Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, silnik, swap

[MK3] Zajechany silnik - wymiana
Autor Wiadomość
sojer2b 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: RS
Silnik: 1.1/50KM
Imię: tomasz
Wiek: 31
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 9
Skąd: zakliczyn
Wysłany: 29 Lip 2010, 21:27   [MK3] Zajechany silnik - wymiana

jakie silniki beda pasowac do fiesty mk3 rocznik 89 zajechalem juz prawie silnik i czeka mnie wymiana silnik jest slaby szarpie nim i troche kopci (bierz pol litra oleju na 150 km czy to duzo co z tym zrobic ??)
_________________
sojer
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 19:32, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 29 Lip 2010, 22:25   

1. Używaj znaków interpunkcyjnych.
2. Pół litra oleju na 150 km to dużo.
3. Wymiana uszczelniaczy zaworowych może pomóc jeżeli chodzi o spalanie oleju. Jak to zrobić jest gdzieś na forum.
_________________

 
 
 
atari
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lip 2010, 22:38   

pól litra na 150km? to wychodzi ponad 30L na 10 000 gdzie maks to może 1L i to przy katowaniu. Ale przynajmniej masz cały czas świeży olej:P haha
 
 
Szymonnn 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Szymon
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 157
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 30 Lip 2010, 17:25   

sojer2b napisał/a:
jakie silniki beda pasowac do fiesty mk3 rocznik 89


Z Twojego opisu wynika, ze masz aktualnie 1.1, więc bez żadnych przeróbek możesz wsadzić 1.1 na gaźniku czyli taki jak masz, 1.1i czyli monowtryskowy i 1.3, oczywiście z lat 89-96.

Oprócz tego masz jeszcze wybór większych silnikow z Fiest 1.4, 1.6 cvh z xr-ki alb 1.6 zatec z futra, 1.8 z RS-ki albo S-ki, możesz kombinować także z silnikiem od Escorta, Mondeo i innych Fordów, ogólnie to można by pisać bardzo dużo, ale może poszukaj, bo napewno o swapach dużo znajdziesz :yes:
_________________
"Nigdy nie mów, że coś jest dla mnie niemożliwe!"
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 30 Lip 2010, 18:46   

Szymonnn napisał/a:
Z Twojego opisu wynika, ze masz aktualnie 1.1, więc bez żadnych przeróbek możesz wsadzić 1.1 na gaźniku czyli taki jak masz, 1.1i czyli monowtryskowy i 1.3, oczywiście z lat 89-96.
Jak ma gaźnik to żeby załozyć monowtrysk, to musi wszystko zmienić. Poczynając na pompie paliwa a na kompie i całej wiązce do niego kończąc. Może zostawić stary altek, rozrusznik, pompę wody i chłodnicę - reszta do wymiany. Nawet rura kolektorowa, bo musi być z sondą.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Szymonnn 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Szymon
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 157
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 30 Lip 2010, 21:52   

jackrzec napisał/a:
Jak ma gaźnik to żeby załozyć monowtrysk, to musi wszystko zmienić. Poczynając na pompie paliwa a na kompie i całej wiązce do niego kończąc. Może zostawić stary altek, rozrusznik, pompę wody i chłodnicę - reszta do wymiany. Nawet rura kolektorowa, bo musi być z sondą.


Oż ty w życiu no...Monowtrysk we Fieście bardzo podobnie wygląda do gaźnika, budowa silnika praktycznie taka sama, to myślełem, że wszystko podejdzie plug&play. Bo w Fieście ten wtrysk nie jest takim typowym wtryskiem jak to w nowszych silnikach wygląda, tylko coś w stylu "gaźnik na wtrysku", więc nigdy bym nie pomyślał, że tyle różnic jest między tymi typami silników. No że rura z sondą to wiedziałem, o tej różnicy, ale zapomnialo mi się. Ale żeby aż tyle trzabyło zmieniać, to nie wiedziałem. Dzięki jackrzec za poprawienie mnie :)
_________________
"Nigdy nie mów, że coś jest dla mnie niemożliwe!"
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Lip 2010, 09:36   

Szymonnn napisał/a:
budowa silnika praktycznie taka sama, to myślełem, że wszystko podejdzie plug&pla
Bo budowa silnika taka sama i silnik podejdzie bez problemu problem w układzie zasilania, gaźnik nie ma nic, tylko ma gaźnik, natomiast mono ma od cholery elektroniki która nim steruje,,,
Szymonnn napisał/a:
Bo w Fieście ten wtrysk nie jest takim typowym wtryskiem jak to w nowszych silnikach wygląda
Bardziej typowego monowtrysku trudno szukać,,, zamiast dyszy gaźnika rozpylającego paliwo jest zamontowany pojedynczy wtryskowacz dawkujący paliwo,,, nowsze silniki albo nie mają mono wtrysku tylko więcej albo już mają jakieś tam bezpośrednie lub pośrednie podawanie paliwa gdzieś do cylindrów czy dolotu,,, mono w 1,1 / 1,3 to bezpośredni krok ewolucyjny w silniku po gaźniku,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Szymonnn 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Szymon
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 157
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 31 Lip 2010, 14:56   

JoeMix napisał/a:
gaźnik nie ma nic, tylko ma gaźnik, natomiast mono ma od cholery elektroniki która nim steruje,,,


No fakt dochodzi tam trochę kabelków, mono ma także automatyczne ssanie, a gaźnikowce chyba ręczne.

JoeMix napisał/a:
Bardziej typowego monowtrysku trudno szukać,,, zamiast dyszy gaźnika rozpylającego paliwo jest zamontowany pojedynczy wtryskowacz dawkujący paliwo

No wiem wiem jak to wygląda, ten mono jest zbudowany na bazie gaźnika tak jakby.

JoeMix napisał/a:
nowsze silniki albo nie mają mono wtrysku tylko więcej albo już mają jakieś tam bezpośrednie lub pośrednie podawanie paliwa gdzieś do cylindrów czy dolotu


No właśnie mi chodziło o to że typowy, to jest taki właśnie do cylindrów, a w Fiestach to jest taki na bazie gaźnika. Czyli wychodzi na to, że te pierwsze wtryski, a właściwie monowtryski, są na bazie gaźnika tak jakby.
_________________
"Nigdy nie mów, że coś jest dla mnie niemożliwe!"
 
 
sojer2b 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: RS
Silnik: 1.1/50KM
Imię: tomasz
Wiek: 31
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 9
Skąd: zakliczyn
Wysłany: 31 Lip 2010, 15:08   

daloby by rade z benzyny na diselka i jaki kosztr bytl by tego
a moze byc silnik od fiest mk4 czy tylko od mk3??
_________________
sojer
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31 Lip 2010, 16:53   

jasne, że dałoby rade ;) zostaw sobie karoserie (oprócz wlewu paliwa) i koła, a resztę wstaw z diesla
 
 
 
Szymonnn 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Szymon
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 157
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 31 Lip 2010, 16:55   

Nie jestem jakimś ekspertem, ale napisze i myśle że większość forumowiczów się ze mną zgodzi, że diesla swapować zamiast benzyny to cholernie dużo roboty, cholernie dużo przeróbek, modyfikacji i cholernie dużo kasy, więc ani to łatwe ani opłacalne niestety, ale próbowac można, ale ja nie polecam.

Z tego co się orientuję bez większych przeróbek można wsadzić od mk4 silnik 1.3, tu jackrzec może potwierdzić, bo ostatnio w którymś właśnie wątku o tym pisał :)
A jak z innymi pojemnościami to niewiem.
_________________
"Nigdy nie mów, że coś jest dla mnie niemożliwe!"
 
 
mathieu8909 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: ok 20 Km od PZ
Wysłany: 1 Sie 2010, 01:04   

Swap gaźnikowca na diesla albo na wtrysk to jest dużo roboty i kasy. 1.3 podejdzie spokojnie, tylko wydaje mi sie, że musiałbyś go kupić razem z gaźnikiem(chociaż nie jestem tego do końca pewny)
_________________
Dwieście we Fieście;)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Sie 2010, 07:44   

Szymonnn napisał/a:
mono ma także automatyczne ssanie, a gaźnikowce chyba ręczne.
Po pierwsze mono nie może mieć ssania, po przesłonięcie przepustnicą gardzieli nie spowoduje większego zasysania paliwa (ssania) bo tym steruje komputer, w gaźniku może być ssanie ręczne lub automatyczne, elektronika co najwyżej możne wzbogacać mieszanką na zimnym silniku co się często objawia lekko podwyższonymi obrotami,,,
Szymonnn napisał/a:
No wiem wiem jak to wygląda, ten mono jest zbudowany na bazie gaźnika tak jakby
Nie widziałem za dużo innych silników, ale nasuwa mi się "jak każdy inny"
Szymonnn napisał/a:
No właśnie mi chodziło o to że typowy, to jest taki właśnie do cylindrów
to cylindrów to już jest bezpośredni wtrysk paliwa, więc nie może być mono, chyba ze do jednocylindrowego silnika :P


Wracając do tematu,,, nich kolega się określi czy ma gaźnik czy już mono, bo teoretyzować to se można,,, na forum jest od groma tematów o swapowaniu, w tym o wsadzeniu diesla pod maskę benzyniaka,,, więc nie wiem po co po raz kolejny to wałkować,,, zaznaczę że w Łodzi można już kupić mk3 1,1 LPG za 600 zeta, i pewnie stówę jeszcze utargować,,, i spokojnie jeździć choć auto nie wygląda,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Szymonnn 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Szymon
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 157
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 1 Sie 2010, 18:24   

JoeMix napisał/a:
Po pierwsze mono nie może mieć ssania


No ale jtak ak napisałeś komp może dobrać bogatszą mieszankę, więc też to jest odruch automatyczny i o podobnym działaniu jak ssanie.

JoeMix napisał/a:
to cylindrów to już jest bezpośredni wtrysk paliwa, więc nie może być mono, chyba ze do jednocylindrowego silnika

A widzisz to wszystko jasne, monowtrysk powalił mi się z normalnym,bezpośrednim wtryskiem jednopunktowym, czyli kilka wtryskiwaczy, tyle ile cylindrow, i każdy wtryskuje jednopunktowo.
_________________
"Nigdy nie mów, że coś jest dla mnie niemożliwe!"
 
 
patrykski1 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Wrz 2010, 21:51   swap

Szymonnn, witam, mam 1.1 i mi silnik padł a ponieważ miałem kiedyś RS 1.8T to mnie fantazja ponosi i kupiłem XR2i 110kucy po wypadku (rozwalony tył) teraz chcę przerzucić do mojej 1.1 wszystko z XR (silnik, skrzynię, elektrykę, zawieszenie przód i mam takie pytanie o ile się różni zawieszenie 1.1 a 1.6model jeśli chodzi o montaż i jakie przeróbki trzeba zrobić
dzięki patrykski1
 
 
Szymonnn 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Szymon
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 157
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 3 Wrz 2010, 22:26   

patrykski1 napisał/a:
Szymonnn, witam, mam 1.1 i mi silnik padł a ponieważ miałem kiedyś RS 1.8T to mnie fantazja ponosi i kupiłem XR2i 110kucy po wypadku (rozwalony tył) teraz chcę przerzucić do mojej 1.1 wszystko z XR (silnik, skrzynię, elektrykę, zawieszenie przód i mam takie pytanie o ile się różni zawieszenie 1.1 a 1.6model jeśli chodzi o montaż i jakie przeróbki trzeba zrobić
dzięki patrykski1


Oj kolego patryski1 z takimi pytaniami to niestety nie do mnie, nigdy nie miałem do czynienia z xr-kami, jedyna moja wiedza na temat xr-ek opiera się na teorii, także ktoś bardziej wtajemniczony w temat Ci musi to wyjaśnić, opisać co i jak...Ja bazuje tylko na kosiarce :sad:

Ale jedno mogę Ci powiedzieć, jak zmieniasz zawieszenie przód, to obowiązkowo zmieniaj i tył. Chociaż sprężynki, choć amorki też by się zdało, bo tak to będzie Ci tył samochodu bardzo w górze sterczał, jeszcze jak obniży sie przód to już wogółe...
_________________
"Nigdy nie mów, że coś jest dla mnie niemożliwe!"
 
 
patrykski1 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Wrz 2010, 22:53   

no właśnie będę mu gwinty wkładał
 
 
Szymonnn 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Szymon
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 157
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 3 Wrz 2010, 23:05   

patrykski1 napisał/a:
zawieszenie przód


To czemu piszesz że tylko przód...
_________________
"Nigdy nie mów, że coś jest dla mnie niemożliwe!"
 
 
patrykski1 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Wrz 2010, 16:26   

bo tył jest standard jeśli chodzi o mocowanie, a przód może się różnić w kielichach
 
 
Szymonnn 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Szymon
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 157
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 4 Wrz 2010, 16:49   

patrykski1 napisał/a:
bo tył jest standard jeśli chodzi o mocowanie, a przód może się różnić w kielichach


Aha to ty pisałeś do czego masz wątpliowści, w jakim temacie oczekujesz pomocy, a ja myślełem że to cała lista co będziesz zmieniał.
_________________
"Nigdy nie mów, że coś jest dla mnie niemożliwe!"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.