Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: stabilizator

[MK4] Stabilizator - strasznie stuka
Autor Wiadomość
lambogrand 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 20
Skąd: raciborz
Wysłany: 30 Sty 2009, 11:10   [MK4] Stabilizator - strasznie stuka

Witam mam problem ze stabilizatorem w mojej mk 4 od pewnego czasu na dziurach stuka mi cos w zawieszeniu podjechalem na przeglad przeszedl bez problemu wiec mowie panu z diagnostyki co jest grane i wyszukal ze stabilizator ma luzy na tych 2 gumkach(mocowaciach) musze to usunac ale po dluzszym ogladnieciu niewiem od czego zaczac chyba trzeba cale zawieszenie zrzucic zeby te gumki zmienic. Moje pytanie od czego po kolei zaczac? Czy ktos z was juz to robil? podejrzewam ze nawet jak zaloze nowe te gumy beda miec i tak luz bo na stabilizatorze jest juz troche wystukane cos tam podlozyc czy szukac nowy stabilizator? prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Wrz 2010, 20:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
firefighter1
[Usunięty]

Wysłany: 30 Sty 2009, 11:56   

dwie gumki to standard, koszt jednej to ok 30 zł, robocizna 40-50 wiec nie wiem czy jest sens samemu sie meczyc, nie trzeba zawieszenie rozbierac, przytrzymuja je po dwie śruby z obejmą, a gumki sa rozciete z jednej strony zeby je wsunac na stabilizator. Sam stabilizator powinien byc dobry bo nie ma co sie w nim zniszczyc, ewentualnie jesze łączniki stabilizatora trzeba będzie wymienieć. Je też powinieneś odkręcić przy wymianie gum.
 
 
lambogrand 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 20
Skąd: raciborz
Wysłany: 30 Sty 2009, 12:06   

Raz juz mialem je wymieniane jakies 3 lata temu wtedy to mechanik wymienial powiedzial ze musial cos podlozyc bo nowe mialy luz teraz znow sie to posypalo i tlucze niewiem czy znow cos podkladac czy co robic?
 
 
firefighter1
[Usunięty]

Wysłany: 30 Sty 2009, 12:34   

a może on ci ich w ogóle nie wymienił tylko od razu coś podłożył i teraz znowu wali. Na moje guma nie ma prawa zetrzeć metalu podczas tarcia płaską powierzchnią. :9:
ten stabilizator z wykły pręt, jak zdejmiesz gumę to widać czy jest chudszy czy nie, możesz dla pewności przyłożyć inną rzecz typu linijka i zobaczyć czy jest różnica gróbości. Nowa guma jest na tyle twarda i sztywna że lekko nie wchodzi i nie ma mowy, żeby tam jakąś podkładke jeszcze zmieścić.
Ostatnio zmieniony przez firefighter1 30 Sty 2009, 12:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 30 Sty 2009, 12:41   

firefighter1 napisał/a:
a może on ci ich wogóle nie wymienił tylo od razu coś podłożył i teraz znowu wali. Na moje guma nie ma prawa zetrzeć metalu podczas tarcia płaską powierzchnią. :9:




ja w zeszły piatek wymieniałem również gumy stabilizatora i mechanik polecił mi tańsze zamienniki pownieważ oryginał ma 15 mm średnicy a zamiennik 14 mm niby mało ale pomogło...stwierdził również że lepeij założyć mniejsza bo po jakimś czasie stabilizator się delikatnie wyciera...
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
firefighter1
[Usunięty]

Wysłany: 30 Sty 2009, 12:52   


 
 
lambogrand 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 20
Skąd: raciborz
Wysłany: 30 Sty 2009, 12:53   

Jutro pomierze wszystko zalatwie gumy i bede walczyc z tym
 
 
firefighter1
[Usunięty]

Wysłany: 30 Sty 2009, 13:02   

jeśli bedzie faktycznie wytarte to proponuje tak jak mówi arecki 51, są mniejsze. Na schemaciku masz jak to wszystko wygląda.
 
 
maras78 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 7 Lut 2009, 18:10   

A ja dzisiaj właśnie wymieniłem sobie te gumki. Zajeło mi to jakieś 3,5h myśle że jak będe robił kiedyś drugi raz będzie sporo szybciej. Dostęp kiepski musiałem opuścić całą ławe. z prawej strony 3 śruby i nakrętka z teleskopa z góry z lewej 4 śruby i teleskop. ława idzie jakieś 2,3 cm na dół i można wykręcić obejme gumki. Trzeba poluzować obie strony na raz bo innaczej ława trzyma sie na miejscu. Proponuje nie odkręcać całkowicie strony aktualnie nie robionej bo może nam całkiem opaść. Powodzenia w wymianie.
_________________
Chętnie pomogę: OP-COM, opelscanner, ELM, LPG, AFR LC-2, VAG też gdzie się wala
 
 
Rafal1504
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lut 2009, 20:47   

Mi udało się wymienić bez odkręcania innych rzeczy, dwie śrubki z jednej strony i dwie z drugiej, ale dostęp naprawdę ciężki zwłaszcza po stronie kierowcy.
 
 
maras78 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 7 Lut 2009, 22:22   

U mnie bez popuszczenia ławy bez szans śrubka jakieś 5mm od karoserii z obu stron klucz żaden nie podejdzie a nawet jakby podszedł to śruba wykręca się na ok 1 cm więc lipa. Ale w sumie nie było tak strasznie myślałem że nie dam rady ale było ok. czeka mnie jeszcze tulejoguma w prawym wahaczu ma spore pęknięcie ale jeszcze sie trzyma nic nie lata a ni nie puka.
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 9 Lut 2009, 19:29   

maras78 napisał/a:
tulejoguma w prawym wahaczu

Sworzeń poziomy (przedni).. Ponoć ta śrubka się bardzo fajnie wykręca... Jak łba się nie urwie..



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 28 Kwi 2009, 17:26   

Jako że i u mnie stuka cos uparcie w zawieszeniu a słuchanie głośno muzyki się nudzi wszedłem pod samochód i się okazało że stabilizator lata sobie w każdą stronę jak chce także jeszcze trochę i go zgubię :rotfl: Nie ma innego wyjścia i będę musiał wymienić tulejki ;-| Pytanie do was: polecacie/odradzacie jakieś konkretne firmy?? Czy co wpadnie w ręce będzie dobre?? Na wszelki wypadek myśle wziąść zamiennik tak jak pisał arecki, żeby się nie okazało że tulejka za duża.
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 29 Kwi 2009, 00:01   

awilk, Ja też będę zmieniał tuleje stabilizatora. Mój wybór padł na TO, czyli oryginał :)
Co będzie dalej, się zobaczy :)




pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
sowa250 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jakub
Wiek: 35
Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 8
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 4 Maj 2009, 10:46   

niedawno wymieniałem gumy stabilizatora bo stukało strasznie z przodu i nie wiem jak niektorym udaje się je wymienić bez opuszczenia całego rusztowania... przecież żeby dojść do tych śrubek trzeba opuścić o około 8 cm ten dolny szkielet do którego są przymocowane wahacze.
Naprawde graty :yes: dla tych którzy sobie z tym poradzili bez tego o czym napisałem. ;]
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 4 Maj 2009, 11:05   

Ja wymieniłem już właśnie te tulejki. Ostatecznie zostały kupione niewiadomo jakiej firmy bo zakup odbył się bez mojej wiedzy i obecności :rotfl: Najważniejsze że w końcu jest cisza w samochodzie aż chce się bez muzyki jeździć i delektować :hihihi:
sowa250, faktycznie nie jest to proste :) Jak zdjąłem koło to też myślałem że bez spuszczania ramy nie przejdzie ale pomału dało się radę. Jedną śrubkę tam gdzie jest lepszy dostęp wykręciłem bez problemu a drugą dało się wykręcić do połowy tylko i musiałem spiłować do tego klucz oczkowy na grubość 2mm bo innaczej nie dało się nim ruszyć tak mało miejsca. Potem podwadzenie obejmy metalowej i dało się wyjąć stare i włożyć nowe tulejki. Czasochłonny i strasznie wkurzający sposób ale wolałem ramy nie ruszać.
 
 
 
cinekoszalin
[Usunięty]

Wysłany: 18 Maj 2009, 16:51   

Ja w sumie ostatnio wymienialem te gumy.... i nie bylo az tak zle, jedna strona to ok 50 min robotu....;p i co prawda to prawda bez opuszczania łoza bym nie dal rady.... A co najwazniejsze zrobilem to w warunkach garazowych bez kanalu!! wiec jak ktos ma watpliwosci czy da rade sam to mowie ze da...;) Tylko trzeba pomyslec...;p
 
 
Piotrula 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 60
Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 23
Skąd: Grudziadz
Wysłany: 21 Wrz 2010, 17:59   

Nie jest panowie źle :0 śruby od łączników obciąć jak nie idzie odkręcić a gumki wystarczy odkręcić jedną śrubę i lekko odgiąć opaskę następnie posmarować troszkę olejem i wsuwa się że hej :) A części? bez przesady idzie wytrzymać oto przykładowe aukcje http://allegro.pl/lacznik...1241754152.html Pozdrawiam
_________________
Piotr (Kłosek)
 
 
 
baca21 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 38
Skąd: wisła
Wysłany: 22 Wrz 2010, 17:05   

Tak jak Piotrula mówi. Z tym że ja popuściłem jedną śrubkę po stronie kierowcy gdy wymieniałem po stronie pasażera gdzie trzeba odkręcić jedną śrubkę całą, odgiąć trochę blachę- drugiej śruby nawet nie dotykałem i po prosu przesuwają stabilizator w naszą stronę guma sama wyjdzie bo od wewnątrz stabilizator ma taki jakby ogranicznik(wygląda jak przyspawana podkładka) więc pomaga w wyjęciu gumy. Dobrze jest posmarować ile się da gumy i kawałek stabilizatora żeby łatwiej szło old . Z wkładaniem jest gorzej ale też można sobie poradzić mając cokolwiek z płaskim czołem np druga strona śrubokręta lub trzonek młotka- po prostu nakłada się na stabilizator i przepycha aż wejdzie na miejsce. Acha do całej operacji trzeba zrzucić oba koła. Polecam orginalne gumy- wymieniałem i przejechałem z 8 tys i jest bajka w oblokach
Pozdrawiam
I nie zapomnieć po dobrze wykonanej pracy napić się zimnego piwa bądź trzech :piwkowanie:
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów cos stuka i dziwnie jedzie mk4
winiar789 Mechanika 19 21 Wrz 2008, 21:54
rafal__lodz
Brak nowych postów [MK4] Stuka w silniku - nie wiadomo co
DewREW Mechanika silnika 11 31 Sty 2013, 06:51
DewREW


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.