[MK3] Gaśnie po odpaleniu |
Autor |
Wiadomość |
Radpli [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Sie 2010, 22:59 [MK3] Gaśnie po odpaleniu
|
|
|
Witam.
Temat zapewne już wcześniej poruszany ale po przeglądnięciu działów Mechanika i Elektryka nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Auto raz na jakiś czas po odpaleniu gaśnie. Dokłanie wygląda to tak, że obroty spadają do zera i gaśnie i nie ma tu różnicy czy zimny czy ciepły. Mijają dwie godziny odpalam ponownie i jest dobrze ... chodzi na wolnych obrotach i nie gaśnie.
Byłem już z tym dwa razy u elektryka i za każdym razem mówił że to wina zawieszonych szczotek w alternatorze. Fakt że po jego naprawie Fiesta przez długi czas trzymała obroty prawidłowo i nie gasła.
Ostatnio miałem znowu problemy z alternatorem tylko tym razem przestał ładować i elektryk wymienił zestaw diód i szczotki. Dzień po naprawie znowy zaczął gasnąć, minęło parę godzin i zachowuje się normalnie. Do tego zauważyłem że po tej ostatniej naprawie dochodzą z alternatora jakieś dziwne dźwięki takie jakby chrobotanie co chwilę.
Wrzucam ten temat do działu Mechaniki bo nie wiem co to może być ... liczę że ktoś spotkał się już z tym problemem i podpowie mi co robić. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 1 Wrz 2010, 15:10, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 31 Sie 2010, 06:49
|
|
|
Radpli napisał/a: | Byłem już z tym dwa razy u elektryka i za każdym razem mówił że to wina zawieszonych szczotek w alternatorze. | Jak się nie wie co popsute a klient też zielony to trzeba go skroić na co się da,,, alternator absolutnie nie jest potrzebny do rozruchu, do poprawnej pracy silnika tez nie jest potrzebny, on tylko się kręci z napędu od paska i daje prąd,,, jak go nie będzie lub nie będzie ładował to silnik będzie chodził dobrze puki zapasy w akumulatorze starczą,,, ekstremalny przypadek do uszkodzenie mechaniczne które będzie sprawiało że nie będzie się obracał,,, to puk się nie przepali pasek to będzie trochę przeszkadzał,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31 Sie 2010, 21:56
|
|
|
Ja bym się przyjrzał układowi zasilania paliwa-kiedy zmieniałeś filtr paliwa?
Sprawdź czy pompa podaje właściwe ciśnienie paliwa-czy nie podaje skokowo paliwa |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Radpli [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Wrz 2010, 21:18
|
|
|
Filtr paliwa nie był wymieniany od kiedy kupiłem samochód czyli ok 7 lat. A gdzie i jak można zmierzyć to ciśnienie. |
|
|
|
 |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 1 Wrz 2010, 21:21
|
|
|
Radpli napisał/a: | Filtr paliwa nie był wymieniany od kiedy kupiłem samochód czyli ok 7 lat |
To na co Ty jeszcze czekasz ?
Wymień go jak najszybciej.
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Wrz 2010, 23:24
|
|
|
No chciało by się powiedzieć k.... bandyta kill2 Podstawowy serwis po zakupowy się kłania |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Radpli [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Wrz 2010, 07:48
|
|
|
dobra dobra tylko spokojnie ...
Dzisiaj ten filtr wymienię. U mnie jest on na przewodzie paliwowym w łatwo dostępnym miejscu. Nie jest to jeden z tych filtrów paliwowych umieszczonych pod akumulatorem lub koło pompy hamulcowej.
Ale tak się jeszcze zastanawiam czy to tylko kwestia filtra ponieważ: Odpalam zimny silnik na ssaniu (ręczne na lince) kilka minut pochodzi aż dobrze się rozgrzeje, wyłączam ssanie, obroty spadają do zera i gaśnie. Przecież jak by to była kwestia tylko filtra to na ssaniu też by zgasł ... czy może jest inaczej. Dzieje się tak również kiedy silnik jest już ciepły odpalam już bez ssania dodaję gazu obroty wzrastają odpuszczam gaz no i spadają do zera. Więc żeby utrzymać go na chodzie muszę co chwilę wciskać pedał gazu ... nie wspomnę już jak wygląda jazda po mieście
Oczywiście nie dzieje się tak cały czas ale raz jest ok i trzyma obroty a raz spadają do zera i gaśnie.
Może ten opis pomoże coś więcej zdiagnozować. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Wrz 2010, 07:56
|
|
|
Sprawdź zaworek odcinający paliwo, bez niego silnik chodzi w sumie dobrze, tylko właśnie na wolnych gaśnie,,, jeśli problem pojawia się raz na jakiś czas to złe ustawienie biegu jałowego odrzucam,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 3 Wrz 2010, 20:56
|
|
|
Predzej światła padną niż silnik przestanie pracować z powodu winy altka. na początek daj gaźnik do wyczyszczenia, z syfu itp. Ktos kiedys pisał o przesmarowaniu prowadnic przepustnicy.
Możesz zmienić ustawienie wolnych obrotów śrubą z tyłu gaźnika. Jak to nie pomoże to chyba gaźnik do naprawy. |
|
|
|
 |
szewski
Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 19 Lip 2008 Posty: 39 Skąd: aaa
|
Wysłany: 3 Wrz 2010, 21:07
|
|
|
W mojej fieście też się tak działo. Pomogło czyszczenie silnika krokowego. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Wrz 2010, 21:15
|
|
|
Tylko jak kolega sobie poczyści gaźnik i pokręci śrubkami żeby się nie zdziwił jak zacznie palić 12 na setkę,,, szewski, w gaźniku nie ma krokowca. Jak się miewa ten zaworek? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Radpli [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Wrz 2010, 10:12
|
|
|
W piątek wymieniłem filtr paliwa i jak na razie od tego czasu nie gaśnie. Mam nadzieję że tylko to było problemem. Pojeździmy - zobaczymy. Dzięki za wszelkie rady i sugestie. Za jakiś czas napiszę jak się sprawuje. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Amras [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Wrz 2010, 19:40
|
|
|
To ja się tutaj dopiszę bo mam problem podobny. Mnie jednak silnik nie gaśnie ale słychać lekkie przerywanie, najgorzej jest gdy próbuję lekko dodać gazu, i ruszyć, wtedy autko próbuje zgasnąć, szarpie się itd jakby z opóźnieniem dostawało paliwo. Gdy już wskoczy na wyzsze obroty to jakiś czas jest ok ale w miare coraz dłuzszej jazdy szarpie coraz bardziej. W czym szukać przyczyny? Filrty były niedawno wymieniane ale robię tym samochodem spore dystanse (ponad 100km dziennie). |
|
|
|
 |
piterparker

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Wrz 2010, 20:51
|
|
|
Radpli napisał/a: | Filtr paliwa nie był wymieniany od kiedy kupiłem samochód czyli ok 7 lat. A gdzie i jak można zmierzyć to ciśnienie. |
Najciekawsze, że przez te 7 lat, nie zauważyłeś zwiększenia spalania. Bo to jest nieuniknione, przy tak długiej nie eksploatacji.
Aż strach zapytać o filtr oleju, tudzież powietrza |
|
|
|
 |
Radpli [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 22:12
|
|
|
piterparker napisał/a: | Radpli napisał/a: | Filtr paliwa nie był wymieniany od kiedy kupiłem samochód czyli ok 7 lat. A gdzie i jak można zmierzyć to ciśnienie. |
Najciekawsze, że przez te 7 lat, nie zauważyłeś zwiększenia spalania. Bo to jest nieuniknione, przy tak długiej nie eksploatacji.
Aż strach zapytać o filtr oleju, tudzież powietrza |
O filtr oleju oraz powietrza nie bój kolego ... były wymieniane systematycznie tak jak powinno to być ... natomiast nigdy nikt mnie nie uświadomił w tym żeby filtr paliwa również wymieniać więc go nie wymieniałem ... paliwo palił cały czas w takich samych ilościach czyli w mieście ok 7 litrów. |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 22:20
|
|
|
Radpli napisał/a: | paliwo palił cały czas w takich samych ilościach czyli w mieście ok 7 litrów. | A mógł mniej palić i pompka nie dostała by w |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Radpli [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 22:22
|
|
|
a dostała ???? |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Wrz 2010, 00:13
|
|
|
Radpli napisał/a: | a dostała ???? |
W to nie wątpie ale dokładnie to czas pokaże |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
|