Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: chlodzenie, mk3

[MK3] Syczenie przy wyższych obrotach silnika
Autor Wiadomość
przemek_bundy 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 42
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 31 Lip 2010, 15:33   [MK3] Syczenie przy wyższych obrotach silnika

Witam.

Przejechałem 60 kilometrów. Jednak już na początku jazdy słyszałem
syczenie z pod maski. gdy dojeżdżałem pod dom zaczął lecieć dym z pod maski.
zagotował się płyn w zbiorniczku wyrównawczym. czy te syczenie to gotujący się płyn?
Bo teraz nawet jak uruchomię ostygnięty silnik, i dam obroty w granicach
powyżej 2500 to słychać te syczenie. Czy to może być kończąca się pompa wody?
Syczenia nie słychać na wolnych obrotach (luz)
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Lip 2011, 08:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 31 Lip 2010, 15:38   

Ja bym powiedział, ze uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego. Miałem tak w Fiacie CC dochodziło nawet do tego, że ze zbiornika znikał płyn i dopiero po wychłodzeniu płyn wracał.

Na necie znalazłem poradę, abym zmienił korek.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Lip 2010, 20:46   

przemek_bundy napisał/a:
Jednak już na początku jazdy słyszałem
syczenie z pod maski.

Dość ogólne stwierdzenie, proponuję podnieść maskę i zobaczyć skąd syczy. Może pękła chłodnica albo jakiś wąż, może korek puszcza, może być wiele rzeczy...
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
mathieu8909 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: ok 20 Km od PZ
Wysłany: 1 Sie 2010, 00:26   

Jak korek puszcza, to przy nagrzanym silniku powinieneś mieć pełen zbiorniczek płynu(po sam korek). Czasami nawet wycieka pod korkiem, jak jest zimny to poziom płynu wraca do normy. Jak ją dogrzejesz to zduś wąż od chłodnicy, jak jest miękki to masz nieszczelność, jak jest ciśnienie w układzie to węża nie da się zdusić. Ja tak miałem w zeszłym roku, wymieniłem korek i wszystko wróciło do normy.
_________________
Dwieście we Fieście;)
 
 
przemek_bundy 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 42
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2 Sie 2010, 21:17   

Mam jeszcze pytanko.
1. Czy Wam też syczało jak Mieliście popsuty tylko termostat.
po wymianie którego wszystko wróciło do normy?
2. Jeżeli mam nieszczelną głowicę to płyn powinien sączyć się po bloku silnika?
U mnie nic się nie sączy.
3. Czy uszkodzony sam termostat może powodować że auto jest zamulone?
tzn. brak mocy.
4. Jeżeli po wymianie termostatu będzie dalej się "grzał"
to czy powinienem go zaciągnąć do warsztatu czy nim pojechać?
tzn. czy jazda w takim stanie silnika może go dobić na amen.
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Sie 2010, 21:25   

przemek_bundy napisał/a:
1. Czy Wam też syczało jak Mieliście popsuty tylko termostat.

Jak zacięty w pozycji zamkniętej to może syczeć bo się gotuje układ.
przemek_bundy napisał/a:
2. Jeżeli mam nieszczelną głowicę to płyn powinien sączyć się po bloku silnika?

Nie :hihihi: płyn zazwyczaj ucieka do cylindra
przemek_bundy napisał/a:
3. Czy uszkodzony sam termostat może powodować że auto jest zamulone?
tzn. brak mocy.

Raczej nie, chyba że jedziesz z przegrzanym silnikiem.
przemek_bundy napisał/a:

4. Jeżeli po wymianie termostatu będzie dalej się "grzał"
to czy powinienem go zaciągnąć do warsztatu czy nim pojechać?
tzn. czy jazda w takim stanie silnika może go dobić na amen.

Tak, może być walnięta uszczelka pod głowicą.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.