[MK3] Problem z obrotami oraz dławienie |
Autor |
Wiadomość |
2fastfiesta
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 42 Skąd: Kraków/WRCe
|
Wysłany: 27 Lip 2010, 17:26 [MK3] Problem z obrotami oraz dławienie
|
|
|
Silnik 1.1i na wtrysku.
Witam mam pewien problem ze swoją maszyną. Kiedy chodzi równo na wolnych obrotach nic się nie dzieje a gdy dodam naraz większe pół gazu to przy dusza silnik na sekunde a dopieropóźniej się wkręca na obroty i tak samo jest przy jeździe gdy chcę pozapierdzielaćto też zbytnio nie moge bo przy redukcji na większy bieg po dodaniu całego gazu tez zdusi i dopiero ciągnie. Pomóżcie co to może być bo ja nie mam pojęcia oraz jak taką usterke zlikwidować. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 19:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27 Lip 2010, 18:28
|
|
|
2fastfiesta napisał/a: | przy redukcji na większy bieg |
Jesteś świadomy tego co piszesz?
Użyj szukajki. Takich problemów były dziesiątki, na pewno znajdziesz odpowiedź. Hasła które powinny Ci pomoc to CPP, MAP Sensor i silniczek krokowy
...a co do dawaniu całego gazu. Sporo fiest ma to do siebie, że gaz nie łapie wprost proporcjonalnie do jego wciśnięcia. U mnie przykładowo do dechy najlepiej jest dawać dopiero >3000 a tak to na 3/4. Po ilości postów sądzę, że niedawno kupiłeś swoją maszynę i nie dawno pewnie zrobiłeś prawko. Fiesta to nie auto z "L'ki", wyczujesz gaz. |
|
|
|
|
2fastfiesta
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 42 Skąd: Kraków/WRCe
|
Wysłany: 27 Lip 2010, 19:00
|
|
|
jezdze wieloma samochodami i wlasnie mnie to denerwuje gdy zmieniam bieg na wiekszy to go muli wiec oblukam to CPP i ten Map Sensor. A jeszcze jak by ktos mogl mi mniej wiecej objasnic co to jest ten map sensor oraz cpp i do czego sluzy. |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Lip 2010, 19:14
|
|
|
2fastfiesta napisał/a: | zmieniam bieg na wiekszy to go muli | Przy jakich obrotach zmieniasz ten bieg na większy,,, 1,1 ma trochę nietypowy przebieg momentu,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27 Lip 2010, 20:35
|
|
|
U mnie przykładowo 1.3 zaczyna żyć od 2 - 2,5 obrotów. Może po prostu chcesz go zbyt oszczędnie kręcić? |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 27 Lip 2010, 20:45
|
|
|
rwiezel napisał/a: | U mnie przykładowo 1.3 zaczyna żyć od 2 - 2,5 obrotów. Może po prostu chcesz go zbyt oszczędnie kręcić? | U mnie też tak jest. I w drugiej mojej 1,1 też, bo tak ma być, gdyż wtedy jest max momentu obrotowego. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 27 Lip 2010, 22:10
|
|
|
JoeMix napisał/a: | 2fastfiesta napisał/a: | zmieniam bieg na wiekszy to go muli | Przy jakich obrotach zmieniasz ten bieg na większy,,, 1,1 ma trochę nietypowy przebieg momentu,,, |
ja ze swoim to się czasem zastanawiam czy w ogóle ma jakiś przebieg momentu
Tak jak pisze JoeMix, przy jakich prędkościach samochodu lub obrotowych zmieniasz biegi?
Jakimi innymi autami jeździsz ? Jakie mają silniki/moce. Pamiętaj, że masz stare 1.1i, a to nie należy do demonów szybkości. Jak jeździsz samochodami z większą mocą, to przy zmianach na wyższe biegi nawet przy małych prędkościach szybciej sobie poradzą z nabraniem prędkości niż silniki słabe. |
|
|
|
|
2fastfiesta
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 42 Skąd: Kraków/WRCe
|
Wysłany: 28 Lip 2010, 10:15
|
|
|
no roznymi autami sporo ich jest ale są napewno mocniejsze. moj brat mial tez taka fiestke i normalnie chodzila nic nie dlawilo ani nic. mam znajomego mechanika i mi patrzyl to powiedzial ze gdy autko chodzi na wolnych obrotach jest dobrze a gdy mu sie dolozy nagle caly to wtrysk nie zaczyna rozpylac tylko siknie albo pusci 2 krople benzyny i dopiero rozpyla po chwili wiec nie wydaje mi sie zeby wiekszosci fiest tak mialo od tak... czasami dostaje dobrze po kosciach i nic. biegi nie wiem przy jakich obrotach nie mam obrotomierza wiec nawet nie mam pojecia do ilu kreci... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Lip 2010, 12:50
|
|
|
2fastfiesta napisał/a: | a gdy mu sie dolozy nagle caly to wtrysk nie zaczyna rozpylac tylko siknie albo pusci 2 krople benzyny i dopiero rozpyla po chwili | To czemu go jeszcze nie wymieniłeś? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
2fastfiesta
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 42 Skąd: Kraków/WRCe
|
Wysłany: 29 Lip 2010, 16:47
|
|
|
i to jest oznaka tego ze on jest zepsuty?? bo mi mechanik mowil ze to wina elektryki... |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 29 Lip 2010, 18:16
|
|
|
2fastfiesta napisał/a: | i to jest oznaka tego ze on jest zepsuty?? | A czego wymagasz? Żeby w ogóle nie leciało? Jak wtrysk sika a nie rozpyla, tzn że jest uwalony i tyle. Elektryka nie ma tu nic do rzeczy, bo tylko otwiera bądź zamyka dopływ paliwa. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
2fastfiesta
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 42 Skąd: Kraków/WRCe
|
Wysłany: 30 Lip 2010, 09:18
|
|
|
i to przez ten wtrysk mam problemy z tymi obrotami. bo jak go odpale to zawsze ma wysokie a po chwili spadaja i tak samo jak jade puszcze gaz to jeszcze trzyma obroty i po chwili ma normalne. |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30 Lip 2010, 11:20
|
|
|
2fastfiesta napisał/a: | bo jak go odpale to zawsze ma wysokie a po chwili spadaja i tak samo jak jade puszcze gaz to jeszcze trzyma obroty i po chwili ma normalne. |
Te silniki zawsze po odpaleniu chwilę trzymają wyższe obroty.
...a co do jechania i puszczenia gazu. To chyba normalne, że gdy w trakcie jazdy puszczę gaz to obroty się utrzymują bo przecież koła poprzez nierozłączone sprzęgło kręcą silnikiem. Może miałeś na myśli wrzucenie luzu w trakcie jazdy, lub wysprzęglenie? To zależy jak długo trzyma obroty, które miał na biegu nim spadną do 1k. Gdybyś określił ile trwają te 'chwile' to by było jaśniej... |
|
|
|
|
2fastfiesta
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 42 Skąd: Kraków/WRCe
|
Wysłany: 31 Lip 2010, 09:35
|
|
|
to sie dzieje tak samo jak na postoju wlasnie jak go odpalam i sie wlaczy ssanie to jest identycznie na jezdzie jade puszcze gaz a on dalej jedzie na jakichs obrotach i dopiero po chwili schodzi normalnie z obrotow o to mi chodzi takie cos sie dzieje. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 31 Lip 2010, 09:48
|
|
|
2fastfiesta napisał/a: | jak go odpalam i sie wlaczy ssanie | No to masz w końcu gaźnik czy wtrysk? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 31 Lip 2010, 11:24
|
|
|
JoeMix napisał/a: | 2fastfiesta napisał/a:
jak go odpalam i sie wlaczy ssanie
No to masz w końcu gaźnik czy wtrysk? |
Pewnie chodziło mu o zasys benzynki tuż po odpaleniu = wysokie obroty, co nie zmienia faktu, że bardzo chaotycznie pisze.
2fastfiesta, wszystko zależy od tego ile trwa ta 'chwila' gdybyś był łaska określić ten czas w układzie SI to wyjaśni się czy tak ma być czy coś jest popsute. |
|
|
|
|
2fastfiesta
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 42 Skąd: Kraków/WRCe
|
Wysłany: 2 Sie 2010, 09:27
|
|
|
kurde w ukladzie SI nie potrafie tego okreslic ale jak autko stoi nie odpalane przez dluzsza chwile tak 2-3 godzinki to jak odpale dostaje wysokich obrotow tak przez niecale 2 sekundy a pozniej oboroty wracaja do normy. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 2 Sie 2010, 10:03
|
|
|
2fastfiesta, wziąłbyś Ty używał znaków interpunkcyjnych innych niż tylko kropka na końcu posta :yyy: |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2 Sie 2010, 11:24
|
|
|
2fastfiesta napisał/a: | kurde w ukladzie SI nie potrafie tego okreslic |
2fastfiesta napisał/a: | tak przez niecale 2 sekundy |
No właśnie jednostka czasu układu SI to sekunda, fizykę to ty chyba jeszcze masz |
|
|
|
|
|