Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: kolo pasowe, mk5, pompa wspomagania, wspomaganie kierownicy

[MK5] Pompa wspomagania
Autor Wiadomość
thor 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Kielce
Wysłany: 23 Sie 2010, 21:13   [MK5] Pompa wspomagania

Witam

Fiesta 1.6 16V 2000r. (Zetec-S)
Mam pytanie odnośnie pompy wspomagania - w jaki sposób zamocowane jest to koło na którym zasuwa pasek wieloklinowy na trzpieniu pompy? Czy jest tam jakaś śruba, czy jest ono jakoś na wcisk? Mam problem, ponieważ porwał mi się pasek wieloklinowy i spadło koło właśnie od tej pompy... czy da się je jakoś zamocować, czy trzeba wymieniać całą pompę? Koło oczywiście mam - nie wypadło na szczęście po drodze, ale jest ono trochę skrzywione.. generalnie bardziej przypomina jajko :P Może wymienić tylko same to kółko?

Jeśli trzeba wymieniać całą pompę, to która będzie pasować do tego modelu auta? Na alledrogo jest trochę tych pomp do Fiesty, ale żadna niby nie pasuje do tego konkretnego modelu - tzn. model nie jest wymieniony w opisach aukcji. Czy np. pompa z Fiesty 1.25 16V o zbliżonym roczniku będzie pasować do mojego wozu?

Bardzo proszę o pomoc, bo jestem unieruchomiony i muszę szybko sklecić z powrotem autko...

Ahh mam jeszcze jeden problem - jakiś tydzień przed awarią pompy miałem incydent z ABS'em. Przy delikatnym dohamowywaniu włączył mi się kilka razy przed skrzyżowaniem. Potem jak podjeżdżałem pod jakiś krawężnik, to zaczął wariować totalnie i pierdzieć jak szalony - odbijało mi również pedał gazu (włączał się bodajże ASR, w tym modelu realizowany de facto przez ABS). Teraz generalnie ABS po prostu nie działa na śliskiej nawierzchni... czy może mieć to coś wspólnego z paskiem wieloklinowym i pompą wspomagania? Jeśli nie, to czy da się jakoś sprawdzić co się stało (oprócz podpięcia pod kompa)? Czy ewentualne podpięcie pod kompa pokaże dokładną usterkę (np. brak sygnału z czujnika z jednego z kół) czy też w tej wersji jest jeszcze zbyt zacofany? :P

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 16 Paź 2012, 16:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 24 Sie 2010, 00:09   

thor napisał/a:
Czy np. pompa z Fiesty 1.25 16V o zbliżonym roczniku będzie pasować do mojego wozu?

Daj VIN, to się sprawdzi po symbolach czy pompa występuje tylko w tym jednym modelu czy może się gdzieś pokrywają.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 24 Sie 2010, 07:47   

co do świrowania ABSu to uwalony czujnik jest dość możliwy, a na teście na kompie powinien wyjść bez problemu...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Sie 2010, 09:00   

Pompa wspomagania powinna pasować ze focusa z tego samego roku produkcji.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
thor 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Kielce
Wysłany: 24 Sie 2010, 10:11   

Hmm ok, poszukam. Dzięki Pufcio, poszło PW z numerkiem :)

W zasadzie najważniejsze jest pytanie, czy to koło od paska na trzpieniu pompy do wspomagania da się wymienić samo, czy jak ono poleci, to już cała pompa do wymiany?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 24 Sie 2010, 11:38   

thor napisał/a:
W zasadzie najważniejsze jest pytanie, czy to koło od paska na trzpieniu pompy do wspomagania da się wymienić samo, czy jak ono poleci, to już cała pompa do wymiany?

Tak to wygląda w teorii:



Na mój gust koło pasowe da się wymienić.



Numery części / FINIS:

Pompa:
RMXS6J 3A674-CA / 1358056 - regenerowana kpl (pompa + adapter).
XS6C 3A674 CAAM / 4153203 - nowa kpl (pompa + adapter).
XS6C 3A674-CA / 4032435 - nowa / sama pompa
F6RC 3A674-BB / 3751817 - brak oznaczenia

Koło pasowe:
96MF 3A733 AE / 1031857 - nowe (choć pisze, że podlega wymianie 1 do 1)
brak / 1016378
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
Ostatnio zmieniony przez Puff 24 Sie 2010, 11:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 24 Sie 2010, 11:40   

a ta pompa w ogóle trybi? bo to chyba nie jest normalne żeby z kółka zrobiło się jajo i urwało się od pompy tak samo z siebie... do tego rozerwany pasek :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
thor 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Kielce
Wysłany: 24 Sie 2010, 15:20   

Dzięki Pufcio :)

Gdzie najlepiej szukać tej pompy? Nawet na googlach po tych oznaczeniach niezbyt wiele można znaleźć...

Hmm pompa trybi - myślę, że poczułbym na kierownicy, jeśli było by inaczej.. ;) Generalnie sprawa ma się tak, że już od jakiegoś dłuższego czasu koło tej pompy wydaje śmieszne odgłosy - po prostu piszczy podczas pracy. Nie jest to pisk paska, tylko właśnie tego koła. Miało ono też tendencje do zrzucania paska klinowego - nie spadał on całkiem, ale był nieco zsunięty. Mechanik sprawdzał to koło na pompie jakiś miesiąc temu i powiedział, że prędzej czy później to koło się urwie, bo miało spory luz - chybotało się nieco na boki jak podziałał na nie łyżką. No i teraz stało się... powiedział, że do wymiany będzie cała pompa, ale nie jestem tego taki pewien - mechanik z niego taki sobie, lubi partaczyć robotę, więc do końca mu nie ufam... spróbowałbym wpierw dowiedzieć się/zrobić coś z samym kołem, a dopiero w ostateczności zmieniłbym całą pompę... chyba, że znajdę gdzieś tanią sztukę, bo większość nowych to koszt rzędu 300-700zł, a na taki wydatek mnie teraz nie stać ;/
Ostatnio zmieniony przez thor 24 Sie 2010, 15:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Sie 2010, 15:27   

Z rysunku widać ze koło jest na śruby - jak miało luz to wystarczyło dokręcić je jak trzeba, a nie czekać aż odpadnie,,, jak luz jest dalej - to pompa do wymiany,,, jeśli ktoś sugeruje że nie trybi to trzeba pompę sprawdzić (u innego mechanika!) a Ty mówisz że nie czujesz tego na kierownicy,,, i OK, ale może pompa pompuje jak trzeba ale jest zatarta w cholerę i się ciężko obraca,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
thor 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Kielce
Wysłany: 24 Sie 2010, 15:34   

Rysunek rysunkiem, tyle, że ani na kole pasowym, ani na pompie u mnie wcale nie widzę żadnego miejsca, gdzie można te śruby wkręcić... jutro ją wymontuje i zobaczymy dokładnie co tam się dzieje...

Gdzie najlepiej szukać tej pompy? Patrzyłem na googlach żeby orientacyjnie znać cenę i wcale nie za wiele znalazłem.. wydaje się, że jest ona dosyć rzadko spotykana.. ;/
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Sie 2010, 15:46   

http://allegro.pl/listing..._view=1&order=p
Kupił bym za 100 używaną i nie bawił się z kołem.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
thor 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Kielce
Wysłany: 24 Sie 2010, 16:47   

Te to ja widziałem.. tyle, że po oznaczeniach żadna z nich nie pasuje do mojej Fiesty.
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Sie 2010, 17:22   

Silnik mam z focusa 2002r. a pompę wspomagania z fiesty 2000r. Wszystko pasowało bez problemu.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
thor 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Kielce
Wysłany: 24 Sie 2010, 22:50   

Hmm skoro tak, to po wymontowaniu porównam zdjęcia - myślę, że ewentualne różnice będzie się dało wychwycić. Zobaczymy jeszcze co wymyśli mechanik - może uda się naprawić bez wymiany pompy :)

[ Dodano: Sro Sie 25, 2010 22:27 ]
Ok, więc sytuacja przedstawia się tak... mój znajomy mechanik rzucił okiem na pompę. Co się okazało, to koło pasowe jest w niej nabijane, a nie, tak jak niektórzy sugerowali, przykręcane na śrubę. Generalnie i koło i pompa są mocno wybite i nadają się do wymiany...

Wygląda na to, że muszę znaleźć nową pompę, a w zasadzie wolałbym używaną z uwagi na duże nagromadzenie się wydatków w ostatnim czasie. Nie orientuje się ktoś gdzie można tanio dostać takową?

Jeśli nic nie znajdę, to chyba rozejrzę się za taką od Focus'a.. jeśli twierdzisz Mariusz.B, że u Ciebie pompa z Fiesty pasuje do silnika z Focusa, to chyba cudów nie ma i na odwrót również będzie pasowało. Mam nadzieję, bo jak ściągnę ją do siebie i się okaże, że jednak coś jest nie tak, to się chyba pochlastam :P
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Sie 2010, 20:03   

I jak tam, dopasowałeś coś ?
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
thor 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Kielce
Wysłany: 6 Wrz 2010, 12:27   

Znalazłem akurat blisko mnie pompę od Mondeo - miała trochę większe koło pasowe, przez co trzeba było zamontować nieco dłuższy pasek niż oryginalnie, ale poza tym wszystko pasuje i działa prawidłowo :) Powiedziałbym nawet, że kręci się nieco lżej niż wcześniej :D

Nie rozwiązałem jeszcze problemu z ABS'em - mechanik mi przeczyścił wszystkie czujniki i posprawdzał kable, jednak problem nie zniknął. Choć przy ruszaniu na piasku włączył się ASR, co mnie zaskoczyło... bez kompa chyba się jednak nie obędzie. Jak będę miał chwilkę, to podjadę gdzieś się podpiąć i będzie wszystko jasne.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 16 Paź 2012, 19:16   

pompa stanęła. koło jest na bardo duży wcisk montowane. niemożliwy do osiągnięcia w warunkach domowych. w dodatku aby z powrotem wcisnąć koło musiasz rozebrać pompę w mak. kup inną pompę założ naciągnij pasek i włala
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 16 Paź 2012, 19:21   

a nie zakłada się go na gorąco np.?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 16 Paź 2012, 19:59   

bidżej, a cholera wie.kiedyś próbowałem zdjąć. w koncu potłukłem obudowę a kółko było nadal całe i nie zamierzalo zejśc z wałka
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów [mk5] pompa wspomagania
RedFox Kupię 1 10 Sty 2019, 14:41
Puff
Brak nowych postów [MK5] Pompa wspomagania
sqter0 Mechanika 7 5 Cze 2011, 13:34
sqter0
Brak nowych postów [MK5] Pompa wspomagania do fiesty Mk5
Poszukiwanie cześci używanej
grucha44 Przed zakupem 5 23 Sty 2014, 21:29
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.