Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK5] Jaka skrzynia biegów w dieslu?
Autor Wiadomość
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Wrz 2010, 22:10   [MK5] Jaka skrzynia biegów w dieslu?

No właśnie - IB czy MTX? I czy ktoś może ma gdzieś informację odnośnie przełożeń (i ew. tego czy pasują plug & play między Focusem a Fiestą)?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 17 Wrz 2010, 22:16   

IB5, nie wiem jak z pasowalnościa Focus -> Fiesta
_________________
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 17 Wrz 2010, 22:52   

Co to za głupie pytanie??

Ib5 od diesla do dielsa - przełożenia masz gdzieś na forum można znaleźć(przełożenia podobne do benzynowca, główna różnica jest na przełożeniu głównym)

Ale jak chcesz to skrzynię MTX też zapniesz :yes:

Aaaa...a jak chcesz mtx-a z diesla(mondeo 1.8TD intercooler) to spokojnie mogę Ci sprzedać - będzie pasowała do silnika :yes:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Wrz 2010, 23:14   

Dogrzebałem się do przełożeń na jakimś angielskim forum, jeśli nikt się nie pomylił, to są takie:

IB5

1) 3,154:1
2) 1,926:1
3) 1,281:1
4) 0,951:1
5) 0,756:1

Główne: 3,610:1



MTX-75

1) 3,667:1
2) 2,136:1
3) 1,448:1
4) 1,028:1
5) 0,767:1

Główne: 3.820:1


Tyle, że z tego co widzę po paru już obrazkach, obudowy te MTX-y 75 mają dość niepodobne do IB5. No i przełożenia... niby podobne, "ale" :)

Jeśli też dobrze rozumiem, to nawet jakby jedno do drugiego pasowało, to na MTX-ie miałbym dłuższe biegi - więc straciłbym na przyspieszeniu.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 17 Wrz 2010, 23:22   

Jeśli te przełożenia są od diesla - MTX od turbodiesla to z mojego dzisiaj na wpół nawalonego rozimowania krótszy jest mtx?? ;-|

Obudowy sa inne i mocowania - to jasne - ale połączyc mtx-a do silnika nie ma problemu
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 18 Wrz 2010, 02:08   

Rkalitka - mój błąd :) dlatego napisałem "jeśli dobrze rozumiem" - cóż, pomyliłem się :) Teraz się za to zrehabilituję. Stworzyłem sobie arkusz do liczenia Vmax na poszczególnych biegach na podstawie rozmiar opon i przełożeń.
Oto co mi wyszło:


(dla 175/65/R14, korekta obwodu dynamicznego 2%, 4400rpm)

Fakt, jest krócej (czyli zbierałby się jeszcze ładniej), ale o ile na biegach 3-4 bym się z tego cieszył, to na 2 i 5 bym się krzywił, o "jedynce" nie wspominając. Już teraz na pierwszym biegu przy mocnym dodaniu gazu uciekają mi koła, dwójka na tej skrzyni byłaby za krótka (już teraz jest na granicy akceptowalności - mogłaby wręcz być nieco dłuższa), a piątka jest zupełnie za krótka - przy obecnym "kopycie" mógłbym spokojnie zejść z obrotami przy autostradowych 130kph z ~3200rpm na 2700rpm bez martwienia się czy przełożenie nie będzie zbyt wysokie. Tyle, że żeby taki rezultat osiągnąć, to musiałbym wsadzić przełożenie 0,62 na 5. biegu.

Uff, to tyle jeśli chodzi o dywagacje. Generalnie widzę, że z włożenia MTX-a byłoby więcej szkody niż pożytku, więc wychodzi na to, że wymienię IB5 na IB5 :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - skrzynie biegów, przełożenia
Marcin Tuning mechaniczny 74 22 Lis 2018, 09:32
lukaszceglarski
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK3] Skrzynia biegów 1.1 a 1.3 - jaka różnica ?
rav Mechanika 2 21 Sie 2006, 13:37
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.