Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: cpp, czujnik polozenia przepustnicy, dlawienie, map, mk3, obroty

[MK3] Problem z obrotami oraz dławienie
Autor Wiadomość
2fastfiesta 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 42
Skąd: Kraków/WRCe
Wysłany: 27 Lip 2010, 16:26   [MK3] Problem z obrotami oraz dławienie

Silnik 1.1i na wtrysku.
Witam mam pewien problem ze swoją maszyną. Kiedy chodzi równo na wolnych obrotach nic się nie dzieje a gdy dodam naraz większe pół gazu to przy dusza silnik na sekunde a dopieropóźniej się wkręca na obroty i tak samo jest przy jeździe gdy chcę pozapierdzielaćto też zbytnio nie moge bo przy redukcji na większy bieg po dodaniu całego gazu tez zdusi i dopiero ciągnie. Pomóżcie co to może być bo ja nie mam pojęcia oraz jak taką usterke zlikwidować.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 18:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 27 Lip 2010, 17:28   

2fastfiesta napisał/a:
przy redukcji na większy bieg

Jesteś świadomy tego co piszesz?


Użyj szukajki. Takich problemów były dziesiątki, na pewno znajdziesz odpowiedź. Hasła które powinny Ci pomoc to CPP, MAP Sensor i silniczek krokowy

...a co do dawaniu całego gazu. Sporo fiest ma to do siebie, że gaz nie łapie wprost proporcjonalnie do jego wciśnięcia. U mnie przykładowo do dechy najlepiej jest dawać dopiero >3000 a tak to na 3/4. Po ilości postów sądzę, że niedawno kupiłeś swoją maszynę i nie dawno pewnie zrobiłeś prawko. Fiesta to nie auto z "L'ki", wyczujesz gaz.
 
 
 
2fastfiesta 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 42
Skąd: Kraków/WRCe
Wysłany: 27 Lip 2010, 18:00   

jezdze wieloma samochodami i wlasnie mnie to denerwuje gdy zmieniam bieg na wiekszy to go muli wiec oblukam to CPP i ten Map Sensor. A jeszcze jak by ktos mogl mi mniej wiecej objasnic co to jest ten map sensor oraz cpp i do czego sluzy.
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 27 Lip 2010, 18:01   

Tutaj masz wszystko opisane
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Lip 2010, 18:14   

2fastfiesta napisał/a:
zmieniam bieg na wiekszy to go muli
Przy jakich obrotach zmieniasz ten bieg na większy,,, 1,1 ma trochę nietypowy przebieg momentu,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 27 Lip 2010, 19:35   

U mnie przykładowo 1.3 zaczyna żyć od 2 - 2,5 obrotów. Może po prostu chcesz go zbyt oszczędnie kręcić?
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 27 Lip 2010, 19:45   

rwiezel napisał/a:
U mnie przykładowo 1.3 zaczyna żyć od 2 - 2,5 obrotów. Może po prostu chcesz go zbyt oszczędnie kręcić?
U mnie też tak jest. I w drugiej mojej 1,1 też, bo tak ma być, gdyż wtedy jest max momentu obrotowego.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 27 Lip 2010, 21:10   

JoeMix napisał/a:
2fastfiesta napisał/a:
zmieniam bieg na wiekszy to go muli
Przy jakich obrotach zmieniasz ten bieg na większy,,, 1,1 ma trochę nietypowy przebieg momentu,,,


ja ze swoim to się czasem zastanawiam czy w ogóle ma jakiś przebieg momentu ;)

Tak jak pisze JoeMix, przy jakich prędkościach samochodu lub obrotowych zmieniasz biegi?

Jakimi innymi autami jeździsz ? Jakie mają silniki/moce. Pamiętaj, że masz stare 1.1i, a to nie należy do demonów szybkości. Jak jeździsz samochodami z większą mocą, to przy zmianach na wyższe biegi nawet przy małych prędkościach szybciej sobie poradzą z nabraniem prędkości niż silniki słabe.
 
 
2fastfiesta 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 42
Skąd: Kraków/WRCe
Wysłany: 28 Lip 2010, 09:15   

no roznymi autami sporo ich jest ale są napewno mocniejsze. moj brat mial tez taka fiestke i normalnie chodzila nic nie dlawilo ani nic. mam znajomego mechanika i mi patrzyl to powiedzial ze gdy autko chodzi na wolnych obrotach jest dobrze a gdy mu sie dolozy nagle caly to wtrysk nie zaczyna rozpylac tylko siknie albo pusci 2 krople benzyny i dopiero rozpyla po chwili wiec nie wydaje mi sie zeby wiekszosci fiest tak mialo od tak... czasami dostaje dobrze po kosciach i nic. biegi nie wiem przy jakich obrotach nie mam obrotomierza wiec nawet nie mam pojecia do ilu kreci...
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Lip 2010, 11:50   

2fastfiesta napisał/a:
a gdy mu sie dolozy nagle caly to wtrysk nie zaczyna rozpylac tylko siknie albo pusci 2 krople benzyny i dopiero rozpyla po chwili
:9: To czemu go jeszcze nie wymieniłeś?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
2fastfiesta 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 42
Skąd: Kraków/WRCe
Wysłany: 29 Lip 2010, 15:47   

i to jest oznaka tego ze on jest zepsuty?? bo mi mechanik mowil ze to wina elektryki...
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 29 Lip 2010, 17:16   

2fastfiesta napisał/a:
i to jest oznaka tego ze on jest zepsuty??
A czego wymagasz? Żeby w ogóle nie leciało? Jak wtrysk sika a nie rozpyla, tzn że jest uwalony i tyle. Elektryka nie ma tu nic do rzeczy, bo tylko otwiera bądź zamyka dopływ paliwa.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
2fastfiesta 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 42
Skąd: Kraków/WRCe
Wysłany: 30 Lip 2010, 08:18   

i to przez ten wtrysk mam problemy z tymi obrotami. bo jak go odpale to zawsze ma wysokie a po chwili spadaja i tak samo jak jade puszcze gaz to jeszcze trzyma obroty i po chwili ma normalne.
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 30 Lip 2010, 10:20   

2fastfiesta napisał/a:
bo jak go odpale to zawsze ma wysokie a po chwili spadaja i tak samo jak jade puszcze gaz to jeszcze trzyma obroty i po chwili ma normalne.


Te silniki zawsze po odpaleniu chwilę trzymają wyższe obroty.

...a co do jechania i puszczenia gazu. To chyba normalne, że gdy w trakcie jazdy puszczę gaz to obroty się utrzymują bo przecież koła poprzez nierozłączone sprzęgło kręcą silnikiem. Może miałeś na myśli wrzucenie luzu w trakcie jazdy, lub wysprzęglenie? To zależy jak długo trzyma obroty, które miał na biegu nim spadną do 1k. Gdybyś określił ile trwają te 'chwile' to by było jaśniej...
 
 
 
2fastfiesta 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 42
Skąd: Kraków/WRCe
Wysłany: 31 Lip 2010, 08:35   

to sie dzieje tak samo jak na postoju wlasnie jak go odpalam i sie wlaczy ssanie to jest identycznie na jezdzie jade puszcze gaz a on dalej jedzie na jakichs obrotach i dopiero po chwili schodzi normalnie z obrotow o to mi chodzi takie cos sie dzieje.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Lip 2010, 08:48   

2fastfiesta napisał/a:
jak go odpalam i sie wlaczy ssanie
:9: No to masz w końcu gaźnik czy wtrysk?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 31 Lip 2010, 10:24   

JoeMix napisał/a:
2fastfiesta napisał/a:
jak go odpalam i sie wlaczy ssanie
:9: No to masz w końcu gaźnik czy wtrysk?


Pewnie chodziło mu o zasys benzynki tuż po odpaleniu = wysokie obroty, co nie zmienia faktu, że bardzo chaotycznie pisze.

2fastfiesta, wszystko zależy od tego ile trwa ta 'chwila' gdybyś był łaska określić ten czas w układzie SI to wyjaśni się czy tak ma być czy coś jest popsute.
 
 
 
2fastfiesta 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 42
Skąd: Kraków/WRCe
Wysłany: 2 Sie 2010, 08:27   

kurde w ukladzie SI nie potrafie tego okreslic ale jak autko stoi nie odpalane przez dluzsza chwile tak 2-3 godzinki to jak odpale dostaje wysokich obrotow tak przez niecale 2 sekundy a pozniej oboroty wracaja do normy.
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 2 Sie 2010, 09:03   

2fastfiesta, wziąłbyś Ty używał znaków interpunkcyjnych innych niż tylko kropka na końcu posta :yyy:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 2 Sie 2010, 10:24   

2fastfiesta napisał/a:
kurde w ukladzie SI nie potrafie tego okreslic
2fastfiesta napisał/a:
tak przez niecale 2 sekundy


No właśnie jednostka czasu układu SI to sekunda, fizykę to ty chyba jeszcze masz :-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Informacje o zlocie oraz lista zapisów
trzeci VI Jesienny Zlot & III Eliminacja Youngtimerparty / 1-2.09.2012 / Tor Poznań 98 31 Sie 2012, 07:42
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.