Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: chlodzenie, chlodziwo, mk6, plyn chlodniczy, temperatura silnika

[MK6] Gotuje się płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
jotek
[Usunięty]

Wysłany: 7 Sie 2010, 15:54   [MK6] Gotuje się płyn chłodniczy

Witam forumowiczów!

Mam taki problem i proszę o wskazówki:)

Gotuje mi się płyn chłodniczy w całym układzie, ogrzewanie działa.
Wskaźnik temp nie przekracza 90 stopni, nie zauważyłem żeby chodził wentylator.


Jak myślicie czy to wina termostatu, czy pompy, a może czujnika temperatury?
Moze tez ktoś podzieli się jakimś zdjęciem, czy schematem układu chłodniczego Fiesty?


Pozdrawiam i wypatruje odpowiedzi:)
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 11:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Sie 2010, 16:56   

jotek napisał/a:
Gotuje mi się płyn chłodniczy w całym układzie, (...) Wskaźnik temp nie przekracza 90 stopni
Albo się gotuje albo ma 90 stopni i się nie gotuje,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jotek
[Usunięty]

Wysłany: 7 Sie 2010, 16:58   

w tym problem ze się gotuje, a wskazuje 90 stopni.

magia jakaś.
 
 
bartikrasnik 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 55
Skąd: lublin
Wysłany: 7 Sie 2010, 17:02   

zapowietrzony układ lub termostat nie puszcza z chłodnicy
 
 
jotek
[Usunięty]

Wysłany: 7 Sie 2010, 18:45   

Dochodzę do wniosku po obserwacjach, że to musi być coś z czujnikiem właczania wentylatora chłodnicy.

Moze ktoś coś wie na temat jego wymiany? Ile może kosztować albo robił to już i wie bardziej jak się za to zabrać? O! i w ogóle gdzie on się znajduje?
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Sie 2010, 20:06   

jotek napisał/a:
Dochodzę do wniosku po obserwacjach, że to musi być coś z czujnikiem właczania wentylatora chłodnicy.

Moze ktoś coś wie na temat jego wymiany? Ile może kosztować albo robił to już i wie bardziej jak się za to zabrać? O! i w ogóle gdzie on się znajduje?


Cos mi się widzi, ze wówczas temp. byłaby dużo wyższa.
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
mathieu8909 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: ok 20 Km od PZ
Wysłany: 7 Sie 2010, 20:53   

Na sam początek sprawdź czy termostat puszcza płyn do chłodnicy, mógł się zaciąc tak, że puszcza tylko przez nagrzewnicę(mały układ). Najprostszy sposób to się przejechać i dogrzać auto. Wtedy dotknij chłodnicę czy jest gorąca.
_________________
Dwieście we Fieście;)
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Sie 2010, 12:28   

Jeżeli termostat jest zacięty, niesprawna pompa, przytkany przepływ
to wskaźnik powinien wskazać krytyczną temperature

[ Dodano: Pon Sie 09, 2010 16:36 ]
[quote="jurek"]Jeżeli z przyczyn powyższych zagotował

Czy mógł uszkodzić czujnik temperatury?
 
 
mati6901 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Gold
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Wiek: 51
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 13
Skąd: Gdansk
Wysłany: 16 Sie 2010, 00:42   

Wczesniej pisalem ze klima mi nie dziala jak sie zatrzymuje a teraz jak stoje w korku wzkaznik nagrzania silnika wzkazuje maksimum jak tylko rusze temperatuta silnika spada do polowy skali.Wystarczy ze postoje 10min znow pokazuje maksa,plyn w chlodnicy jest.
 
 
mathieu8909 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: ok 20 Km od PZ
Wysłany: 16 Sie 2010, 16:30   

Też tak miałem tylko, że w mk3. Nigdy nie dochodziłem co może być przyczyna. Ale wydaje mi się, że jak chodzi na wolnych to pompa wody ma mniejsze obroty i płyn wokół tulei cylindrowych jak i w bloku się mocno nagrzewa(w blok wkręcony jest czujnik). A gdy ruszysz to zwiększasz obroty i wtedy dochodzi do zmieszania się płynu z tym mniej nagrzanym z chłodnicy.
Zapomniałem się zapytać, wentylator się załącza?
_________________
Dwieście we Fieście;)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Sie 2010, 17:17   

mathieu8909 napisał/a:
Ale wydaje mi się, że jak chodzi na wolnych to pompa wody ma mniejsze obroty i płyn wokół tulei cylindrowych jak i w bloku się mocno nagrzewa
To działa w dwie strony, wolniej pracuje pompa to wolniej krąży płyn to się bardziej w bloku nagrzewa,,,, pompa chodzi na wysokich, płyn krąży szybciej, szybciej przepływa przez chłodnice i się mniej chłodzi,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mathieu8909 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: ok 20 Km od PZ
Wysłany: 16 Sie 2010, 17:23   

Tyle, że jak masz wyższe obroty to zazwyczaj samochód jedzie i pęd powietrza chłodzi, na tym przecież polega zasada działania układu chłodzenia.
_________________
Dwieście we Fieście;)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Sie 2010, 17:44   

Tak, na postoju wskazówka może być wyżej niż podczas jazdy, ale w żadnym przypadku nie powinna przekroczyć czerwonego pola i się zagotować,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mati6901 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Gold
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Wiek: 51
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 13
Skąd: Gdansk
Wysłany: 18 Sie 2010, 23:21   

juz wiem dlaczego na postoju silnik mi sie grzal i klima nie dzialala.Zepsol sie opormik nagrzewnicy i wentylator nie chodzi.Musze go wymienic koszt ok.70pln i po problemie.Dzieki
 
 
macieksg 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: C
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: Gliwice
Wysłany: 7 Paź 2012, 08:49   

Jako ze jestem nowy na forum, to chciałbym przywitać wszystkich :) Jestem posiadaczem Forda Fiesty z 2002r. Ostatnio pojawił się pewien problem. Po ruszeniu samochodem po paru minutach zapala mi się kontrolka temperatury silnika, wszystkie strzałki od wskaźnika temp zaczynają migać, a po paru sekundach wszystko wraca do normy. Dodam ze jest to 1.4TDCI. Wiecie co to może być? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 15:14
bosscarpl
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.