[MK3] temperatura |
Autor |
Wiadomość |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30 Sie 2010, 19:04 [MK3] temperatura
|
|
|
Witam Od 3 lat jestem posiadaczem fiesty MK3 na gaźniku. od kiedy pamietam temperatura silnika na wskaźniku stała na mniej wiecej krawedzi białgo pola, nie ważne czy lato czy zima. W zime oczywiscie długo sie podnosiła. Teraz od tygodnia temperatura sie podniosła na wskaxniku NORM do M, a raz w korku do R. Teray wcale takich upaw nie ma jak rok temu a tak sie nei dyio wentzlatora te nigdz ne słyszałem w moim aucie. Chyba znowu panikuje hehe . |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Sty 2011, 19:08, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 30 Sie 2010, 19:43
|
|
|
Normalna pozycja wskaźnika powinna być na literze "R". Na tej literze powinno się utrzymywać nawet w zimę. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
Fejm [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Sie 2010, 20:25
|
|
|
Masz najprawdopodobniej termostat do wymiany. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Sie 2010, 20:28
|
|
|
Normalna temperatura silnika to około 90 stopni,,, teoretycznie na wskaźniku powinna być to połowa pola NORMAL z lekkim wskazaniem w stronę czerwonego pola,,, ale różnie to bywa,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30 Sie 2010, 20:49
|
|
|
Wiem że to NRMALNE ale skąd ta zmiana?. Termostat zaczoł działąć albo pompa woniej mompuje. |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 30 Sie 2010, 21:39
|
|
|
pablon, ja mam swoja fofi ponad rok i też tak mam jak Ty,i termostat wydaje się być, dobry, wskazówka, też mi wchodzi ledwo na M, |
_________________
|
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
|
|
|
|
grabarz110
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Piotr
Wiek: 33 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 13 Skąd: Pińczów
|
Wysłany: 8 Wrz 2010, 06:11
|
|
|
A płyn dawno był wymieniany. |
|
|
|
|
mikolaj_r
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 36 Dołączył: 25 Paź 2005 Posty: 397 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 8 Wrz 2010, 07:40
|
|
|
Zacznij od czujnika. |
_________________ Mechanika pojazdowa. Diagnostyka komputerowa. Części do samochodów. tel. 53 111 111 3, email: czescimikolaj@gmail.com |
|
|
|
|
sebakoz
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 15 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 9 Wrz 2010, 22:38
|
|
|
tez tak mialem tylko ze mi temperatura wychodzila poza granice wytrzymalosci nie wazne czy jechalem czy stalem poziom plynu byl oki bo przed kazdym startem srawdzalem ew dolewalem na wlaczonym silniku(oczywiscie na zimnym bo szok temiczny szybko by mi go zepsul) raz mialem tak przejechalem gdzies z 10 kilowso dobrze ze blosko do domu bylo i wskaznik prawie przy czer kwadraciku. zajechalem do domu otwieram maske a tam sauna mala. wymienilem termostat z czujnikem i dalej sie grzeje deczko tak mysle za bardzo. zalalem plynem uruchomilem dolalem do braku i sprawdzalem ile brakuje. po 10 min bylo dobrze ale temperatura w polowie zamknalem maske i czekajac az sie bedzie podnoisic temperatura nasluchiwalem kiedy wiatrak sie zalaczy. zalaczyl sie dopiero na literze N
jak za blizko podejdzie wlacz ogrzewanie na max i sile wiatraka na maxa aby uszczelki pod glowica nie uszkodzic jak bedzie za blisko czerwonego kwadracika. poza tym proponuje sprawdzic czy gdzies nie zachaczyles katem jesli wogule go masz i jesli on w tym szkodzi.ja jeszcze musze kata wymienic bo mam pukniety ^^ za bardzo przy glebie na naszych drogach ^^ |
Ostatnio zmieniony przez sebakoz 10 Wrz 2010, 19:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 9 Wrz 2010, 22:58
|
|
|
sebakoz napisał/a: | jak bedzie za blisko czerwonego kwadracika. poza tym proponuje sprawdzic czy gdzies nie zachaczyles katem jesli wogule go masz i jesli on w tym szkodzi | co ma piernik do wiatraka? :yyy: |
_________________
|
|
|
|
|
sebakoz
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 15 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 10 Wrz 2010, 19:57
|
|
|
cypis290 napisał/a: | sebakoz napisał/a: | jak bedzie za blisko czerwonego kwadracika. poza tym proponuje sprawdzic czy gdzies nie zachaczyles katem jesli wogule go masz i jesli on w tym szkodzi | co ma piernik do wiatraka? :yyy: |
nie wiem czy cos ma(pewnie nie)
poprostu mnie to denerwoje ze tak wysoko temp. sie podnosi a niby termostat i czujnik taki sam jak mialem. zatstanawiam sie gdzie mi ucieka ten plyn skoro obieg jest szczelny? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Wrz 2010, 20:20
|
|
|
Puki wskazówka nie jest na czerwonym polu jest dobrze, jak kogoś denerwuje temperatura mieszcząca się w zakresie NORM to jego sprawa,,, drugie że dokładność wskaźnika pozostawia wiele do życzenia i jak coś dziwnego się dziej to trzeb by zmierzyć faktyczną temperaturę,,, Wiatrak w mk3 włącza się na czerwonym polu, ewentualnie tuż przed,,, to auto starej daty wiatrak się nie kręci jak nie ma takiej potrzeby,,, dolewając płynu do MAX można dolewać w nieskończoność,,, dolewać wypada jak poniżej MIN spadnie, choć i tak warto sprawdzić czy taki poziom poniżej MIN nie mamy w trybie ciągłym,,, niebezpieczeństwo zaczyna narastać dopiero jak zbiorniczek jest suchy w środku,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
sebakoz
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 15 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 10 Wrz 2010, 22:41
|
|
|
JoeMix napisał/a: | dolewając płynu do MAX można dolewać w nieskończoność,,, dolewać wypada jak poniżej MIN spadnie, choć i tak warto sprawdzić czy taki poziom poniżej MIN nie mamy w trybie ciągłymu,,, |
i wlasnie o to chodzi stan plynu powinien znajdowac sie pomiedzy min a max a u mnie dosc czesto zdarza sie ze musze dolac.
wiadomo co sie moze jeszcze dziac? |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 10 Wrz 2010, 23:44
|
|
|
znam przypadek ze sie gotował plyn w chlodnicy byla to wina uszczelki pod glowicą, ubytki plynu na to wskazują, sprawdz czy Ci nie kopci na biało i czy woda nie kapie z tłumika. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Wrz 2010, 08:32
|
|
|
sebakoz napisał/a: | wlasnie o to chodzi stan plynu powinien znajdowac sie pomiedzy min a max | Niekoniecznie,,, to wytyczne producenta z przed,,, hmm 20 lat,,, równie dobrze teraz normalny poziom płynu to może być 3 cm poniżej min,,, jak pisałem trzeba obserwować,,, jak płynu ubywa tak że zbiorniczek robi się pusty to gdzieś jest faktycznie przeciek lub zużycie płynu,,, jeśli spadnie np. 2 cm poniżej min i tak będzie się otrzymywać, to można tak zostawić,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
sebakoz
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 15 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 11 Wrz 2010, 10:09
|
|
|
co do plynu to staram sie czesto sprawdzac i oczywiscie dolewac aby bylo pomiedzy
dzisiaj sprawdze czy faktycznie nie cieknie z tlumika i czy nie kopci na bialo
wiem ze uszczelka jest dosc tania ale wymiana to juz spora cena bo przydalo by sie odrazu planowanie glowicy
u mnie planowanie (200zl)
uszczelka (60zl)
cały zabieg wymiany z planowaniem (ok600zl) |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 11 Wrz 2010, 14:47
|
|
|
planowanie(wymien odrazu uszczelniacze to koszt ok 30zl a czasami bardzo pomaga) to nie wiecej niz 100zl popytaj w innych szlifierniach.
śruby ok 50-80zl w Intercars
uszczelka od 30-60zł w intercars albo allegro.
I musisz podjechać do warsztatu aby CI głowice przykręcili a to juz cena zalezna od humoru ja za to ze mi dynamometrycznym dokręcili zapłaciłem 20zł.
[ Dodano: Sob Wrz 11, 2010 14:49 ]
aha, jesli nie chcesz wymieniać srub to mozesz kupic paste samohamowną aby sie nie wykręcały, wszystko zależy ile chcesz jeszcze tym autem pojeździć. Trzeba brać pod uwagę to że używana śruba jest juz rozciągnięta i się może zerwać. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
sebakoz
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 15 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 19:46
|
|
|
kopcic to on prawie wcale nie kopci i nie wiem czy kopci na bialo czy siwo
tlumik jest mokry wiec chyba jednak to ta uszczelka (nie ma rady trzeba czekac do wyplaty ^^).
drzeniow moglbys podac wiecej szczegolow co do tych srub? chyba ze to te ktorymi jest glowica przykrecana tak wniuoskuje bo mechanik ze mnie zaden ^^
temperatura u mnie po przejechaniu 30 kilo nie wchodzi na czerwony kwadracik wiec juz chyba jest dobrze bo dzisiaj wcisnalem mojej fiescince do 120 przez 30min |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 20:16
|
|
|
sebakoz napisał/a: | drzeniow moglbys podac wiecej szczegolow co do tych srub? chyba ze to te ktorymi jest glowica przykrecana tak wniuoskuje bo mechanik ze mnie zaden ^^ |
tak śruby do przykręcania głowicy
sebakoz napisał/a: | tlumik jest mokry wiec chyba jednak to ta uszczelka |
masz LPG? bo jesli tak to bedzie mokry |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
|