Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, swap, zetec

[MK3] swap na 1,8 DOHC 16V
Autor Wiadomość
Bodziek 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 56
Skąd: Bielsko
Wysłany: 28 Lip 2010, 21:22   [MK3] swap na 1,8 DOHC 16V

Witam klubowiczów

Bierzemy sie z bratem za swapa fiestki. Silnik już kupiony, zdjęcia poniżej.
Jako że jesteśmy prawie kompletnie zieloni jeśli chodzi o ten silnik to potrzebowalibyśmy nieco pomocy.

Będzie to już drugi swap tej fiestki, pierwszy miał miejsce jakieś 2 lata temu i swapowaliśmy wtedy silnik 1,4 gaźnik zamiast oryginalnego 1,1. Wszystko fajnie chodziło ale mocy już brakuje i trzeba by sie coś pobawić.









I teraz pierwszy komplet pytań co do swapa :

1. Co to za silnik ;)
2. Jak przygotować bude pod swap ( wzmocnienia/spawy/zawieszenie itd.)
3. Czy do tego silnika chłodnica z 1.1 będzie ok ? (zakładam ze nie, ale pytam dla pewności)
4. jak wygląda sprawa wydechu - czy trzeba dawać większą średnicy rury ?
5. Silnik mamy w kompleciez kolektorem dolotowym, wydechowym, skrzynią biegów z tego modelu, filtrem i dolotem powietrza. Więcej nie ma nic. Brak rurek i kabli/złączek. Potrzebuje dokładny spis części - czyli co oprócz kompa, wiązki, rurek mam zorganizować.
6. Jak ma się kwestia łap do tego silnika ?

Z góry dzięki za zainteresowanie tematem. Liczę że z pomocą fachowców z tego forum tak jak i dwa lata temu tak i teraz, uda się złożyć niezłą maszynke.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 19:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 28 Lip 2010, 21:46   

ad1 silnik zetec, na bloku masz wybite 18 co oznacza ze pojemnosci ma 1.8 litra, moze byc to rqc czyli 105ps, rkc czyli 115ps lub rqb 130ps, jesli ma natryski na denko to moze byc to 130ps..
ad2 budy spawac nie trza chyba ze jest zbutwiala, musisz miec lapy z zetecowej fiesty miske z fiesty smok oleju a jesli to silnik z mondeo to i pompa wody musi byc od fiesty bo ma odwrotna rotacje niz mondeo
ad3 chlodnica z 1.1 podejdzie ale przy upalaniu nie wydoli, wiec lepiej zmien
ad4 jesli wydech zostanie z 1.1czyli fi 45 bedzie silnik mocno zduszony z dupy, ale sie da jezdzic na wypale z 1.1, radze jednak powiekszyc srednice na conajmniej fi50
ad5 wyzej napisalem a do tego rozrusznik, alternator, sonda lambda jak sam napisales rurki weze i cala reszta ktora wyjdzie przy swapie bo albo cos bedzie wyruchane, albo polamane albo masz ale nie takie albo nie bedzie wcale, watpie czy kto liste ci zrobi bo tego sporo bedzie a foty masz takie ze nie widac defacto co masz a co nie
ad6 wyzej pisalem ze najlepiej z fiesty lapy miec ale juz chopaki kiedys osadzali ziutka na lapach z escorta ale po modach
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
adamoo34 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Sport
Silnik: 2.0 16V
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 20
Skąd: fg
Wysłany: 28 Lip 2010, 23:42   Powodzenia

Jezdze taka fiesta po swapie. Warto ale włąściciel i wykonawca słabo sie przylozyl do tego w moim przypadku i teraz poprawiam po nim a do tego wcisnął do niej gaz :głowąwmur: . jestem ciekaw tych oznaczen odnosnie mocy silnika bo sam nie jestem pewien czy mam 130ps czy mniej. a i koniecznie zaloz dobry zawias bo gumy wkrecone mam i czuje ze to jest troche lipa.
_________________
Fiesta 1,3 projekt extreme wide - zamrozony
Fiesta 1,6 xr2i dawca silnika - zezłomowany Fiesta 1,1/1.8/2.0 projekt cichociemny - dopracowywany... remoncik po małym zatarciu, lata
octavia 2.0 na czipe
 
 
 
PawelKRA 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 83
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Lip 2010, 08:32   

Mnie sie SWAP udal, ale mialem wszystkie potrzebne puzle. Moze za jakis czas bede sprzedawal swoja Fieste to mialbys gotowca :-)
_________________
Były:Sierry:85 5d 2.0 OHC,90 2.0 4d OHC EFI,92 3d 2.0 DOHC GT,92 4d 2.0 DOHC,90 4d DOHC,83 3d 2.0 DOHC, 87 5d OHC EFI + 93 4d Mondeo 1.8 16v GHIA, 96 5d Escort 1.6 16v,1990 Fiesta xr2i 1.8 16v 130 KM
Jest: 1994 Mondeo 1.8 16v GHIA, 1995 BMW e36 Compact 316i
 
 
 
Bodziek 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 56
Skąd: Bielsko
Wysłany: 29 Lip 2010, 21:46   

jutro będzie więcej fotek, brat już się zajął wyszukiwaniem części, jakby ktoś miał coś co podejdzie niech da znać bo i tak trzeba to kupić. przyszły tydzień urlopik więc robota powinna ruszyć.

@AdAmus - Dzięki za szybką i konkretną odpowiedź :)
Ciesze się że nie trzeba będzie obspawywać budy - akurat w tym egzemplarzu jest w extra stanie, żadnych ognisk korozji.
Wydech zostawimy jak jest, a w planach po odpaleniu silnika będzie wymiana na fi 50 zgodnie z zaleceniem.
Chłodnice wsadzimy większą taką jak się silnikowi należy. W końcu tyle koników nie będzie trzymanych na uwięzi :)

Cytat:
koniecznie zaloz dobry zawias bo gumy wkrecone mam i czuje ze to jest troche lipa.

Nie za bardzo rozumie o jakie gumy chodzi ;/ interesuje mnie też co mechanicy popsuli przy Twoim swapie kolego @adamoo34

@PawelKRA - wydaje mi się że będę miał pewnie do Ciebie trochę próśb o fotki jak to tam u Ciebie wygląda skoro masz to samo serce we fieścinie, ale to w swoim czasie.
 
 
 
PawelKRA 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 83
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Lip 2010, 22:18   

Spoko loko. Jestem do Twojej dyspozycji jakby co.
_________________
Były:Sierry:85 5d 2.0 OHC,90 2.0 4d OHC EFI,92 3d 2.0 DOHC GT,92 4d 2.0 DOHC,90 4d DOHC,83 3d 2.0 DOHC, 87 5d OHC EFI + 93 4d Mondeo 1.8 16v GHIA, 96 5d Escort 1.6 16v,1990 Fiesta xr2i 1.8 16v 130 KM
Jest: 1994 Mondeo 1.8 16v GHIA, 1995 BMW e36 Compact 316i
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 29 Lip 2010, 23:38   Re: swap na 1,8 DOHC 16V

Bodziek napisał/a:
Witam klubowiczów

Bierzemy sie z bratem za swapa fiestki. Silnik już kupiony, zdjęcia poniżej.
Jako że jesteśmy prawie kompletnie zieloni jeśli chodzi o ten silnik to potrzebowalibyśmy nieco pomocy.

Będzie to już drugi swap tej fiestki, pierwszy miał miejsce jakieś 2 lata temu i swapowaliśmy wtedy silnik 1,4 gaźnik zamiast oryginalnego 1,1. Wszystko fajnie chodziło ale mocy już brakuje i trzeba by sie coś pobawić.

[url=http://img822.images....th.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://img375.images....th.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://img375.images....th.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://img375.images....th.jpg]Obrazek[/URL]

I teraz pierwszy komplet pytań co do swapa :

1. Co to za silnik ;)
2. Jak przygotować bude pod swap ( wzmocnienia/spawy/zawieszenie itd.)
3. Czy do tego silnika chłodnica z 1.1 będzie ok ? (zakładam ze nie, ale pytam dla pewności)
4. jak wygląda sprawa wydechu - czy trzeba dawać większą średnicy rury ?
5. Silnik mamy w kompleciez kolektorem dolotowym, wydechowym, skrzynią biegów z tego modelu, filtrem i dolotem powietrza. Więcej nie ma nic. Brak rurek i kabli/złączek. Potrzebuje dokładny spis części - czyli co oprócz kompa, wiązki, rurek mam zorganizować.
6. Jak ma się kwestia łap do tego silnika ?

Z góry dzięki za zainteresowanie tematem. Liczę że z pomocą fachowców z tego forum tak jak i dwa lata temu tak i teraz, uda się złożyć niezłą maszynke.

Pozdrawiam



kupiłeś silnik i nie wiesz jaki?
nie wróży to dobrze na przyszłość tego swapa.
przejrzyj dokładnie ten wątek http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=39509
powinieneś znaleźć tam wszystkie odpowiedzi. jak czegoś nie wiesz to pisz pw.

pzdr
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Bodziek 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 56
Skąd: Bielsko
Wysłany: 2 Sie 2010, 14:22   

No i udało się wrzucić jeszcze kilka fotek. Części kompletujemy, ale cieżko ogólnie z tym modelem.











Dostałem właśnie fotki łap chłodnicy i wężyków tak że wrzucam poniżej







wyglada na ten silnik, co o tym myślicie ?
 
 
 
Dragon21 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 226
Skąd: NIbylandia
Wysłany: 2 Sie 2010, 16:44   

temat fajny bo ja tez robie spawa z 1.1 na 1.6 16V DOHC i mam juz prawie wszystko na wykonczeniu jeszcze tylko rozrusznik musze zrobic i kolektor skompletowac ;-( bo nie posiadam rury kolektora a ceizko dostac go tu jest kilka moich fotek





_________________
SWAP 1.1 -> 1.6 16V

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=43255
 
 
Bodziek 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 56
Skąd: Bielsko
Wysłany: 2 Sie 2010, 22:25   

no kolego @dragon21 - widać że sie postarałeś wypicowac silniczek, oby ciągnął tak jak wygląda - życze z całego serca. Co do części do DOHC'a to faktycznie ciężko skompletować niemniej jednak jutro mam mieć wysłane dwie paczki z osprzętem tak ze jakoś sie udało i mam nadzieje koło piątku zrobić pierwsze fotki z włożonym silnikiem ;)

Ma takie pytanko - czy demontować juz konsole wewnętrzną autka pod montaż nowej wiązki ?
wiązka od 1,1 do komory silnika wyprowadzała taką złczke okragła na kilkanascie pinów do której podłączana była już w komorze - wiązka silnika 1,1 i komputer. Czy ta kostka/złączka się przyda mi na coś- np do podłączenia nowej części wiązki od 1,8 ? (dodam ze nie wiem jeszcze jak ta wiązka z komputerem od 1,8 wyglada i z czego sie sklada)
 
 
 
Dragon21 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 226
Skąd: NIbylandia
Wysłany: 2 Sie 2010, 22:36   

z tego co wiem to trzeba wymienic tylko wiazke silnika wraz z kompem ale jest maly problem wiazka silnika z 1.1 ma wtyczke na 8 pinow jak dobrze pamientam a wiazka z 1.6 albo jak u ciebie z 1.8 ale to samo jest to ma na 12 pinow tak wiec bez elektryka sie nie obejdzie zeby ci to zrobil

[ Dodano: Pon Sie 02, 2010 22:37 ]
ja juz z wiazka troche posiedzialem i sie popytalem kolegi bo robil juz spawa z 1.1 ta wiec powiedzial co i jak :yes:
_________________
SWAP 1.1 -> 1.6 16V

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=43255
 
 
Bodziek 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 56
Skąd: Bielsko
Wysłany: 3 Sie 2010, 09:49   

spoko - na szczęście jestem elektronikiem i mam troche doświadczenia, choć zawsze 10 razy sprawdzam zanim coś podłącze. Myśle że będzie masakra :D i cały dzień z głowy. jakbyś dał rady się dowiedzieć o jakiś schemat z którego korzystał kolega przy robieniu moda tej złączki to byłoby super. Narazie czekamy na części i zobaczymy co to będzie.
 
 
 
Dragon21 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 226
Skąd: NIbylandia
Wysłany: 3 Sie 2010, 15:31   

napisz do Fordon on to robil i gdzies ma schemat co jak podłączyć
_________________
SWAP 1.1 -> 1.6 16V

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=43255
 
 
Bodziek 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 56
Skąd: Bielsko
Wysłany: 7 Wrz 2010, 21:10   

WItam po długim okresie nieobecności ...

jednak czas ten nie został zmarnowany i w miare wolnej chwili trwały prace nad skompletowaniem i poskładaniem tego wszystkiego do kupy ;)

dziś fiestka zagadała po raz pierwszy z nowym sercem, bo kilku godzinach dochodzeń od ustanowienia iskry na świecach. Poniżej wypisze jakieś takie myśli które Nas trapią przy tym swapie, jak i pewne spostrzeżenia.

A więc ogólnie to kostka/złączka od wiązki silnika do wiązki reszty auta, wymagała małej przeróbki a poza tym to wszystko inne jakoś sobie poradziliśmy, bez zbędnych przeróbek.

na dzień dzisiejszy autko pali - utrzymuje wolne ale są jeszcze małe problemy - jest jakaś nieszczelność w okolicach kolektora dolotowego bo świszczy coś, poza tym z tyłu kolektora złączka podciśnienia nie za bardzo znajduje swoje podłączenie ( nie wiem gdzie ją dołączyć). Z elektrycznych rzeczy nie wiem gdzie podpiąć czujkę na chłodnicy.

Mam też pewne obawy co do kolejności podpinania wtyczek wtrysków i krokowca, silnik niby chodzi ale te wtyczki podłaczane były troche na ślepo korzystając jedynie z poglądowego mondeo kolegi. Silnik często lubi zgasnąć albo i nie zapalić.

Zastosowałem póki co pompke z 1,1, bo ta z mondeo która zamówiłem wysiadła bardzo szybko :( - czy taka pompka z 1,1, uciągnie paliwa do tego motora ?

mam jeszcze takie pytanie o odpowietrzanie listwy wtrysków - jak to zrobić w pełni skutecznie ?

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 7 Wrz 2010, 21:56   

Bodziek, jak dobrze kojarzę, to pompka z CFI daje w okolicach 1bar, a do EFI potrzeba sporo więcej (nie wiem czy nie 3.5? :fox: )
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 7 Wrz 2010, 22:29   

odpowietrzy się sam...
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Bodziek 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 56
Skąd: Bielsko
Wysłany: 8 Wrz 2010, 18:42   

no to zonk :/ trzeba w takim razie znowu bak demontowac i zakupić pompke. Tak coś myśłałem że ciśnienie za małe - dziś brat wymieniał filter paliwa na ten mniejszy pod konkretny silnik i robi poprawki przewodów podciśnienia tak że zobaczę co będzie. Poza tym juz jest nowy filtr powietrza więc i dolot będzie kompletny.
 
 
 
Dragon21 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 226
Skąd: NIbylandia
Wysłany: 8 Wrz 2010, 19:27   

a masz może schemat jak kostkę z 8 pinów zmienić na 12piny ??
_________________
SWAP 1.1 -> 1.6 16V

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=43255
 
 
Bodziek 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 56
Skąd: Bielsko
Wysłany: 8 Wrz 2010, 21:47   

ja akurat nie mialem tego problemu bo fabrycznie fiestka miala juz kostke 12 pinową tylko pin z trzeciego wiersza nie pasował trzeba było to przerobić zeby sie kolorki zgadzały, tak że podejrzewam ze przeróbka 8 pinowej to dostawienie skądś tego wlasnie dziewiątego sygnału - nie wiem za co on odpowiada niestety ;/
 
 
 
Dragon21 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 226
Skąd: NIbylandia
Wysłany: 8 Wrz 2010, 21:53   

no ja dogadałem się z kolega i mi podłączy wiązkę i sprawdzi ja
_________________
SWAP 1.1 -> 1.6 16V

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=43255
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.