[MK3] Pytanie o klimatyzację |
Autor |
Wiadomość |
fiestaRS
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 38 Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 26 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24 Lis 2008, 11:17 [MK3] Pytanie o klimatyzację
|
|
|
Witam!
Posiadam fiestę 1.4 ze wspomaganiem. Kupiłem kompletna klimatyzację do fiesty1.4. Zastanawia mnie gdzie jest umiejscowiona sprężarka klimy. Po prawej stronie to raczej już nie ma miejsca, najpierw jest pompa wspomagania, niżej alternator. Po lewej też trochę mało miejsca. Prawdopodobnie brakuje mi jakiegoś wspornika. Wie może ktoś jak zamocować tą sprężarkę? Jakieś fotki? |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Lis 2008, 19:24
|
|
|
dday ma klimę zagadaj do niego. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
dday

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 24 Lis 2008, 22:59
|
|
|
ale ja mam 1.3
i mam pod alternatorem sprężarkę
i nie mam wspomagania - coś czuję, że w 1.3 wspomaganie i klima się chyba wykluczały wzajemnie (nawiasem mówiąc zamuliło by już ten samochód kompletnie) gdyż nie było na to wszystko miejsca
ale może w 1.4 to inaczej jest rozwiązane |
_________________
 |
|
|
|
 |
Patrycjan

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Patryk
Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 23 Skąd: Hąkąg
|
Wysłany: 25 Lis 2008, 14:40
|
|
|
W 1.3 nie było wspomagania i klimy, a z 1.4 nie było chyba klimy. W 1.4 chyba najwygodniej będzie dorobić mocowanie i wstawić sprężarkę za silnikiem (patrząc od przodu), bo od przodu (przynajmniej w 1.6 CVH, a to raczej to samo co 1.4) za mało na nią miejsca.
Masz koło pasowe od wersji z klimą, na pasek klinowy i szeroki pasek? |
|
|
|
 |
fiestaRS
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 38 Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 26 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26 Lis 2008, 18:00
|
|
|
Tak mam szeroki pasek, facet na Allegro ma do sprzedania wspornik (chyba to ten?) A jak jest w 1.6 16V bloki chyba są takie same? |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Lis 2008, 20:16
|
|
|
1.6 16 v to zupełnie inny silnik więc nie ma co porównywać. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
fiestaRS
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 38 Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 26 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 4 Gru 2008, 23:18
|
|
|
macie rację... Klimatyzacja wyklucza wspomaganie i na odwrót, ale mimo to muszę zrobić tak, aby było jedno i drugie. Nie wiecie może jak wygląda sprawa w escorcie? |
|
|
|
 |
LOY
Członek Honorowy FKP

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 47 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 5 Gru 2008, 00:06
|
|
|
fiestaRS napisał/a: | macie rację... Klimatyzacja wyklucza wspomaganie i na odwrót, ale mimo to muszę zrobić tak, aby było jedno i drugie. Nie wiecie może jak wygląda sprawa w escorcie? |
wspoma i klima w MK3 wypas ....jestem zachwycony ..własnie tych tajli brakuje mi jeszcze w puencie ...jak juz rozgryziesz temat koniecznie opisz i obfotografuj to dla nas |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 5 Gru 2008, 16:53
|
|
|
fiestaRS napisał/a: | Nie wiecie może jak wygląda sprawa w escorcie? |
w escorcie 1.4efi pompa wspomagania jest u samej góry, nizej alternator więc jeszcze niżej myśle że dało by się wcisnąć sprężarkę od klimy tak jak jest w fiesćie mk4 np |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 5 Gru 2008, 17:00
|
|
|
Piotrek nie wiem w jakiej mk4 to widziałeś, ale jeśli dobrze pamiętam, to u mnie od przodu jest u góry alternator, a pod nim sprężarka do klimy, a z drugiej strony na dole wspomaganie (albo odwrotnie wspomaganie z klimą). |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 5 Gru 2008, 17:07
|
|
|
mk4 1.3 u Ciebie wiem jak jest sie troche tego robiło |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 5 Gru 2008, 17:09
|
|
|
zwracam honor |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
choko
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Robert
Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 10 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Maj 2010, 00:52
|
|
|
Odświeżam wątek.
Mam fiestę mk3, 1.3l z klimatyzacją, wczoraj została dobita, sprężarka działa, wszystko pracuje, ale w kabinie jest nadal gorąco.
Powietrze nie schładza się, sprawdzałem okolice parownika (wydaje mi się, że to ten element umiejscowiony nad nogami pasażera), nie ma tam absolutnie żadnego przewiewu. Parownik jest zimny, skrapla się na nim woda, jednak nie schładza powietrza.
Czy w fieście powietrze normalnie wyraźnie przepływa, skąd jest zasysane, czy możliwe jest uszkodzenie jakiejś klapki/przelotki. Jak wymusić obieg przez parownik klimatyzatora? Interesuje mnie, czy przypadkiem klimatyzacja nie posiadała dodatkowego wentylatora zbierającego zimne powietrze znad parownika. |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 11 Maj 2010, 07:52
|
|
|
A ustawiłeś suwak na niebieskie? |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
choko
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Robert
Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 10 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Maj 2010, 10:44
|
|
|
Tak, ustawiłem suwak "na niebieskie".
[ Dodano: Wto Maj 11, 2010 16:21 ]
Zauważyłem, że nawiew pobiera powietrze zawsze z kratek przed szybą. Czy sprawna klimatyzacja nie powinna przełączać wentylacji na obieg zamknięty? |
|
|
|
 |
dday

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 11 Maj 2010, 18:54
|
|
|
Ja tego nie wiedziałem ale podobno w mk3 pod podszybiem jest jakiś wymysł szatana - tzn jest puszka która powinna się automatycznie zamykać, przymykać, otwierać....
U mnie jest to zepsute i jest to podobno ustawione w jakiejś tam pozycji optymalnej, pośredniej...
Generalnie gościu w warsztacie nie mógł znaleść tego ani w zadnym katalogu, ani żadnej instrukcji/schematu do tego więc ustawił na przysłowiowe oko ;] |
_________________
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Maj 2010, 21:42
|
|
|
hm a ten co ci dobijał klimę nie sprawdził jakie ciśnienia są na wężach po odpaleniu ? właściwe ciśnienia to klucz do działania klimy . Innej metody nie ma czas poszukać innego gościa od klim (szukaj takich zakładów gdzie leża porozbierane kompresory- to oznacza że człowiek wie jak działa klima 95% ludzi nie wie tylko wbija tyle czynnika ile jest w instrukcji ) . |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 11 Maj 2010, 22:13
|
|
|
sprawdź czy przewód na niskim cisnieniu ( to ten na którym jest mniejszy zaworek) czy jest zimny (dość mocno) po odpaleniu i włączeniu klimy to będziemy wiedzieć czy chłodzi czy nie
jak tak to masz coś nie tak z klapami w mieszalniku powietrza że nie przełącza klapy |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
choko
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Robert
Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 10 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Maj 2010, 22:55
|
|
|
Układ dobijałem w profesjonalnej krakowskiej firmie.
Przewód po włączeniu silnika i klimatyzacji jest zimny, skrapla się też na nim woda. Identycznie parownik, dotykałem go przez klapkę w schowku, jest przyjemnie zimny i wilgotny.
Wasze odpowiedzi umocniły mnie w przekonaniu, że problem jest związany z brakiem przepływu powietrza przez parownik. Teraz będę potrzebował dostać się do tego ustrojstwa, czyli cała deska do ściągnięcia :/ |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 10:10
|
|
|
w mk3 1.4 byla fabrycznie klima,a wychodzily wersje futur ze wspoma i klima,nawiewem powietrza steruje klapka w mk3,wiem bo to naprawialem -dosyc felerny element
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
 |
|