Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: czujnik temperatury silnika, gaznik, hcs, mk3, temperatura silnika

[MK3] temperatura
Autor Wiadomość
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30 Sie 2010, 18:04   [MK3] temperatura

Witam Od 3 lat jestem posiadaczem fiesty MK3 na gaźniku. od kiedy pamietam temperatura silnika na wskaźniku stała na mniej wiecej krawedzi białgo pola, nie ważne czy lato czy zima. W zime oczywiscie długo sie podnosiła. Teraz od tygodnia temperatura sie podniosła na wskaxniku NORM do M, a raz w korku do R. Teray wcale takich upaw nie ma jak rok temu a tak sie nei dyio wentzlatora te nigdz ne słyszałem w moim aucie. Chyba znowu panikuje hehe . :devil:
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Sty 2011, 19:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 30 Sie 2010, 18:43   

Normalna pozycja wskaźnika powinna być na literze "R". Na tej literze powinno się utrzymywać nawet w zimę.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Fejm
[Usunięty]

Wysłany: 30 Sie 2010, 19:25   

Masz najprawdopodobniej termostat do wymiany.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Sie 2010, 19:28   

Normalna temperatura silnika to około 90 stopni,,, teoretycznie na wskaźniku powinna być to połowa pola NORMAL z lekkim wskazaniem w stronę czerwonego pola,,, ale różnie to bywa,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30 Sie 2010, 19:49   

Wiem że to NRMALNE ale skąd ta zmiana?. Termostat zaczoł działąć albo pompa woniej mompuje.
 
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 30 Sie 2010, 20:39   

pablon, ja mam swoja fofi ponad rok i też tak mam jak Ty,i termostat wydaje się być, dobry, wskazówka, też mi wchodzi ledwo na M, :-P
_________________
 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 30 Sie 2010, 21:38   

Sprawdź też czujnik temperatury, ten dający sygnał na deskę.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
grabarz110 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Piotr
Wiek: 33
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 13
Skąd: Pińczów
Wysłany: 8 Wrz 2010, 05:11   

A płyn dawno był wymieniany.
 
 
 
mikolaj_r 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 36
Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 397
Skąd: Tychy
Wysłany: 8 Wrz 2010, 06:40   

Zacznij od czujnika.
_________________
Mechanika pojazdowa. Diagnostyka komputerowa. Części do samochodów. tel. 53 111 111 3, email: czescimikolaj@gmail.com
 
 
 
sebakoz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 15
Skąd: Słupsk
Wysłany: 9 Wrz 2010, 21:38   

tez tak mialem tylko ze mi temperatura wychodzila poza granice wytrzymalosci nie wazne czy jechalem czy stalem poziom plynu byl oki bo przed kazdym startem srawdzalem ew dolewalem na wlaczonym silniku(oczywiscie na zimnym bo szok temiczny szybko by mi go zepsul) raz mialem tak przejechalem gdzies z 10 kilowso dobrze ze blosko do domu bylo i wskaznik prawie przy czer kwadraciku. zajechalem do domu otwieram maske a tam sauna mala. wymienilem termostat z czujnikem i dalej sie grzeje deczko tak mysle za bardzo. zalalem plynem uruchomilem dolalem do braku i sprawdzalem ile brakuje. po 10 min bylo dobrze ale temperatura w polowie zamknalem maske i czekajac az sie bedzie podnoisic temperatura nasluchiwalem kiedy wiatrak sie zalaczy. zalaczyl sie dopiero na literze N

jak za blizko podejdzie wlacz ogrzewanie na max i sile wiatraka na maxa aby uszczelki pod glowica nie uszkodzic jak bedzie za blisko czerwonego kwadracika. poza tym proponuje sprawdzic czy gdzies nie zachaczyles katem jesli wogule go masz i jesli on w tym szkodzi.ja jeszcze musze kata wymienic bo mam pukniety ^^ za bardzo przy glebie na naszych drogach ^^
Ostatnio zmieniony przez sebakoz 10 Wrz 2010, 18:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 9 Wrz 2010, 21:58   

sebakoz napisał/a:
jak bedzie za blisko czerwonego kwadracika. poza tym proponuje sprawdzic czy gdzies nie zachaczyles katem jesli wogule go masz i jesli on w tym szkodzi
co ma piernik do wiatraka? :yyy:
_________________

 
 
 
sebakoz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 15
Skąd: Słupsk
Wysłany: 10 Wrz 2010, 18:57   

cypis290 napisał/a:
sebakoz napisał/a:
jak bedzie za blisko czerwonego kwadracika. poza tym proponuje sprawdzic czy gdzies nie zachaczyles katem jesli wogule go masz i jesli on w tym szkodzi
co ma piernik do wiatraka? :yyy:


nie wiem czy cos ma(pewnie nie)

poprostu mnie to denerwoje ze tak wysoko temp. sie podnosi a niby termostat i czujnik taki sam jak mialem. zatstanawiam sie gdzie mi ucieka ten plyn skoro obieg jest szczelny?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Wrz 2010, 19:20   

Puki wskazówka nie jest na czerwonym polu jest dobrze, jak kogoś denerwuje temperatura mieszcząca się w zakresie NORM to jego sprawa,,, drugie że dokładność wskaźnika pozostawia wiele do życzenia i jak coś dziwnego się dziej to trzeb by zmierzyć faktyczną temperaturę,,, Wiatrak w mk3 włącza się na czerwonym polu, ewentualnie tuż przed,,, to auto starej daty wiatrak się nie kręci jak nie ma takiej potrzeby,,, dolewając płynu do MAX można dolewać w nieskończoność,,, dolewać wypada jak poniżej MIN spadnie, choć i tak warto sprawdzić czy taki poziom poniżej MIN nie mamy w trybie ciągłym,,, niebezpieczeństwo zaczyna narastać dopiero jak zbiorniczek jest suchy w środku,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
sebakoz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 15
Skąd: Słupsk
Wysłany: 10 Wrz 2010, 21:41   

JoeMix napisał/a:
dolewając płynu do MAX można dolewać w nieskończoność,,, dolewać wypada jak poniżej MIN spadnie, choć i tak warto sprawdzić czy taki poziom poniżej MIN nie mamy w trybie ciągłymu,,,


i wlasnie o to chodzi stan plynu powinien znajdowac sie pomiedzy min a max a u mnie dosc czesto zdarza sie ze musze dolac.
wiadomo co sie moze jeszcze dziac?
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 10 Wrz 2010, 22:44   

znam przypadek ze sie gotował plyn w chlodnicy byla to wina uszczelki pod glowicą, ubytki plynu na to wskazują, sprawdz czy Ci nie kopci na biało i czy woda nie kapie z tłumika.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Wrz 2010, 07:32   

sebakoz napisał/a:
wlasnie o to chodzi stan plynu powinien znajdowac sie pomiedzy min a max
Niekoniecznie,,, to wytyczne producenta z przed,,, hmm 20 lat,,, równie dobrze teraz normalny poziom płynu to może być 3 cm poniżej min,,, jak pisałem trzeba obserwować,,, jak płynu ubywa tak że zbiorniczek robi się pusty to gdzieś jest faktycznie przeciek lub zużycie płynu,,, jeśli spadnie np. 2 cm poniżej min i tak będzie się otrzymywać, to można tak zostawić,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
sebakoz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 15
Skąd: Słupsk
Wysłany: 11 Wrz 2010, 09:09   

co do plynu to staram sie czesto sprawdzac i oczywiscie dolewac aby bylo pomiedzy

dzisiaj sprawdze czy faktycznie nie cieknie z tlumika i czy nie kopci na bialo
wiem ze uszczelka jest dosc tania ale wymiana to juz spora cena bo przydalo by sie odrazu planowanie glowicy
u mnie planowanie (200zl)
uszczelka (60zl)
cały zabieg wymiany z planowaniem (ok600zl)
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 11 Wrz 2010, 13:47   

planowanie(wymien odrazu uszczelniacze to koszt ok 30zl a czasami bardzo pomaga) to nie wiecej niz 100zl popytaj w innych szlifierniach.
śruby ok 50-80zl w Intercars
uszczelka od 30-60zł w intercars albo allegro.
I musisz podjechać do warsztatu aby CI głowice przykręcili a to juz cena zalezna od humoru ja za to ze mi dynamometrycznym dokręcili zapłaciłem 20zł.

[ Dodano: Sob Wrz 11, 2010 14:49 ]
aha, jesli nie chcesz wymieniać srub to mozesz kupic paste samohamowną aby sie nie wykręcały, wszystko zależy ile chcesz jeszcze tym autem pojeździć. Trzeba brać pod uwagę to że używana śruba jest juz rozciągnięta i się może zerwać.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
sebakoz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 15
Skąd: Słupsk
Wysłany: 12 Wrz 2010, 18:46   

kopcic to on prawie wcale nie kopci i nie wiem czy kopci na bialo czy siwo

tlumik jest mokry wiec chyba jednak to ta uszczelka (nie ma rady trzeba czekac do wyplaty ^^).
drzeniow moglbys podac wiecej szczegolow co do tych srub? chyba ze to te ktorymi jest glowica przykrecana tak wniuoskuje bo mechanik ze mnie zaden ^^

temperatura u mnie po przejechaniu 30 kilo nie wchodzi na czerwony kwadracik wiec juz chyba jest dobrze bo dzisiaj wcisnalem mojej fiescince do 120 przez 30min
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 12 Wrz 2010, 19:16   

sebakoz napisał/a:
drzeniow moglbys podac wiecej szczegolow co do tych srub? chyba ze to te ktorymi jest glowica przykrecana tak wniuoskuje bo mechanik ze mnie zaden ^^


tak śruby do przykręcania głowicy :)
sebakoz napisał/a:
tlumik jest mokry wiec chyba jednak to ta uszczelka

masz LPG? bo jesli tak to bedzie mokry :)
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.