reagować na gaz, będzie gasło albo robiło inne numery - szeroki uśmiech i 500zł z ceny - bo taki jest koszt nowego, elektrycznego/elektronicznego, pedału gazu.

To tak tyle na szybko. Nie sądź przy tym, że to co wypisałem pada co rusz - po prostu są to usterki, które jak już wystąpią, to (jak widać) nie są tanie w naprawie, a decydują albo o bezpieczeństwie albo o ogólnej wartości użytkowej.
Frustracja po tym jak ktoś nie sprawdzi i obudzi się z ręką w nocniku po zapłaceniu, nie należy do miłych rzeczy :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 27 Wrz 2010, 21:42   

podsumowując Dawida, jak Ci się uda to sprzedający Ci dopłaci do tego, żebyś kupił te auto gy
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
umcyk 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Wrz 2010, 21:19   

Pufcio napisał/a:


Na 90 (a nawet ciut więcej) można go (ją?) zrobić, ale szczerze mówiąc jeśli - co piszesz - miałoby to być pierwsze auto, to nie polecam. Łatwo można przedobrzyć, a na wilgotnym, to i na "dwójce" koła potrafią się wtedy w miejscu kręcić...

w gwoli sprostowania, to chodzilo mi o to ze jak siorka sie poduczy i przyzwyczai do autka to po co qpowac inne auto jak to mozna wzmocnic :)

Cytat:
Frustracja po tym jak ktoś nie sprawdzi i obudzi się z ręką w nocniku po zapłaceniu, nie należy do miłych rzeczy


niestety ale wiem o czym mowisz, dlatego chcialbym dowiedziec sie jak najwiecej o przyszlym przybytq siostry zeby i ona nie musiala przechodzic przez to co ja kiedys.

Bardzo Ci dziekuje za wuczerpujaca odpowiedz i pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Ilość czynnika w klimatyzacji
kacy Mechanika ogólna 1 29 Maj 2019, 20:21
pkraska31
Brak nowych postów [Ogólny] Ilość płynu do wspomagania
kadet1212 Porady eksploatacyjne 7 30 Lis 2011, 20:08
jackrzec
Brak nowych postów [mk4] Ilość płynu do wspomagania.
Pyra20 Mechanika 2 28 Wrz 2010, 19:56
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.