[MK3] Przegub - dobór do 1.3 94r. |
Autor |
Wiadomość |
genas24
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 40 Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: piła
|
Wysłany: 21 Lut 2011, 20:32 [MK3] Przegub - dobór do 1.3 94r.
|
|
|
Witam, chce wymienić przeguby w Fiesta 1994 rok , 1.3 , typ GFJ i mam dylemat bo znalazłem dwa rodzaje przegubów:
|
Ostatnio zmieniony przez bidżej 23 Lut 2011, 08:48, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Lut 2011, 22:19
|
|
|
Na mojej oko są takie same jak nie identyczne,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 21 Lut 2011, 22:21
|
|
|
no bo kolega wrzucił dwa razy to samo zdjęcie na IS. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
majdanos
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Wiktor
Wiek: 31 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 21 Lut 2011, 23:51
|
|
|
Jak dobrze pamietam to te dwa rodzaje mozna poznac po nakretce.
pierwszy mniejszy jest na klucz 30
drugi na klucz 32
sprawdz sobie i bedziesz wiedzial
Posiadam ta mniejsza na sprzedaz (a nawet 2 tylko druga to sam przegub bez dodatkow tj.zabezpieczen i gumy ochronnej dodatkowo upackana smarem)jak cos pisz na pw
pozdrawiam |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 22 Lut 2011, 16:23
|
|
|
drzeniow napisał/a: | no bo kolega wrzucił dwa razy to samo zdjęcie na IS. | Przecież są różne! Jeden ma zęby 23/22 a drugi 25/22 - różnica zasadnicza. Najpewniej, to policz ilość zębów w piaście, bo to w sumie jest loteria i zależy i od piasty i od półośki (którą ktoś mógł kiedyś zmieniać). Teoretycznie w tym roczniku powinien być 25/22 |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 22 Lut 2011, 16:53
|
|
|
jackrzec napisał/a: |
Przecież są różne! Jeden ma zęby 23/22 a drugi 25/22 - różnica zasadnicza. Najpewniej, to policz ilość zębów w piaście, bo to w sumie jest loteria i zależy i od piasty i od półośki (którą ktoś mógł kiedyś zmieniać). Teoretycznie w tym roczniku powinien być 25/22 |
gdy pisałem tego posta były dwa te same Image, wiem co pisze. Zobacz ze post był edytowany. Po moim dodaniu. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 22 Lut 2011, 19:01
|
|
|
drzeniow napisał/a: | gdy pisałem tego posta były dwa te same Image, wiem co pisze. Zobacz ze post był edytowany. Po moim dodaniu. | Być może - nie czepiam się |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Lut 2011, 19:05
|
|
|
Za pierwszym razem linki były do tych samych zdjęć.
Pamiętam, bo przerabiałem te linki na miniatury
Tylko, że wtedy nie zwróciłem na to uwagi, dopiero po pierwszych postach.
Teraz już jest korekt
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 22 Lut 2011, 19:08
|
|
|
Spoksik
Ja na nikogo nie krzyczę tylko trzymałem się prawdy
A propo pytanie kolegki to przypomniało mi się ze jest równica na nakrętkach jedna wiest wieksza druga mniejsza.
majdanos napisał/a: | Jak dobrze pamietam to te dwa rodzaje mozna poznac po nakretce.
pierwszy mniejszy jest na klucz 30
drugi na klucz 32 |
Wiec Niech sprawdzi jaką ma i niech powie to sprzedawcy aby mu taki sprzedał.
Żadnych problemów |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 22 Lut 2011, 19:24
|
|
|
Przegubów było więcej rodzajów niż dwa, a nakrętki były dwa, tak że rozpoznawanie po nakrętkach jest nieprecyzyjne i można się przejechać... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
genas24
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 40 Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: piła
|
Wysłany: 23 Lut 2011, 15:55
|
|
|
mam jeszcze pytanie jakie klucze trzeba mieć do wymiany przeguba/? |
|
|
|
|
majdanos
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Wiktor
Wiek: 31 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 23 Lut 2011, 16:13
|
|
|
zalezy od tego jak chcesz to zrobic mozesz np.zwalac skrzynie mozesz przeciac polosi i potem je zespawac (i tu nie potrzebujesz zadnych kluczy)mozesz tez zakupic cherbate i odbyc rutual wrozenia z fusow
UWAGA OPCJA NAJTRUDNIEJSZA: mozesz tez zwalic kolo i zobaczyc jakich kluczy potrzebujesz (podpowiem ze jak masz klucze od 10 do 19 to dasz rade oczywiscie nie liczac tego od przegubu) |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Lut 2011, 16:19
|
|
|
majdanos napisał/a: | mozesz tez zakupic cherbate i odbyc rutual wrozenia z fusow | majdanos, młody jesteś i się nie znasz: tylko KAWA,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
majdanos
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Wiktor
Wiek: 31 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 23 Lut 2011, 16:23
|
|
|
JoeMix napisał/a: | majdanos napisał/a: | mozesz tez zakupic cherbate i odbyc rutual wrozenia z fusow | majdanos, młody jesteś i się nie znasz: tylko KAWA,,, |
wybacz szefie. Objecuje poprawe |
|
|
|
|
genas24
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 40 Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: piła
|
Wysłany: 23 Lut 2011, 18:38
|
|
|
majdanos napisał/a: | zalezy od tego jak chcesz to zrobic mozesz np.zwalac skrzynie mozesz przeciac polosi i potem je zespawac (i tu nie potrzebujesz zadnych kluczy)mozesz tez zakupic cherbate i odbyc rutual wrozenia z fusow
UWAGA OPCJA NAJTRUDNIEJSZA: mozesz tez zwalic kolo i zobaczyc jakich kluczy potrzebujesz (podpowiem ze jak masz klucze od 10 do 19 to dasz rade oczywiscie nie liczac tego od przegubu) |
dobre ale chodzi mi o klucz imbusowy jaki tam jest rozmiar (nr) bo juz zwaliłem koło |
|
|
|
|
maczeta
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Andrzej
Wiek: 58 Dołączył: 04 Mar 2011 Posty: 6 Skąd: ze Śląska
|
Wysłany: 11 Mar 2011, 17:25
|
|
|
Niespodziewana trudność ze skręcaniem kół ! Suche przegub ?
Moja nową Fiestą z przyjemnością przejechałem już około 200 km.
Dzisiaj rano zaskoczyła mnie po przejechaniu 6 km "usztywniającym się układem
kierowniczym [ nawet pomyślałem że chyba już jadę na feldze]. Po zjechaniu na
duży pustawy parking oględziny nie wskazywały na jakiekolwiek uszkodzenia.
Po namyśle zrobiłem kilka "kółek" w prawo i w lewo i "sztywność" układu kierowniczego
znikła.
Jutro zamierzam położyć się pod autem i nasmarować przeguby.
Przeguby nie wykazywały dotychczas luzów ani nie stukały. ?
Czy coś takiego się komuś przytrafiło ?
Pozdrowienia |
_________________ Uczący się Fiesty MK3 z 1994.
Kolejne w życiu -
wspaniałe auto do naprawiania. |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 13 Mar 2011, 18:06
|
|
|
maczeta napisał/a: | Czy coś takiego się komuś przytrafiło ? | Tak. Wysiada krzyżak. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
|