[Inny] [mk2] Ford Sierra 2.0 DOHC TOY za 0zł |
Autor |
Wiadomość |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Wrz 2010, 09:19 [Inny] [mk2] Ford Sierra 2.0 DOHC TOY za 0zł
|
|
|
1. NICK: van81
2. IMIĘ: jarzyna
3. MODEL: Sierra
4. WERSJA: GT GolasTotalny
5. ROCZNIK: mk2 1992
6. SILNIK: 2.0 DOHC 8V nominalnie 115KM, po wyciągnięciu zwężki 120KM
7. OPIS AUTA:
Dlaczego 0zł ? Auto powiedzmy szczerze perfekcyjne nie jest, kosztowało więc też nie dużo a dokładniej 500zł. Ponieważ jednak auto to przedstawia sobą pewne elementy które można z niego jeszcze wydłubać to i tak się stanie. Warunek jest jednak prosty: auto ma być w użytku więc jedne elementy trzeba zastąpić innymi "tańszymi" a różnica ma pokryć koszt zakupu w całości lub przynajmniej częściowo. Spytacie po co ? Bo to ma być zabawka, tzw. TOY a większość z nas patrzy na taki temat z zaciskającym się portfelem. Wcale tak nie musi być. Chcę udowodnić, że poza typową eksploatacją(OC, przegląd, paliwo, jakiś olej, filtr czy klocki) takie auto jest darmowe.
Więc mamy auto które ma tylny napęd i 2 litrowy silnik. Czy to już TOY ? No można się tym już pobawić ale zabawką bym tego jeszcze nie nazwał lub inaczej: "można to robić sprawniej i mając większą frajdę".
W przypadku mojego auta zanim je kupiłem już było swego rodzaju zabawką 8-)
Mamy więc to co w sumie najbardziej potrzebne do TOY-a:
- brak tylnej kanapy, wszystkiego co w bagażniku, wygłuszeń, dywanów, boczków i wszystkiego z wewnątrz co był "zbędne". To akurat łatwo wykonać samemu i kosztuje "0zł"
- dyfer jest zaspawany na 100% powodując łatwiejsze wprowadzanie w poślizg lub sprawne przyśpieszanie
- zawieszenie jest obniżone i utwardzone na sprężynach -40mm
Co jeszcze jest przydatne w Toy-u ale nie jest wymogiem a u mnie akurat jest:
- fotele normalne jak wiadomo nie bardzo nadają się do zabawy więc tu kierowca ma pseudo kubełek którym jest oplowskie recaro z GSI, przydały by się lekkie kubełki ale to już koszta a ten projekt jest nisko budżetowy.
- aby nie wypadać z tego pseudo kubła są szelki Schrotha dla kierowcy
- wydech z power rurą bez tylnego tłumika
- stożek(akurat on według mnie gra tu rolę bardziej dawania ładniejszych dźwięków niż osiągów podobnie jak tłumik)
- z przodu amortyzatory RS z regulacją twardości
- hamować musi to jakoś a tu akurat jest ABS więc przód 260mm i tarczowy tył ze sprawną elektryczną pompą hamulcową
Jak już wspominałem auto idealne nie jest. Ale tak źle też nie jest. Jest sprawne przenoszenie napędu, skrzynia, sprzęgło, silnik żwawy, hamulce sprawne i nawet ręczny jest, światła świecą mrygają itd. Blacha z zewnątrz nie powala na kolana, wgięte mocno tylne drzwi, lekko przednie, tylny błotnik. Ruda mocno na nadkolach no i tu i ówdzie. Podłoga też ma swoje dziury a mocowania foteli są wirtualne. Podłużnice jednak są mimo iż ruda też je zaatakowała. Ponieważ Toy ma być projektem nisko budżetowym to też i opcja "only PB" zastąpi "PB z opcją LPG". Auto w sumie miało już gaz więc trzeba tylko do niego wrócić. Elementy już praktycznie zgromadziłem i będę mógł zamontować. Zastanawiam się co z dziurami w podłodze :roll: spawanie jest drogie a sam spawarki nie posiadam więc odpada. Buda ma pojeździć z rok może więcej, nie wymagam od niej dużo. Może dziury, rdza zostaną zrobione "domowymi" sposobami.
Nie ma boczków ale ważą tyle co nic więc na przód wrócą na bank, podobnie jak dywan na podłogę co z kolei przyczyni się do poprawy mojego słuchu . Drzwi dostałem w innym odcieniu i chyba je zmienię ale już bez malowania(zabronione koszta). Trzeba będzie za mniej niż miesiąc pomyśleć o OC, o przeglądzie na razie zapominam bo do połowy stycznia podbity. Nie wspomniałem o jeszcze jednym kuku które ma to auto a mianowicie wypluło zaślepkę głowicy. Obecnie jest tam zastępcza zaślepka plus domowy sposób poxipol Na razie wytrzymało to 350km i do puki nie zrobi puff będzie tak jeździć.
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: progi RS, gleba
b. mechaniczne: szpera 100%
c. audio: radio jedno kanałowe i dwa głośniki w drzwiach
d. inne: pół kubeł, szelki
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: wymiana drzwi i poprawki blachy
b. mechaniczne: dbanie aby się nie psuło
c. audio: wymontować
d. inne: podłoga do poprawy
Foty po umyciu
idę dalej grzebać |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
Ostatnio zmieniony przez Parzych 13 Maj 2012, 01:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 24 Wrz 2010, 09:25
|
|
|
hehe śliczna:D |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 24 Wrz 2010, 13:35
|
|
|
Z opisu jakbym widział swoją fiestę mk2 oczywiście są różnice ale kontekst pozostaje ten sam życzę miłej zabawy na torze jakim ? to pytanie skierowane do Ciebie |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Wrz 2010, 20:05
|
|
|
cały dzień przy aucie..........japa mi się cieszy bo ładna pogoda była i można było miło pogrzebać
Niestety tak zająłem się autem że żadnej obszerniejszej fotorelacji z dzisiejszych prac nie ma.
Tył podłogi zrobiony od wewnątrz. Długo zastanawiałem się nad kolorem ale ponieważ miałem jedną puszkę farby to wybór padł oczywiście na ten kolor
Do dociskania tylnej osi i lepszego kopa wsadziłem butlę z podtlenkiem, przewody już prawie wszystkie podłączone, jutro resztka elektroniki i mam nadzieję jutro już się przejadę na takim zestawie.
szczepan522, tor ... hmm no cóż nie mam takich aspiracji, auto jest bardziej na codzień do zabawy, spotów, zlotów itp. Do KJS nie bardzo się to nadaje, do 1/4 za słabe, do jakiegoś bardziej profesjonalnego driftu trzeba by parę rzeczy zmienić łącznie z motorownią. Wszystko koszta koszta a te są zabronione |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
diablo189
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 12 Lip 2009 Posty: 142 Skąd: Poland
|
Wysłany: 24 Wrz 2010, 20:14
|
|
|
super autko brat mial taka na ful wypasie ze skora zamykal nia licznik bez problemu ale niestety niemiec wyskoczyl mu na czolowke i poszla do kasacji |
_________________
|
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 24 Wrz 2010, 20:36
|
|
|
van81 napisał/a: | Do KJS nie bardzo się to nadaje | dlaczegoż do KJS wszystko się nadaje byle by był FUN nowym TOY'em Ale jak najbardziej szacun za przecudowną zabawkę
van81 napisał/a: | nie mam takich aspiracji, auto jest bardziej na co dzień do zabawy, spotów, zlotów itp. | moja fiesta też służy mi jako codzienny dupo wóz dojazd do pracy i wypady za miasto + spoty i przede wszystkim dobry FUN niważne na jakim poziomie |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 24 Wrz 2010, 22:47
|
|
|
sedan ładniejszy od hb |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 24 Wrz 2010, 22:52
|
|
|
ale masz tez fele ladne
zrob jakies filmiki jak to chodzi bom ciekaw |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Wrz 2010, 00:13
|
|
|
a no felgi są, w sumie to nie napisałem wyposażenia:
-wspomaganie
-szyberdach
-central z pilota
-alarm
-ABS
-bimbadełko świateł
-jakieś radio CD mono
-spojler na klapie ale niestety nie GT a zastępczy RS2
-progi RS
jak to jeździ postaram się kiedyś "uchwycić"
Laskosz napisał/a: | sedan ładniejszy od hb | ale na codzień mniej praktyczny, wiem co mówię bo miałem już wszystkie nadwozia Sierr.
szczepan522, nie no auto do codziennej jazdy nie będzie, co prawda będę nim jechał i po bułki jak i na przejażdżki na placyk(jak jakiś znajdę) ale dłuższych podróży niż 20km nim nie planuję i od takich czy dłuższych mam na szczęście bardziej komfortowe wynalazki |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 25 Wrz 2010, 06:45
|
|
|
van81 napisał/a: | ale dłuższych podróży niż 20km nim nie planuję i od takich czy dłuższych mam na szczęście bardziej komfortowe wynalazki |
widać na pierwszym zdjęciu no chyba że to nie twoje a teraz wskakuj w auto i pokaż wszystkim fiestolotom jak działa szpera |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Wrz 2010, 21:18
|
|
|
to na 1 zdjęciu to nie moje
z placu boju:
-gaz podpięty i śmiga, trzeba podregulować ale do 6tyś normalnie się ciągnie
-podłoga i reszta "otworów" naprawione i zabezpieczone
-podobnie jak kawałki podwozia
-dywan czarny położony
-fotele przymocowane
przejechałem się i jest ciszej, znacznie ciszej i tona piachu i kurzu nie leci już do środka, zawieszenie na równej drodze zachowuje się jak w gokarcie, jeszcze na takim zawiasie w ścierce nie jeździłem :shock: opony z tyłu do poślizgów są przyszerokie i za bardzo się kleją do asfaltu, trzeba będzie zmienić na jakieś kartofle
foto tylko z telefonu bo aparat został w schowku
na dziś jestem dentka idę w kimę,
edit z wolnej niedzieli taki że zamontowałem jeszcze listwy przy drzwiach i lampy ala bida, lampy z dopałem i elektryką na sprzedaż
będę musiał pomyśleć o innym podłączeniu parownika bo teraz mam dopiero za nagrzewnicą i do póki się auto nie rozgrzeje to nie bardzo chce hulać na gazie
[ Dodano: Sob Paź 02, 2010 21:26 ]
no to wymieniłem wodę na płyn i było puff, nie ma zaślepki w głowicy
trzeba dorobić/zmienić głowicę/wyciągnąć silnik*
*niewłaściwe skreślić
[ Dodano: Pią Lis 19, 2010 22:22 ]
zaślepka czyli tzw. brok dorobiony i wsadzony, niestety coś tam musiało nie spasować i przepuszczało, poxipol miejmy nadzieję załatwił sprawę
auto zamieniłem na Mk1 i zostało mi jeszcze kilka rzeczy więc cel w sumie osiągnięty |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
|