Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: cpp, czujnik polozenia przepustnicy, mk3, obroty

[MK3] Obroty - falowanie
Autor Wiadomość
devill1991 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 55
Skąd: KBC
Wysłany: 18 Lip 2010, 20:12   [MK3] Obroty - falowanie

Mam taki problem, podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło lub dam na luz skaczą mi obroty. Raz mam 1500 raz 2500 czasem nawet 3000. Czy to silniczek krokowy? Jeśli tak potrzebowałbym owy po pieniądzach w miarę. Jest on z jakimś podciśnieniem na 4 śruby.
_________________
Była czarna xr2i-> motorkiller+ durszlak= żyletki
Już jest biała xr2i-> perełka^^ -> urwana korba= żyletki
kolejna biała xr2i-> na śrubki
SZACENUK!
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 18:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
fars
[Usunięty]

Wysłany: 18 Lip 2010, 20:16   

krokowy :) mam z dwa takie moge ci wysłac za free ale nie dam głowy czy są dobre :( chyba ze luknąc ci ile nówka?
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Lip 2010, 20:23   

Cytat:
krokowy :)
będzie raczej odpowiadał za falowanie obrotów, za "zawieszanie" się obrotów bardziej odpowiada CCP.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
fars
[Usunięty]

Wysłany: 18 Lip 2010, 20:33   

poszukam to i to i jutro ci to puszcze jak chcesz za free, potem jak odbierzesz i bd dobre to odpalisz na piwko :)
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 20 Lip 2010, 15:10   

Podłączę się pod temat.

Moje falowanie z perspektywy obrotomierza wygląda następująco:
Obroty prawidłowe na luzie, spadek do 400-500, wzrost do 1000-1100, chwile utrzyma i za chwile znowu spadek.
Z perspektywy silniczka krokowego: popychadełko z silniczka trzyma równe prawidłowe obroty, po kilku sekundach zaczyna się chować w obudowie, obroty idą w dół, przy obrotach krytycznych ponownie zaczyna się wysuwać no i wiadomo łapie prawidłowe obroty, chwile je potrzyma i znowu się zaczyna powoli wsuwać no i tak w kółko.

Oczywiście zapomniałem dopisać, że dzieje się to tylko na postoju, w trakcie jazdy niezależnie z jaką prędkością obroty na luzie trzymają się.

Myślałem, że to ewidentna wina silniczka krokowego, więc po kosztach kupiłem z allegro używkę, jednak pracują identycznie tzn tak samo wsuwają się zmniejszając obroty. Pracują identycznie, więc wnioskuję, że raczej są sprawne.

CPP w bardzo dobrym stanie wizualnym, izolacja kabelków elastyczna, nie spękana. Oporność idzie bardzo płynnie od bodajże 1,4 do 5,4.

Co wg Was powinienem jeszcze sprawdzić, co zrobić?
Ostatnio zmieniony przez Rebel 20 Lip 2010, 15:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 20 Lip 2010, 15:16   

rwiezel napisał/a:
Co wg Was powinienem jeszcze sprawdzić, co zrobić?
Filtry wymieniałeś?
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 20 Lip 2010, 15:17   

Filtr paliwa, powietrza, olej + filtr i świece. Wszystko na początku czerwca
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 20 Lip 2010, 15:26   

Mi to wygląda jednak na CPP. Jego wygląd i opór to nie wszystko, bo pod obciążeniem może jest gdzieś minimalna przerwa i komp łapie błąd i głupieje. Spróbuj zresetować prawidłowo kompa. Jak to zrobić poszukaj: http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/search.php (wpisz reset kompa)
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 20 Lip 2010, 15:32   

Komputer resetowałem już kilka razy, zawsze wg instrukcji i zawsze jest to samo.

Co sądzicie o takiej używce gdy raczej pusto w kieszeni? http://allegro.pl/item113..._1_3_89_95.html
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 20 Lip 2010, 15:53   

Cena niska, spróbować możesz. Zaszkodzic na pewno nie zaszkodzisz, chociaż na 100% nie wiadomo czy to CPP padł, dlatego piszę, że wg mnie, ale mylić się mogę, nie widząc tego na własne oczy.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 20 Lip 2010, 15:55   

Jak najbardziej rozumiem. W takim razie nasuwa mi się pytanie. Co jeszcze może być odpowiedzialne za takie falowanie obrotów oprócz krokowego i CPP?
 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 20 Lip 2010, 18:55   

W ostateczności może to powodować VSS
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 20 Lip 2010, 19:47   

Freeman napisał/a:
W ostateczności może to powodować VSS
Na postoju raczej nie VSS...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Lip 2010, 20:43   

Czy ja wiem, a jak się popsuł tak że generuje impulsy na postoju? Nie wiem czy to możliwe,,, nie zaszkodzi odczepić czujnik i zobaczyć co się stanie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 21 Lip 2010, 11:06   

W takim razie gdzie znajdę ten VSS?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Lip 2010, 12:29   

Szybciej byś w szukajke wpisał VSS i byś znalazł niż czekał aż ktoś napisze,,, w mk3 VSS jest wkręcony w skrzynkę biegów, a linka licznika jest wkręcona w VSS,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
devill1991 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 55
Skąd: KBC
Wysłany: 1 Sie 2010, 11:32   

U mnie obecnie problem znikł. Powód- silniczek krokowy, ccp, lewe powietrze na przewodzie do map sensora.
_________________
Była czarna xr2i-> motorkiller+ durszlak= żyletki
Już jest biała xr2i-> perełka^^ -> urwana korba= żyletki
kolejna biała xr2i-> na śrubki
SZACENUK!
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Sie 2010, 11:48   

czyli standard ;)
_________________
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Sie 2010, 22:07   

devill1991 napisał/a:
Powód- silniczek krokowy, ccp, lewe powietrze na przewodzie do map sensora.


I wszystkie trzy rzeczy na raz ??
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 5 Sie 2010, 15:00   

Witam ponownie!

Niektórych może to mocno zdziwić, bo w przypadku falowania zawsze mówi się CPP albo krokowy. W moim przypadku to jest najprawdopodobniej uszkodzony MAP Sensor. Dzisiaj, gdy regulowałem sobie zawory przyszło mi do głowy odpalić auto z odłączonym (wtyczka) MAP Sensorem. Zdziwienie niesamowite! Obroty w 100% normalne, szybsze wkręcanie się i w ogóle o niebo lepiej.

Teraz pytanie: Jakie skutki uboczne niesie ze sobą jazda bez podłączonego MAP Sensora? Pytam bo pewnie nie prędko zorganizuje sobie inny, więc czy na razie w miarę bezpiecznie można jeździć bez niego?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.