Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk4, obroty

[MK4] Dziwne wzrastanie obrotów podczas zmieniania biegów
Autor Wiadomość
Michaell26 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 41
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 29
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Lip 2010, 10:26   [MK4] Dziwne wzrastanie obrotów podczas zmieniania biegów

Witam moi drodzy
Tym razem chciałbym poruszyć temat dziwnego wg mnie wzrastania obrotów przy zmianie biegów na wyższy tj. rozpędzamy się zmieniamy bieg i pdoczas wysprzęglania obroty zamiast spdać do powiedzmy 1000 , wzrastają do 3000 i dopiero po jakimś czasie opadają.

Usterkę ta miałem już 2 lata temu ale z kolegą odkryliśmy, że kabel do silnika krokowego miał przerwę na izolacji i zapewne tam jakaś iskra musiała przeskakiwać co powodowało tą usterkę - i faktycznie przez dłuższy czas był 'spokój' aż do teraz....co to jeszcze może być? Ktoś miał coś podobnego?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
Paweł
P.S. Izolacja jest nadal wporządku....
_________________
Michaell26
Ostatnio zmieniony przez bidżej 7 Wrz 2010, 20:18, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 23 Lip 2010, 10:33   

Michaell26 napisał/a:
Ktoś miał coś podobnego?
wiele osób. Wystarczy, że poszukasz bo wiele tematów było już o tym.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 23 Lip 2010, 11:09   

a nie przyciera się linka gazu, utrudniając powrót przepustnicy?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Lip 2010, 11:32   

Prawdopodobnie ponownie odezwał się krokowiec ale w szukajce można też znależć sugestie dotyczące VSS (czujnika prędkości)
Dorażnie spróbuj zrobić reset kompa.
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 23 Lip 2010, 12:42   

Był temat bardzo niedawno i ożywiona dyskusja sie wywiązała :ok:
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 23 Lip 2010, 13:39   

w tamtym temacie obroty nie spadały, a tu z tego co pisze Michaell26 - rosną
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Michaell26 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 41
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 29
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Lip 2010, 18:54   

Moi drodzy!
Najprawdopodobniej wszyscy, którzy się wypowiadali zasługują na medal :)
Tak jak mówiliście - znalazłem poradnik jak 'naprawić' przepływomierz , zrobiłem to (kupując benzynkę ekstrakcyjną (5,80 zł) i komplet kluczy (zawiera końcówkę T20 (8,50 zł)).
Zrestartowałem komputerek i jak na razie autko smiga - łagodniej się zbiera itp. Obroty na początku spadały na biegu jałowym do ~ 500 na min. ale po przejechaniu ok. 10 km się ustabilizowały na ok. 900 na min.

Także jeszcze raz dziękuję za b. dobre rady,
jakby się coś złego działo (odpukać) to dam znać, jak autko będzie śmigało to też dam znać.
Pozdrawiam wszystkich
Paweł 'Michaell26'

[ Dodano: Pon Sie 09, 2010 12:58 ]
Witam ponownie,

Wszystko działało bardzo dobrze wręcz rewelacyjnie od ostatniego postu ,a dziś rano znów mi wzrastały obroty przy zmianie biegów na wyższy.....zakładając ,że silniczek krokowy był sprawdzany, świece wymienione, przepływomierz przeczyszczony (zrestartowany komputer)...chyba teraz kable do sprawdzenia....ale jakby ktoś miał jeszcze jakis pomysł to będę wdzięczny za każdą sugestię.

Pozdrawiam
_________________
Michaell26
 
 
 
mercer 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 7 Wrz 2010, 14:43   

czy udało sie cos ustalić , znalazłes przyczyne ? Ja mam to same objawy i zastanawiam czy kupic w ciemno filtr paliwa i silniczek krokowy i powymieniać czy bawic sie z czyszczeniem ?
 
 
Michaell26 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 41
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 29
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Wrz 2010, 15:20   

Mercer,
Od momentu wyczyszczenia przepływomierza, ta sytuacja zdarzyła mi się dwa razy...nie znalazłem reguły kiedy i dlaczego się tak dzieje.
Filtr paliwa wymieniałem na nowy w tamtym roku - nie wydaję mi si aby był winny.....myślę, że silnik krokowy może bruździć - ale jak go z kolega sprawdzałem wyglądał wręcz idealnie, być może kable są winne.....lub coś z 'układem' przeniesienia napędu np. sprzęgło etc.
Na razie nic nie grzebie w aucie - zobaczę jak się sytuacja rozwinie.
Jak co to daj znać jak zmienisz krokowca...pozdrawiam.
_________________
Michaell26
 
 
 
mercer 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 7 Wrz 2010, 15:42   

Więc pozostaje metodą prób.
Dzięki za odpowiedz. Dam znac jak znajde przyczyne u siebie
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 7 Wrz 2010, 17:09   

sprawdz vss, odepinij go lub kostke w skrzynce bezpieczników co jest do niego podłączona i zobaczysz czy jest jakaś różnica
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
mercer 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 8 Wrz 2010, 09:13   

moze to i dobry pomysł, ale jestem laikiem i nie mam bladego pojęcia gdzie szukac vss :(
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 8 Wrz 2010, 10:40   

VSS jest wkręcony w skrzynie biegów, dochodzą do niego (dwa?) kabelki, w niego zaś wchodzi linka do licznika. Tak to było w MK3 nie wiem czy w MK4 to zmienili.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
mercer 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 8 Wrz 2010, 11:05   

hmm, ale dwa kabelki do skrzyni w środku pojazdu pod spodem czy widac to gdzies spod maski ? że głupio zapytam ? :ups: Właśnie , i czy mienili to w IV... ?
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 8 Wrz 2010, 11:28   

Widać go od góry. Dostęp jest bardzo łatwy. Po prostu zobacz gdzie wchodzi linka od licznika.

O tutaj masz foto jak on wygląda:
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
mercer 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 8 Wrz 2010, 11:46   

Ok , super ! dzieki za zdjecie ! ,niezwłocznie sprawdze czy to da jakis efekt
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 8 Wrz 2010, 12:55   

...z tym, że wyciągnięcie samego VSS nie jest już takie proste. Mniej więcej w miejscu, które wskazuje strzałka na powyższej fotce jest mały pręcik/klin wciśnięty w obudowę skrzynki, który blokuje czujnik. Mogą być problemy z jego wyciągnięciem. To oczywiście jeżeli chodzi o MK3
 
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 8 Wrz 2010, 17:12   

a po co go wyciągać ? odłącz go po prostu, odepnij

najszybciej będzie w skrzynce bezpieczników
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
piranya 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 10 Wrz 2010
Posty: 47
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 17 Paź 2010, 22:08   

u mnie to zadziałało (tzn. odłączenie VSS-a) i silnik w końcu przestał "wyć" przy zmianie biegów, ale czy można tak sobie jeździć bez tego czujnika? jaki to ma wpływ na "kondycję" autka?
_________________
Wszystko jest trudne, nim stanie się proste :)

 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 17 Paź 2010, 22:21   

piranya napisał/a:
u mnie to zadziałało (tzn. odłączenie VSS-a) i silnik w końcu przestał "wyć" przy zmianie biegów, ale czy można tak sobie jeździć bez tego czujnika? jaki to ma wpływ na "kondycję" autka?


będzie Ci gasł :-P
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - skrzynie biegów, przełożenia
Marcin Tuning mechaniczny 74 22 Lis 2018, 09:32
lukaszceglarski
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Dziwne zachowanie obrotów - 1.3 Endura
speq LPG 3 4 Wrz 2009, 17:07
mechcom


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.