Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hamulce, hamulec reczny, mk4

[MK4] linka ręcznego -czy da się naciągnąć?
Autor Wiadomość
scorpion69 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 65
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 305
Skąd: z planety X
Wysłany: 11 Sie 2010, 22:03   [MK4] linka ręcznego -czy da się naciągnąć?

czy linkę która była już 2 razy naciągana da się jeszcze raz dobrze naciągnąć albo kupić nową. Sam nie umiem tego zrobić a jak płacić mechanikowi to już lepiej dopłacić do wymiany, dlatego się pytam żeby z góry wiedzieć

dzieki :bigok:
Ostatnio zmieniony przez bidżej 20 Wrz 2010, 13:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 11 Sie 2010, 23:58   

scorpion69 napisał/a:
2 razy naciągana da się jeszcze raz dobrze naciągnąć albo kupić nową.

Spróbuj, może się da (śrubka od naciągania jest pod mieszkiem ręcznego - znajdziesz bez problemów)



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Sie 2010, 05:32   

Linka ma pewien zakres regulacji,,, jak się kończy to znaczy ze linka się już za bardzo wyciąga i potrzeba nowej,,, nikt z forum Ci nie powie czy można naciągać 2 czy 7 razy, bo w każdym aucie jest inaczej,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 12 Sie 2010, 13:49   

do tego pewnie skończyły się już pewnie bębny/szczęki ewentualnie ząbki w samoregulatorze się wytarły i naciąganie linki czy też wymiana nie da rezultatów. Nożny hamulec jest czy też go nie ma, bo rozumiem, że ręcznego nagle zabrakło?
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
scorpion69 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 65
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 305
Skąd: z planety X
Wysłany: 12 Sie 2010, 21:05   

Marcin napisał/a:
do tego pewnie skończyły się już pewnie bębny/szczęki ewentualnie ząbki w samoregulatorze się wytarły i naciąganie linki czy też wymiana nie da rezultatów. Nożny hamulec jest czy też go nie ma, bo rozumiem, że ręcznego nagle zabrakło?


dzisiaj wymieniłem cylinderki, szczęki sprężynki, płyn ham. samoregulatory były wymieniane niedawno temu. teraz nożny działa a ręczny nadal NIE. próbowałem naciągnąć linkę śrubką przy lewarku ale bez rezultatów. w pon. jadę obczaić która linka jest padnięta i do wymiany ją!!!!! kill2 nunu
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Sie 2010, 22:08   

Jak już tyle zainwestowałeś w hamulce to wymień wszystkie linki,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 12 Sie 2010, 22:33   

scorpion69 napisał/a:
teraz nożny działa a ręczny nadal NIE. próbowałem naciągnąć linkę śrubką przy lewarku ale bez rezultatów. w pon. jadę obczaić która linka jest padnięta i do wymiany ją!!!!! kill2 nunu

jak jest nożny dobry, a nie tylko jest bo jest to obstawiam wine samoregulatora, nawet jak linka będzie nowa to i tak ręcznego nie będzie, po za tym to jest odpowiednia kolejność działania, żeby ręczny w ogóle był. Po złożeniu całości linki od ręcznego się nie dotyka, kilka mocnych naciśnięć na nożny, żeby samoregulator się rozparł i zazębił i dopiero wtedy można podciągać linkę aż do uzyskania zadowalającego ręcznego.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
scorpion69 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 65
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 305
Skąd: z planety X
Wysłany: 12 Sie 2010, 23:16   

Marcin napisał/a:

jak jest nożny dobry, a nie tylko jest bo jest to obstawiam wine samoregulatora, nawet jak linka będzie nowa to i tak ręcznego nie będzie, po za tym to jest odpowiednia kolejność działania, żeby ręczny w ogóle był. Po złożeniu całości linki od ręcznego się nie dotyka, kilka mocnych naciśnięć na nożny, żeby samoregulator się rozparł i zazębił i dopiero wtedy można podciągać linkę aż do uzyskania zadowalającego ręcznego.


samoregulatory wymieniałem jakieś 10tyś km temu na oryginalne Forda. i już by padły? czy ew. da się to reklamować jako część?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 13 Sie 2010, 07:03   

trzeba rozebrać i sprawdzić jak wyglądają ząbki, ewentualnie jedna osoba ucho do bębna i słucha czy przy każdym nacisnieciu hamulca słychać z tyłu trrryyyyyt :-P
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Sie 2010, 07:41   

Marcin napisał/a:
czy przy każdym nacisnieciu hamulca słychać z tyłu trrryyyyyt
Samoregulator zapobiega nadmiernemu luzowi pomiędzy bębnem a szczęką powstałym na wskutek ich ścierania się, więc nie powinno być przy każdym naciśnięciu trrrrr,,, a raz na kilka set kilometrów takie niesłyszalne cyk o jeden ząbek,,,

[ Dodano: Pią Sie 13, 2010 07:42 ]
scorpion69, naciśnij noga na hamulec tak by lekko hamował, ale tak minimalnie, i wtedy zobacz jak ręczny wygląda,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
scorpion69 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 65
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 305
Skąd: z planety X
Wysłany: 13 Sie 2010, 09:33   

JoeMix napisał/a:
Marcin napisał/a:
czy przy każdym nacisnieciu hamulca słychać z tyłu trrryyyyyt
Samoregulator zapobiega nadmiernemu luzowi pomiędzy bębnem a szczęką powstałym na wskutek ich ścierania się, więc nie powinno być przy każdym naciśnięciu trrrrr,,, a raz na kilka set kilometrów takie niesłyszalne cyk o jeden ząbek,,,

[ Dodano: Pią Sie 13, 2010 07:42 ]
scorpion69, naciśnij noga na hamulec tak by lekko hamował, ale tak minimalnie, i wtedy zobacz jak ręczny wygląda,,,


mam zobaczyć jak ręczny wygląda tzn. zaciągnąć i sprawdzić czy hamuje? :bezradny:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Sie 2010, 10:10   

Jak chcesz i jak masz możliwości,,, jak masz gdzie to bujnij auto do 80, połóż nogę na hamulcu aby minimalnie łapał i zaciągnij ręczny,,, albo na postoju sprawdź, bo się może okazać że jak lekko naciskach na noży to ręczny jest kaput i w ogóle nie ma oporu przy zaciąganiu dźwigni,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
scorpion69 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 65
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 305
Skąd: z planety X
Wysłany: 13 Sie 2010, 12:51   

a czy da się ew. reklamować kupione samoregulatory jako część w sklepie?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 13 Sie 2010, 16:48   

JoeMix napisał/a:
Marcin napisał/a:
czy przy każdym nacisnieciu hamulca słychać z tyłu trrryyyyyt
Samoregulator zapobiega nadmiernemu luzowi pomiędzy bębnem a szczęką powstałym na wskutek ich ścierania się, więc nie powinno być przy każdym naciśnięciu trrrrr,,, a raz na kilka set kilometrów takie niesłyszalne cyk o jeden ząbek,,,

to wszystko prawda, ale jak zęby są powycierane to będzie trrrrytał, bo sie za każdym razem trochę cofnie...

hamulce z tyłu w fieście są ch**we i tyle, ja sobie darowałem, coś hamują, trochę trzyma ręczny, nie mam zamiaru zdrowia na nich tracić :-P
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
jery13 


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 64
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 108
Skąd: Jawor / Legnica
Wysłany: 13 Sie 2010, 20:10   

Marcin napisał/a:
scorpion69 napisał/a:
teraz nożny działa a ręczny nadal NIE. próbowałem naciągnąć linkę śrubką przy lewarku ale bez rezultatów. w pon. jadę obczaić która linka jest padnięta i do wymiany ją!!!!! kill2 nunu

jak jest nożny dobry, a nie tylko jest bo jest to obstawiam wine samoregulatora, nawet jak linka będzie nowa to i tak ręcznego nie będzie, po za tym to jest odpowiednia kolejność działania, żeby ręczny w ogóle był. Po złożeniu całości linki od ręcznego się nie dotyka, kilka mocnych naciśnięć na nożny, żeby samoregulator się rozparł i zazębił i dopiero wtedy można podciągać linkę aż do uzyskania zadowalającego ręcznego.
Jakiś czas temu naprawiałem hamulce tylne , przed naprawą ręczny był bardzo dobry , po naprawie ręcznego nie ma , naciąganie linki nic nie dawało , wręcz odwrotny skutek.
No i teraz nie pamiętam , czy wystarczyło poluzować linkę na maksa i nacisnąć kilka razy nożnym i ponownie naciągnąć linkę ( nie ma dużego nakładu pracy , 5 minut roboty , warto spróbować ), czy rozbierałem ponownie (samoregulatory mogły wyjść poza zakres ) oczywiście linkę też poluzować trzeba i spowodować aby samoregulatory się zazębiły.
W każdym bądź razie ręczny miałem ponownie.
A błąd pewnie popełniłem regulując ręczny przed kilkakrotnym naciśnięciem nożnego .
_________________
Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4
 
 
scorpion69 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 65
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 305
Skąd: z planety X
Wysłany: 14 Sie 2010, 16:20   

czy w MK4 układ linek jest taki jak na rysunku?
http://www.cofle.biz/img_catalogo/B3.jpg
jeśli tak to czy oprócz śruby regulacji przy mieszku są jeszcze inne możliwości regulacji, np. na środku?
 
 
jery13 


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 64
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 108
Skąd: Jawor / Legnica
Wysłany: 14 Sie 2010, 18:58   

Tak , jest taki układ , ale regulacja jest tylko przy mieszku .
_________________
Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4
 
 
scorpion69 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 65
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 305
Skąd: z planety X
Wysłany: 16 Sie 2010, 19:41   

nigdy nie patrzyłem pod spód auta, ponoć jakieś pancerze osłaniają linkę ręcznego. -czy łatwe jest dojście do nich i czy od razu potem widać tą linkę ręcznego żeby sprawdzić czy się ruszają podczas używania dźwigni ręcznego. <???>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2071 17 Gru 2024, 10:00
SCHWARZ 1.4S
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.