Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:34 |
[MK6] Pare pytań odnośnie 1.4 TDCI |
Autor |
Wiadomość |
marcinx00
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 70 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 20:43 [MK6] Pare pytań odnośnie 1.4 TDCI
|
|
|
1 Przy turbinie w silniku 1.4 TDCi jest jakby zawór jakiś ciśnieniowy od niego odchodzi pręt (śruba na końcu z gwintem) przymocowana do jakiejś łapki która prawdopodobnie powinna coś regulowac, chyba kąt łopatek na jakiej zasadzie to działa czy po dodaniu gazu coś tam powinno się zmieniać ? czy powinno dać się ruszyc samemu ten zawór ? bo u mnie chyba się przycioł.
2 przy rurze idącej do turbiny jest jakis czujnik za co on jest odpowiedzialny?
3 czym mogą byś spowodowane nierówne obroty na luzie po przekroczeniu 2900 jak trzymam gaz w tej samej pozycji słychać jak silnik wchodzi troche na obroty i zchodzi i tak cały czas.
4 jak jest z podgrzewaniem świec czy u was zawsze po przekręceniu stacyjki zapala sie spiralka na desce rozdzielczej czy dopiero przy nirzszych temperaturach ?
Kod: | Po raz kolejny ale ostatni proszę o tagowanie tematów.
- trzeci |
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Paź 2009, 13:14, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
bartikrasnik
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 55 Skąd: lublin
|
Wysłany: 17 Paź 2009, 11:45
|
|
|
u mnie jeszcze sie nie zapalała a chyba powinna bo rano jak odpalam to trochę trzeba potrzymać na rozruszniku... |
|
|
|
 |
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 45 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 17 Paź 2009, 13:56
|
|
|
Zapala się dopiero przy niższych temperaturach - ten typ tak po prostu ma |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
 |
marcinx00
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 70 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 17 Paź 2009, 17:39
|
|
|
dzieki na jedno pytanie odpowiedź poznałem proszę o pozostałe wątki |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17 Paź 2009, 19:42
|
|
|
Ad. 1.
Pewnie to cięgno akutator czy aktuator - w momencie kiedy turbina osiągnie graniczne cisnienie otwiera się wyjście dla spalin omijające łopatki turbiny przez co nie przekrecisz jej za mocno. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
marcinx00
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 70 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 17 Paź 2009, 19:59
|
|
|
czyli ta turbina we fieście nie ma zmiennych łopatek za pomocą tego cięgna bo juz myślałem że powino to sie ruszać jam w dawnym moim c- max z silnikiem 1.6 tdci. |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
 |
marcinx00
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 70 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 18 Paź 2009, 10:31
|
|
|
tak z takiej gruchy i łączy się z jakąś łapką pod osłonami myślałem że to ma chodzic lekko ale dowiedziałem już sie żę ta turbina nie ma zmiennej geometrij łopatek i ta grucha ma tylko za zadanie upuścic cisnienie jak turbina zostanie przeładowana |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Paź 2009, 11:48 Re: Pare pytań odnośnie 1.4 TDCI
|
|
|
marcinx00 napisał/a: | czym mogą byś spowodowane nierówne obroty na biegu jałowym po przekroczeniu 2900 | Bieg jałowy twojego silnika to jakieś 900 obrotów na minutę 2900 to nie obroty biegu jałowego. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
marcinx00
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 70 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 18 Paź 2009, 13:13
|
|
|
oj sorki chodziło mi o obroty na luzie jak wcisnę pedał gazu az na obrotomierzu pokaze mi 2900 powyżej tych obrotów silnik faluje |
|
|
|
 |
hardkor
Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 15 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 22 Lis 2010, 18:36
|
|
|
witam:)
Jesli mozna to podlacze sie do tematu pytań 1.4tdci.
Czy orientuje się ktoś od kiedy były montowane filtry cząstek stałych w mk6> tzw.FAP, emisja spalin EURO 4???
pozdrawiam |
_________________ hardkor |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.