[MK3] Przeguby - nowe. |
Autor |
Wiadomość |
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Wrz 2010, 11:38
|
|
|
bidżej napisał/a: | drjanusz, półoskę z przegubu wyjęliśmy raz-dwa. tu się rozchodzi o wyjęcie samego przegubu... |
Wyjęcie z piasty ? Tyle że ściągacz służy do napięcia i uderzasz młotkiem w śrube naprężającą,bo wielu pomimo oporu tylko kręci śrubą i tak próbuje ściągnąć
A na przyszłość trza wielofrez potraktować SMAREM |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 16 Wrz 2010, 11:40
|
|
|
żebym to ja składał kiedyś to bym potraktował smarem, jak wszystko inne co w tym pierdzikółku uda mi się odkręcić/zdjąć... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Wrz 2010, 11:46
|
|
|
bidżej napisał/a: | żebym to ja składał kiedyś to bym potraktował smarem, jak wszystko inne co w tym pierdzikółku uda mi się odkręcić/zdjąć... |
I tak trzymaj,oby tak każdy robił to nie było by takich problemów Ja ciągle to wbijam w łepetyne mojej dorosłej latorośli |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 16 Wrz 2010, 11:48
|
|
|
sami się nauczą jak pierwszy raz przyjdzie im do cięcia, gięcia, wiercenia i wybijania zapieczonych elemetnów |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Wrz 2010, 11:58
|
|
|
bidżej napisał/a: | sami się nauczą jak pierwszy raz przyjdzie im do cięcia, gięcia, wiercenia i wybijania zapieczonych elemetnów |
A bo ja wiem Ty się denerwujesz na takich co zapomnieli o o prawdzie"Kto smaruje ten..."
A moja latorośl ma dokładnie tyle co Ty i jakoś trudno włazi mu to w szare komórki-Bo mu się spieszy
Zaraz dostaniemy zj..e |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 16 Wrz 2010, 11:59
|
|
|
Ja mam taki nawyk, że każdą śrubę czy nakrętkę muszę przesmarować. Przy aucie smarem miedzianym |
_________________
|
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 16 Wrz 2010, 23:03
|
|
|
bidżej napisał/a: | sami się nauczą jak pierwszy raz przyjdzie im do cięcia, gięcia, wiercenia i wybijania zapieczonych elemetnów |
ja niczego nie smaruje.
Ale przy dokreaniu nie dopierdzielam na chama
i podstawa to nie zakręcać juz wyślizganych śrub lub nakrętek ;] |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Wrz 2010, 23:43
|
|
|
drzeniow, D..a blada jak sie namęczysz kiedyś to wspomnisz te nasze rady, nie zawsze na chama ma takie skutki |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 17 Wrz 2010, 08:00
|
|
|
bidżej napisał/a: | wymiana w teorii nie jest jakaś niesamowicie trudna. gorzej jak będzie taka przygoda jak u mnie - przegubu z piasty nie da rady wypchnąć ściągaczem, rozbiliśmy na nim nawet jeden solidny młotek a skurczybyk nawet nie drgnął :yyy: | Miałem to samo, żaden ściągacz, młot i nic nie pomogło. Ściągnąłem całą zwrotnicę i zawiozłem do znajomego co pracuje w MZK - i tam na warsztacie pomogła dopiero prasa 50 tonowa. Zamiast zrobić wymianę w pół godziny to latałem cały dzień. Teraz, jak składałem to też oczywiście smarowałem i w sumie to jak zmieniałem łożyska, to przegub wyciągnąłem ręką |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Wrz 2010, 09:45
|
|
|
jackrzec, I oto chodzi Tak ma być-w myśl zasady:Jak dbasz tak masz |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 12:24
|
|
|
Równomierne stukanie z kół na pełnym skręcie to zapewne przeguby zewnętrzne o ile się nie mylę.
Zajrzałem do katalogu Foty no i znalazłem 2 typy tzn rozmiary zależne od daty produkcji samochodu.
1)
śr. pierścienia uszcz.: 48
Zewn. uzębienie, od strony koła: 23
Wewn. uzębienie, od strony koła: 22
srednica zewnętrzna: 84
z rowkiem na pierścień osadczy w elem. wewn.
Specyfikacja: Groove type:Outer
do roku prod.: 1994.01
2)
od roku prod.: 1994.02
Miejsce zabudowy: strona koła
śr. pierścienia uszcz.: 57
Zewn. uzębienie, od strony koła: 25
Wewn. uzębienie, od strony koła: 22
srednica zewnętrzna: 81
Na allegro natomiast w większości aukcji przeguby pasują wg informacji sprzedawcy od 89 do 95 roku. Czy ktoś mógłby to wyjaśnić ewentualnie sprostować? |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 12:37
|
|
|
rwiezel, na allegro piszą głupoty. u nich amortyzatory przednie też pasują wszystkie do wszystkiego, a to g-no prawda. katalog foty ma rację |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 12:42
|
|
|
bidżej czyli jest tak jak myślałem. A czy te stukanie przy max skręcie w prawo lub w lewo dobrze zdiagnozowałem jako przeguby zew? |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 12:47
|
|
|
szpecem nie jestem, ale jeśli to stukanie to nie koła skubiące chlapacz/nadkole/błotnik, to raczej przegub |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 12:48
|
|
|
jeśli i w prawo i w lewo stukają to oba poszły... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 12:55
|
|
|
bidżej jeżeli by tarło to raczej byłby to pewnego rodzaju szum a nie metaliczne równomierne tyk tyk tyk Dzięki Miły za potwierdzenie.
Czyli potrzebuję kupić taki zestaw razy 2 oczywiście:
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 12:56
|
|
|
A co to za teoria że jak stuka w lewo to poszedł lewy,,,? Czy coś takiego, ja mam rozwalony lewy właśnie (od strony kierowcy) i trylkoi w lewo jaki w prawo,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 13:02
|
|
|
też mi się to wydało dziwne... rozwalony przegub stuka raczej w obie strony, przecież kulki jeżdżą cały czas po po tej samej bieżni... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 13:04
|
|
|
Hmm... no tak, przecież nie ważne czy skręcam w lewo czy w prawo jeden i drugi przegub pracuje.
Jak najlepiej sprawdzić który poszedł o ile nie padły 2? Postawić kogoś koło samochodu, żeby nasłuchiwał z której strony wydobywa się stukanie czy jest jakiś lepszy patent? |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 16:12
|
|
|
bidżej napisał/a: | przecież kulki jeżdżą cały czas po po tej samej bieżni... |
tam są chyba raczej łożyska igiełkowe ;]
Cytat: | Jak najlepiej sprawdzić który poszedł o ile nie padły 2? Postawić kogoś koło samochodu, żeby nasłuchiwał z której strony wydobywa się stukanie czy jest jakiś lepszy patent? |
podnieś autko ściągnij kolo, złap za półoś i pokręć nią w do przodu i do tyłu tak żwawym ruchem. Na tej ośce gdzie będzie większy luzik(stuki) to ta jest do wymiany
Sprawdzasz kręcą a nie w ruchu koło-skrzynia Bo tam zawsze będzie stukać ;] |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
|