[MK3] Pierścienie tłoków i uszczelka pod głowice |
Autor |
Wiadomość |
KxL
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 37 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: Szubin
|
Wysłany: 19 Wrz 2010, 19:06 [MK3] Pierścienie tłoków i uszczelka pod głowice
|
|
|
Witam,
Autko ma silnik 1,1 gaznikowy. Z uwagi na uciazliwe przypadlosci: lykanie oleju i utrate mocy na rozgrzanym silniku, zabralem sie za remont silnika.
Pojawiaja sie dwa pytania:
1. Luz na zamkach pierscieni tlokowych okazal sie znacznie wiekszy niz ksiazkowe 0,2-0,4 mm. W przypadku mojej Fiesty 2-2,5mm. Nowe (nominalne) pierscienie po wlozeniu do cylindrow (bez tloka) - luz wynosil w granicach 0,5-0,6mm. Czy mozna spokojnie zalozyc pierscienie nominalne czy lepiej rozejrzec sie za nadwymiarowymi i ew. szlifowac zamki.
2. Nowa uszczelka pod glowice pasuje rozmiarami i ksztaltem, rozmieszczenie otworow tez sie zgadza, jednak niektore sa znacznie mniejsze niz w przypadku starej uszczelki. Co z tym zrobic? Powiekszyc je nieco wybijakiem, zostawic jak sa, czy szukac innej uszczelki?
Sytuacje prezentuje ponizsza fotografia:
Uploaded with ImageShack.us
pozdrawiam,
Kamil[KxL] |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 19 Wrz 2010, 23:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 19 Wrz 2010, 19:14
|
|
|
KxL napisał/a: | Powiekszyc je nieco wybijakiem, zostawic jak sa, czy szukac innej uszczelki?
|
uszczelka jest ok trzeba zostaić tak jak jest.
A co do pierwszego pytania to niech sie ktoś kompetentny wypowie mi sie wydaje ze to juz silnik kaplica bo dasz wieksze pierscienie a za 10k km dalej bedzie to samo. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 19 Wrz 2010, 20:41
|
|
|
cylindry do przetoczenia.... |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 19 Wrz 2010, 20:43
|
|
|
no wlasnie o tym mowie ze bez szlifu sie chyba nie obejdzie a to juz koszty są astronomiczne. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 19 Wrz 2010, 20:51
|
|
|
W sumie to ja na Twoim miejscu rozejrzałbym się za innym silnikiem. Zakład skroi jak za zboże za szlif z pewnością. |
_________________
|
|
|
|
|
KxL
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 37 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: Szubin
|
Wysłany: 19 Wrz 2010, 22:15
|
|
|
ano tak, szlif mija sie z celem, finansowo - bez sensu..
sprobuje jeszcze cos wycisnac z tego silniczka.
dzieki za odpowiedzi. |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 19 Wrz 2010, 22:29
|
|
|
ja kupiłem ostatnio ściągnięty z niemiec 1.3i za 350zł z całym osprzętem 120tys km przejechane
Jak chcesz dam CI numer do tego kolesia co sprowadza.
Gość daje 1miech pisemnej gwarancji jak sie nie podoba to zwraca kase. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
KxL
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 37 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: Szubin
|
Wysłany: 19 Wrz 2010, 23:00
|
|
|
hm, mozesz mi podeslac ten nr na priva, rozwaze ta opcje. |
|
|
|
|
Radhezz
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Radek
Wiek: 36 Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: OPO87**
|
Wysłany: 20 Wrz 2010, 21:56
|
|
|
Silnik można dorwać nawet za 200zł - i to taki już 1.3 (w sumie prawie to samo co 1.1, z tego co czytałem ). Tyle tylko, że jego stan może być również różny.
Ja na drugi dzień po zakupie musiałem robić silnik - ściągnięcie głowicy itd. bo był wypalony zawór wydechowy pierwszego cylindra - wymieniłem od razu obydwa. Do tego uszczelniacze, regulacja zaworów, izolacja kabli potencjometru położenia przepustnicy... Do tego wymiana oleju, płynu chłodniczego, nowe świece Bosch'ki
W sumie z czterech cylindrów trzy dalej są w idealnym stanie, czwarty w dobrym - a taki "remont" kosztował mnie (nieco) więcej niż 200zł. To niby tylko dlatego, że robocizna była własna, ale za to wiem, co mam pod maską - święty spokój na co najmniej następne 100 tys. km |
_________________ Bo Mogę Wszystko 520i 24V 150KM
----------
- Będę brał cie,
w Aucie
- Gdzie?!
- W Fieście... |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 20 Wrz 2010, 22:00
|
|
|
Radhezz napisał/a: | Tyle tylko, że jego stan może być również różny. |
dlatego warto kupić u kogoś kto daje na to pisemną gwarancje i sprowadza te silniki z niemiec gdzie są serwosiwane w ASO ;] |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
|