Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, przegub

[MK3] Przeguby - nowe.
Autor Wiadomość
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Wrz 2010, 11:38   

bidżej napisał/a:
drjanusz, półoskę z przegubu wyjęliśmy raz-dwa. tu się rozchodzi o wyjęcie samego przegubu...

Wyjęcie z piasty ? Tyle że ściągacz służy do napięcia i uderzasz młotkiem w śrube naprężającą,bo wielu pomimo oporu tylko kręci śrubą i tak próbuje ściągnąć ;-(
A na przyszłość trza wielofrez potraktować SMAREM :-P
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 16 Wrz 2010, 11:40   

żebym to ja składał kiedyś to bym potraktował smarem, jak wszystko inne co w tym pierdzikółku uda mi się odkręcić/zdjąć...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Wrz 2010, 11:46   

bidżej napisał/a:
żebym to ja składał kiedyś to bym potraktował smarem, jak wszystko inne co w tym pierdzikółku uda mi się odkręcić/zdjąć...

I tak trzymaj,oby tak każdy robił to nie było by takich problemów old Ja ciągle to wbijam w łepetyne mojej dorosłej latorośli :głowąwmur:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 16 Wrz 2010, 11:48   

sami się nauczą jak pierwszy raz przyjdzie im do cięcia, gięcia, wiercenia i wybijania zapieczonych elemetnów :yes:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Wrz 2010, 11:58   

bidżej napisał/a:
sami się nauczą jak pierwszy raz przyjdzie im do cięcia, gięcia, wiercenia i wybijania zapieczonych elemetnów :yes:

A bo ja wiem <???> Ty się denerwujesz na takich co zapomnieli o o prawdzie"Kto smaruje ten..." old
A moja latorośl ma dokładnie tyle co Ty i jakoś trudno włazi mu to w szare komórki-Bo mu się spieszy bike
Zaraz dostaniemy zj..e :krzesłemgo:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 16 Wrz 2010, 11:59   

Ja mam taki nawyk, że każdą śrubę czy nakrętkę muszę przesmarować. Przy aucie smarem miedzianym :)
_________________
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 16 Wrz 2010, 23:03   

bidżej napisał/a:
sami się nauczą jak pierwszy raz przyjdzie im do cięcia, gięcia, wiercenia i wybijania zapieczonych elemetnów :yes:

ja niczego nie smaruje.
Ale przy dokreaniu nie dopierdzielam na chama :)
i podstawa to nie zakręcać juz wyślizganych śrub lub nakrętek ;]
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Wrz 2010, 23:43   

drzeniow, D..a blada jak sie namęczysz kiedyś to wspomnisz te nasze rady, nie zawsze na chama ma takie skutki ;-(
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 17 Wrz 2010, 08:00   

bidżej napisał/a:
wymiana w teorii nie jest jakaś niesamowicie trudna. gorzej jak będzie taka przygoda jak u mnie - przegubu z piasty nie da rady wypchnąć ściągaczem, rozbiliśmy na nim nawet jeden solidny młotek a skurczybyk nawet nie drgnął :yyy:
Miałem to samo, żaden ściągacz, młot i nic nie pomogło. Ściągnąłem całą zwrotnicę i zawiozłem do znajomego co pracuje w MZK - i tam na warsztacie pomogła dopiero prasa 50 tonowa. Zamiast zrobić wymianę w pół godziny to latałem cały dzień. Teraz, jak składałem to też oczywiście smarowałem i w sumie to jak zmieniałem łożyska, to przegub wyciągnąłem ręką :)
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Wrz 2010, 09:45   

jackrzec, I oto chodzi :ok: Tak ma być-w myśl zasady:Jak dbasz tak masz :-P
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 23 Wrz 2010, 12:24   

Równomierne stukanie z kół na pełnym skręcie to zapewne przeguby zewnętrzne o ile się nie mylę.
Zajrzałem do katalogu Foty no i znalazłem 2 typy tzn rozmiary zależne od daty produkcji samochodu.

1)

śr. pierścienia uszcz.: 48
Zewn. uzębienie, od strony koła: 23
Wewn. uzębienie, od strony koła: 22
srednica zewnętrzna: 84
z rowkiem na pierścień osadczy w elem. wewn.
Specyfikacja: Groove type:Outer
do roku prod.: 1994.01

2)

od roku prod.: 1994.02
Miejsce zabudowy: strona koła
śr. pierścienia uszcz.: 57
Zewn. uzębienie, od strony koła: 25
Wewn. uzębienie, od strony koła: 22
srednica zewnętrzna: 81


Na allegro natomiast w większości aukcji przeguby pasują wg informacji sprzedawcy od 89 do 95 roku. Czy ktoś mógłby to wyjaśnić ewentualnie sprostować?
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 23 Wrz 2010, 12:37   

rwiezel, na allegro piszą głupoty. u nich amortyzatory przednie też pasują wszystkie do wszystkiego, a to g-no prawda. katalog foty ma rację :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 23 Wrz 2010, 12:42   

bidżej czyli jest tak jak myślałem. A czy te stukanie przy max skręcie w prawo lub w lewo dobrze zdiagnozowałem jako przeguby zew?
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 23 Wrz 2010, 12:47   

szpecem nie jestem, ale jeśli to stukanie to nie koła skubiące chlapacz/nadkole/błotnik, to raczej przegub :-P
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 23 Wrz 2010, 12:48   

jeśli i w prawo i w lewo stukają to oba poszły...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 23 Wrz 2010, 12:55   

bidżej jeżeli by tarło to raczej byłby to pewnego rodzaju szum a nie metaliczne równomierne tyk tyk tyk :-P Dzięki Miły za potwierdzenie.

Czyli potrzebuję kupić taki zestaw razy 2 oczywiście:

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Wrz 2010, 12:56   

A co to za teoria że jak stuka w lewo to poszedł lewy,,,? Czy coś takiego, ja mam rozwalony lewy właśnie (od strony kierowcy) i trylkoi w lewo jaki w prawo,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 23 Wrz 2010, 13:02   

też mi się to wydało dziwne... rozwalony przegub stuka raczej w obie strony, przecież kulki jeżdżą cały czas po po tej samej bieżni...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 23 Wrz 2010, 13:04   

Hmm... no tak, przecież nie ważne czy skręcam w lewo czy w prawo jeden i drugi przegub pracuje.

Jak najlepiej sprawdzić który poszedł o ile nie padły 2? Postawić kogoś koło samochodu, żeby nasłuchiwał z której strony wydobywa się stukanie czy jest jakiś lepszy patent?
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 23 Wrz 2010, 16:12   

bidżej napisał/a:
przecież kulki jeżdżą cały czas po po tej samej bieżni...

tam są chyba raczej łożyska igiełkowe ;]

Cytat:
Jak najlepiej sprawdzić który poszedł o ile nie padły 2? Postawić kogoś koło samochodu, żeby nasłuchiwał z której strony wydobywa się stukanie czy jest jakiś lepszy patent?

podnieś autko ściągnij kolo, złap za półoś i pokręć nią w do przodu i do tyłu tak żwawym ruchem. Na tej ośce gdzie będzie większy luzik(stuki) to ta jest do wymiany :)
Sprawdzasz kręcą a nie w ruchu koło-skrzynia :) Bo tam zawsze będzie stukać ;]
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Zakładamy nowe tarcze hamulcowe
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 0 10 Mar 2006, 19:57
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów Przyklejony: Bydgoszcz relacje z odbytych spotów + nowe terminy
UWAGA!!! Nastepny SPOT -> - 2 grudzień 2007
WooYownik Zloty / Spoty 27 21 Paź 2010, 19:44
bidżej
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.