Zamknięty przez: szynszyl 8 Sie 2010, 21:03 |
Servo i pompa podciśnieniowa - czy to jest to samo ? |
Autor |
Wiadomość |
junior07ddz
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sławek
Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 11 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 6 Sie 2010, 21:40 Servo i pompa podciśnieniowa - czy to jest to samo ?
|
|
|
Moje pytanie jest takie pierwsze serwo a pompa podciśnieniowa to 2 różne rzeczy ??
Jestem laikiem więc pytam.
SZUKAŁEM !!! i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Co w końcu odpowiada za twardy jak kamień pedał hamulca na włączonym silniku. Bo widzę połowę ludzi pisze servo servo servo a druga część o pompie podciśnieniowej( vacum ).
Jak to często bywa do zarobionych nie na leże i nie chciał bym wydawać pieniędzy na marne, np. wymienie servo i dalej to samo, tak jak czytałem w jednym z postów.
Tym bardziej że pewien mechanik mówił mi właśnie o tej pompie vacum.
Więc jak to jest vacum czy servo ? Albo może niech mi ktoś po prostu napisze za co konkretnie odpawida poszczególny z tych dwóch elementów ? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 6 Sie 2010, 21:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mathieu8909
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 36 Skąd: ok 20 Km od PZ
|
Wysłany: 6 Sie 2010, 21:50
|
|
|
Vacu i servo to jest jedno i to samo. |
_________________ Dwieście we Fieście;) |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Sie 2010, 22:30
|
|
|
serwo to wspomaganie pompy hamulcowej . Rodzaj siłownika membranowego . jest za pompą hamulcową przykręcony do ściany grodziowej .
Vacum pompa (pompa podciśnieniowa) jest przykręcona z przodu silnika i jest napędzany z wałka rozrządu . Obniża ciśnieni (robi próżnię) i w ten sposób napędza serwo . Trzeba sprawdzić ile podciśnienia wytwarza manometrem i będzie wiadomo czego to wina . Sprawdź połączenie między serwem a pompą . |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Sie 2010, 01:30
|
|
|
junior07ddz napisał/a: | nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Co w końcu odpowiada za twardy jak kamień pedał hamulca na włączonym silniku. Bo widzę połowę ludzi pisze servo servo servo a druga część o pompie podciśnieniowej( vacum ) | Silnik spalinowy dysponuje podciśnieniem w kolektorze, i jest ono wykorzystywane do zasilania serva,,, silnik diesla takim podciśnieniem nie dysponuje i żeby servo działało potrzebna jest pompa podciśnienia (vacum),,, najprościej zdejmij z serva przewód, jak będzie ssanie na pracującym silniku to raczej uszkodzeniu uległo servo, jak ssania nie będzie to pompa nie działa,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
junior07ddz
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sławek
Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 11 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 7 Sie 2010, 18:14
|
|
|
TO widzę kolega "mathieu8909" ma wielkie pojęcie w temacie i tylko mydli oczy mniej zaawansowanym użytkownikom forum.. Dzisiaj po odwiedzeniu szrotu i wymiany Vacum zobaczyłem i dowiedziałem sie w praktyce co jest co konkretnie.
Oczywiście odpowiedz użytkownika "diodalodz" oraz "JoeMix" bardzo mi pomogły w zdiagnozowaniu usterki, za co wielekie dzięki. |
|
|
|
 |
mathieu8909
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 36 Skąd: ok 20 Km od PZ
|
Wysłany: 8 Sie 2010, 11:47
|
|
|
biję się w pierś |
_________________ Dwieście we Fieście;) |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.