Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: gasniecie, mk3

[MK3] Gaśnie po odpaleniu
Autor Wiadomość
Radpli
[Usunięty]

Wysłany: 30 Sie 2010, 22:59   [MK3] Gaśnie po odpaleniu

Witam.
Temat zapewne już wcześniej poruszany ale po przeglądnięciu działów Mechanika i Elektryka nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

Auto raz na jakiś czas po odpaleniu gaśnie. Dokłanie wygląda to tak, że obroty spadają do zera i gaśnie i nie ma tu różnicy czy zimny czy ciepły. Mijają dwie godziny odpalam ponownie i jest dobrze ... chodzi na wolnych obrotach i nie gaśnie.

Byłem już z tym dwa razy u elektryka i za każdym razem mówił że to wina zawieszonych szczotek w alternatorze. Fakt że po jego naprawie Fiesta przez długi czas trzymała obroty prawidłowo i nie gasła.

Ostatnio miałem znowu problemy z alternatorem tylko tym razem przestał ładować i elektryk wymienił zestaw diód i szczotki. Dzień po naprawie znowy zaczął gasnąć, minęło parę godzin i zachowuje się normalnie. Do tego zauważyłem że po tej ostatniej naprawie dochodzą z alternatora jakieś dziwne dźwięki takie jakby chrobotanie co chwilę.

Wrzucam ten temat do działu Mechaniki bo nie wiem co to może być ... liczę że ktoś spotkał się już z tym problemem i podpowie mi co robić.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 1 Wrz 2010, 15:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Sie 2010, 06:49   

Radpli napisał/a:
Byłem już z tym dwa razy u elektryka i za każdym razem mówił że to wina zawieszonych szczotek w alternatorze.
Jak się nie wie co popsute a klient też zielony to trzeba go skroić na co się da,,, alternator absolutnie nie jest potrzebny do rozruchu, do poprawnej pracy silnika tez nie jest potrzebny, on tylko się kręci z napędu od paska i daje prąd,,, jak go nie będzie lub nie będzie ładował to silnik będzie chodził dobrze puki zapasy w akumulatorze starczą,,, ekstremalny przypadek do uszkodzenie mechaniczne które będzie sprawiało że nie będzie się obracał,,, to puk się nie przepali pasek to będzie trochę przeszkadzał,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Sie 2010, 21:56   

Ja bym się przyjrzał układowi zasilania paliwa-kiedy zmieniałeś filtr paliwa?
Sprawdź czy pompa podaje właściwe ciśnienie paliwa-czy nie podaje skokowo paliwa :fox:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Radpli
[Usunięty]

Wysłany: 1 Wrz 2010, 21:18   

Filtr paliwa nie był wymieniany od kiedy kupiłem samochód czyli ok 7 lat. A gdzie i jak można zmierzyć to ciśnienie.
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Wrz 2010, 21:21   

Radpli napisał/a:
Filtr paliwa nie był wymieniany od kiedy kupiłem samochód czyli ok 7 lat

To na co Ty jeszcze czekasz ? :9:
Wymień go jak najszybciej.
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Wrz 2010, 23:24   

No chciało by się powiedzieć k.... bandyta kill2 Podstawowy serwis po zakupowy się kłania :fox: :krzesłemgo:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Radpli
[Usunięty]

Wysłany: 2 Wrz 2010, 07:48   

dobra dobra tylko spokojnie ... :hihihi:
Dzisiaj ten filtr wymienię. U mnie jest on na przewodzie paliwowym w łatwo dostępnym miejscu. Nie jest to jeden z tych filtrów paliwowych umieszczonych pod akumulatorem lub koło pompy hamulcowej.
Ale tak się jeszcze zastanawiam czy to tylko kwestia filtra ponieważ: Odpalam zimny silnik na ssaniu (ręczne na lince) kilka minut pochodzi aż dobrze się rozgrzeje, wyłączam ssanie, obroty spadają do zera i gaśnie. Przecież jak by to była kwestia tylko filtra to na ssaniu też by zgasł ... czy może jest inaczej. Dzieje się tak również kiedy silnik jest już ciepły odpalam już bez ssania dodaję gazu obroty wzrastają odpuszczam gaz no i spadają do zera. Więc żeby utrzymać go na chodzie muszę co chwilę wciskać pedał gazu ... nie wspomnę już jak wygląda jazda po mieście :-)
Oczywiście nie dzieje się tak cały czas ale raz jest ok i trzyma obroty a raz spadają do zera i gaśnie.
Może ten opis pomoże coś więcej zdiagnozować.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Wrz 2010, 07:56   

Sprawdź zaworek odcinający paliwo, bez niego silnik chodzi w sumie dobrze, tylko właśnie na wolnych gaśnie,,, jeśli problem pojawia się raz na jakiś czas to złe ustawienie biegu jałowego odrzucam,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 3 Wrz 2010, 20:56   

Predzej światła padną niż silnik przestanie pracować z powodu winy altka. na początek daj gaźnik do wyczyszczenia, z syfu itp. Ktos kiedys pisał o przesmarowaniu prowadnic przepustnicy.

Możesz zmienić ustawienie wolnych obrotów śrubą z tyłu gaźnika. Jak to nie pomoże to chyba gaźnik do naprawy.
 
 
 
szewski 

Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 39
Skąd: aaa
Wysłany: 3 Wrz 2010, 21:07   

W mojej fieście też się tak działo. Pomogło czyszczenie silnika krokowego.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Wrz 2010, 21:15   

Tylko jak kolega sobie poczyści gaźnik i pokręci śrubkami żeby się nie zdziwił jak zacznie palić 12 na setkę,,, szewski, w gaźniku nie ma krokowca. Jak się miewa ten zaworek?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Radpli
[Usunięty]

Wysłany: 8 Wrz 2010, 10:12   

W piątek wymieniłem filtr paliwa i jak na razie od tego czasu nie gaśnie. Mam nadzieję że tylko to było problemem. Pojeździmy - zobaczymy. Dzięki za wszelkie rady i sugestie. Za jakiś czas napiszę jak się sprawuje. Pozdrawiam.
 
 
Amras
[Usunięty]

Wysłany: 8 Wrz 2010, 19:40   

To ja się tutaj dopiszę bo mam problem podobny. Mnie jednak silnik nie gaśnie ale słychać lekkie przerywanie, najgorzej jest gdy próbuję lekko dodać gazu, i ruszyć, wtedy autko próbuje zgasnąć, szarpie się itd jakby z opóźnieniem dostawało paliwo. Gdy już wskoczy na wyzsze obroty to jakiś czas jest ok ale w miare coraz dłuzszej jazdy szarpie coraz bardziej. W czym szukać przyczyny? Filrty były niedawno wymieniane ale robię tym samochodem spore dystanse (ponad 100km dziennie).
 
 
piterparker 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Wrz 2010, 20:51   

Radpli napisał/a:
Filtr paliwa nie był wymieniany od kiedy kupiłem samochód czyli ok 7 lat. A gdzie i jak można zmierzyć to ciśnienie.


Najciekawsze, że przez te 7 lat, nie zauważyłeś zwiększenia spalania. Bo to jest nieuniknione, przy tak długiej nie eksploatacji.

Aż strach zapytać o filtr oleju, tudzież powietrza bike
 
 
Radpli
[Usunięty]

Wysłany: 23 Wrz 2010, 22:12   

piterparker napisał/a:
Radpli napisał/a:
Filtr paliwa nie był wymieniany od kiedy kupiłem samochód czyli ok 7 lat. A gdzie i jak można zmierzyć to ciśnienie.


Najciekawsze, że przez te 7 lat, nie zauważyłeś zwiększenia spalania. Bo to jest nieuniknione, przy tak długiej nie eksploatacji.

Aż strach zapytać o filtr oleju, tudzież powietrza bike

O filtr oleju oraz powietrza nie bój kolego ... były wymieniane systematycznie tak jak powinno to być ... natomiast nigdy nikt mnie nie uświadomił w tym żeby filtr paliwa również wymieniać więc go nie wymieniałem ... paliwo palił cały czas w takich samych ilościach czyli w mieście ok 7 litrów.
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Wrz 2010, 22:20   

Radpli napisał/a:
paliwo palił cały czas w takich samych ilościach czyli w mieście ok 7 litrów.
A mógł mniej palić i pompka nie dostała by w :tyłek:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Radpli
[Usunięty]

Wysłany: 23 Wrz 2010, 22:22   

a dostała ????
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Wrz 2010, 00:13   

Radpli napisał/a:
a dostała ????

W to nie wątpie :sad: ale dokładnie to czas pokaże ;-(
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.