Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hcs, mk3, pierscienie, silnik, uszczelka

[MK3] Pierścienie tłoków i uszczelka pod głowice
Autor Wiadomość
KxL 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 37
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 23
Skąd: Szubin
Wysłany: 19 Wrz 2010, 19:06   [MK3] Pierścienie tłoków i uszczelka pod głowice

Witam,
Autko ma silnik 1,1 gaznikowy. Z uwagi na uciazliwe przypadlosci: lykanie oleju i utrate mocy na rozgrzanym silniku, zabralem sie za remont silnika.

Pojawiaja sie dwa pytania:
1. Luz na zamkach pierscieni tlokowych okazal sie znacznie wiekszy niz ksiazkowe 0,2-0,4 mm. W przypadku mojej Fiesty 2-2,5mm. Nowe (nominalne) pierscienie po wlozeniu do cylindrow (bez tloka) - luz wynosil w granicach 0,5-0,6mm. Czy mozna spokojnie zalozyc pierscienie nominalne czy lepiej rozejrzec sie za nadwymiarowymi i ew. szlifowac zamki.

2. Nowa uszczelka pod glowice pasuje rozmiarami i ksztaltem, rozmieszczenie otworow tez sie zgadza, jednak niektore sa znacznie mniejsze niz w przypadku starej uszczelki. Co z tym zrobic? Powiekszyc je nieco wybijakiem, zostawic jak sa, czy szukac innej uszczelki?

Sytuacje prezentuje ponizsza fotografia:



Uploaded with ImageShack.us

pozdrawiam,
Kamil[KxL]
Ostatnio zmieniony przez bidżej 19 Wrz 2010, 23:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 19 Wrz 2010, 19:14   

KxL napisał/a:
Powiekszyc je nieco wybijakiem, zostawic jak sa, czy szukac innej uszczelki?

uszczelka jest ok trzeba zostaić tak jak jest.

A co do pierwszego pytania to niech sie ktoś kompetentny wypowie mi sie wydaje ze to juz silnik kaplica ;/ bo dasz wieksze pierscienie a za 10k km dalej bedzie to samo.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 19 Wrz 2010, 20:41   

cylindry do przetoczenia....
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 19 Wrz 2010, 20:43   

no wlasnie o tym mowie ze bez szlifu sie chyba nie obejdzie a to juz koszty są astronomiczne.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 19 Wrz 2010, 20:51   

W sumie to ja na Twoim miejscu rozejrzałbym się za innym silnikiem. Zakład skroi jak za zboże za szlif z pewnością.
_________________
 
 
 
KxL 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 37
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 23
Skąd: Szubin
Wysłany: 19 Wrz 2010, 22:15   

ano tak, szlif mija sie z celem, finansowo - bez sensu..
sprobuje jeszcze cos wycisnac z tego silniczka.
dzieki za odpowiedzi.
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 19 Wrz 2010, 22:29   

ja kupiłem ostatnio ściągnięty z niemiec 1.3i za 350zł z całym osprzętem 120tys km przejechane
Jak chcesz dam CI numer do tego kolesia co sprowadza.
Gość daje 1miech pisemnej gwarancji jak sie nie podoba to zwraca kase.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
KxL 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 37
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 23
Skąd: Szubin
Wysłany: 19 Wrz 2010, 23:00   

hm, mozesz mi podeslac ten nr na priva, rozwaze ta opcje.
 
 
 
Radhezz 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Radek
Wiek: 36
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 23
Skąd: OPO87**
Wysłany: 20 Wrz 2010, 21:56   

Silnik można dorwać nawet za 200zł - i to taki już 1.3 (w sumie prawie to samo co 1.1, z tego co czytałem :-P ). Tyle tylko, że jego stan może być również różny.

Ja na drugi dzień po zakupie musiałem robić silnik - ściągnięcie głowicy itd. bo był wypalony zawór wydechowy pierwszego cylindra - wymieniłem od razu obydwa. Do tego uszczelniacze, regulacja zaworów, izolacja kabli potencjometru położenia przepustnicy... Do tego wymiana oleju, płynu chłodniczego, nowe świece Bosch'ki :twisted:

W sumie z czterech cylindrów trzy dalej są w idealnym stanie, czwarty w dobrym - a taki "remont" kosztował mnie (nieco) więcej niż 200zł. To niby tylko dlatego, że robocizna była własna, ale za to wiem, co mam pod maską - święty spokój na co najmniej następne 100 tys. km :devil:
_________________
Bo Mogę Wszystko 520i 24V 150KM :twisted:
----------
- Będę brał cie,
w Aucie
- Gdzie?!
- W Fieście... :twisted:
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 20 Wrz 2010, 22:00   

Radhezz napisał/a:
Tyle tylko, że jego stan może być również różny.

dlatego warto kupić u kogoś kto daje na to pisemną gwarancje i sprowadza te silniki z niemiec gdzie są serwosiwane w ASO ;]
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.