Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, monowtrysk, odpalanie, rozrusznik

[MK3] Rozrusznik kręci ale nie odpala
Autor Wiadomość
Tomas82 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 57
Skąd: Lębork
Wysłany: 20 Sie 2010, 19:33   [MK3] Rozrusznik kręci ale nie odpala

Ostatnio jechałem trochę w korku. Gdy następnego dnia chciałem ruszyć zapalił tylko na chwilę, po czym zgasł. Dalsze próby nie dały skutku. Okazało się, że wskaźnik paliwa się zaciął, bo bak był już zupełnie pusty a wskazówka zatrzymała sie na pierwszej kresce przed końcem.
Znajomy mechanik siedział przy nim prawie dwa dni rozkręcając i składając wtrysk paliwa i szukając innych przyczyn, ale nic nie poradził.
Dodatkowo okazało się, że moja fiesta nie posiada wskaźnika położenia przepustnicy. Kiedyś zauważyłem jakąś dyndającą, zaklejoną wtyczkę, ale myślałem, że to pozostałości po autoalarmie.
Sam wtrysk ma dość popaloną izolację wiązek kabli podłączanych w środku.
Na razie sprowadzę inny wtrysk i sprawdzę na nim.
Może ktoś ma inną radę?
_________________
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Ostatnio zmieniony przez bidżej 27 Sie 2010, 10:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 20 Sie 2010, 21:45   

Tomas82 napisał/a:
wskaźnik paliwa się zaciął, bo bak był już zupełnie pusty a wskazówka zatrzymała sie na pierwszej kresce przed końcem
czyli pompa nie zyje.. pracowała na sucho i szlag ją trafił.. podaje wogóle paliwo?? i jakie ciśnienie?
Tomas82 napisał/a:
Sam wtrysk ma dość popaloną izolację wiązek kabli podłączanych w środku.
zabiłbym mechanika skoro tego nie poprawił. dwa - cz ten wtrysk działa i jak podaje paliwo? rozpyla?
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Sie 2010, 02:26   

dokładnie podstawa to fakt podania paliwa do głowicy wtrysku . jak było dłubane przy pompie czasami niezbędne jest zassanie pod maską paliwa (np przy użyciu strzykawki do napełniania skrzyń) .Bo pompa gdy jest zapowietrzona czasami nie będzie chciała podać paliwa .Jeśli podaje a ciśnienie na wtrysku utrzymuje się na 1 Barze można patrzeć czy wtrysk rozpyla . Generalnie jak ktoś nie może sobie poradzić z mk3 to trzeba zmienić go na kogoś innego . Warto byś zrobił zdjęcie komory silnika byśmy byli pewni że masz wtrysk .
 
 
 
Tomas82 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 57
Skąd: Lębork
Wysłany: 21 Sie 2010, 14:25   

Załączam zdjęcia:
Wtrysk Webera


Poniżej widać brak czujnika położenia przepustnicy


Dół wiązki do rozwidlenia był oklejony taśmą izolacyjną, ale klej z taśmy chyba zaczął reagować z gumą, bo cała jest miękka, jakby miała się rozpaść


Co do mechaników, to autko było już w dużej lokalizacji renomowanego gdańskiego dealera forda, ale tam na jednej zmianie mech powiedział, że to wtrysk, bo się psują, drugi na drugiej zmianie powiedział, ze może rozrząd, ale żeby sprawdzić to muszę zabulić 400zł, ale pewności nie ma.
Podpięli go do ciężarówki i ciągnęli kilkadziesiąt metrów i kręcili silnikiem.
Inny tamtejszy mechanik podobno sprawdził, że w komorach jest 5 atmosfer, a powinno być 12. Podobno sprawdził, ale wątpię czy się go za bardzo tykali.
Mój znajomy mechanik, który mi sporo pomagał przy autku mówi, że pompa zapodaje paliwo, więc na razie sprowadzam inny wtrysk.
_________________
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Sie 2010, 15:23   

Tomas82 napisał/a:
Poniżej widać brak czujnika położenia przepustnicy
Bez czujnika komputer nie zna stanu pedału gazu,,, co prawda powinien pracować w trybie awaryjnym, ale nie można od niego tego wymagać jak jest niekompletny,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Tomas82 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 57
Skąd: Lębork
Wysłany: 21 Sie 2010, 16:15   

Jeździłem bez czujnika cały czas, w sumie wszyscy tak jeździli. To już pozostałość po pracy pewnego gdyńskiego mechanika, szwagra wujka, który składał mu auto.
No cóż, życie.
_________________
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 21 Sie 2010, 17:01   

dobra Boziu, co za rzeźba :yyy: weź Ty chłopie kup sobie na allegro albo w Giełdzie komplet wtryskiwacz+CPP+krokowy ze zdrowymi wiązkami i załóż to, niezależnie od tego co z pompą...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 21 Sie 2010, 17:14   

tam chyba mały pożar musiał być :fox:
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Sie 2010, 20:37   

wlej 20 ml paliwa albo benzyny ekstrakcyjnej do wtrysku(do gardzieli na przepustnice) i spróbuj odpalić. jak załapie to wina wtrysku a nie kompresji ani zapłonu.
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Sie 2010, 20:16   

Tomas82 napisał/a:
Co do mechaników, to autko było już w dużej lokalizacji renomowanego gdańskiego dealera forda, ale tam na jednej zmianie mech powiedział, że to wtrysk, bo się psują, drugi na drugiej zmianie powiedział, ze może rozrząd, ale żeby sprawdzić to muszę zabulić 400zł, ale pewności nie ma.
Podpięli go do ciężarówki i ciągnęli kilkadziesiąt metrów i kręcili silnikiem.

Omijaj szerokim łukiem takich "super fachowców" Oni tylko potrafią kase liczyć-bo tak "procedura"nakazuje ;-(
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Tomas82 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 57
Skąd: Lębork
Wysłany: 4 Wrz 2010, 19:39   

Wymieniłem wtrysk na mniej używany i nie rzeźbiony, więc wygląda cacy. Cała wymiana nie wydaje się skomplikowaną pracą.

Jednakże nic to nie zmieniło. Po kręceniu rozrusznikiem czuć w powietrzu paliwo, a świece są mokre.
Jutro będę grzebał przy podłączeniach, może jednak czegoś nie przypiąłem.

Wcześniej diagnostyka wyrzucała błąd CPP, bo go nie było. Teraz na wyłączonym silniku nie mam błędów, a gdy pokręcę go trochę, to na następnym teście wyrzuca 27 i 37

27 Czujnik MAP, zbyt wysoki sygnał (częstotliwość)
37 Czujnik MAP, zbyt niskie napięcie.


Może to cały moduł się zepsuł i źle zapodaje iskrę?
_________________
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Wrz 2010, 20:29   

Zapnij Ty go na linkę, 4 lub 5 bieg, i jankes 40km/h i niech sobie kręci,,, albo się rozkręci i będzie chodził albo nie,,, z rozrusznika to go na śmierć zakręcisz,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 4 Wrz 2010, 20:41   

spróbuj podmienić MAPa, zresetować kompa i pojeździć chwilę, a potem zczytać błędy...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Wrz 2010, 01:37   

dokładnie zmień map sensor . wykręć świece zdejmij kostkę z wtryskiwacza wciśnij gaz do dechy i pokręć rozrusznikiem 30 sekund . Pamiętaj by przerzucić kable zapłonowe za silnik przed kręceniem na wyjętych świecach zapłonowych . następnie opal świece nad kuchenką gazową i ustaw im przerwę na 0,6 mm.
 
 
 
Tomas82 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 57
Skąd: Lębork
Wysłany: 5 Wrz 2010, 09:12   

JoeMix napisał/a:
Zapnij Ty go na linkę, 4 lub 5 bieg, i jankes 40km/h i niech sobie kręci,,, albo się rozkręci i będzie chodził albo nie,,, z rozrusznika to go na śmierć zakręcisz,,,


Tak już go zapięli i ciągnęli za ciężarówką mechaniory w Gdańsku. Efektów żadnych.
Może to jednak pompa paliwa nie trzyma ciśnienia i nie zapodaje poprawnie?
Świece mokrawe są lekko raczej od oleju a nie benzyny.
Dziś kolejny dzień testów.
_________________
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Wrz 2010, 09:27   

No to jak z długiego holowania nie chce gadać to nie ma co trzeba sprawdzić, paliwo, iskrę, ciśnienie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Tomas82 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 57
Skąd: Lębork
Wysłany: 5 Wrz 2010, 11:13   

Paliwo dochodzi, wygląda, że pompa trzyma ciśnienie, bo zbyt mocno przykręciłem wężyk objemką przy wtrysku i ciekło ciągle gdy pompa była na chodzie - stąd zapach paliwa w powietrzu.

Iskry są, wyjąłem świece i położyłem przy otworach. Każda błyskała.

Dziś też laliśmy benzynę bezpośrednio do wtrysku i na początku usłyszałem inny dźwięk. Jakby takie szurnięcie - gdzieś był zapłon, bo taki dźwięk zwiastuje uruchomienie silnika.

Znajomy mechanior (weteran) który mi pomaga mówi, że rozrząd mógł się przestawić i w złym czasie zapodaje iskrę.

Co zauważyłem, to świeca na pierwszym cylindrze była sucha. Inne czuć było olejem.
To jednak sterowanie wtryskiem nie działa poprawnie??
_________________
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Wrz 2010, 12:27   

Tomas82 napisał/a:
Znajomy mechanior (weteran) który mi pomaga mówi, że rozrząd mógł się przestawić i w złym czasie zapodaje iskrę.


No to sprawdź jak Ci mechanik taki pomysł podrzuca.

Tomas82 napisał/a:
Inne czuć było olejem.


Ale czuć, znaczy że wąchałeś ?? Wcześniej pisałeś że są lekko mokre od oleju, świece chyba nie powinny mieć styczności z olejem ?? Kompresja jaka ??
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Wrz 2010, 12:34   

Z tego co wiem to pomimo iż HCS ma nieregulowany zapłon, to na kole i bloku są oznaczenia i można to bez problemu sprawdzić kiedy iskra wyskakuje,,, pamiętaj że do pomiaru trzeba zdjąć przewód podciśnienia z MAPa
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 5 Wrz 2010, 14:07   

ale jak miałby się przestawić rozrząd na łańcuchu, w dodatku takim krótkim?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 09:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.