Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:40
[MK6] Duże spalanie;/
Autor Wiadomość
bungee
[Usunięty]

Wysłany: 14 Lip 2010, 12:04   [MK6] Duże spalanie;/

Witam,
mam pytanie odnosnie spalania poniewaz juz mnie ono denerwuje;/
W miescie pali okolo 7,5 litra!! Styl jazdy spokojny (samochodem jezdzi kobieta:)), trasy krotkie, ale przy tych upalach silnik na momencie sie rozgrzewa.

Mam jeszcze Vectre b 2.0 dti i przy identycznych warunkach spala 8l/100 w miescie wiec ksiazkowo:)

Czym moze byc spowodowane tak wysokie spalanie? Bylem u mechanika i na kompie 0 bledow.

mimo wymiany filtrow spalanie nie spadlo.. podczas wymiany zdziwila mnie nie podpiweta wtyczka przy filtrze paliwa (chyba od podgrzewania paliwa).. czy ona moze tak wplywac na spalanie? Z tego co sie orientuje spalanie powinno byc okolo 5,5 litra.

Z gory dzieki za wszystkie sugestie



Dodam, ze auto mam od prawie roku i od poczatku jest takie spalanie
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Lip 2010, 16:08   

bungee napisał/a:
Witam,
W miescie pali okolo 7,5 litra!! Styl jazdy spokojny (samochodem jezdzi kobieta:)),


i to ma byc argument co do spalania :rotfl: moja jak wsiadzie i jezdzi spokojnie to spalanie skacze do takiego poziomu mometalnie, ale ona jezdzi spokojnie :kaput:
spalanie przy spokojnej jezdzie przy tym silniku to jak dobrze pujdzie 6,2, katalogowo 5,8 z dopiskiem minimalne spalanie :-P
jesli jest cos nie podlaczone to trzeba to sprawdzic i powrocic do stanu fabrycznego, ale wyzsze spalanie z powodu niepdgrzanego paliwa, nie bede tu stawial diagnozy, bo nie wiem :bezradny:
a autko przypadkiem nie stawia zaslony dymnej z tylu w czarnym kolorze <???> moze juz wtryski leja i spalanie skoczylo troche :|
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
bungee
[Usunięty]

Wysłany: 14 Lip 2010, 16:13   

Zaslony dymnej nie ma:)
Ogolnie przebieg auta jest dosyc maly - okolo 105 000 km.

Tak czytalem na forum forda w dziale fiesty i tam 80% osob mialo w miescie okolo 5-5,5l/100 reszta okolo 6,5-7.

WIec troche mnie dziwi spalanie rzedu 7,5 litra w takim autku;/ Samochod byl kupiony z mysla o taniej eksploatacji (male spalanie:)) a tu pali tyle co o polowe wieksza Vectra, ktora ma prawie dwa razy mocniejszy silnik:);/
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Lip 2010, 16:16   

wlasnie mocniejszy silnik, a to musi sie nameczyc by pojechac, wiec mala pojemnosc w tym przypadku, niestety ale mala elastycznosc i wieksze spalanie
a sam jezdziles i weryfikowales spalanie ?
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
bungee
[Usunięty]

Wysłany: 14 Lip 2010, 16:22   

Sam jechalem i mierzylem spalanie w trasie..
Co do miasta to auto jest mamy i ona nim jezdzi.. na pewno nie cisnie bo od przyspieszen ja glowa boli:)) Wiec samochod nie jest katowany/nadwyrezany:)

Gdzies wyczytalem:
"nam chyba odpowiedź na nasze rozterki i pytania....a mianowicie

ustawienie rozrządu...
wystarczy że będzie ustawiony o jeden ząbek paska inaczej, i juz

silnik zachowuje sie inaczej...objawami moze byc

większe/mniejsze zuzycie paliwa, przyspieszenie itp... "

Co Wy na to?
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Lip 2010, 16:29   

to by bledy zaraz wyskoczyly na diagnostyce, ale zawsze warto sie upewnic, niestety nie jest to takie proste i bez dojscia do paska nic nie sprawdzisz ;-( wiec zostaje podlaczyc ten podgrzewacz, upewnic sie ze wszystko dziala jak nalezy, zalac paliwa z dodatkiem do czyszczenia uklady paliwowego i troche pojechac w trase pocisnac i dopiero pozniej sprawdzic spalanie w miescie przy normalnej jezdzie, nic innego mi do glowy nie przychodzi, ale moze ktos inny cos madrego zaproponuje :)
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
bungee
[Usunięty]

Wysłany: 14 Lip 2010, 16:30   

Tak tez mam zamiar zrobic:) Moze pomoze:)
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14 Lip 2010, 19:33   

1.8D i 1.8TD. Pierwszy pali 7, drugi pali 5-5.5, a jest praktycznie połowę mocniejszy... Albo pani mama źle jeździ i stąd to spalanie, albo lejecie jakieś chrzczone paliwo, albo jest niesprawność.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
bungee
[Usunięty]

Wysłany: 14 Lip 2010, 20:53   

Na pewno nie jezdzi tak, aby auto mialo palic prawie 8L:P

A paliwo to Orlen Verva:)

[ Dodano: Sro Lip 14, 2010 20:57 ]
kamil wolski napisał/a:
1.8D i 1.8TD. Pierwszy pali 7, drugi pali 5-5.5, a jest praktycznie połowę mocniejszy... Albo pani mama źle jeździ i stąd to spalanie, albo lejecie jakieś chrzczone paliwo, albo jest niesprawność.



Zreszta chyba po to jest to 'T' przed 'D', aby auto mialo wiecej mocy przy mniejszym spalaniu:)

Zreszta pisalem juz ze sam sprawdzalem auto przy ekonomicznej jezdzie i tez pali za duzo...a co do niesprawnosci to po to zalozylem ten temat zeby sie czegos dowiedziec:) wiec Twoja odpowiedz niestety nie wniosla za wiele da watku poza wzrostem liczby Twoich postow o 1:)
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 14 Lip 2010, 21:39   

bungee napisał/a:
po to zalozylem ten temat zeby sie czegos dowiedziec:) wiec Twoja odpowiedz niestety nie wniosla za wiele da watku poza wzrostem liczby Twoich postow o 1:)
Kolejny co się spina, bungee, nie napinaj się tak, bo Ci żyłka pierdząca pęknie... A jeśli spalanie jest za wysokie, a niespowodowane ciężką nogą, to proponuję wizytę w serwisie... Bo tu nikt nie jest wróżką i na odległość nic Ci nie wywróży z fusów...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
bungee
[Usunięty]

Wysłany: 14 Lip 2010, 21:54   

Nie spinam sie:P Tylko po co powtarzac cos co bylo wyzej napisane:)

Co do wrozenia to tez tego nie wymagam... mialem nadzieje ze ktos mial podobny problem i znalazl jego rozwiazanie.. jak juz wspominalme bylem w serwisie na podpiecie do kompa i nic nie wykazal..


Widze ze chyba pozostaje mi dalej monitorowac forum z nadzieja ze kiedys ktos znajdzie jakies mozliwe rozwiazanie.. te co do tej pory sprawdzalem nie daly efektu:(


Na innym forum juz podpowiedziano (raczej malo prawdopodobne ale kto wie:)):

"czasem hamulce potrafią lekko trzymać i to już mocno zwiększa spalanie[...]"

Wiec bede musial na to tez rzucic okiem
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15 Lip 2010, 10:32   

Hamulce że trzymają, to czuć ;) Więc nikt tego nie pisze.

Poza tym - czy pani mama jeździ pierwszym dieslem w życiu? Wiesz, wystarczy że mamuśka męczy ten samochód albo na bardzo niskich, albo na bardzo wysokich obrotach, może ma niskie ciśnienie w oponach, może ma niesprawny układ hamulcowy jak mówisz, może pojawiają się pierwsze problemy z układem wtryskowym... Zacznij od tego że weźmiesz to auto na dwa tygodnie i pojeździsz, bo skoro komp nic nie mówi, a spalanie jest jakie jest, to może warto zweryfikować czy problemem nie jest kierowca bo to bardzo prawdopodobne.

bungee napisał/a:
Zreszta chyba po to jest to 'T' przed 'D', aby auto mialo wiecej mocy przy mniejszym spalaniu:)


T przed D jest po to by było więcej powietrza i paliwa czyli by było więcej mocy - a więcej paliwa to większe spalanie. Chyba w Toyocie Suprze nie dodali dwóch turbin do silnika 3.0 by było mniejsze spalanie?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
bungee
[Usunięty]

Wysłany: 15 Lip 2010, 12:21   

Jezdzi drugim dieslem. Wleje chyba do baku ten specyfik do czyszczenia wtryskow.. moze cos pomoze:)
 
 
piwko2006 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 25
Skąd: okolice OSW
Wysłany: 15 Lip 2010, 17:29   

bungee napisał/a:
Jezdzi drugim dieslem. Wleje chyba do baku ten specyfik do czyszczenia wtryskow.. moze cos pomoze:)

Moim zdaniem lepiej nie lać tego typu specyfików do nowoczesnych Diesli, tym bardziej z wtryskiem Common Rail, który zasila właśnie 1.4 TDCi i 1.4 HDi. Wybór należy do Ciebie i Mamy. Według mnie ta nagrzewnica powinna być podłączona, gdyż nowoczesne Diesle odznaczają się wysoką sprawnością i nie wydzielają tyle ciepła, dlatego się je dogrzewa (takie jest moje zdania).
Tak mówiąc trochę OT to zauważyłem, że zarówno Fiestka z tym TDCi jak i benzynowe Tico spala najmniej jeżdżąc rozsądnie. Oznacza to dla mnie jazdę na obrotach gdzie jest moment obrotowy, a nie zamęczanie silnika na niskich obrotach jak wielu robi, w dodatku wciskają oporowo gaz - silnik cierpi a spalanie rośnie.
Według mnie Fiesta pali najmniej gdy po zmianie biegu jest niecałe 2 tysiące obrotów. Wtedy jakoś się zbiera i pali przyzwoite ilości paliwa.
Nie wiem czy to powód do dumy, ale Fiesta spaliła z klimą na drugim biegu podczas 400 km trasy 4.9 litra bez oszczędzania. Była to normalna, dynamiczna jazda.
To już koniec mojego Offtopu :-P .
Pozdrawiam
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Lip 2010, 21:52   

Sa specyfiki skierowane kakretnie do silnikow disla z Common Rail, wiec nie sadze by byly szkodliwe, wiec lac, ja stosuje u siebie i nie tylko. W 1 przypadku, w mondeo zaobserwowalem poprawe w zachowaniu silnika po zastosowaniu srodka (wyciszylo wtryski) wiec sadze ze sa jakies pozytywy z zastosowania :)
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15 Lip 2010, 22:03   

Motodoktor też przecież został zrobiony po to by pomagał ;)
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Lip 2010, 13:07   

no jest roznica pomiedzy specyfikiem do czyszczenia, a takim ktory w magiczny sposob uzdrowi ci silnik, troche nie ta kategoria zastosowania :twisted:
to biorac pod uwage tok twojego pokretnego rozumowania, pluczka do silnika tez nie dziala :-P
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Lip 2010, 13:25   

Bardziej chodzi o tok rozumowania, że jeśli coś jest robione specjalnie pod dany rodzaj silnika, czy ku konkretnemu przeznaczeniu, to jest nieszkodliwe, a to nie zawsze, a raczej rzadko, prawda.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Lip 2010, 15:33   

Dlatego stosuje sie te specyfiki sporadycznie i na trasie, by nie zalegaly zbyt dlugo w zbiorniku i w ukladzie paliwowym :-P
w tym przypadku lepiej zastosowac substancje lekko agresywna, by usunac osady, aby uniknac kosztownej naprawy z calkowicie zamulonymi wtryskiwaczami :twisted:
takie jest moje zdanie, oczywiscie nie musisz sie z tym zgadzac
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 18 Lip 2010, 09:50   

piwko2006 napisał/a:
Tak mówiąc trochę OT to zauważyłem, że zarówno Fiestka z tym TDCi jak i benzynowe Tico spala najmniej jeżdżąc rozsądnie. Oznacza to dla mnie jazdę na obrotach gdzie jest moment obrotowy, a nie zamęczanie silnika na niskich obrotach jak wielu robi, w dodatku wciskają oporowo gaz - silnik cierpi a spalanie rośnie.
Według mnie Fiesta pali najmniej gdy po zmianie biegu jest niecałe 2 tysiące obrotów. Wtedy jakoś się zbiera i pali przyzwoite ilości paliwa.

I tu moim zdaniem leży problem!
Ja mam zwykłem 1.9D i w mieście pali mi 6L a na trasie poniżej 5L/100km.
Tylko jak kolega wyżej pisał - tak samo jeżdżę - w zakresie momentu obrotowego silnika - czyli po zmianie biegu mam około 1850-1950 obrotów - gaz lekko wtedy wciskam auto dobrze się odpycha - i mało pali.
Ostatnio w tę pogodę w ogóle przesadziłem ze spalaniem...pokonując 3/4 trasy w mieście i 1/4 w trasie zrobiłem na 1 baku paliwa wynik 5,6L/100km.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.