[MK3] Uszkodzony komputer? |
Autor |
Wiadomość |
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 6 Wrz 2010, 14:49
|
|
|
co znaczy brak kontaktu z sondą? badałeś sondę na pinach przy komputerze?może wiązke masz przerwaną. |
_________________
|
|
|
|
|
m-c-ool
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 68 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 6 Wrz 2010, 14:54
|
|
|
było autko u mechanika i powiedział ze jest błąd w kompie o sondzie tylko tyle mi powiedział także niewiem co i jak sprawdzał w sobote sprawdze jakie jest napięcie na sondzie czy wogule jest aha jeszcze cuś kiedys od jednego z forumowiczów dostałem opis jak sprawdzać czy są błędy i u mnie jest taka sytuacja ze jak podłącze to diode do złącza diagnostycznego to świecie cały czas tak jak by było ciągłe napiecie czy może to oznaczać walnięty komp ? |
_________________ Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
m-c-ool
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 68 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 6 Wrz 2010, 15:02
|
|
|
tylko że u mnie się nic nie dzieje przekręcam zapłon i nic cały czas tylko świeci |
_________________ Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r. |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 6 Wrz 2010, 17:41
|
|
|
m-c-ool, używaj znaków interpunkcyjnych. Ciężko się Ciebie czyta w takim wydaniu. Z tego co napisałeś stwierdzam,że jest jeszcze trochę elementów do sprawdzenia. Przede wszystkim sondę, mapsensor, samodzielne badanie kompa. Źle podłączyłeś brzęczyk/diodę podczas badania sterownika. W zupełności zgadzam się z sugestią bidżeja. |
_________________
|
|
|
|
|
m-c-ool
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 68 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 6 Wrz 2010, 17:55
|
|
|
wiem , podpiołem diode dobrze bo miałem wydrukowany opis z jakiejś ksiązki i zgodnie z tym robiłem , ale w sobotę przemieże tą sondę , zrobię ten test a powiedz mi jak sprawdzić mapsensor ? |
_________________ Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r. |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 6 Wrz 2010, 19:38
|
|
|
Mniej więcej tak jak ja. Podmień na inny 100 % sprawny. |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Wrz 2010, 19:53
|
|
|
cypis290 napisał/a: | Czy hipotetycznie może być tak , że dla danych wskazań z czujników komputer z 1.1 steruje tak żeby podawana dawka paliwa była mniejsza niż dla tych samych wskazań przy sterowniku do wersji 1.3? | Wydaje mi się że nie bo mono jest bardzo podobne do gaźnika, wtryskiwacz podaje pewną ilość paliwa, ale działa w trybie ciągłym więc jeśli silnik jest większej pojemności to w danej jednostce czasu zaciągnie więcej powietrza a za tym idzie i paliwa,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 6 Wrz 2010, 19:58
|
|
|
Dzięki Joe, a co diodalodz myśli na ten temat?
[ Dodano: Pią Wrz 10, 2010 15:25 ]
Panowie wymieniłem komputer na taki z fiesty 1.1. Teraz przy pomiarze sondy wyniki są zadowalające tzn. mierzone napięcie biega od 0,03 do 0,8 V i tak powinno być. Natomiast zmieniła się praca silnika, przy gwałtownym wciśnięciu pedału przyspieszenia silnik dusi się i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Tak jest na każdym biegu. Spalania jeszcze nie zmierzyłem, ale rura wydechowa nadal robi się czarna. |
_________________
|
|
|
|
|
m-c-ool
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 68 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 11 Wrz 2010, 20:40
|
|
|
witam, udało się wystczyło polutować kabelki ze sondy (widoczeni gdzieś się ułamał któryś ) i już jest OK , pojeździłem trochę porobiłem kilometrów dotankowałem do pełna i spalanie wyszło 7,76l/100km |
_________________ Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 23:45
|
|
|
różnice między 1.1 a 1.3 są pomijalne . |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 00:59
|
|
|
diodalodz, to jak wytłumaczyć to że silnik się bardzo dusi przy gwałtownym wciśnięciu pedału przyspieszenia, odkąd włożyłem komputer od 1.1? Dziś przez takie myki zaliczyłbym dzwon. Na komputerze oryginalnym taki problem nie występował. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez cypis290 13 Wrz 2010, 01:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 01:10
|
|
|
To ile powinien się według Ciebie adoptować?
[ Dodano: Pon Wrz 13, 2010 10:56 ]
Pojeździłem i zrobiłem badanie. Nie ma błędów zarówno na zapalonym jak i zgaszonym silniku. |
_________________
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 23:49
|
|
|
gdzieś czytałem, że komp adaptuje się przez kilkadziesiąt pierwszych cykli pracy (tj. odpalenie zimnego silnika, zagrzanie do temp roboczej i zgaszenie)
a ile wachy teraz pali? moja czasem też się potrafi przyksztusić jak ją mocno kopnę... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 14 Wrz 2010, 08:57
|
|
|
Spalanie około 10 litrów 70% trasa do 100 km/h ją rozpędzałem. bidżej, jak będziesz w mieście to daj znać. Przejedziesz się jak uda się nam zgadać i sam ocenisz czy to jest typowe ksztuszenie kaszlaka o nazwie fiesta. Ja do tej pory takich historii nie miałem. Dziś obejrzę jeszcze świeczki.
[ Dodano: Sob Paź 02, 2010 19:42 ]
Panowie auto jest nadal delikatnie mułowate. Ceramika wokół centralnej elektrody miała kolor ceglany, miejscami pokryta była czarnym nalotem, elektrody boczne bez nagaru. Po wymontowaniu świec zmieniłem im przerwę na 1mm (było 0,65 mm) poza tym zmieniłem jeszcze sondę lambda na kolejną. Po pomiarze sondy okazało się że na biegu jałowym napięcie nie skacze tak jak wcześniej tylko trzyma się granic 0,2-0,47 V. Jak to się ma do spalania jeszcze nie wiem, natomiast dobrym objawem jest to, że po przejechaniu 100 km rura wydechowa jest nadal bez sadzy.
[ Dodano: Sob Paź 09, 2010 19:17 ]
Na rurze pojawiła się już sadza. Poradziłem sobie natomiast z mułowatością auta, z tym że przy ruszaniu często nie wchodził na obroty. Wystarczyło podmienić ccp. Mimo tego, że wcześniej założone z zewnątrz wyglądało idealnie to nie działało poprawnie. Najważniejsze jest jednak to,że w końcu spalanie jest na akceptowalnym poziomie. Podczas jazdy w trybie mieszanym (miasto-trasa) spalanie wyszło na [poziomie 7,8 l (Pb95). reasumując, okazuje się, że sterownik w mk3 też może ulec uszkodzeniu. Poza tym mimo tego, że komputer nie pokazuje błędów to wcale nie znaczy, że sonda lambda działa poprawnie. |
_________________
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 9 Paź 2010, 19:24
|
|
|
nikt chyba nie mówił, że sterownik w MK3 jest niezniszczalny. jak dobrze kojarzę, to jest szczególnie wrażliwy na zwarcie którychś dwóch przewodów od CPP. btw, oceniałeś CPP po wyglądzie?
w Rdm będę w ostatni weekend października, tydzień po zlocie. w razie czego możemy się ustawić bez problemu |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 9 Paź 2010, 19:53
|
|
|
Na starym kompie auto nie zamulało, więc uważałem że ccp jest oki. Poza tym przy sprawdzeniu miernikem w momencie zakupu (około 1,5 roku temu) oporność zmieniała się płynnie. Żadnych błędów wskazujących na uszkodzenie ccp nie zczytywałem. Sam widziałeś ten potencjometr i stwierdziłeś, że wygląda jak nowy co wcale nie oznaczało że jest sprawny. Diodalodz sugerował,że sterowniki w mk3 bardzo rzadko ulegają uszkodzeniu więc tego się trzymałem i szukałem wszędzie, a dopiero na końcu tam. |
_________________
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 9 Paź 2010, 19:55
|
|
|
ale mówiłem Ci chyba, że mój stary CPP wyglądał git, komputer nie wyrzucał błędu, a po rozbiórce okazało się że to trup zupełny...
wniosek na przyszłość: "wydaje mi się" to za mało |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
|