Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, nagrzewnica, ogrzewanie

[MK3] Wyciągnięcie nagrzewnicy
Autor Wiadomość
MiSieKce 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Katowice
Wysłany: 30 Sie 2010, 14:32   [MK3] Wyciągnięcie nagrzewnicy

Witam. Chciałem wyciągnąć nagrzewnice i ją przepłukać trochę, ale wyciągając nagrzewnice muszę rozebrać całą deskę rozdzielczą od środka. Moje pytanie, czy może ktoś pokrótce przedstawić jak to w miare sprawnie zrobić żebym się z tą rozbiórka nie męczył za długo i nie szukał niepotrzebnie śrubek.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 30 Sie 2010, 14:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 30 Sie 2010, 14:40   

Masz silnik 1,3 a on dużo miejsca w komorze nie zajmuje - moja propozycja jest taka:
załatw sobie około 10m węża podjedź na działkę lub myjnie, rozepnij przewody od nagrzewnicy (w komorze silnika masz w miare dobre dojście do nich) i podłącz wąz i płukaj.
_________________
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Sie 2010, 07:06   

MiSieKce napisał/a:
Chciałem wyciągnąć nagrzewnice i ją przepłukać trochę, ale wyciągając nagrzewnice muszę rozebrać całą deskę rozdzielczą od środka.

Niby po co.
Ściągasz dwa węże od środy silnika z nagrzewnicy a w kabinie otwierasz obudowę nagrzewnicy, trzyma się na 4 zapinkach (które łatwo pękają). Dostęp trochę utrudniony jak masz konsolkę środkową. Max 1h roboty, przy okazji wyjmiesz stamtąd sporo liści. Mimo wszystko polecam nową jeśli były problemy z ogrzewaniem. Choć faktycznie można pierw spróbować z płukaniem.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31 Sie 2010, 08:31   

MARIUSZ.B napisał/a:
trzyma się na 4 zapinkach (które łatwo pękają).


Na 6 :-P
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 31 Sie 2010, 09:37   

Kiedyś miałem instrukcję napisaną i z tego co pamiętam tak:

licznik, konsolę nawiewu demontujesz, następnie 3 śrubki z prawej i lewej (jak drzwi otworzysz) i to wszystko...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 31 Sie 2010, 12:18   

Panowie, ja mam taki problem, otóż połamały się mi te spinki, jak to zamocować, żeby się kupy trzymało?
pozdro :-)
_________________
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Sie 2010, 19:02   

przemo_rsr napisał/a:
Panowie, ja mam taki problem, otóż połamały się mi te spinki, jak to zamocować, żeby się kupy trzymało?
pozdro :-)

W swojej byłej mk3 miałem dodatkowo zamontowane 4 metalowe spinki, wyglądały jakby były dokładane ale pasowały idealnie. Poszedłbym do ASO i spytał o takowe, może występuje taki element i można go dokupić.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Wrz 2010, 16:57   

przemo_rsr napisał/a:
Panowie, ja mam taki problem, otóż połamały się mi te spinki, jak to zamocować, żeby się kupy trzymało?


Na taśmę i klej się nie trzyma, sprawdziłem :hihihi:

MARIUSZ.B, w ASO może być za drogo ... można poszukać coś co by się nadało w sklepie typu Castorama itp. trochę inwencji twórczej i będzie działać :)

Ja kupiłem używany z całymi zapinkami.
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Wrz 2010, 17:05   

Pele napisał/a:
MARIUSZ.B, w ASO może być za drogo

Taka spinka nie powinna kosztować więcej niż 2-3 zł
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 1 Wrz 2010, 21:42   

a napiszcie mi DOKŁADNIE jak zdjąć konsolę środkową, bo to co ja napisałem, to tak pobieżnie i z informacji sprzed x lat... gdzie jest przykręcona, gdzie trzymają zaczepy, czy trzeba konsolę środkową (tą przy lewarku biegów) zdejmować również...

mile widziane foty :devil:

tak się składa, że przed zimą muszę wyciągnąć i dokładnie przeczyścić nagrzewnicę...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 1 Wrz 2010, 22:01   

Miły, to tak jak ja wiec z uwaga sledze temati mam nadzieje ze zadnych kwiatkow nie bedzie... chociaz.. zawsze sa..
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Wrz 2010, 22:29   

Miły, konsolę środkową ?? Te czarne co radio się wkłada ??

Nagrzewnicę żeby wyjąć to musisz tylko te 6 zapinek odczepić, i pod maską odkręcić węże.
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 2 Wrz 2010, 22:54   

ale jak wyjąć deskę rozdzielczą?
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Wrz 2010, 23:09   

Do wyjęcia nagrzewnicy nie musisz ściągać deski, dostęp do zapinek i tej obudowy jest od dołu.

Jeśli chcesz ściągać całą deskę, to musisz po bokach ściągnąć uszczelkę drzwi i po obu stronach są śruby na torx, rozmiaru nie pamiętam. U góry przy szybie są jeszcze dwie lub trzy śruby, ukryte pod kwadratowymi zaślepkami. Do tego musisz zdemontować licznik i kierownicę, radio i pokrętło nagrzewnicy wraz z suwakami. Wtedy deska zacznie się ruszać ale nie odejdzie, bo trzymają ją przewody instalacji elektrycznej ... skrzynka bezpieczników, wiązka do licznika oraz wiązka do radia, zapalniczki i oświetlenia przycisków ogrzewania ... przyczepione są prawdopodobnie na opaski plastikowe.

Przy zdjęciu całej deski będzie przeszkadzała gałka skrzyni biegów z tego co pamiętam, ale wrzucenie na 5 bieg i odkręcenie łebka powinno załatwić sprawę.

Możliwe że jeszcze jakieś drobne szczegóły pominąłem, ale to najważniejsze wypisałem.
 
 
 
MiSieKce 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Katowice
Wysłany: 12 Paź 2010, 17:34   

Wymontowałem dzisiaj całą deskę rozdzielcza i wyciągnąłem nagrzewnice. Nagrzewnica wygląda całkiem dobrze tylko jak nalewam wody to coś mało jej się tam mieści i zastanawiam się może ktoś wie jaka jest pojemność takiej nagrzewnicy wtedy mógłbym sprawdzić czy aby nie jest gdzieś jeszcze zapchana...
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Paź 2010, 18:50   

MiSieKce napisał/a:
Wymontowałem dzisiaj całą deskę rozdzielcza i wyciągnąłem nagrzewnice.
:głowąwmur:
Ale żeś sobie roboty narobił :hihihi:

MiSieKce napisał/a:
jak nalewam wody to coś mało jej się tam mieści

Dużo jej tam nie wejdzie bo to tylko kawałek rurki. Zalej tam wrzątku odkamieniacza do czajników.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 12 Paź 2010, 18:58   

MiSieKce napisał/a:
Wymontowałem dzisiaj całą deskę rozdzielcza i wyciągnąłem nagrzewnice
ale żeby wyjąć nagrzewnice nie trzeba deski drzeć jak się nie mylę :)
_________________
 
 
 
MiSieKce 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Katowice
Wysłany: 13 Paź 2010, 08:17   

No teraz już wiem że nie trzeba deski demontować no trudno mój błąd...a nagrzewnice będę musiał nową kupić wrzuciłem tam kreta i mi spaliło te ożebrowania na nagrzewnicy...:/
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13 Paź 2010, 09:51   

ludzi Ci pisza odkamieniacz albo na chlopski rozum ocet wlac a Ty zracego kreta wlales... od dupy strony sie za to wszystko zabrales
 
 
 
rusin 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 30
Skąd: zwoleń/wawa
Wysłany: 13 Paź 2010, 14:56   

przeciez na krecie jest napisane zeby nie uzywac z aluminium.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.